Skocz do zawartości

Realne spalanie G30 diesel i benzyna


chemik2000

Rekomendowane odpowiedzi

To auto ma niskie opory powietrza, przy 160 nie pali dużo więcej niż przy 140.

Aha - jest jeszcze kwestia jedna istotna - jak chcesz porównywać wartości to koniecznie te same szerokości opon

Ja np. mam 18", ponieważ spoko wyglądają - a przy okazji lepiej wjeżdza się na krawężniki - o niższym spalaniu i cenie nie wspominając.

Więc jak ktoś z 20" poda Ci wyniki to różnie możesz je odebrać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To auto ma niskie opory powietrza, przy 160 nie pali dużo więcej niż przy 140.

Chyba cos ok 0,22. Z tego co kojarze to zaklada sie, ze dla aut osobowych przy predkosci ~130km/h suma wszystkich pozostalych oporow (toczenia, przeniesienia napdedu, osprzetu) jest rowna oporowi powietrza, ktory to jest zalezny od kwadratu predkosci. Szybka i mocno uproszczona matematyka i wychodzi, ze zwiekszajac predkosc ze 140 do 160km/h dostajemy ok ~17% wiekszy sumaryczny opor. Poniewaz ani przelozenia ani raczej sprawnosc silnika sie nie zmienia w tym zakresie obrotow to bedzie to w ~ rowne wzrostowi spalania. Zwiekszajac dalej 20km/h do 180km/h dokladamy kolejne 17% itd, z tym ze oczywiscie pozostale opory tez rosna (nie tak bardzo jak powietrza) i rowniez obroty silnika, czyli wieksze straty ciepla to sumaryczny wzrost spalania bedzie wiekszy.

 

Czyli biorac deklarowane przez Was 8l przy 140km/h to bedzie ok 9,3l przy 160km/h. Swoja dorga 8l przy 140km/h to prawie jak 520d (autocentrum test), a przeciez diesel ma wieksza kalorycznosc i teoretycznie sprawnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SUper to wyjaśniłeś :)

 

Czyli biorac deklarowane przez Was 8l przy 140km/h to bedzie ok 9,3l przy 160km/h. Swoja dorga 8l przy 140km/h to prawie jak 520d (autocentrum test), a przeciez diesel ma wieksza kalorycznosc i teoretycznie sprawnosc.

 

BMW się tym razem popisało - pytanie, jaka będzie żywotność tylko tych silników :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alider nasze wyniki spalania są jak najbardziej wiarygodne. Pamiętaj, że to są wyniki średnie za jakiś przebyty dystans. Jeśli jedziesz np 200km z 140km/h i przyspieszysz do 160km/h to nawet pokonując tak 50km nie zwiększy to od razu średniego spalania. Twoje obliczenie jeśli jest poprawne to jest do sprawdzenia porownując spalania chwilowe albo zerowane kompy na tych samych odcinkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zachar niestety sprawdza tylko do 140 km/h, więc jego test raczej za wiele nie wniósłby dla mnie do sprawy. Może gościu z kanału guitigefilmpjes się tym zajmie - jak na razie najbardziej zbliżony model, jaki testował to 320i B48 RWD i wyniki spalania były naprawdę zachęcające.

 

Specjalnie dla Ciebie - 30 km na A4 przed Tarnowem przy 140 km - wyszło 9.1 średniego spalania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
530i

Trasa Zabierzów - Katowice.

Do Chrzanowa lokalnie - 6,5

Na A4 130-140 - jest mokro. Zbliżyłem się do 7 przy brankach.

Końcowe spalanie 6,7

Moje wnioski?

Przy lekkiej stopie auto jest niesamowite - wcześniej pisałem, że na A4 Tarnów-Kraków przy jeździe nie szybciej niż 150-160 nie przekroczy się 8 litrów.

Przy mocnej nodze więcej niż +30% sie nie pojawi - no chyba, że ktoś non stop będzie robił "start-stop" :)

PS

Czy ktoś, kto ma 530d może coś napisać ?

