Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wogole nie czaje jak robią te silniki, w 2 litrach wychodzi większe spalanie niż w 4

Żeby mi w v8 wyszło 18 litrów to już muszę się starać. Chociaż wszystko jest możliwe, na trasie Łódź Wrocław, wczoraj mi wyszło 22 litry na setke

 

Dawno mandatu nie dostałeś :mrgreen: po, na chwile ci spadnie

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Moje średnie spalanie po przejechaniu trasy na urlop przez Niemcy, Czechy i inne :) 1300 km w jedną stronę 8,3 l/100 , z powrotem 8,5 l/100.

Niemcy gdzie dozwolone 200 - 220 km/godz reszta drogi, również przez lokalne miejscowości, według znaków plus 10 do 20 km/ godz. Jestem mile zaskoczony niskim spalaniem

w porównaniu do poprzedniego samochodu na tej samej trasie o jedno tankowanie w jedną stronę mniej czyli 2x60l x 5zł= 600. 6 stówek zostało w kieszeni na drobne wydatki.

Opublikowano

Realne spalanie w G30 R6 benzyna to 12-14 litrów (średnie mam 13.6 l/100km),

a w F10 R6 diesel to 9-11 litrów (średnia 9.2 l/100 km) dla tych samych warunków - benzyna jest przy tym trochę szybsza.

W G30 diesel spalanie pewnie trochę niższe jest niż było w F10.

I tyle w temacie rzeczywistych wartości spalania.......

Opublikowano
R6 po 1000km jazdy po Wawie trasy krotkie po 7-15kmow plus kilka tras autostrada i droga krajowa autostrada bardzo dynamicznie do 4-4.5 tys na trasie dziadkowoz bo o tak korek. Srednio 14.4-14.0 jeszcze sie wacha zaleznie od sytuacji. Spokojna jazda na eco pro bez start stop to 12.0-12.6 po wawie od swiatel do swiatel. Korek to 20 i woecej nie pokazuje. Teraz sie wyprowadzam z tego miasta rozkoszy to zobaczymy jak bedzie na zadupiu;) za to dynamika, dzwiek zapewbiaja rekompensate bo z klekota w x6 wyciagam w wawie 13 czyli w g30 byloby to 12? Srednia z 45 tys mamy 9.2 al3 wiekszosc czasu jezdzi osoba o usposobieniu lekkiej nogi. Mwoie o 40d.
Opublikowano

Przebieg 9500. Spalanie ostatnio trasa 3000 km wyszło średnio z komputera 7 przy prędkościach autostradowych w Czechach, Austrii, Chorwacji. Jazda (poza autostradą} zgodnie z limitami prędkości lub 10,20 powyżej, to 6,5. Miasto 12-13. Jak dla mnie bardzo OK.

Na razie brak uwag.

Opublikowano

Spalanie również zależy od dynamiki jazdy, czy wyprzedzamy wolniejsze pojazdy w jaki sposób itp.

Spokojna jazda = mniejsze spalanie, bardziej dynamiczna = większe spalanie, to każdy wie, a do oszczędzania paliwa to chyba trzeba kupić toyotę, ale wtedy gdzie radość z jazdy?

BMW g30 zaskakuje tym ,że pomimo dynamicznej jazdy bez specjalnego oszczędzania paliwa spalanie pozostaje na niskim poziomie.

Opublikowano
I to jest podstawowy błąd. Oszczędna jazda to w miarę szybkie dojście do planowanej prędkości i jazda z równymi obrotami. Oczywiście dochodzi do tego planowanie, przewidywanie. Wg mnie im mniej używasz hamulca tym mniejsze spalanie.

Pozdrawiam


Maciek

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Moje G30 520DXDrive po 3,5K między 7,9 a 8,2, generalnie nie zmienia się w trasie przyspokojnej jeździe schodzi do 7,6, myśle ze to i tyka niezłe po przed G30 mialem Passata 190 koni TDI napęd na przód kombi i tez było średnio 7,2 - 7,5 a był napęd na jedna oś :P
Opublikowano
Dzisiaj trasa janki - garwopin i w druga. Rowne 9.0 spokojnej jazdy w trybie comfort. Bez rewelacji, ale ostarnio jexhalem x6 40d na serwis i disela jesli sytuacja zyciowa nie bedzie tego wymagala nie kupie juz nigdy...
  • Moderatorzy
Opublikowano
520d rwd

Szczecin - Poznań

Mieszany tryb bez szaleństw ale dynamicznie 4.7l/100km

Wynik fajny.

