Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Bzdury opowiadacie, xdrive zawsze poprawia bezpieczeństwo nawet hak masz 150 koni. W polskich warunkach gdzie asfalt jest słabej jakości, często pada deszcz, nie wspominając o śniegu, masz o 200% większe bezpieczeństwo i kontrole na samochodem. To ze się auto w takim samym czasie zatrzyma co z napędem na jedną oś to wiedza chyba wszyscy co zdali prawo jazdy
Hmmmm
Opublikowano
550i - 12,2 l średnie spalanie z przebiegu 5 tys km.

 

Trasa, miasto, przydałoby się więcej informacji, bo spalanie wygląda bardzo dobrze :))

Opublikowano
Bzdury opowiadacie, xdrive zawsze poprawia bezpieczeństwo nawet hak masz 150 koni. W polskich warunkach gdzie asfalt jest słabej jakości, często pada deszcz, nie wspominając o śniegu, masz o 200% większe bezpieczeństwo i kontrole na samochodem. To ze się auto w takim samym czasie zatrzyma co z napędem na jedną oś to wiedza chyba wszyscy co zdali prawo jazdy

 

Cos mi sie wydaje ze z biegiem lat wszystko staje sie nagle strasznie niebezpieczne i wymaga dodatkowych zabezpieczen, czego to sie nie da ludziom sprzedac...

Nie takimi autami czlowiek jezdzil (w sensie o wiele, wiele gorszymi) i az dziw ze przezylem te wszystkie zimy (nie bylo opon zimowych!!! Szok!!!), deszcze i dziurawe drogi bez wiekszych dzwonow.

 

Jasne ze naped na 4 kola moze byc przydatny, ale nie popadajmy w paranoje, bo niedlugo sie okaze ze bez takowego napedu w ogole na drogi nie powinno sie przy zdrowych zmyslach wyjezdzac.

Opublikowano

@luckie79,

 

kiedyś jeździło się na faktycznie gorszych oponach, ale jakie były auta? Ile było autostrad ? Jaki "duży" był ruch na drogach.

 

Poszukaj sobie filmiku, nie pamiętam co to była za marka, ale Google na pewno pomoże, gdzie poddano testowi zderzeniowemu tę samą markę obecną i sprzed 50 lat.

 

I o to chodzi w tym wszystkim - dzisiaj ludzie wychodzą zdrowo ze zdarzeń, w których ginełiby dekady temu.

 

Więc to nie jest paranoja, ale zdrowy rozsądek :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To znaczy, że w wersji tylnonapędowej można zejść jeszcze o 0,5 - 1 litr mniej, przy okazji mając lepsze osiągi 50-150 km/h.

Jeździ ktoś 530i RWD i może opisać swoje wrażenia? Czy 252 konie to już moment, w którym wypadałoby mieć xdrive jeśli ktoś nie lubi "drzeć kapcia"?

 

 

252ps wystarcza do normalnej jazdy w 330i w G30 może brakować szczególnie 100-200 Prz xie.....

Rwd daje rade, choć przy dynamicznym ruszania czy śniegu trzeba uważać.... Zależy gdzie mieszkasz i jak daleko jeździsz....

Z tym spalaniem poniżej 10litrow to ja nie wiem jak delikatnie ktoś w mieście jeździ.... W 330i ten sam silnik średnia przy rwd 12,9 w mieście dystans 500m-3km 14-15

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Opublikowano

530i

Trasa Zabierzów - Katowice.

Do Chrzanowa lokalnie - 6,5

Na A4 130-140 - jest mokro. Zbliżyłem się do 7 przy brankach.

Końcowe spalanie 6,7

Moje wnioski?

Przy lekkiej stopie auto jest niesamowite - wcześniej pisałem, że na A4 Tarnów-Kraków przy jeździe nie szybciej niż 150-160 nie przekroczy się 8 litrów.

Przy mocnej nodze więcej niż +30% sie nie pojawi - no chyba, że ktoś non stop będzie robił "start-stop" :)

PS

Czy ktoś, kto ma 530d może coś napisać ?