 

Raz piszesz ze przy jeździe do 150-160 nie przekroczy 8 litrów a teraz ze średnie przy 140 to 9,1 to jak to jest w końcu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz dokładnie na wpisy

 

Za pierwszym razem była trasa Tarnów - Kraków BEZ tempomatu

 

Teraz 30 kilometrów Kraków - Tranów PRZED Tarnowem - krótszy odcinek, w dodatku TEMPOMAT - a on zawsze więcej daje, bo G30 świetnie się toczy

 

PS

 

O ile pamiętam, to ostatnio też pisałem, że Jasło - Tarnów było 6,9 - dzisiaj był większy ruch niż wtedy - wjeżdżając do Tarnowa miałem 6,1

 

Takie wyniki to miałem lata temu w Matizie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[

quote="alider]
To auto ma niskie opory powietrza, przy 160 nie pali dużo więcej niż przy 140.
Chyba cos ok 0,22. Z tego co kojarze to zaklada sie, ze dla aut osobowych przy predkosci ~130km/h suma wszystkich pozostalych oporow (toczenia, przeniesienia napdedu, osprzetu) jest rowna oporowi powietrza, ktory to jest zalezny od kwadratu predkosci. Szybka i mocno uproszczona matematyka i wychodzi, ze zwiekszajac predkosc ze 140 do 160km/h dostajemy ok ~17% wiekszy sumaryczny opor. Poniewaz ani przelozenia ani raczej sprawnosc silnika sie nie zmienia w tym zakresie obrotow to bedzie to w ~ rowne wzrostowi spalania. Zwiekszajac dalej 20km/h do 180km/h dokladamy kolejne 17% itd, z tym ze oczywiscie pozostale opory tez rosna (nie tak bardzo jak powietrza) i rowniez obroty silnika, czyli wieksze straty ciepla to sumaryczny wzrost spalania bedzie wiekszy.

 

Jeśli opór rośnie do kwadratu w stosunku do wzrostu prędkości (wykładniczo) to jej zwiększenie ze 140 do 160 daje zwiększenie łącznego oporu o 30,6% (w bardzo dużym uproszczeniu), a to już nie tak mało. Analogicznie jej zwiększenie ze 160 do 180 daje zwiększenie oporu o kolejne ~26,5%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli opór rośnie do kwadratu w stosunku do wzrostu prędkości (wykładniczo) to jej zwiększenie ze 140 do 160 daje zwiększenie łącznego oporu o 30,6% (w bardzo dużym uproszczeniu), a to już nie tak mało. Analogicznie jej zwiększenie ze 160 do 180 daje zwiększenie oporu o kolejne ~26,5%.

 

Tak na szybko:

 

A - suma wszystkich oporow

B - wszystkie opory poza powietrzem

C - opory powietrza

 

A=B+C

 

Zalozenie: Przy 140 km/h B=C

Pomijajac wszystkie stale i biorac jedyna zmienna czyli predkosc:

Przy 140: C=14^2=196 B=196 A=196+196=392

Przy 160: C=16^2=256 B=196 A=196+256=452

 

To troche jak z liczenie zysku z LPG - wiekszosc liczy tylko paliwo pomijac reszte jakby jej nie bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Moim zdaniem w samochodach premium spalanie nie jest kluczowe w koszcie uzytkowania.

Podsumowanie E93 330d osiem lat i 200 tys przebiegu paliwo 90 tys złotych

 

Utrata wartości przez 8 lat (Kupione jako tzw ex AG 1,5 roczne) +/-120 tys

Jeślibym kupił jako nowe i sprzedał po 8 latach utrata wartości 230 tys

 

I tu jest największy koszt użytkowania, a nie +/- 3 litry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro opór rośnie wykładniczo (do kwadratu) w stosunku do wzrostu prędkości to

140->160 to wzrost prędkości o 14,3%

czyli wzrost oporu to 14,3%^2 -> czyli 30,65%

Wzrost prędkości np. ze 100 km/h do 200 km/h daje wzrost oporu o 400%

(dlaczego pozostawiłeś B przy 160 na tym samym poziomie co przy 140).

 

A że czasem samo paliwo nie jest to najwyższym koszt użytkowania to już inna sprawa, jak przedmówca zauważył :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro opór rośnie wykładniczo (do kwadratu) w stosunku do wzrostu prędkości to

140->160 to wzrost prędkości o 14,3%

czyli wzrost oporu to 14,3%^2 -> czyli 30,65%

Wzrost prędkości np. ze 100 km/h do 200 km/h daje wzrost oporu o 400%

(dlaczego pozostawiłeś B przy 160 na tym samym poziomie co przy 140).

