Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ciężko odpala, trzęsie budą, błąd korekcji wtrysków i inne historie pojawia się w prawie codziennie na forum. Będzie bez reklam bo nie jestem akwizytorem środków. Podam nazwę tylko jednego środka, który pomaga i jest mega skuteczny co sprawdziłem samemu, a poza tym przewija się na tym forum i w wielu miejscach w necie. Poza tym w skrócie zebrałem o co chodzi i dlaczego często tak się dzieje że są problemy jak w tytule.

 

Przesiedziałem sporo w tym temacie jak pewnego ranka moja Beata powiedziała „pier...le nie jadę” wcześniej nic nie zapowiadając. Mechanicy już chcieli wyciągać wtryski, zmieniać pompy czujniki, świece i nie wiadomo co jeszcze. Powiedziałem basta. Odstawiłem auto do garażu. Mam inne auto, mam czas na lekturę, mam czym jeździć. Przeczytałem o tym naprawdę sporo o co w tym tak naprawdę chodzi ?. Chodzi o zapapranie układu bio dodatkami w ON. Dlaczego tak jest i się dzieje ?.

 

Biododatki (spirytus etylowy w benzynie, czy estry rzepakowe w ON) zostały wprowadzone do paliwa około 2007 roku.

 

Biododatki:

- są bardziej agresywne dla tworzyw układu paliwowego niż czysty ON

- są higroskopijne

- powodują szybsze starzenie ON (pod wpływem działania tlenu i wody zwiększa się ich lepkość, gęstość, właściwości kwasowe)

- powodują wytrącenie osadów (pod wpływem bakterii i grzybów powstają osady na dnie zbiorników lub zawiesiny w całej objętości paliwa)

- mają kilkanaście % niższą kaloryczność (wartość opałową) od ON

- mają niższą liczbę cetanową

- czyste biopaliwo jest nie odporne na ujemne temperatury, zatyka filtr

- większe napięcie powierzchniowe, gorszą parowalność, dużo wyższą lepkość

- wyższą temperaturę zapłonu (paliwo z estrów rzepakowych ma temperaturę zapłonu ok. 170C, a ON ma 60C)

- generują w spalinach formaldehydy i akreoliny

- spaliny mają zwiększoną emisję NOx

- w zależności od gatunku rzepaku, miejsca wzrostu, pogody - właściwości oleju rzepakowego i jego estrów bardzo się różnią, nie są powtarzalne

 

Dodatek estrów (dziś 5-7%) najczęściej poprawia smarność odsiarczonego ON latem do poziomu akceptowalnego normą (HFRR < 460μm) i to jego jedyny plus. Jednak zimą, gdy ON odchudza się z BIO, zmniejsza ilość frakcji parafinowych, dodaje depresatory - smarność ON jest zbyt słaba.

 

Na pewno silnikom diesla przystosowanym/zaprojektowanym do pracy z czystym ON - biopaliwo nie służy. Jak temu zaradzić to indywidualna sprawa, i zależy od każdego przypadku co mu dolega, czy na razie nic nie dolega. Ja musiałem pomóc układowi CR. Z jakiego powodu nie wiem. Podejrzewam że Bio dodatki swoje zrobiły i zapaprały mi układ i wtryski. Korekcje skoczyły na dwóch pod 2. Ciężko palił, pojawiał się błąd korekcji na zimnym. Do czyszczenia użyłem polecanego w wielu miejscach w sieci środka Liqui Moly Diesel Spulung 2666. Dobrze wyjechać paliwo do niewielkiej ilości pozostałej w zbiorniku, wtedy zalać LM i to wyjechać niemal do końca. Po tej akcji u mnie problem ustąpił. Oczywiście po całej tej akcji wymiana filtra paliwa. Auto jeździ i odpala jak dawniej. Korekcje wróciły na około 0.5 przy najwyższych odchyleniach. Inaczjej mówiąc problem się skończył.

 

O wodzie w zbiornikach też można sporo ciekawych rzeczy poczytać. Nie trzeba jej wlać żeby się pojawiła. Pierwszy z brzegu link

 

http://www.motofakty.pl/artykul/woda-w-zbiorniku-paliwa-1.html

 

Są kolejne środki do neutralizacji zjawiska zwane depresatorami. Ich głównym zadaniem jest czyścić układ z wody o ile taka jest i dbać o to aby jej nie było. Jest tego sporo można doczytać co jest dobre. Można po trochu do każdego tankowania dodawać teraz zimową porą. Ważne przez zimą na pierwszy raz dać nieco więcej. Jeśli jest jakaś woda, to ją zlikwiduje.

 

Natomiast dalej pozostaje problem zbyt małego smarowania układu CR. Dla silników przed 2007 rokiem produkowanych, a wg. mnie nie tylko tych starszych, obecny ON z bio dodatkami nie służy. Zimą gdy nie dodają bio powinno się dodatkowo smarować układ. Jakimi środkami i czy ktoś to będzie stosował czy nie, to indywidualna sprawa każdego. Ja dodaję i będę smarował już zawsze. Od kiedy się tym zainteresowałem i stosuję, to jest nie ten samochód. Raz, że mnie wałem mechanicy nie zrobili i nie wyciągnęli ze mnie niepotrzebnie worka kasy, a dwa, że auto chodzi jak nigdy dotąd. Dynamika , kultura pracy, odpalanie i wszystko co tylko może być, jest na super poziomie. Zanim zaczniecie rozbierać auto, radzę się zainteresować tematem paliwa, dodatków i wiele problemów w wielu przypadkach zniknie.

Edytowane przez darek63
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obserwuj korekcje, bo zdarza się, że poprawa jest krótkotrwała, ale oby u Ciebie było inaczej :cool2: Dopisz 535d do tytułu, ja też często używam lm diesel spulung, ciekawe czy do pb ich środki też są tak dobre.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Obserwuj korekcje, bo zdarza się, że poprawa jest krótkotrwała, ale oby u Ciebie było inaczej :cool2:

 

U mnie ta czkawka CR była jakiś czas temu. Nie napisałem tego „na gorąco”. Obecnie jest książkowo wszystko, i nic nie wskazuje na to, że się zmieni. Nie dopuszczę już teraz do tego, aby sytuacja się powtórzyła. Kiedyś nie wierzyłem w dodatki, lecz teraz wiem że działają. Jeśli nie ma żadnych problemów, to po wlaniu dodatków nic nie daje się zaobserwować. Stąd wiele wpisów w różnych miejsca, że to bzdury i nic nie daje dolewanie czegokolwiek. Jednak jeśli problem jest taki, który dany środek / środki niwelują, wtedy dopiero widać efekt ich działania. Oczywistym jest też to, że jak coś jest uwalone, to nic nie da dolewanie czegokolwiek i trzeba wtedy naprawiać. Jednak zawsze lepiej zapobiegać niż leczyć, a że paliwo jest jakie jest i inne nie będzie, to trzeba coś z tym robić.

 

Dopisz 535d do tytułu

 

Temat dotyczy ogólnie silników diesla. Bez znaczenia jest jaki, bo wszystkich dotyczy problem bio dodatków, wody w układzie i zbyt słabego smarowania układu CR.

 

ja też często używam lm diesel spulung, ciekawe czy do pb ich środki też są tak dobre.

 

Nie znam tematu etanolu w benzynie. Ale na pewno nie jest tak szkodliwy i nie ma takiego negatywnego wpływu dla silnika, jak rzepak czy inny słonecznik w ON dla systemu CR.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla mnie nie musisz dopisywać, tylko jak będzie admin na to patrzył :wink: ewentualnie 5xxd, bo to jest dział serii 5.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.