Ale pisanie dynamiczny w połączeniu z 520d.

To tak jak pisanie kobieta ładna i gruba.


Miałem zastępczego 520d, to odczucia takie.

Jak mu w gaz, a on zgasł,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bez przesady 520d potrafi do 120 moze 140 pojechac w miare dynamicznie no ale nie Pali wtedy 4.7 ale okolo 8. Spalanie 4.7 to emerycka jazda lokalna droga za ciezarowkami no I baaardzo okazyjne wyprzedzanie chociaz zawsze znajda sie osoby dla ktorych bedzie to juz dynamiczna jazda. Notabene osoby takie moga uznac sie za szczesciarzy bo nie musza wydawac kroci na mocny silnik a i tak beda zadowolone.
Opublikowano

Dokładnie. Odczucia przyspieszenia i szybkości to indywidualna sprawa każdego z nas. Dla większości osób te 6s w 530ix to szaleństwo ale oni jeżdżą "normalnymi" samochodami na codzień typu 120KM pod maską i 10s do 100 albo te 165KM w 3008, których w ogóle nie czuć. Dla innych mających mniejsze lub większe doświadczenie z autami poniżej magicznych 5s to nawet 540i będzie słabe.

Sam pamiętam za małolata jak się pojawiły Passki w tedeiku 130KM to każdy piał z zachwytu. Dziś takie coś nie robi już najmniejszego wrażenia no chyba, że na ludziach kompletnie nie interesujących się moto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokladnie sam mam 530 a lubie szybkie fury I wstyd sie przyznac ale jezdze stanowczo za szybko. 530i pomimo ze nie daje super wrazen jest w zupelnosci wystarczajaca, poniewaz I tak jestesmy wyraznie szybsi od 99% samochodow. 540 mimo ze jest szybsza tez tych super wrazen nie dostarcza. Za 2.5 roku jak skonczy sie leasing na moja 530 bede mail znowu dylemat co kupic. Im wiecej mysle tym bardziej dochodze do wniosku ze chyba zostawie 530 Jakos rodzinny dupowoz a jako drugie kupic cos malego uzywanego ale comdaje orawdziwa France z jazda type m2 moze jakies 911. Juz Sam nie wiem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam tez 190km diesla innej marki w domu I tym samochodem tez sie da dynamicznie Jezdzic. Spokojnie mozna przejechac trase gdzie nas prawie nikt nie wyprzedzi a my wyprzedzimy praktycznie wszystkich.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Kupowanie 520d względem 530i, pomijając osiągi, jest nieopłacalne ekonomicznie.

530i kosztuje 10tys złotych więcej od 520d.

Ale jeż roczne 530i jest droższe ok 40 tys złotych od 520d.

Patrzyłem na ceny używanych aut na bmw. de.

Ile trzeba przejechać 520d, żeby się zwróciła się b. duża różnaca w utracie wartości?

Opublikowano
Każdy ma swoje potrzeby i wybiera samochód adekwatnie do nich choć nie zawsze. Ja mam samochód na użytek prywatny. W 11 miesięcy zrobiłem 22kkm. Nie kupie diesla bo nie lubie ale gdybym miał robić po 40kkm rocznie to kto wie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlatego mam 330i :) jeździłem wieloma dieslami i bez względu na przebiegi, jak bedzue mnie stać tylko pb....

Spalanie średnie 330i 01.2017 19k przebiegu 12,8 litra rwd

male-bmw-2.png
Opublikowano
Kupowanie 520d względem 530i, pomijając osiągi, jest nieopłacalne ekonomicznie.

530i kosztuje 10tys złotych więcej od 520d.

Ale jeż roczne 530i jest droższe ok 40 tys złotych od 520d.

 

Żartujesz - aż tak diesle poleciały ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.