Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja wczoraj robiłem długą trasę i moim zdaniem ten typ tak ma. Sportowy układ kierowniczy jest rzeczywiście precyzyjny, ale przez to na autostradzie jest trudniej jechać prosto. A gdy jest boczny wiatr i musisz kontrować co chwilę, to rzeczywiście jest dziwnie.

Druga sprawa, to przy prędkości ok. 160km/h ciężko przejechać łuk bez poprawiania toru jazdy w zakręcie. Pół biedy gdy jedzie się na tempomacie ze stałą prędkością, bo wtedy jest prawie ok, ale gdy się przyspiesza, to trzeba cały czas regulować tor jazdy bo układ dostosowuje się do prędkości.

 

Moim zdaniem wynika to z precyzyjnego układu kierowniczego, który za lekko chodzi w okolicach położenia 0 st, a minimalny ruch powoduje, że auto skręca...

Wniosek z tego taki, że trzeba było brać zwykły układ kierowniczy, a sportowy zostawić osobom, które jeżdżą na torze lub dużo po mieście.

 

Kolejna sprawa, to pytanie, czy jak Ci ustawiali geometrię, to zwrócili uwagę na to, jaki typ układu masz? w sportowym 2VL jest inaczej ustawiana geometria przodu (inne kąty)

Opublikowano
U mnie nie ma 2VL, jest zwykły servotronic S216, mimo to jest własnie tak jak mowisz - układ w położeniu 0 stopni ma jakby za duży "luz" przez co nawet małe podmuchy wiatru czy nierówności sprawiają że samochód zaczyna "uciekać"... co sprowadza się do tego że uważam że nie powinno tak być, i jest to jak najbardziej wada samochodu, niemniej jeśli wszyscy tak mają to nie ma nawet sensu próbować z tym walczyć... taki samochód kupiłem muszę to zaakceptować ;)
Opublikowano
U mnie w zwyklym servotronicu tez jest zbyt miekko w okolicach punktu 0. Ma to zapewne w zalozeniu ulatwic lekkie korekty toru jazdy, w praktyce zas prowadzi do nieprecyzyjnego zachowania ukladu przy jezdzie na wprost

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

Witam,

Mam to samo .Przy dużej prędkości każdy drobny ruch kierownicą powoduje skręt kół.

Już się przyzwyczaiłem ale jest to trochę irytujące. Układ kierowniczy jest precyzyjny ale zbyt czuły zwłaszcza w stosunku do moich poprzednich samochodów.

Pozdrawiam

Opublikowano
Dokladnie problem rozwiązany także u mnie. Po prostu jest zbyt precyzyjny ten układ... Kosmicznie precyzyjny.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

Znam to uczucie ciągłego czuwania nad torem jazdy z mercedesa A-clasy żony. Tragedia tym większa że objawia się to silniej niż w f3x i już przy niższej prędkości. Czyżby to wada wszystkich układów ze wspomaganiem elektrycznym?

Słowa pana z ASO BMW: "nie jest takie bmw jak kiedyś" i że ma inny układ kierowniczy i ze "tak już ma" brzmią wręcz zniechęcająco, by kupować ten samochód. Inżynierowie przekombinowali. Czy może ktoś już zakładał do f30 maglownice z e46? :norty:

Opublikowano
Problem pojawil sie ze zmiana wspomagania z hydraulicznego na elektryczne przy przejsciu z generacji E9x na f3x. Podyktowane jest to oszczednoscia paliwa, bo pompa hydrauliczna wspomagania chodzi caly czas, a wspomaganie elektryczne dolaczane jest tylko w zaleznosci od pracy ukladu kierowniczego. Niestety zaden z niemieckiej trojki premium jak do tej pory nie jest w stanie skonstruowac precyzyjnego ukladu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano


Kolejna sprawa, to pytanie, czy jak Ci ustawiali geometrię, to zwrócili uwagę na to, jaki typ układu masz? w sportowym 2VL jest inaczej ustawiana geometria przodu (inne kąty)

 

Skąd masz info o innych kątach w 2VL?

