Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, oto moje pierwsze BMW w życiu. Do tej pory jeździłem niemieckimi autami dla ludu, ale przesiadka na BMW już mi się podoba.

 

Auto mam od tygodnia i jest trochę brudne :)

cc032b7433bd.jpg

3e9683a50fe6.jpg

 

Kupiłem je od pierwszego właściciela w kraju, który sam je sprowadzał dla siebie. Auto ma gaz jeszcze na gwarancji. Wersja Shadowline i trochę biedna - szmaty, licznik z małym wyświetlaczem, kierownica bez multimediów ..no nie za bogato, ale nie szukałem bogatości tylko pewnej sztuki.

 

Poprzedni właściciel porobił sporo rzeczy m.in nowe klocki + tarcze przód i tył, nowe amory + sprężyny, zawieszenie z przodu wymienione na Meyle. Olej silnikowy wymieniany regularnie co 10 tyś. Wymieniony statycznie olej w skrzyni. Na chwilę obecną mi pozostało wymienić olej za ok 1500 km, wymienić łączniki stabilizatorów z tyłu i wymienić przednie tarcze - zakładane były nówki Delphi i po ostrym hamowaniu ze 160 do zera lekko biją przy hamowaniu.

 

Oprócz tego auto ma kilka drobiazgów do zrobienia jak to w nastoletnim aucie:

- guziczki klimy

- powrót do oryginalnego radia business cd albo z navi - PW (poprzedni właściciel) założył jakieś radyjko Sony

- wycieraczka tylna stoi

- auto otwiera się z kluczyka - nie działa pilot

- trochę zmatowiałe lampy - przydałoby się przepolerować i psiknąć bezbarwnym.

- przednia maska ma małego purchlaka od spodu

- standardowo - tylna ramka od uchylnej szyby

 

Z takich grubszych modów to planowałem:

- zmienić kierownicę na multifunkcję

- zregenerować oryginalne felgi

- zmienić wnętrze na brązową/ czarną skórę

- wymienić wszystkie głośniki na coś lepszego

- może jakieś ciekawe lampy

 

To tyle jeśli chodzi o wstęp. Widziałem, że większość rzeczy było poruszanych na forum więc postaram się nie zaśmiecać powtarzającymi się wątkami.

Opublikowano

Wnętrze jest bidne jak murzyńska chata :) Nie ma co fotografować.

 

Mody zostawiam na koniec, jak już ogarnę bierzące pierdoły.

 

Przebieg 260 tyś, z czego 60 na gazie. Jeszcze nie sprawdzałem w serwisie BMW, ale sprawdzę.

Może orientujesz się czy spalanie 17-18l gazu w cyklu miejskim to norma? Czy może czas na wizytę u gazowników?

Opublikowano

Jak murzyńska chata to posprzątaj i zrób foty :)

To ma być GALERIA - nie jakaś ściema :norty: :norty: :norty:

 

17-18 l LPG to troche sporawo, nie powinno przekraczać 13-15 l LPG.

Opublikowano
Autem dojeżdżam do robo - ok 8km w jedną stronę, z czego połowa do korek taki, że jadę ok 15-20 kmh. Nie znam tego silnika i myślałem, że może tak ma, pozatym automat. Zaznaczam, że nie jeżdżę jak szatan, nie cisnę w podłogę, ot tak normalnie.
Opublikowano
Przed założeniem nowych tarcz sprawdź koniecznie bicie na piastach - żeby nie było, że problem wraca. Do tego najlepiej nowe jarzma i solidne rozruszanie tłoczków.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

17-18L LPG to wg mnie normalne spalanie przy takiej jeździe i tym silniku.

Swoja drogą to ten gaz nie zdąży się dobrze rozpędzić w układzie, a już gasisz silnik, robiąc te 8km w jedną stronę.

Trzeba będzie na równi gaz i benzynę tankować :mrgreen:

 

Jeżeli czujesz bicie przy hamowaniu to na piasty jako źródło wibracji bym nie stawiał.

pzdr

yaz

Opublikowano

Pierwsze podejście i od razu zonk. Zdemontowałem radyjko Sony i zamontowałem oryginalne Business CD, które poprzedni właściciel wrzucił do bagażnika. Radio i panel mid podłączyłem i ......[BAD]. Jedyny przycisk jaki reaguje to ten z ikonką zegarka, po wciśnięciu którego mogę ustawić godzinę i datę. Przycisk BC z manetki kierunkowskazu również nie działa. Czy coś zrobiłem źle? Albo coś przeoczyłem?

 

Tak to wygląda:

090121a347db.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A do MID-a jedna czy 2? Powinny być 2, jeślnie nie masz drugiej musisz podłączyć, można zestaw kupić pod to.

 

Albo może źle pamiętam, zobacz czy masz wolne gniazdo w midzie, jak jest to znaczy, że kabla brakuje i dlatego nie działa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
17-18 l LPG to troche sporawo, nie powinno przekraczać 13-15 l LPG.