Opublikowano
To znaczy, że w wersji tylnonapędowej można zejść jeszcze o 0,5 - 1 litr mniej, przy okazji mając lepsze osiągi 50-150 km/h.

Jeździ ktoś 530i RWD i może opisać swoje wrażenia? Czy 252 konie to już moment, w którym wypadałoby mieć xdrive jeśli ktoś nie lubi "drzeć kapcia"?

 

 

252ps wystarcza do normalnej jazdy w 330i w G30 może brakować szczególnie 100-200 Prz xie.....

Rwd daje rade, choć przy dynamicznym ruszania czy śniegu trzeba uważać.... Zależy gdzie mieszkasz i jak daleko jeździsz....

Z tym spalaniem poniżej 10litrow to ja nie wiem jak delikatnie ktoś w mieście jeździ.... W 330i ten sam silnik średnia przy rwd 12,9 w mieście dystans 500m-3km 14-15

Pozdrawiam

 

Różnica w masie pomiędzy 330i a 530i to ~30kg na korzyść 3er.

Cx lepszy w 5er. Generalnie dla mnie te auta idą tak samo.

 

Moje spalanie po ~2000km to delikatnie <10l/100km. Jest to jazda bez zbędnego oszczędzania.

W sumie to pali to tak mało że nawet nie myślę o oszczędzaniu, a średni wynik poniżej 10l w jeździe mieszanej

jest osiągany bezpoblemowo. Na trasie 120-140km/h spokojnie się osiąga <8l/100km.

 

Dla porównania 800km trasa w 530d G30 to równiutkie 7,0l/100km

Opublikowano

 

Dla porównania 800km trasa w 530d G30 to równiutkie 7,0l/100km

 

Jaki styl jazdy? Jaka prędkość?

140-160km/h dynamicznie ale bez szaleństw, trochę dużego ruchu na odcinku Bielsko - Częstochowa

i trochę jazdy po Warszawie

Opublikowano
@luckie79,

 

kiedyś jeździło się na faktycznie gorszych oponach, ale jakie były auta? Ile było autostrad ? Jaki "duży" był ruch na drogach.

 

Poszukaj sobie filmiku, nie pamiętam co to była za marka, ale Google na pewno pomoże, gdzie poddano testowi zderzeniowemu tę samą markę obecną i sprzed 50 lat.

 

I o to chodzi w tym wszystkim - dzisiaj ludzie wychodzą zdrowo ze zdarzeń, w których ginełiby dekady temu.

 

Więc to nie jest paranoja, ale zdrowy rozsądek :)

 

Wiesz, zalezy gdzie kto mieszkal. Byly kraje gdzie 30 lat temu autostrad bylo z grubsza tyle co teraz. Zim tez. Aut tez.

Wiekszosc wypadkow to efekt ludzkiej glupoty czy zwyklego gapiostwa a nie niedoskonalosci sprzetu, to sie nigdy nie zmieni chocby wszystkie auta byly 4x4 i mialy pelen pakiet systemow bezpieczenstwa. W zderzeniu z drzewem zwykle nie daja rady.

Opublikowano
Bzdury opowiadacie, xdrive zawsze poprawia bezpieczeństwo nawet hak masz 150 koni. W polskich warunkach gdzie asfalt jest słabej jakości, często pada deszcz, nie wspominając o śniegu, masz o 200% większe bezpieczeństwo i kontrole na samochodem. To ze się auto w takim samym czasie zatrzyma co z napędem na jedną oś to wiedza chyba wszyscy co zdali prawo jazdy

 

Nosacze , wszędzie nosacze :lol:

 

TheStructor jak zatrzyma się po takiej samej odległości skoro jest cięższe ? , Prawa fizyki się kłaniają .

 

Kontroli nad samochodem ani bezpieczeństwa dodatkowy balast nie daje , a jedynie łatwość przyspieszania w gorszych warunkach atmosferycznych .

