Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam niestety mój obecny silnik stracił żywotność , koszty naprawy około 1,5 zł . Stwierdziłem że to dobry ,moment na wsadzenie większego silnika bo i tak zawszę to chciałem zrobić . Podobno przy wymianie na 2.8 nie będę musiał wymieniać skrzyni biegów . Strasznie mnie to zdziwiło , czy to prawda ?
Opublikowano
Rozumiem że odpowiedź brzmi " nie trzeba " ? nie wiem nie znam się na tym moc jest dużo większa więc myślałem że i skrzynia do wymiany będzie.
Opublikowano
Na prawdę zdziwiło Cię, że przy zmianie z silnika 1.8-2.0 na 2.8 będziesz musiał zmienić skrzynię ? :-D

 

Czytaj ze zrozumieniem, napisał że zdziwiło go to, że nie będzie musiał wymieniać skrzyni przy zmianie silnika na większy. Akurat nie siedze zbytnio w benzynach bmw bo mam diesla, ale skrzynka napewno idzie do wymiany, ogarnij sobie jakie były w wiekszych silnikach, napewno troche roboty będzie tak samo jak wymiana sprzęgła itp.

Opublikowano

Jeśli myślisz że wymienisz tutaj tylko słupek z osprzętem i podepniesz tylko do skrzyni z 1.8 to się grubo pomyliłeś. Żeby to miało ręce i nogi trzeba wymienić silnik, skrzynie, wał, dyfer, półosie, hamulce z zaciskami, twardsze sprężyny, nawet akumulator trzeba przerzucić do tyłu. No i jeszcze licznik od mocniejszej wersji, co należy teraz zgłosić jeśli silnik ma inny przebieg niż ostatni z przeglądu (nowe przepisy przeglądów i kręcenia liczników). Masa roboty, chciałem u siebie taki swap wykonać to koszt ok 10k aby stan był taki jak w oryginale 2.8. W końcu przechodzisz z R4 do R6, co też może być problemem jeśli diagnosta dociekliwy.

 

A jeśli jednak podepniesz sobie na chama tylko słupek do skrzyni i reszty którą masz, to prędzej czy później wszystko ci zmieli bo te podzespoły są za słabe aby ogarnąć moment.

Opublikowano
10 tyś zł :O W sumie liczyłem że zamknę wszystko w okolicach 5 tyś . :oops: Rozumiem że różnicy dużej by nie było gdybym zdecydował się na 2.5 ?
Opublikowano

sam silnik pewnie ze 3 lekko. Do tego jak bedzie na zewnatrz to dobrze by było uszczelnić go i zrobić co trzeba jak jest dobry dostęp. Robocizna czyli wyjęcie starego i włożenie nowego pewnie Ci mechanik z 1500 zaśpiewa to już masz 5 prawie :D

 

do tego dolicz sobie rzeczy które jeszcze potrzebujesz, dodaj 20% na wydatki których nie planujesz a które wyjdą w trakcie.

 

moja rada to kupić rozbitego anglika z 2.8, przełozyć wszystko co trzeba i reszte czesci sprzedać czyli swój silnik i naped oraz pozostałości po 328 który był dawcą. Wtedy jest to w miarę tanie. No chyba że silnik jeszcze sam przełożysz bo masz miejsce, czas i umiejętności. To wtedy śmiało.

 

Ogólnie możesz to zrobić tylko bądź świadom kosztów i zrób to jak należy a nie po taniości stworzysz gruza.

szukam
Opublikowano

Jeżeli chodzi o swap na silnik 2.2 to mija się trochę z celem ponieważ koszt wychodzi podobnie jak w przypadku większych pojemności, kwestia tylko tego co i jak kupisz.

Twoja skrzynia podejdzie do większych pojemności tyko musisz pamiętać o tym że będzie inne przełożenie na skrzyni i dyferencjale... Tak czy siak wał do wymiany i podpora skrzyni również.\

Najlepiej kupić angola, bo do dobrego swapa jest potrzebne sporo rzeczy:

- Silnik z osprzętem

- Wiązka

- DME

- EWS kluczyk plus wkładka ( można swój zakodować)

- stabilizator przedni

- sprężyny do wymiany ( są twardsze a amory wszędzie są takie same nie licząc m paka)

- wał

- skrzynia + wybieraki

- most

- półosie

- przewody maglownicy

- licznik ( można kodować)

- o ile dobrze pamiętam to zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego jest inny w r4 aniżeli w r6 ( ten z r6 ma chyba dwa wyjścia na dole)

- kompletny układ wydechowy

- układ hamulcowy ( ty masz chyba 286mm a np. w 2,5 jest juz 300mm...)

Nie wiem czy wymieniłem wszystko bo tak na szybko piszę.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.