Skocz do zawartości

E39 wymieniony licznik, jak ZWIĘKSZYĆ przebieg?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema,

mam wymieniony licznik w samochodzie i wskazuje przebieg 140 tys. Licznik jest z 2001 roku i ma chip M35080 czyli ten niemodyfikowalny. LCM wskazuje przebieg 290800 i ten chciałbym mieć też w liczniku, jak to zrobić? Oprócz tego chciałbym zakodować poprawny VIN. Wyczytałem że zmniejszyć przebiegu się nie da ale zwiększyć da, wie ktoś w jaki sposób? (oprócz przejechania samochodem 150 tysięcy km :) ).

 

...which means you can make them bigger/add to them, but you can't make them smaller.

 

Dysponuję INPA i BMW Scanner 1.4

Samochód jest z końcówki roku 1999

///TDS Power
Opublikowano (edytowane)

Za tyle to sobie wolę kupić licznik z rocznika 99 i go normalnie przeprogramować.

A nie jest przypadkiem tak, że zrobię sobie backup w pa sofcie (nie wiem czego to jest backup dokładnie ale czegośtam jest), wlutuję nowy chip za 22zł i jak podłączę go z powrotem to się sam nie zakoduje przebieg z LCM?

Edytowane przez roochacz
///TDS Power
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pytałeś jak zwiększyć, można właśnie tym programatorem, nie trzeba kupować krowy żeby się mleka napić, pojedź do kogoś kto się zajmuje korekcją i na pewno to zrobi, za ile? zależy do kogo zadzwonisz..
Opublikowano
pytałeś jak zwiększyć, można właśnie tym programatorem, nie trzeba kupować krowy żeby się mleka napić, pojedź do kogoś kto się zajmuje korekcją i na pewno to zrobi, za ile? zależy do kogo zadzwonisz..

Chciałbym to zrobić minimalnym kosztem dlatego próbuję zrobić wszystko sam. Zobacz na mój post wyżej bo parę sekund temu go edytowałem i czy wiesz coś na ten temat?

///TDS Power
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeżeli zrobisz beckup pasoftem licznika z poprawnym przebiegiem którego możesz przeczytać po kablu i spróbujesz wrzucić go do nowego z innym chipem, to to raczej nie pójdzie. LCM ruszysz Pasoftem, nowy licznik trzeba przestawić programatorem na stole, nie trzeba go koniecznie wylutowywać, można się do niego dolutować i skorygować
Opublikowano
jeżeli zrobisz beckup pasoftem licznika z poprawnym przebiegiem którego możesz przeczytać po kablu i spróbujesz wrzucić go do nowego z innym chipem, to to raczej nie pójdzie. LCM ruszysz Pasoftem, nowy licznik trzeba przestawić programatorem na stole, nie trzeba go koniecznie wylutowywać, można się do niego dolutować i skorygować

To wolę sprzedać mój licznik i kupić sobie licznik z rocznika 99, bo taki będę mógł zmodyfikować gdyż chip M35080 wszedł w połowie roku 2000. Tylko skoro moja fura jest po lifcie elektroniki (który był chyba w 4 kwartale 1999) to czy działałby licznik z rocznika 99 ale sprzed liftu elektronicznego? I czy numery z tyłu na naklejce muszą się dokładnie ze sobą zgadzać? Czy może wystarczy aby było duże obc, napis diesel i wskaźnik automatu?

///TDS Power
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wiele liczników jest sprzedawanych z opisem diesel, benzyna taka/śmaka, ale nie musi to być licznik konkretnie od danej wersji silnikowej, bo tą można skonfigurować NCS-em, jak masz Pasofta, to najtaniej kupić licznik z przed lifta i go sobie skorygować
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
wiele liczników jest sprzedawanych z opisem diesel, benzyna taka/śmaka, ale nie musi to być licznik konkretnie od danej wersji silnikowej, bo tą można skonfigurować NCS-em, jak masz Pasofta, to najtaniej kupić licznik z przed lifta i go sobie skorygować

