Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Panowie/Panie od jakiegoś czasu Polskę obiegł temat odnośnie nowych przepisów dotyczących Dpf-ów, mają podobno przy badaniach technicznych mierzyć emisje CO2. Ktoś wie coś wiecej na ten temat?? Czy te przepisy juz weszły itd?? Z tego co mi wiadomo to sam zakupiłem auto bez DPF i chce w pon podjechac na stacje diagnostyczna w celu zmierzenia CO2. Czy faktycznie przekracza i o ile. Czy jest chociaż cień nadziei że przejdzie takie badanie czy też nie. I ile kosztuje w ogóle ponowne zamontowanie, czy jest to opłacalne w ogóle
Opublikowano

Owszem, zmieniły się teraz przepisy odnośnie kontroli stanu technicznego pojazdu, ale jak na razie nie sprawdzają czy auto ma DPF.

Jak masz wszystko sprawne, to powinno przejść test. DPF głównie wyłapuje sadzę... chyba że i katalizator poleciał, to może być już gorzej.

Opublikowano
Odnośnie nowych przepisów dotyczących badań to wiem i o to sie nie martwie, bo autko jest jak najbardziej sprawne. Chodzi tylko o te spaliny. A czy katalizator nie występuje tylko w benzynach?? Czy w naszych Dieslach nie zastapiono go właśnie dpf-em??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie no, jest katalizator i dalej dpf.

Czasem nawet 2 katy i dpf

a czasem i 2 katy i 2 dpfy :)

 

zalezy od auta i silnika ;)

Opublikowano
Podjade w poniedziałek na stacje i sprawdze jaki jest wynik bez DPF, bo silnik raczej cały sprawny. Nic niepokojącego nie widze ani słysze :D a te dpf-y z alledrogo są coś warte?? Mówie tu o tych nowych do mojego silnika za około 1300zł
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dpf do emisji CO2 w trybie normalnym nic nie ma... on tylko zmniejsza poziom emisji PM...

 

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Czyli w moim aucie nie było fabrycznie montowanego katalizatora tylko DPF (który było wyciety przez poprzedniego właściciela). W pon albo wtorek jade na stacje zeby sprawdzili. Zobaczymy czy wasze opinie sie sprawdza ,że bez DPF-a powinien przejść test spalin skoro wyłapuje głownie sadze :D Podziele sie wynikami, co i jak pokazało :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kicaj to zależy od tego jaką normę spalin ma spełniać. Diesle z EURO5 muszą mieć DPF, bo inaczej w testach jej nie przejdą. Wiadomo podczas wypalanie nie mierzymy, bo by się okazało że te EURO3 było bardziej ekologiczne. Dlatego była VW afera. Truł normalnie zawsze, ale podczas testów orzechodził w tryb ekologiczny:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Obecnie wszystkie nowe auta muszą mieć euro 6, wyjątek te które dostały homologację parę lat temu, przed wprowadzeniem eur6. Te muszą mieć eur5. Tyle że pomiędzy eur6 i eur5 w przypadku zadymienia różnicy nie ma, za to zmniejszyła się ilość azotków.

Praktycznie od Eur5 są już dpfy w każdym dieslu, katy o wiele wcześniej...

 

 

Send with handy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie w prawie każdym tylko w każdym, bo nie spełni norm EURO5 dotyczących parametru PM, bo z tego co wiem tylko po to jest DPF. Tu masz tabele

http://www.azotychorzow.pl/pub/Image/produkty/Noxy_Adblue_emisje_spalin.jpg

Opublikowano
Tak jak mówiłem wybrałem się dzisiaj na stacje diagnostyczną. Co sie dowiedziałem. Odnośnie tych restrykcyjnych norm spalin. Teraz wszystkie stacje diagnostyczne podlegają pod gmine,powiat itd. Od 1 stycznia 2019r wszystkie stacje będą podlegać pod jeden jakis tam ośrodek (fachowej nazwy nie pamietam), i od tej daty bedzie juz to właśnie bardzo przestrzegane i jeśli ktoś nie będzie sie mieścił w danych normach wyznaczonych przed producenta to [BAD] zimna :D Teraz troche odnośnie wyników pomiaru w moim aucie. Silnik 2.0d seria 163KM teraz (200KM) fabrycznie bez katalizatora i z wyciętym DPF, o którego to całe zamieszanie. Na naklejce na drzwiach jest wypisana norma u mnie to 0.50. Pierwszy test wykazał 1,02 drugi 0,83 trzeci 0,80. Podobno całkiem nie żle jak na brak DPF-a. Autem jeżdze głownie po mieście i diagnosta powiedział gdybym go przedmuchał gdzieś na trasie to mozna by było sie zblizyć do tej granicy. Zapytałem czy jak wejdą w życie te przepisy to czy jest szansa na pozytywny winik przeglądu. Krotko i zwięźle......NIE
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To to się tyczy normy CO. Bez kata nie ma szans żebyś się w tym zmieścił, ale jak go zamontujesz to będzie git. Teraz masz przelot.

P.s. tak z ciekawości to sam zaczął ci mierzyć spaliny, czy przez to że chciałeś?

Opublikowano
Silnik 2.0d seria 163KM teraz (200KM) fabrycznie bez katalizatora i z wyciętym DPF,
I ja też mam serię i wirusa tak jak Ty, ale chciałem zapytać skąd wiesz, że fabrycznie twój samochód jest bez katalizatora :?: Wydaje mi się, że katalizatory to już były montowane seryjnie i obowiązkowo wcześniej niż np. w 2006 r. U mnie też jakieś gamonie wycięli i jest pusta puszka.
Opublikowano
Wszystko w jednej puszcze się znajduje .....kat + Dpf
Ja też tak wiedziałem ale chciałem się upewnić, no to może kolega Streetracer88 jest w błędzie bo szukał osobnej puszki kata a to wszystko jest w kupie i dlatego pisał, że nie ma fabrycznie.
Opublikowano
Faktycznie mój błąd. Szukałem osobnej puszki, dlatego pytałem czy ten rysunek wyżej to kat czy łącze elastyczne. Teraz pozostaje kwestia konstrukcji. Tzn czy da sie np zamontować samego kata lub dpf czy jest to jedna całością. Nie wiem bo nie interesowałem sie tym :D
Opublikowano
Auta z silnikiem m47 mają osobno kat i dpf. Dopiero w n47 wszystko jest w jednej puszce.
Opublikowano
No to nie rozumiem. To w takim razie skoro m47 ma osobno kata i dpf, to wychodzi na to że nie mam kata. Według realoem mam tylko jedna puszke (dpf) i żadnej innej puchy nie mam.
Opublikowano
Kolego Marko0424 wiec jesli sie zdecyduje to kupuje całą puche bo na chłopski rozum osobno sie nie ma. Bede musiał na kanał wjechać i zobaczyć czy mam sonde i czujnik ciśnienia zostawiony. Jeśli tak to kupuje puche i sam bede montował. Podjade tylko do DigiTun zeby mi aktywowali w kompie i mysle ze bedzie działać poprawnie :D autka nie chce sprzedawać bo działa już prawie 3lata bez najmniejszych problemów a ma już prawie 293tys najechane :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.