Skocz do zawartości

[E61] Zmiana foteli z standard na Sport


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć !

 

Zachciało mi sie zmienić fotele w E61 z 2005.04 z zwykłych siedzen ( podgrzewane sterowane w pelni elektryczne z pamiecia z 2005.04 ) na fotele SPORTY ( podgrzewane sterowane w pelni elektryczne z pamiecia z 2003 roku dodatkowo ma wysuwany element na nogi (kolana ) .

Myslałem ze wystarczy uruchomić ISTA P i z aktualizować moduły siedzen SMFA i SMBF ale ista nie daje rady widzi na czerwono te moduły ze sa wymienione i chce zrobić wymiane ale nie wykonuje tego co chwile wyskakuje okno replacment i gdy zaznaczam chwile popracuje i z powrotem to samo . Wiec poszedlem krok dalej Inpa z czytałem z modułów IDENT nr 6927275 odpaliłem WINKFP ( comfort mode - Enter ZUSB - wpisałem ten numer 6927275 odnalazł ze nie ma nowszego ale wpisałem mu nr VIN mojego pojazdu - DONE - PROGRAM i zrobiłem tak dla fotela kierowcy i pasazera zaprogramował mam nadzieje nr vin mojego pojazdu bo operacja zakonczyła sie poprawnie . Nastepnie odpaliłem NCS weszłem w moduły FAS I BFS bo tak w ncs sie nazywaja moduły siedzen i przekodowałem pustym plikem MAN . Nastepnie odpaliłem ponownie ISTA P z mysla ze teraz sobie poradzi jak widzi moj vin ale niestety sytuacja sie powtarza chce zrobić replacement ale nie potrafi .

 

Fotele nie reaguja na regulacje , INPA idzie je ustawiać ale z przycisków nie ma wogole zadnej reakcji , podgrzewanie działa .

Zastanawia mnie fakt ze w moich fotelach zwykłych miałem 6 pinów wykorzystanych w kostce od regulacji fotela a w nowych fotelach mimo iz dodatkowo ma wysuwany element na kolana ma tylko 3 piny aktywne . Tak sie zastanawiam przeciez to jest skonfigurawane z modułem ktory w tym fotelu był wiec powinno to działać .Zasilanie do modułu( kostki z podłogi ktore sa w aucie ) jest tak samo jak w moich starych fotelach bo dostałem kostki wraz z nowymi fotelami jest tyle samo pinów aktywnych i te same kolory przewodów .

 

Rece mi dzisaij opadły spedziłem w aucie z 6 godzin z komputerem na kolanach i dupaaaaa ..

 

Kto pomoże ????? :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Podłączę się pod temat

Mam podobny przypadek

Kiedyś zmieniłem fotele ze sport na komfort, same kodowanie nic nie dało, inpa niby widziała, ale sterowanie nie działało tak jak u Ciebie, musiałem oddać do speców, podobno dołożyli jakiś kabelek i zakodowali. Działa do tej pory, nie mogłem znaleźć co dołożyli.

 

Teraz zacząłem zabawę z ista-P i jak zeskanowałem samochód to chce mi zrobić wymianę i programowanie. nie wiem czy ruszać, denerwują mnie te błędy. Czy w ista-p jak się pyta czy został wymieniony sterownik to może ustawić że tak i dopiero plan zapodać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ista P nie nadaje się do takich rzeczy. :wink:
Opublikowano

Możesz wypowiedzieć się więcej trochę na ten temat?

I dlaczego się nie nadaję?

A skoro ktoś wcześniej czymś zrobił to czemu są takie błędy przy skanowaniu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Komponenty nie pochodzą z twojego auta dlatego ista chce wymiany.Wystarczy kodowanie ncs expert,vinów nawet nie trzeba zmieniać.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W żołtej kośći( instalacja samochodu ) brakowało 3 pinów i to był ten ból ( dwa piny to zasilanie plus i minus a trzeci pin sterowanie z przelacznika SZM w desce ) w komfortach jest jeszcze kilka przewodów więcej . Oczywiście NCS zakodowanie odpowiednio wyposażenia FA do CAS I LMA i pózniej pusty plik MAN - moduły: FAS BFS i SZM .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.