Moje 328ia też ostatnio wciągnęło 17l w mieście a mam sedana i opony 205/50/17 :wink: krótkie odcinki robią swoje, pb w podobnych warunkach wyjdzie ok 15l. Pamiętaj, że to automat, u mnie w danych technicznych jest dla manuala 12 a dla at 15l.

 

Więcej zdjęć! :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Sprawdziłem jak to wygląda u mnie i mam jedno gniazdo - oznacza to, że wciskając przycisk BC na manetce nie będę miał wyświetlanych informacji na wyświetlaczu radyjka ?

5f85a4265d81.jpg

No i co z tym fantem zrobić? Moje radyjko jest padnięte?

 

W wolnej chwili udało mi się drogą kupna komplet (5szt) alusów Styling 31 z przeznaczeniem na zimę. Do tego oponki :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czy spalanie 17-18l gazu w cyklu miejskim to norma? Czy może czas na wizytę u gazowników?
Tak jak już koledzy pisali. Przy warunkach jakie podałeś to jest ok. Dodam od siebie że moje e46 325i automat, potrafiło wciągnąć 16l/100 km (jazda w małym mieście), a równie dobrze podczas samotnej jazdy na autostradzie spalało ok. 10l/100 km. Oczywiście LPG.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Pogrzebałem dziś w bagażniku - zdjąłem lewą zaślepkę a tam taka bida :)

http://static.pokazywarka.pl/y/5/9/fa052df4755624ba9c517e52fc8ec707_orig.jpg

 

Czy powinienem coś tu mieć żeby radio business cd działało poprawnie?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Długo nic i sru .... uszczelka pod pokrywą do wymiany i łączniki stabilizatorów na tyle. Jeszcze, żeby tylko pogoda dopisała bo już stary jestem i w mrozy nie chce mi się nic robić :)

0f5d9af8c700.jpg

Opublikowano

Majonezu do jajeczka ? :o


f2a78dc798b1.jpg


W trakcie wymiany okazało się, że przyczyną błędu o ubogiej mieszance, który wyskoczył mi kilka razu jest prawdopodobnie pęknięta rura od odmy. Pękła idealnie w harmonijkowym zgięciu i widać ją tylko przy odginaniu rurki. Na szybko zaizolowałem taśmą. Cały zestaw separator oleju + przewody będę wymieniał po świętach.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Długo nic nie pisałem, ale o czym tu pisać jak czasu nie ma na dłubanie a w aucie nic się nie psuje :) 7 miesięcy i 6 tyś km bezawaryjnej jazdy :norty:


Żeby nie było zbyt kolorowo - w zeszłym tygodniu padł akumulator - chyba oryginalny bo miał logo BMW. No chyba, że Helmut zmieniał akumulator w ASO.

Ponieważ nie miałem innego auta, żeby podjechać po jakiś konkretny model, kupiłem co było w pobliskim sklepie - 85AH firmy Battman :)


No i teraz grubsza sprawa, które spędza mi sen z powiek od kilku dni. W zeszłą niedzielę chciałem skoczyć na miasto, odpalam ..... a tu lekkie falowania obrotów, wrzucam "D" i wciskam gaz ....a tu auto zgasło :mad2: Spieszyło mi się więc wziąłem auto żony.

Drogą kupna zanabyłem kabelek z intefejsem. W zestawie dostałem płytkę cd z inpą i innymi pierdołkami. Po dwóch dniach walki z instalacją na lapku udało się i INPA śmiga.


Ogólnie to objawy auta to:

- pali od strzała

-lekkie falowanie i słabe obroty luzie

-jak dam lekko gaz to od razu gaśnie

-jak dam gwałtownie w pedał to wchodzi na obroty

- wrzucam "D" i puszczam hamulec to auto się toczy ale jak dam gaz to od razy zdycha.


INPA wypluła mi takie błędy:

