Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Najpierw ustal kto ma maszynę hunter 3D (8 głowic ) do geometrii pojazdu.

To maszyna która obsługuje beznadziejne przypadki.

Wcześniej jednak dokręć elementy zawieszenia których typ od geometrii nie rusza podczas tego procesu.

Trzeba spędzić trochę czasu przy biurku/komputerze by rozrysować/wydrukować ściągawkę z potrzebnymi momentami.

Piszesz ze wymieniłeś elementy zawieszenia a nie piszesz czy po wymianie zastosowano odpowiedni Nm?

Jeśli auto było powypadkowe to trzeba by sprawdzić czy elementy po obu stronach są identyczne.

Często (blacharz/mechanik/warsztat)wstawia nieodpowiedni zamiennik a to już zmienia charakterystykę pojazdu.

Oryginalnym producentem elementów jest trw a w wersjach przedliftowych zf sachs zwany tez lemforder (teraz to jeden koncern)

Poduszki silnika i skrzyni tez trzeba sprawdzić a przy przebiegu 240 nawet wymienić.

Ogólnie to przebieg beznadziejny jeśli chodzi o zużycie elementów pojazdu.

Jakiej marki zastosowales dokladnie nowe amortyzatory?

Czy wymieniles tez ich poduszki?

Jakiej firmy wahacze?

Na dole schemat pogladowy zawieszenia bmw serii F30/31/34


Przebieg serii 3 założony przez producenta to 300-350 tys nalotu w zależności od wersji silnikowej.


1.jpg 2.jpg 1.jpg

Allegro.pl - hosting zdjęć na aukcje

 

Dziękuję za takie informacje. Wszystkie amortyzatory wymieniłem na Bilstein (a nie wiem czy wiecie oryginalne amorki BMW, które ściągnąłem miały MADE IN POLAND). Wahacze, które wymieniłem z przodu to Lemforder ( oryginalne miały TRW). Poduszek silnika nie wymieniałem (jeszcze :D ). Elementy zawieszenia są takie same (wszystko oryginał BMW). Natomiast nie podobała mi się wymiana w tym warsztacie... dużo by można napisać. Jak pisałem w poniedziałek umówiłem się na geometrię, zobaczymy co będzie (nie wiem tylko czy mają Huntera?). Dodam jeszcze, że do 120 auto płynie pięknie, trzyma się drogi tylko przy wyższych prędkościach prowadzenie jest jakby z podmuchem bocznym i drganiem auta. Myślę jeszcze o tulejach tylnej belki. Zobaczymy.

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

U mnie takie ustawienia rządzą !


vLHEcS2vGtexWflolPfi3VSqoL-aOesZkJNBVuj88ZGf8Oza0VDXIULASgNvWqIuFaVRCRLfyX2d5KXCygLdaStH6LdYFYKeNqlKYWt60bjiPgGkgr6GpfWsIBNg1uqJbHy0v965jyyRS2f4lPDtaTvICdtjtM0zz1MaiubbF-Z4knhOwoOK7N_xty703uFZKAHeoZcyzr9ExNaZxCEq4VnW0sAaBU9u92NXA9NyNFFJhjZryWOQ7lUA96Rgj8jwrpx31uMc_8J26NoJbQIXHbYK0QHSOg2l-Xk_kO8fRD2FbCI6xbTfZIFGlgrSIlkuwUEZro_XCWNfWICrchlm5FNMHYEgHWImEj1Tk4rPQFaisxA1B9Z4NI8TwS6voZSBD7m37UsyTZW54PyZSe_CdHCL8A1qMfu1A9h--c8DuNgQ2_gyRcWhKqQ8wQgeR_fRj-EnPh0Eku5pqTFoItq8vAdXyfbstfOOEUpDRPFu88FkrZmN6W6cpmeLZI7QU7pqci15dUjNrz93SI7LN3vO1V9Tybre1Lxnmc2bphiowViXZXjCN7K_Jhi1YVssy1RPUF5ljHPW2grby6aGi4Ki4L1onua60dnZ3wasE_BMQCZtNRy7IJlKBLgBkMca3bu4WjQptIwlDd2E5kBcDH2t7wfCXEAWW_DyfbFpTFEmpeJ9jERoNTdOTKS9=w966-h724-no

