Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie wymieniłem w piątek akumulator. Oryginalnie założony był aku VARTA AGM 80Ah/800A. Założyłem jednak zwykły 80Ah/740A ze względu na to, że nie mam w samochodzie żadnej funkcji START/STOP, czy odzyskiwania energii z hamowania więc po co przepłacać.

 

Zrobiłem adaptację ale nie zmieniałem nic w kwestii parametrów akumulatora. Czy w przypadku takiej zmiany (AGM na zwykły) powinienem też jakoś rejestrować nowe parametry akumulatora?

 

Po zmianie akumulatora lądowanie mam na wolnych obrotach na poziome 13,8 V więc wygląda na to że komputer wychwycił nowy akumulator

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powinieneś zarejestrować wymianę. Dodatkowo przekodować żeby komputer wiedział, że nie masz już AGM tylko zwykły. W przeciwnym razie kolejna wymiana akumulatora czeka Cię całkiem szybko.
Opublikowano

Kurcze korzystałen przy rejestracji zmiany akumulatora za pomocą uniwersalnego oprogramowania auto Can, czy jakoś tak i była tam opcja jedynie rejestracji wymiany bez możliwości zmiany parametrów.

 

Zrobi mi to jakis ogarniety mechanior z lepszyn komputerem...

Opublikowano

Dokładnie, trzeba przeprogramowac na zwykla baterie oraz zakodowac wymiane na nowy.

Widac ze szukales wedle ceny i sugerowales sie tym ze auto nie posiada systemu start/stop...ale fakt akumulator bez AGM jest znacznie tanszy.

Ale producent nie bez powodu wstawil akumulator AGM, ktory w porownaniu do tradycyjnych PbCa czy innych,charakteryzyje sie zwiekszona odpornością na cykle rozladowania i ladowania (czyli chodzi m.in. o to ze obecnie auta maja kilkanascie sterownikow i sa pradozerne i wystarczy chocby otworzyć drzwi by wszystkie sie "obudzily" co moze nagle nawet do 40A poboru prady wywolac; sluchanie radia czy pozostawienie zapłonu,dmuchawy przy zgaszonym aucie tez mocno rozladowuje aku); inna sprawa to budowa wewnetrzna skladajaca sie z maty szklanej ktora nasaczona jest elektrolitem czyli w skrocie jest to bezpieczne podczas wypadkow i mozna taki akumulator przechylac i nic sie nie wyleje; maja nizszy opor wewnetrzny przez co sa trwalsze. Te i szereg innych zalet sprzyjaja zastosowanie w ukladach start/stop. Sam fakt ze majac obok siebie dwa akumulatory o takich samych parametrach jeden AGM drugi zwykly to ten pierwszy jest znacznie ciezszy.

Opublikowano
Dokładnie, trzeba przeprogramowac na zwykla baterie oraz zakodowac wymiane na nowy.

Widac ze szukales wedle ceny i sugerowales sie tym ze auto nie posiada systemu start/stop...ale fakt akumulator bez AGM jest znacznie tanszy.

Ale producent nie bez powodu wstawil akumulator AGM, ktory w porownaniu do tradycyjnych PbCa czy innych,charakteryzyje sie zwiekszona odpornością na cykle rozladowania i ladowania (czyli chodzi m.in. o to ze obecnie auta maja kilkanascie sterownikow i sa pradozerne i wystarczy chocby otworzyć drzwi by wszystkie sie "obudzily" co moze nagle nawet do 40A poboru prady wywolac; sluchanie radia czy pozostawienie zapłonu,dmuchawy przy zgaszonym aucie tez mocno rozladowuje aku); inna sprawa to budowa wewnetrzna skladajaca sie z maty szklanej ktora nasaczona jest elektrolitem czyli w skrocie jest to bezpieczne podczas wypadkow i mozna taki akumulator przechylac i nic sie nie wyleje; maja nizszy opor wewnetrzny przez co sa trwalsze. Te i szereg innych zalet sprzyjaja zastosowanie w ukladach start/stop. Sam fakt ze majac obok siebie dwa akumulatory o takich samych parametrach jeden AGM drugi zwykly to ten pierwszy jest znacznie ciezszy.

 

Cena miała znaczenie ale nie pierwszorzędne. Skorzystałem ze strony VARTY, porównałem dwa akumulatory i głównie ich przeznaczenie i stwierdziłem, że nie warto przepłacać. Zobaczymy, stary jeździł w aucie od 2013 roku. Będę mógł za jakiś czas porównać czy lepiej było wydać więcej, czy jednak zwykły aku daje radę.

 

Co do pytania wcześniejszego. Zmianę można zrobić tylko w jakimś ori programie (ew. NCs) czy jednak jakiś uniwersalny system da radę?

Opublikowano (edytowane)

Zobaczymy, stary jeździł w aucie od 2013 roku.

 

 

 

 

 

Bardzo dziwne że musiałeś wymieniać czteroletni akumulator. U siebie w E83 mam fabryczny z 2007 r i działa bez zastrzeżeń. W poprzedniej E83 wymieniałem aku jak miało 9 lat.

Kolega ma X6 z 2010 i ma w niej fabryczny AGM z 2009 - i ciągle jeździ.

 

Może poszukaj przyczyny przyspieszonego zuzycia ...

Edytowane przez datajan
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cena miała znaczenie ale nie pierwszorzędne. Skorzystałem ze strony VARTY, porównałem dwa akumulatory i głównie ich przeznaczenie i stwierdziłem, że nie warto przepłacać. Zobaczymy, stary jeździł w aucie od 2013 roku. Będę mógł za jakiś czas porównać czy lepiej było wydać więcej, czy jednak zwykły aku daje radę.
Cztery lata jak na AGM to bardzo, bardzo, bardzo mało. Ich standardowa żywotność to nawet 10 lat.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też mam AGM z 2009 i dopiero pada. Przestał działać START/STOP i pojawił się komunikat o słabym akumulatorze. Szukam nowego. Poza tym to dobijająca jest ta zmiana aku. Powinna być taka opcja łatwiej dostępna a nie przez kompa i do tego połowa ludzi nue wiem o tym że coś takiego trzeba robić.
Opublikowano

W 118d 2007r AGM wytrzymał 9,5 roku, tzn palił na dotyk itp ale wywalało już niski stan napięcia aku. Kupiłem z rok temu agm chyba Bosch - 80Ah. Cena nie jest taka zła, a akumulator lepszy od zwykłego:

http://allegro.pl/akumulator-bosch-80ah-800a-s5-p-start-stop-agm-i7026194993.html

 

Kolega ma E46 318d z 2004 roku i ciągle oryginalny akumulator (zwykły) - czyli ma ponad 13 lat.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Wymieniłem trochę profilaktycznie, przy zerowych temperaturach po nocy postoju przy odpaleniu pojawiał się "znak" grania świec.

W tamtym roku przy większych mrozach wykazywał, że trochę mu ciężko. Stwierdziłem, że nie chce w awaryjnej sytuacji szukać kabli więc kupiłem nowy.

 

Co do trwałości.

Auto mam z 2008 roku (z października), z historii wynika że 05.10.2012 roku przy przebiegu 66 342 km został wymieniony akumulator na Akumulator AGM Original BMW

Część | 61 21 7 555 719. Czyli po 4 latach po wyjechaniu z fabryki... nie znam się więc trudno mi się wypowiedzieć.

Z historii ładowań jakie były zapisane w komputerze wynika, że akumulator był doładowywany na poziomie 40 - 50%, po wymienia aktualnie wskazuje powyżej 80% więć założyłem, że swoje już przepracował.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.