Skocz do zawartości

Realne spalanie G30 diesel i benzyna


chemik2000

Rekomendowane odpowiedzi

To mogą być różne zalecenia paliwowe w modelach 540i? Jest zwykłe 540i na Pb95 i jest wersja 540i M Performance na Pb98? 

Ja tylko kojarzę, że w F30 340i było coś takiego jak Power and Sound Kit, choć może i do G30 540i też było, musiałabym sprawdzić zdjęcia z moich jazd testowych z 2018. 

icon3.png G30 530i xDrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
15 minut temu, MatiKosa napisał(a):

To mogą być różne zalecenia paliwowe w modelach 540i? Jest zwykłe 540i na Pb95 i jest wersja 540i M Performance na Pb98? 

Ja tylko kojarzę, że w F30 340i było coś takiego jak Power and Sound Kit, choć może i do G30 540i też było, musiałabym sprawdzić zdjęcia z moich jazd testowych z 2018. 

Nie. 540i to 540i i tu nie ma różnych zaleceń (standardowo). Producent zaleca 95, ale z uwagi na słabą jakość polskiego paliwa wolałem stosować 98, które moim zdaniem jest takim jakby odpowiednikiem zachodniego paliwa 95. Natomiast powodem zmiany zaleceń był tuning. Okazuje się, że jak zmienisz oprogramowanie silnika to silnik ten zwyczajnie potrzebuje lepszego paliwa i to na nim osiąga lepsze rezultaty. Stąd zmiana rekomendacji na 98.

Natomiast M Performance to np. M550i. Tutaj już w samej instrukcji masz zalecane paliwo 98. No, ale to inny silnik.

Reasumując - nieważne czym jeździsz, ja bym lał 98 i tak też robię odkąd pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do jakości paliw to się nie wypowiem, ale na BMW sport jest taki użytkownik "mały" i gość ewidentnie miał styczność z branżą petrochemiczną i sporo rzeczy wytłumaczył w tym temacie, można poszukać. Ponoć można poprosić o certyfikaty jakości z danej dostawy. 95 jest minimalną liczbą oktanową, może być ciut więcej, ale nie powinno być mniej - a przynajmniej tak ja to rozumiem. 

Co do tuningu to może mieć to związek z opóźnieniem zapłonu - mieszanka będzie jeszcze bardziej sprężania, co sprzyja wygenerowaniu większego momentu, ale przy normalnym paliwie 95 może doprowadzić do przedwczesnego zapłonu. Stąd aby uniknąć problemów stosuje się 98, które można skompresować bardziej i uzyskać tym samym więcej. 

Silnik jest w stanie dostosować się do innego paliwa, ale czy w serii wygeneruje w ten sposób więcej mocy? Raczej nie, o ile nie będzie miał na to osobnej mapy, mało które auta tak mają (ponoć Skyline to miał). Tyle z moich uwag zebranych z różnych zakątków internetu, chętnie usłyszę jednak zdanie kogoś kto miał z tym więcej do czynienia 🙂

icon3.png G30 530i xDrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@saabFajne dane, u mnie tego nie ma. Z tego co widzę, jest to dostępne dopiero w ID7.
Skąd dokąd jechałeś? Spalanie jest rewelacyjne przy naprawdę niezłej prędkości średniej i trybie Comfort i aż się zastanawiam czy to nie było z górki.

Ja dziś sobie przejechałem trochę ponad 100 km, od siebie na Półwysep i z powrotem, bardzo spokojnie (jazda z limitem+ i parę wyprzedzeń, klima miała co robić, czasem jakieś traktory blokowały drogę, w pierwszą stronę trochę Eco Pro) i ok. 6.4 l/100 km, średnia prędkość koło 48 km/h.

icon3.png G30 530i xDrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Taka ciekawostka. Na trasie to i V8 potrafi spalić tyle co kot napłakał. Jakby się postarać i jeszcze obniżyć prędkość to swobodnie poniżej 8 dałoby radę zejść o ile wcześniej kierowca nie umarłby z nudów 😉 Miałem takie wyniki jak docierałem silnik. Normalnie pali w przedziale 10-13 w zależności od ciężaru prawego buta danego dnia i od ilości innych samochodów na drodze.

Screenshot_20240903-230607~2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to 6,6 ale pierwsze 25 tysi zrobil gosc po autostradach i domyslam sie ze zapieradlał i dlatego nieco wieksza. Wiec jak dla mnie to i tak rewelacja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 4.09.2024 o 21:56, durin90 napisał(a):

No nieźle, chociaż nie wiem czy przyzwyczaiłbym się do ciągłego start/stop (u siebie wykodowałem)

Skoro wykodowałeś start stop (jesli piszesz to doslownie) to nie masz MHD, a zatem tez Twoje doswiadczenia sa inne niz osob z MHD. Przy MHD jest generator ktory odpala silnik tak ze prawie tego nie czuc a i gasniecie silnika nastepuje lżej i jeszcze podczas toczenia co sprawia ze i to jest niewyczuwalne.
 

 

A przy MHD dodatkowo jest inna charakterystyka bo jest biturbo - więc i niższe spalanie,

Dodatkowo to ze gaśnie podczas jazdy i prawdopodobnie te 8kW cos wspomaga spalinowy przez co spalinowy ma lzej/mniej paliwa spala.

Edytowane przez luk_byd
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 9.09.2024 o 11:37, durin90 napisał(a):

W żadnym miejscu nie pisałem, że mam MHD.
Po prostu gdybam, że 20d pre-lci, a lci mają bardzo dużą różnicę w spalaniu. 

Ale w napedzie przy pre-lci i lci sie nic nie zmienilo. MHD było od 7/20, lift duzo pozniej.

 

EDIT: W G20

 

A w G30 - MHD od 7/19, lift od 7/20.

Edytowane przez luk_byd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lifting został zaprezentowany w maju 2020, więc trudno zgodzić się, że wszedł dużo później. 
Nie wiem od kiedy G30 dostawało B47TU1, które już ma 2 twinturbo, moje z 2018 tego nie ma, a zakładam, że wtedy też weszło MHD. 
Idziemy mocno w off-topic, więc już nie odpisuję, pozdrawiam cieplutko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
22 godziny temu, durin90 napisał(a):

Lifting został zaprezentowany w maju 2020, więc trudno zgodzić się, że wszedł dużo później. 
Nie wiem od kiedy G30 dostawało B47TU1, które już ma 2 twinturbo, moje z 2018 tego nie ma, a zakładam, że wtedy też weszło MHD. 
Idziemy mocno w off-topic, więc już nie odpisuję, pozdrawiam cieplutko.

Przepraszam, pomylilem watki.

W G30 oczywiscie lift od 7/20, mhd od 7/19 i wtedy tez dwie turbosprezarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe, wersja 30i, choć w G20 zadebiutowała w 2019 roku od razu jako B48TU (258 PS 400 Nm), to w G30 przez cały okres była to zwykła wersja B48 (252 PS 350 Nm). 

Z kolei 6 GT również otrzymała wersję po technical update i to pomimo debiutu w 2017, niewiele później jak G30. Pojęcia nie mam z czego to wynika. 

icon3.png G30 530i xDrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.