Opublikowano
Właśnie kierowany Twoim tematem postanowiłem walczyć o to sprawdzenie geometrii, sprawdzili. I wszystko jest w normie, poprawili jeszcze wartości ale niestety nie wpłynęło to w żaden sposób na prowadzenie się samochodu więc to nie jest przyczyną... Nie wiem już co mam z Tym zrobić muszę chyba przejechać się inną f30 i wtedy zweryfikować czy faktycznie ten typ tak ma i to auto powinno mieć vmax 160 bo powyżej jest niebezpieczne... spróbuję jeszcze jakoś uchwycić to o co mi chodzi ("myszkowanie" przy dużej prędkości) na nagraniu ale ciężko to odczuć z wideo.


Panowie w serwisie stwierdzili że to że samochód ściąga na prawo to nic dziwnego i że mamy krzywe drogi więc to nie jest żadna wada samochodu ehhhh

EDIT: gemetria: P3p27RPN5uv_7g2L7IZBcS1jczEr5RuqUOYt6yRoBwpuC6917ieHGgN1MggcaOCkMbBaySX_tyMVnIbP2Y8s4Nka_SHIUGak91i9ecEFc_o-wu4kQD3a3Vobgq4Lf02Mj4ciy9sdWL4j7cC_R-7rhgkLU6IdU4D0QbYAcRB1Hzz_n2Zk3nlP-C_TgGpDM2YkZL-ajkyNWVvQ5hbs2dXqD1SW8J8s2ZCkaVt8mYNe_SW84o26IT1K_SJlvuawkFnAR4nKIbMCkVM3Ben2Mts8PhCbsaPHOKSLzrPjYiQgPI3J0_G10ppje4P76C1YcTK2dBJNU-AS6-iKKaTL44CbQVJr2bdpsRk9XmnvRZnDrNp0eCNxB2-ZO3uupgTFjlGvZd3SrruY06a96ZOpxMXS9SYKIIytXnrM4bhIGAVzW45rpggkOXaF8TckVQ6tczaow1Qhilrov9tOa4VCQkcaUvqQPPHEI4bxEL7yksc3LTRf63SHBt2-ZHJBxPmEy_BpvQMhVDnlGsnJEbqVRge8R3-pL7p_nOu44tZxKiTUnKyzZunTGzpmGx359KMWRVCrq3HNdAoD9o4prwZvtBZFdZDy1K2a05YplWJAGIhd0raocDMQNSejYuBGGdwJpWlgML_5f7R-j6VrXCaJ1A7UzOXDWZPBXQ=w435-h774-no

 

Widać, że ASO patrzy tylko na całkowitą zbieżność. Powinni tył poprawić i ustawić taką samą połówkową zbieżność po lewej i prawej stronie. Powinna być duża różnica w jeździe.

Opublikowano

Sprawa jest prosta jak dupcenie:


Kąty tył conajmej - 1,50 , kąty przód "ile wyjdzie" - byle w minusie. Zbieżności na obu osiach conajmej po +20 na stronę.


WTEDY tylko F30 dobrze się prowadzi

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ostatnio miałem podobny problem. Samochod nie chcial jechac caly czas prosto. Trzeba bylo ciagle korygowac tor jazdy - szczegolnie odczuwalne przy wiekszych predkosciach.

Kilka miesiecy wczesniej sprawdzali nic nie znalezli, ponowna wizyta znalazla winowajce - sworzen wahacza.

Po wymianie jest perfekcyjnie. Samochod jest doskonale stabilny, jedzie jak po szynach. Nawet wyprzedzane ciezarowki nie powoduja jakies znacznej reakcji.

W innym samochodzie mialem tak przy zuzytej koncowce drazka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.