Bo pozostale opory tj. toczenia (opony), napedu, osprzetu nie rosna wykladniczo w funkcji predkosci, a w ~ liniowo, a niektore sa stale. O ile dokladnie to juz wymaga dodatkowych wyliczen, ktore dla niektorych przypadkow np. lozysk kol moga byc skomplikowane. Zakladam, ze sumarycznie to max kilka procent przy takim wzroscie predkosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W praktyce zrównanie oporów toczenia z oporami aerodynamicznymi następuje przy prędkości 65-85 km/h. Opory aerodynamiczne rosną wraz z kwadratem prędkości (współczynnik Cx nie ma tu znaczenia, bo liczymy przyrost a nie wartość nominalną) i przy dużych

prędkościach jazdy znacznie przewyższają opory toczenia, więc założenie, że przy 140 opory toczenia są równe oporom aerodynamicznym jest niewiele warte i wprowadza w błąd

Bye,

bo wątek nie dotyczy teoretycznych założeń a REALNEGO SPALANIA

Edytowane przez bankowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W praktyce zrównanie oporów toczenia z oporami aerodynamicznymi następuje przy prędkości 65-85 km/h.

1. Skad te liczby?

2. Opory toczenia i areodynamiczne to nie jedyne opory auta

3. Dla jakiego auta? Z jakim wspolczyninkiem Cx? Tez 0,22, czy moze Hummera?

Opory aerodynamiczne rosną wraz z kwadratem prędkości i przy dużych

prędkościach jazdy znacznie przewyższają opory toczenia, więc założenie, że przy 140 opory toczenia są równe oporom aerodynamicznym jest niewiele warte i wprowadza w błąd

Zakladajac, ze masz racje i przy 85km/h opory powietrza sa wieksze niz reszta (a o to chodzi, a nie o to, ze sa rowne oporowi toczenia) to nadal wychodzi Ci 30% wzrost oporow miedzy 140 i 160, tak jak pisales wczesniej? Nie wiem czym jezdzisz, ale ja takich wzrostow spalania nie obserwuje z zadnym aucie.

Bye,

bo wątek nie dotyczy teoretycznych założeń a REALNEGO SPALANIA

Realne spalania, ktore zaobserwowalem, podalem wczesniej. To tylko dodatek, troszke matematyki nie zaszkodzi, bo jak widac niby proste rzeczy potrafia sprawic problem. P.S. Mam nadzieje ze korzystam z uslug innego banku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio pokonałem kilka razy trasę Warszawa-Rabka-Warszawa. Wynik około od 7,9 do 8,2l/100km wychodził zawsze. Trasa A2-A1-1-A4-7 do Rabki. Prędkość dozwolona +40 czasami troszkę szybciej. Dość duży ruch bo średnia wyszła 100km/h. Raczej bez korków było. Start z rozładowanym akumulatorem.

Jak na 2 tonowa kobyłę to naprawdę dobry wynik.

BMW odrobiło pracę i osobiście jestem zaskoczony spalaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio pokonałem kilka razy trasę Warszawa-Rabka-Warszawa. Wynik około od 7,9 do 8,2l/100km wychodził zawsze. Trasa A2-A1-1-A4-7 do Rabki. Prędkość dozwolona +40 czasami troszkę szybciej. Dość duży ruch bo średnia wyszła 100km/h. Raczej bez korków było. Start z rozładowanym akumulatorem.

Jak na 2 tonowa kobyłę to naprawdę dobry wynik.

BMW odrobiło pracę i osobiście jestem zaskoczony spalaniem

 

Sporo wyszło, jak na hybrydę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wogole nie czaje jak robią te silniki, w 2 litrach wychodzi większe spalanie niż w 4

Żeby mi w v8 wyszło 18 litrów to już muszę się starać. Chociaż wszystko jest możliwe, na trasie Łódź Wrocław, wczoraj mi wyszło 22 litry na setke

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A ja dołożę parę kropli oliwy do ognia -

Trasa Berlin- Kraków oraz Kraków- Berlin, ten sam styl jazdy, ta sama trasa, te same warunki. Do Krakowa 6.5 litrów, z 7.5 - czemu? Bo Kraków leży niżej na mapie więc mam z górki?

 

Co do spalania- guzik dają takie dywagacje, bo każdy jeździ inaczej, inną trasą itd. A to wiele zmienia...

Proponuję popatrzeć na sprit monitor jaką jest rozbieżność spalania...

 

Send with handy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.