Jeżeli tak jest, to z moim 2VL na geometrię powinienem jechać do BMW, bo zakładam, że zewnętrzny serwis - zapewne robiący geometrię lepiej niż większość ASO - nie będzie znał poprawnych wartości dla auta z 2 VL. :duh:

Opublikowano

Na niemieckim forum BMW ciągle o tym piszą,problemem jest fatalny układ kierowniczy w połączeniu ze zbyt miękkim zawieszeniem.Standard zawiecha buja na boki jak Mondeo.To nie jest klasa premium i BMW jako marka nie zasłużył na takie badziewie.Ponoć Facelift man całkiem inaczej zestrojony układ jezdny,sztywny i inny układ kierowniczy.Mam 184 KM diesla i w papierach stoi że prędkośç max.to powyżej 240km/h.Do 150 idzie a potem to zawieszenie nie daje sobie rady z mocą silnika.Ci to tutaj tak kozakują(inne opony,felgi itd) nie jechali czymś innym.Miałem przedtem A4 i auto to mi nie pasowało ale układ jezdny był niedościgniony,F31 to taki Polonez-ponton.Tutaj na forum chwalą Runflaty na niemieckim je przeklinają i tak wymienia się doświadczenia a prawda jest taka że BMW wypuścił bubla.w serii F było już 13 rodzaji wspomagania elektrycznego,wszystko na temat.Po przejechani A4 800km wychodzę jakby nic nie było ,po F31 jest mi mdło z tej miękkości.Ostatnim autem co tak jeździło była Laguna II.Jadę na urlop a potem sprzedaję.Pozdr.

,

Opublikowano
Problem pojawil sie ze zmiana wspomagania z hydraulicznego na elektryczne przy przejsciu z generacji E9x na f3x. Podyktowane jest to oszczednoscia paliwa, bo pompa hydrauliczna wspomagania chodzi caly czas, a wspomaganie elektryczne dolaczane jest tylko w zaleznosci od pracy ukladu kierowniczego. Niestety zaden z niemieckiej trojki premium jak do tej pory nie jest w stanie skonstruowac precyzyjnego ukladu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym.

Tak jakby układ hydrauliczny nie wiem ile paliwa zużywał,jak nie umieją to niech powrócą do starego systemu.nie wszystko co nowe jest lepsze!

Opublikowano
Znam to uczucie ciągłego czuwania nad torem jazdy z mercedesa A-clasy żony. Tragedia tym większa że objawia się to silniej niż w f3x i już przy niższej prędkości. Czyżby to wada wszystkich układów ze wspomaganiem elektrycznym?

Słowa pana z ASO BMW: "nie jest takie bmw jak kiedyś" i że ma inny układ kierowniczy i ze "tak już ma" brzmią wręcz zniechęcająco, by kupować ten samochód. Inżynierowie przekombinowali. Czy może ktoś już zakładał do f30 maglownice z e46? :norty:

Zdaje się do liftu servotronic był opcją dodatkowo płatną i są egzemplarze z klasycznym wspomaganiem-Ja taki mam.

Prowadzenie bajka 200 km/h auto przyklejone. Nie ma znaczenia lato, zima opony zwykłe czy RF.

Ogólnie opinia na temat elektrycznego wspomagania jest taka, że tylko Porche to robi dobrze ale to inna liga.

Opublikowano
Szkoda że nie mieszkam blisko może dałbyś się przejechać bo chciałbym serio to,,przyklejenie"poczuć.
Opublikowano
Nie ośmieszaj się więcej marudo, w każdym wątku piszesz jakieś głupoty - kupiłeś zepsuta używkę i wszędzie wylewasz teraz swój ból d...py. Sprzedaj badziew i kup Lagunę.
Opublikowano

Ja mam jeszcze jeden pomysl, ktory moznaby sprawdzic - aktualizacje softu sterownikow.

Do F20/F30 jest soft z marca 2018. Nie wiem cos sie zmienia wzgledem wspomagania, ale sprawdzic mozna.


Tak mi sie wydaje, ze spolecznosc forum wyczerpala pomysly, za pomoca ktorych moznaby koledze pomoc.

Czy temat nie nadaje sie do zamkniecia?

Opublikowano

Obserwuje ten problem od około roku, czyli od momentu jak staram sie wymienić moje E91 na cos nowszego.

Jeździłem już kilkoma nowszymi BMW, w tym G31 i G30 i wszystkie maja problem z utrzymywaniem toru jazdy.

Jak mój Ojciec kupił G31( M pakietowe zwieszenie bez adaptacji, opony ROF) i się nią przejechałem pierwszy raz, nie mogłem się nadziwić jak słabo się prowadzi.

Aby sprawdzić czy mi się nie wydaje przejechałem tą samą trasę swoją E91 i ta jedzie jak po szynach(bez ROF).

Nie wiem czy to wina opon czy to wina maglownicy, a może tylko softu który najbardziej podejrzewam.


W mojej E91 LCI też mam już elektryczne wspomaganie, ale bez regulacji twardości kiery.


Kolega jeździł F31 Alpiną i ona ponoć nie miała tego problemu.