Kupiłem licznik z przedliftowego diesla z rocznika 98 i działa elegancko, tylko nadal nie wiem jak zmienić przebieg bo ten kupiony ma ponad 300000 :/ klikam aby zaprogramować licznik to wyskakuje mi taki komunikat:

y4mAR42CQw_9yQDQtvGd8y0dJe6sIXTFNwR3gwbAX2xnjS2AMdgri7ptj7y3ZRXrGZPDx4PpGojRRxpHxWXMgN7Ui8XsYNr46GeidT4kOh3ZSxmjVsQPI2Qoz2A3Tl56PYWIy_ijSmR5_5rBGmn4_zVzYcMDzFft3WyOCOMue6htiVNz0bU1Pfo9qstgkL7-Ce_ifQ-w4lEa-gQtAfIjZMDzA?width=787&height=566&cropmode=none

 

Po kliknięciu YES mam opcję wpisania przebiegu, ale jak mam wykonać te punkty?

1. Podłącz licznik do zewnętrznego źródła zasilania - czyli pewnie jakoś się trzeba wpiąć w piny, tylko jak?

2. Podłącz do pinu czujnika prędkościomierza "meander" (co to?) o częstotliwości bliskiej 2 kHz. - o co tu chodzi?

3. Aktywuj funkcję gdy prędkościomierz osiągnie co najmniej 2 km/h. - no to akurat rozumiem.

 

Robił to ktoś? A może na to jest inny sposób?

///TDS Power
Opublikowano
wpuszcza Cię po yes do Reprograming->Odometer?

Znaczy się normalnie jak kliknę reprogramming>write odometer to wyświetla się wyżej pokazane okno z tymi 3 punktami. Po kliknięciu "yes" w tym oknie, wyświetla się okno aby podać przebieg pdobne jak na tym zdjęciu niżej:

http://blog.eobdtool.co.uk/wp-content/uploads/2015/09/BMW-V1.4.0-pasoft-LCM-coding-8.jpg

Sądzę, że problemem jest rodzaj licznika. Ja mam z dużym OBC, a te tak łatwo się nie programują jak te z podstawowym wyświetlaczem.

733951ac48ca81ddf7c006eea158

Jakieś info znalazłem na jakimś ruskim forum, ale dokładnie nie wiem o co chodzi. Ten "meander" z pkt. 2 ma być podobno jakimś timerem o częstotliwości 2kHz co ma symulować, że samochód jedzie ponad 2 km/h https://translate.google.pl/translate?sl=auto&tl=pl&js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fbmwpost.ru%2Fforum%2Fdiagnostika-bmw-kodirovanie-programmirovanie-59%2Fbmw-scanner-versii-2-20-2-01-2-1-0-1-4-0-i-1-3-6-a-416%2Findex3.html&edit-text=&act=url

///TDS Power
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
powiem szczerze że pierwszy raz widzę taki komunikat w Pasofcie, ale piszą też że podnieśli tył rozpędzili auto, i pole do zmiany wskazań licznika się aktywuje, tyle że nie przy 2km/h tylu dużo więcej, może zrzuć tylne koła żeby nie kręcić tą masą w powietrzu i zobaczyć czy to zginie?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
powiem szczerze że pierwszy raz widzę taki komunikat w Pasofcie, ale piszą też że podnieśli tył rozpędzili auto, i pole do zmiany wskazań licznika się aktywuje, tyle że nie przy 2km/h tylu dużo więcej, może zrzuć tylne koła żeby nie kręcić tą masą w powietrzu i zobaczyć czy to zginie?

To już wolę to na stole jakoś tam podpiąć i się pobawić. A może udałoby się w trakcie jazdy przez otwartą szybę kabel puścić (złącze 20 pin pod maską) i z laptopem w środku zmienić?

///TDS Power
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak już chcesz taką próbę zrobić, to zdejmij tylne koła, (prędkość czyta z tylnego) z linka którego podałeś, wynika że to prędkość w ok 190, jeszcze się to źle skończy z wtyczką puszczoną spod maski i laptopem na kolanach, jak jesteś z ok.Wawy, to odezwij się na priv, przepiszemy ten przebieg na stole bez kombinacji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.