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 09/08/18 20:52:35

ECU: MS430DS0

JobStatus: OKAY

Variant: MS430DS0

-------------------------------------------------------------

RESULT: 9 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

190 Lambda probe heating downstrem sensor 1

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

N_32 704.00 rpm

MAF 98.05 mg/stk

VLS_DOWN_1 0.43 V

R_MV_LS_DIAG_DOWN_1 65535.00 Ohm

aufgetreten vor (rel. BZ) 141.40 h

---

---

---

Cat-sensor heater defective

Error to relevant

Error debounce

Error currently available

stat. Error

Errorcode: BE 78 01 28 16 12 56 FF E7 4C

-------------------------------------------------------------

227 lambda contol tolerance Bank 1

Error frequency : 9

Logistic counter: 39

N_32 704.00 rpm

MAF 92.60 mg/stk

TCO 96.00 Grad C

LAM_MV_1 25.00 %

aufgetreten vor (rel. BZ) 8.00 h

Deviation rich

---

---

FUS active to Failure entry

Error to relevant

Error debounce

Error currently not available

sporadic Error

Errorcode: E3 B9 09 27 16 11 C0 C0 EC 82

-------------------------------------------------------------

202 Lambda regulating limit Bank1

Error frequency : 4

Logistic counter: 40

N_32 704.00 rpm

TCO 63.75 Grad C

R_LS_UP_1 203.00 Ohm

VLS_UP_1 0.06 V

aufgetreten vor (rel. BZ) 6.10 h

Mixture limit rich

---

---

---

Error to relevant

Error debounce

Error currently not available

sporadic Error

Errorcode: CA B1 04 28 16 95 CB 0C EC 95

-------------------------------------------------------------

228 lambda contol tolerance Bank 2

Error frequency : 1

Logistic counter: 35

N_32 704.00 rpm

MAF 114.39 mg/stk

TCO 96.75 Grad C

LAM_MV_2 21.48 %

aufgetreten vor (rel. BZ) 2.20 h

Deviation rich

---

---

---

Error to relevant

Error debounce

Error currently not available

sporadic Error

Errorcode: E4 B1 01 23 16 15 C1 B7 EC BC

-------------------------------------------------------------

238 burning fail Cylinder 1

Error frequency : 1

Logistic counter: 35

TCO 96.75 Grad C

N_32_TOL 736.00 rpm

MAF_TOL 114.39 mg/stk

MAF_BOL 108.94 mg/stk

aufgetreten vor (rel. BZ) 2.20 h

---

---

Misfire CARB_B4

---

Error to relevant

Error debounce

Error currently not available

sporadic Error

Errorcode: EE B4 01 23 C1 17 15 14 EC BC

-------------------------------------------------------------

240 burning fail Cylinder 3

Error frequency : 1

Logistic counter: 35

TCO 96.75 Grad C

N_32_TOL 736.00 rpm

MAF_TOL 114.39 mg/stk

MAF_BOL 108.94 mg/stk

aufgetreten vor (rel. BZ) 2.20 h

---

---

Misfire CARB_B4

---

Error to relevant

Error debounce

Error currently not available

sporadic Error

Errorcode: F0 B4 01 23 C1 17 15 14 EC BC

-------------------------------------------------------------

203 Lambda regulating limit Bank2

Error frequency : 1

Logistic counter: 35

N_32 704.00 rpm

TCO 96.75 Grad C

R_LS_UP_2 154.00 Ohm

VLS_UP_2 0.07 V

aufgetreten vor (rel. BZ) 2.20 h

Mixture limit rich

---

---

---

Error to relevant

Error debounce

Error currently not available

sporadic Error

Errorcode: CB B1 01 23 16 C1 9A 0D EC BC

-------------------------------------------------------------

239 burning fail Cylinder 2

Error frequency : 2

Logistic counter: 35

TCO 96.75 Grad C

N_32_TOL 768.00 rpm

MAF_TOL 130.73 mg/stk

MAF_BOL 98.05 mg/stk

aufgetreten vor (rel. BZ) 2.10 h

---

---

Misfire CARB_B4

---

Error to relevant

Error debounce

Error currently not available

sporadic Error

Errorcode: EF B4 02 23 C1 18 18 12 EC BD

-------------------------------------------------------------

8 air flow meter

Error frequency : 7

Logistic counter: 40

N_32 544.00 rpm

THR 24.24 Grad TPS

ISAPWM_ISA 68.75 %

VMAF 0.00 V

aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 h

---

KS--> Ground or open circuit

---

---

Error to relevant

Error debounce

Error currently available

sporadic Error

Errorcode: 08 F2 07 28 11 1F B0 00 EC D2

=============================================================


Ktoś podpowie od czego zacząć sprawdzanie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie masz dziurę w dolocie, przyjrzyj się kolanku przy przepływomierzu i ogólnie rozejrzyj się. Wypadanie zapłonu to raczej skutek tego. Przyjrzyj się wtyczce przeplywomierza, jakby nie łączył, albo trup. Masz też błąd grzałki sondy za katalizatorem na banku 1.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Udało się ogarnąć temat - zatkany zaworek nad przepustnicą.

Po wykasowaniu błędów przez 600 km wszystko ok. Dziś rano wyskoczył check, pewnie tym razem to błąd sondy. Pożyczyłem kabel OBD koledze więc do tego powrócę za kilka dni.

Na razie mam co robić - w piątek przyszły nowe graty do auta - rolka prowadząca, napinacz paska klimy, paski i pompa wody :)

Opublikowano

Dzień pełen atrakcji :D

7d6c7c194bdc.jpg

- napinacz paska od klimy

- rolka prowadząca

- rolka napinacza od paska

- paski

Wszystkie fanty INA, paski Gates. W trakcie robót okazało się, że pasek od klimy jest w bardzo dobrym stanie więc został w aucie.


@Madseason - poprzedni właściciel zmieniał termostat, obecnie ma nalatane ok 15 tyś, ale z podstawą filtra będzie trzeba podziałać bo po zdjęciu osłony pod silnikiem zobaczyłem ślady wycieków.

dd0e69da2c1d.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.