Nie wiem czy alpiny maja inny soft dla maglownicy ale na pewno nie mają opon ROF.

Fajnie jak by ktoś z was sprawdził najnowszy soft oraz spróbował zmienić opony na bez-ROF i coś skrobnął na forum.

Opublikowano

Hm. No serio nie wiem o czym piszecie. Wiele rzeczy można F3x zarzucić, ale z pewnością nie jest to jakość prowadzenia. Jedzie super zarówno z max prędkością (220-240) po niemieckich autostradach, po krętych górskich ekspresówkach jak i po serpentynach w Selva di Val Gardena we Włoszech.


Mam wersję bez Servotronic, ze zwykłym zawieszeniem (nie adaptacyjnym). Wcześniej miałem E90 i nie prowadził się wcale lepiej. Miałem okazję przejechać się np. Mustangiem i Porsche 911 więc nie mam porownania jedynie z autami rodzinnymi ani z Laguną ( która swoją drogą w sportowej wersji ze skrętnymi kołami wcale nie prowadzi się źle - kolega użytkuje z zadowoleniem)

Opublikowano
. Wcześniej miałem E90 i nie prowadził się wcale lepiej.

 

Czy E90 miałes na oponach ROF ?

Opublikowano
Jak widać u jednych jest to a ponoć u innych nie tylko nie wiem czemu ktoś mnie bezczelnie atakuje za pytania na ten temat.Chciałbym naprawdę pojechać takim F 31 który leży jak ,,decha " na drodze.Potem okaże się że większość tak ma tylko wydaje im się to normalne albo nie zwrócili nigdy na to uwagi,po prostu tak ma być!
Opublikowano
Jak widać u jednych jest to a ponoć u innych nie tylko nie wiem czemu ktoś mnie bezczelnie atakuje za pytania na ten temat.Chciałbym naprawdę pojechać takim F 31 który leży jak ,,decha " na drodze.Potem okaże się że większość tak ma tylko wydaje im się to normalne albo nie zwrócili nigdy na to uwagi,po prostu tak ma być!

 

Jesteś zwykłym troliszczem, zarejestrowałeś się miesiąc temu i ciagle wypisujesz te same pierdoly.

Opublikowano
Chciałbym naprawdę pojechać takim F 31 który leży jak ,,decha " na drodze.

 

Moje tak ma z zawieszeniem KW Street Comfort - piękna sprawa, polecam.

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
W tym roku kupiłem 6GT 640i. Kilka lat temu jeździłem 5 i 7. W tamtych samochodach rozumiałem co znaczy hasło "radość z jazdy", teraz chętnie bym to auto oddał "do kuchni" z powrotem. Samochód pływa i czym szybciej tym bardziej. Na autostradzie nie da sie nawet na chwilę odwrócić głowy, trzeba kontrolować czy jedzie się prosto. Rozmawiałem w salonie ale nie mam konkretnej odpowiedzi. Po przejechaniu się nowym modelem X5 i X4 uczucia jeszcze gorsze. Jestem naprawdę rozczarowany.
Opublikowano

Ja jeżdżę F31 ze standardowym zawieszeniem i po przesiadce z E91 330d ze sportowym zawieszeniem też byłem lekko podłamany.

Od razu zainwestowałem w koła R18 ROF z mieszanym ogumieniem (Pirelli) i w sprężyny H&R 20/25mm. Po wymianie...lepszy komfort :shock: ,lepsze prowadzenie i wygląd auta. Teraz da się fajnie jeździć. Jazda na wprost też spokojniejsza.

Wymieniłem też odboje amortyzatorów z tyłu i tuleje pływające + kompletna geometria auta.

Na zimę mam koła R17, opony Dunlop D4 XL. Jazda na wprost i komfort bardzo dobry, za to gorzej w ostrych zakrętach, ale jak najbardziej akceptowalnie.


Kolega ma na sprzedaż gwintowane zawieszenie z F31 320d 2013 rok. Sam założył zawieszenie standard ze sprężynami H&R.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Aktualnie jeżdżę A6 C6 ale rozglądam się za F30, ostatnio miałem okazję się przejechać trójką i faktycznie trochę przód myszkuje, auto raczej pewne bo z bmw premium selection

Nawet żona siedząca z tyłu to wyczuła, sprawdzałem po vinie - zwiecha standardowa,

Różnica do seryjnego sportowego zawieszenie jest spora? Mam mieszane uczucia do F30, wygląda świetnie ale tyle niedoróbek o których czytam, że coraz bardziej waham się nad zakupem :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.