Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, skrzynia biegów w mojej buni trochę szarpie i czytałem, że na takie dolegliwości pomaga reset skrzyni. Są tematy dot. adaptacji, ale w seriach E, a o F nic, a nic. Do dyspozycji mam kabel enet, programy istaD i esys. Może mi ktoś podpowiedzieć coś w tym temacie? Olej w skrzyni mam zamiar wymienić, bo już ma 140k km nalotu, ale to dopiero za jakieś dwa miesiące, bo jestem za granicą. Czytałem też o aktualizacji sterownika skrzyni, ale podobno można również przez to bardziej zaszkodzić niż pomóc. Dodatkowo strasznie mnie irytuje jazda na drive, gdzie to silnik trzyma obroty na poziomie 1100 i jeszcze zastanawia się czy zredukować. Jeżdżę na sporcie, bo przynajmniej się auto nie dławi. Jak ma ktoś jakieś informacje to proszę o pomoc.
BMW F31 318d 143pk aut.
Opublikowano
Ja bym zaczął od wymiany oleju. Były tematy gdzie koledzy mieli podobne objawy i właśnie wymiana oleju pomagała na szarpanie. Tym bardziej jeżeli przy tym przebiegu byłaby to pierwsza wymiana.
Opublikowano
O tym, że powinienem wymienić olej to wiem, ale jak wyżej napisałem to dopiero za około 2 miesiące. Wczoraj dopiero wyczytałem, że powinno się zresetować skrzynię jeżeli samochód jest "z drugiej ręki" aby nauczyła się nawyków nowego kierowcy. Po wymianie oleju oczywiście też trzeba będzie zrobić adaptację, bo zmienią się właściwości smarne. Podpowie ktoś coś?
BMW F31 318d 143pk aut.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Taką procedurę znalazłem, ale osobiście nie próbowałem:

 

- Foot off brake noga nie na hamulcu

- Press start to turn on car (but not start) wciśnij przycisk start i włącz zapłon (bez odpalania auta)

- Press accelerator for about 30-40 seconds - wciśnij pedał gazu do oporu na 30-40 sekund

- Press start to turn off car - naciśnij ponownie przycisk start aby wyłączyć zapłon

- Release accelerator - puść pedał gazu

- Waited about 3 minutes, then started normally and drove off - poczekaj 3 minuty i normalnie zapal samochód i jedź

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak ma ktoś jakieś informacje to proszę o pomoc.

Ja bym na początek spojrzał korekcji od ciśnienia oleju i czas napełniania olejem. Zmienił bym olej z filtrem, zresetowal by korekcji. Dalej bym aktywował funkcję sport skrzyni i jeździł bym z bananem na twarzy .

  • Moderatorzy
Opublikowano
A ja bym na początek spróbował wyzerować adaptację bo to nic nie kosztuje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja bym na początek spróbował wyzerować adaptację bo to nic nie kosztuje.

Aha, na warsztatach krzyczą 150zl za to ))

 

korekcji od ciśnienia oleju i czas napełniania olejem.
i
adaptację bo to nic nie kosztuje

to jedno i to samo

Opublikowano
Taką procedurę znalazłem, ale osobiście nie próbowałem:

 

- Foot off brake noga nie na hamulcu

- Press start to turn on car (but not start) wciśnij przycisk start i włącz zapłon (bez odpalania auta)

- Press accelerator for about 30-40 seconds - wciśnij pedał gazu do oporu na 30-40 sekund

- Press start to turn off car - naciśnij ponownie przycisk start aby wyłączyć zapłon

- Release accelerator - puść pedał gazu

- Waited about 3 minutes, then started normally and drove off - poczekaj 3 minuty i normalnie zapal samochód i jedź

 

Kolego Randall, działa to rzeczywiście? Na forum f10 pisali, że wykonanie tych kroków daje tylko złudzenie, dlatego nawet nie wszczynałem dyskusji na ten temat. Jutro wsiądę w samochód i spróbuję.

BMW F31 318d 143pk aut.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Zdania były podzielone ale kilka osób rzekomo zauważyło różnicę (albo placebo) ;) Trzeba spróbować.
Opublikowano
Taką procedurę znalazłem, ale osobiście nie próbowałem:

 

- Foot off brake noga nie na hamulcu

- Press start to turn on car (but not start) wciśnij przycisk start i włącz zapłon (bez odpalania auta)

- Press accelerator for about 30-40 seconds - wciśnij pedał gazu do oporu na 30-40 sekund

- Press start to turn off car - naciśnij ponownie przycisk start aby wyłączyć zapłon

- Release accelerator - puść pedał gazu

- Waited about 3 minutes, then started normally and drove off - poczekaj 3 minuty i normalnie zapal samochód i jedź

Ta procedura to nic nie daje , próbowałem na trzech e60tkach , trzeba podpiąć pod kompa i wtedy jest różnica :cool2:

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Drodzy Klubowicze, ja bym tylko zapytal czy kabel enet i oprogramowanie (ale jakie?) wystarczy do resetu adaptacji? Jaki soft to zrobi, esys, ista/d? Niech ktos chociaz ze slowo napisze.
Opublikowano
Kolego, enet wystarczy do zresetowania adaptacji. Ja osobiście jeszcze nie resetowałem u siebie, bo mnie kolega zgadał, że może być gorzej niż jest, ale jest taka opcja po połączeniu się programem ISTA-D.
BMW F31 318d 143pk aut.
Opublikowano
Dziękuję, Kolego. Idzie do mnie kabelek. Podobno BMWAi tez pozwala podejrzec czasy adaptacji i je resetować. Ale dobrze byloby miec tez ISTA/D pod ręką.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.