 

TheStructor- chcąc poprawić kontrole nad furą popatrz co somsiady radzo i przemyśl , a nie napędy na 4 koła :lol: :lol: :lol:

 

http://paczaizm.pl/content/wp-content/uploads/widze-ze-sasiad-automata-se-kupil-ja-to-wole-miec-kontrole-nad-autem-typowy-polak-nosacz.jpg

Opublikowano

Jaja pany. Gdyby nie to forum nie wiedzialbym ze naped na cztery kola poprawia hamowanie, BMW zamiast zaciskow i tarcz performance powinno jako opcje dawac naped xdrive performance. Swoja droga ma somsiad gdzies porownanie hamowania 520d vs 520d xdrive?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Jaja pany. Gdyby nie to forum nie wiedzialbym ze naped na cztery kola poprawia hamowanie, BMW zamiast zaciskow i tarcz performance powinno jako opcje dawac naped xdrive performance.

 

To nie wiedziałeś ,że właśnie ze względu na skróconą drogę hamowania M5 F90 jest AWD ? :shock:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W przypadku zderzenia każdy dodatkowy kilogram działa in minus w kwestii hamowania ale in plus w kwestii środka masy...

Kwestia przyspieszenia - czy wszyscy wykorzystują dane katalogowe w realnych warunkach? Czy jest sens o ułamki sekund się kłócić?

Na pewno xdrive poprawia stabilność toru jazdy w kiepskich warunkach, a ośka ma mniejsze zużycie paliwa.

Czy komuś potrzebny jest xdrive jak jeździ po mieście, albo czy ktoś patrzy na dziesiąte części litra w spalaniu gdy jeździ często w górach?

 

Send with handy.

Opublikowano
Jaja pany. Gdyby nie to forum nie wiedzialbym ze naped na cztery kola poprawia hamowanie, BMW zamiast zaciskow i tarcz performance powinno jako opcje dawac naped xdrive performance.

 

To nie wiedziałeś ,że właśnie ze względu na skróconą drogę hamowania M5 F90 jest AWD ? :shock:

 

nie

Opublikowano

W sumie to pali to tak mało że nawet nie myślę o oszczędzaniu, a średni wynik poniżej 10l w jeździe mieszanej

jest osiągany bezpoblemowo. Na trasie 120-140km/h spokojnie się osiąga <8l/100km.

 

Dla porównania 800km trasa w 530d G30 to równiutkie 7,0l/100km

Mocno naciagane. Te trasy nie byly takie same. Zeby tak bylo musialaby zajsc jakas rewolucja w kwestii efektywnosci spalania silnikow benzynowych BMW. Przypominam, ze silnik benzynowy nadal jest ~20% mniej efektywny, a benzyna dodatkowo jest ~10% mniej kaloryczna. Ilosc cylindorow w trasie, na rozgrzanym silniku, przy predkosciach 100+ nie gra wiekszej roli, a nawet jest na korzysc tego wiekszego, szczegolnie powyzej 160km/h. Tele teorii.

Jezdzilem w tym roku 330i i 530d, oba xd touring. Spalanie przy stalej, licznikowej 150km/h w 330i to 10l, a w 530d 8l. Czyli w przypadku 530i vs 530d bedzie jakies 25% mniej na ropie. Przy nizszych predkosciach i spokojnej, delikatnej jezdzie roznica (procentowa) jest mniejsza, a gdy trzeba wygnerowac okolice 200KM to 530d jest jeszcze bardziej efektywne. Zadnej rewolucji.

Opublikowano

W ostatnie 2 dni przejechane 1100km:

BB-Tychy-BB - dynamicznie a nawet bardzo dynamicznie + korki itp.

BB-Łomża-BB - dynamicznie z przelotową prędkością gdzie się dało 150kmh (+-10), trochę korków, jazdy objazdami itp.

Średnia z tej trasy 8,6l/100km przy średniej prędkości delikatnie powyżej 100km/h (wliczając w to postoje).

Co więcej większość trasy przejechana w deszczy to też nie jest bez wpływu na wynik.

Ja sam w to ledwo wierze bo przy takiej samej jeździe Mazda 6 2,2d paliła mi ostatnio ~7,5l/100km.

Generalnie ten silnik jest w tym aucie po prostu mega oszczędny. Napewno pomaga zestopniowanie skrzyni biegów.

Przy 140km/h silnik kręci równiutkie 2000rpm.

Opublikowano
Dobra, to ja z ciekawości zapytam o inną rzecz. Jakie jest spalanie oleju w silnikach benzynowych BMW? Biorą czy jest spokój? Zwłaszcza pytam o silnik 530i. Bo w przypadku Audi z silnikiem TFSI to jest jakaś żenada. Potrafi spalić 1l na 1000km a serwis mówi że tak ma być i koniec.
Opublikowano (edytowane)
W mojej 330i z przebiegiem 37 tys. olej wymieniałem 3x, bez dolewki pomiędzy wymianami :cool2: Edytowane przez rkmi09
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
W mojej 330i z przebiegiem 37 tyg. olej wymieniałem 3x, bez dolewki pomiędzy wymianami :cool2:

 

37 tysięcy przebiegu? - bo napisałeś "tyg" :)

 

PS

 

3 razy komputer wzywał Ciebie na wymianę oleju ?

Opublikowano

Tak, oczywiście 37 tys. przebiegu ;). Komputer wzywał tylko raz. Robiłem wymiany poza przeglądem po pierwszych 3,5 tys. (po dotarciu) i następnie po kolejnych 12 tys. czyli ok.15,5 tys.

Planowa wymiana wypadła przy 28 tys. km

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
M550i xd - średnia z 9000 km 11,8 l PB 95 - jazda mieszana.

Przepraszam, jaki jest Twój styl jazdy - bardzo spokojny, czy lubisz trochę " przycisnąć " ?

Opublikowano

To teraz ja jeszcze dokładniej odnośnie hybrydy.

Przejechane 5tys km. Nie kasowany trip od początku, więc średnie spalanie na 5tys wynosi 5,2l. Byłoby lepiej, z tym, że faktycznie trzeba się nauczyć kiedy i jak optymalnie wykorzystać prąd (na jakich trasach, jak doładować itd).

Rekord na jednym baku (zużyte 38l/bak ok 42l) - 1010km., czyli średnie łatwo wyliczyć. Można by jeszcze mniej gdyby nie to, że czasem robię dłuższe trasy.

Jak to wygląda w praktyce? Jeżeli jeździ się po mieście i starczy prądu to wy zimie da się zrobić ok 30km bez włączania silnika benzynowego. Auto ładuję w domu i w pracy więc na upartego można by zrobić ponad 60km dziennie wyłącznie na prądzie ;). Czas ładowania ze zwykłego gniazdka - 6-7h w trybie wolnym, i ok 3h w trybie szybkim (zależy od instalacji do jakiej się wpinamy). Im na dworze cieplej tym zasięg jest dłuższy (temperatura też obniża pojemność baterii).

Oczywiście zasięg zależy od tego ile rzeczy jest włączonych w aucie (klima, grzanie kierownicy, foteli etc.). Ciekawostką jest to, że jeżeli auto wychłodzi się poniżej 0 to napęd elektryczny działa w trybie ograniczonym do momentu aż nagrzeją się baterie.

Na dalszych trasach jest ciekawie, gdyż spalanie... wzrasta ;) i wtedy ma się takie spalanie jak w zwykłym 520i., czyli ok 8-9l. Na trasie warto sobie podładować baterię przed wjazdem do miasta albo dojazdem, też wychodzi in plus.

Styl jazdy. Na autostradzie ok 150-160 i jak trzeba przycisnąć aby wyprzedzić.

W mieście na prądzie jeździ się ciekawie. Reakcja samochodu jest błyskawiczna, przez co ze świateł zazwyczaj rusza się pierwszym (nim reszta zdąży wbić dwójkę to czasem można się uśmiać ;)).

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.