Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wprawdzie nie g30 ale g21 m340d, czyli ten sam silnik co w 540d (wagowo to g21 prawie tyle samo co g30), spalanie mam 7,1 a dla społeczności wyświetla mi za 2024 = 7,6  l/100km 

IMG_2547.jpeg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

520d RWD, spokojna jazda w trasie (głównie ekspresówką), sporadycznie dynamiczne wyprzedzanie, momentami korek na ekspresówce (renont). Temperatura zewnętrzna 0°C, nowe opony Goodyear Ultragrip 8 Performance RunOnFlat 245/45r18, 2 osoby + bagaż

20241113_223550.thumb.jpg.15c785c69cd40cac1af821ec773c3335.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

U mnie zima wyraznie spalanie podskoczylo o jakies 1,5 litra , auto garazowane , zastanawiam sie czy to normalne …

Opublikowano

Tak, to normalne, ponieważ motor dłużej się rozgrzewa gdy jest zimno. Ostatnio było nieco cieplej i wówczas łatwiej osiągnąłem niższe spalanie. Oprócz tego gorsze warunki drogowe, ludzie jeżdżą wolniej, większy ruch. Opony zimowe też mają gorsze opory toczenia, jakkolwiek u mnie opony i felgi są dużo mniejsze od zestawu letniego, ale i tak zimowe spalanie jest większe. 

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano

A jak już mowa o nagrzewaniu silnika - z Waszego doświadczenia - w BMW który silnik wcześniej osiągnie temperaturę roboczą: 2.0 R4 czy 3.0 R6? Póki co pytałem kilka osób (mechanika oraz sprzedawcę) i nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi 😉

Opublikowano

Jak będziesz cisnął od razu do czerwonego to R6 się szybciej zagrzeje 😝

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano
40 minut temu, Ratm napisał(a):

Jak będziesz cisnął od razu do czerwonego to R6 się szybciej zagrzeje 😝

Hehe, ale w wątku o spalaniu bardziej mi chodzi o taki normalny cold start i jazdę z poszanowaniem obrotów silnika przed jego nagrzaniem😉

Opublikowano

Różne krążą legendy. Ja mogę powiedzieć, że moje 530i w lato nagrzewa się błyskawicznie. Kreska w środkowym punkcie wg testu diagnostycznego oznacza 75 st C (w moim dawnym kompakcie E36 to było 73 st C). Byłem zdziwiony, że temp oleju niemalże podąża za płynem chłodniczym, ale to chyba dzięki zastosowaniu tego wymiennika ciepła gdzie jest olej i płyn. 

I taki punkt jest osiągalny w około 3-4 min jazdy w lato, więc naprawdę szybko. Teraz podczas jesieni to już bardziej 8-9 min. Auto stoi w hali garażowej, także zaczyna z lepszego poziomu niż takie trzymane pod chmurką. 

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano

Dwu litrowy diesel za to stygnie w momencie , na wskazowce do zera w kilkanascie minut. Ale watek nie o tym. 

Opublikowano

Chyba między silnikami 2.0 i 3.0 nie ma dużej różnicy ilości płynu chłodniczego, więc 3.0 powinno się szybciej zagrzać.
Co do stygnięcia to ostatnio się zdziwiłem jak po jeździe G11 stało sobie zagrzane z dwie-trzy godziny i po tym czasie wskazówka opadła tyle co nic.

Opublikowano (edytowane)

 

Nie mogę już edytować powyższego. Koledzy nie wiecie czy jest jakiś sposób sprawdzenia spalania przed wejściem w posiadanie myBMW, BimmerLink czy coś? Myślałem że w aucie na "wybranym momencie" mogę dowolnie sprawdzać między danymi datami, a to tylko pokazuje od ostatniego kasowania jakby był wciąż 2005 rok..

Na kilkutysięcznej kilometrowo wycieczce do Włoch 750d spaliłem średnio 6,3l całkiem dynamicznie jeżdżąc z aplikacją na fotoradary, ale mam w myBMW tylko część ostatniego dnia powrotu z Austrii, 450km i 6,2l. Od tamtej pory spalanie uśredniło się na 8,4l, bo głównie jazda miejska no i tu jest Polska, hulaj duszo piekła nie ma. 😅

IMG_20241223_141054.thumb.jpg.039b1246a9decfe684568c330969d063.jpg

 

Edytowane przez Markok
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A mówią, że te V8 tyle paliwa żłopią 🤣 Tymczasem pełny rok minął i... jak za darmo. Niewiele więcej niż R6 3.0i.

 

Screenshot_20250102-170100~2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może zepsute. Nie pamiętam już dokładnie ile miałem, ale coś koło 11. Tylko to było jeszcze normalne 540i, żadne mhevy, phevy czy inne wynalazki 😉

Opublikowano (edytowane)

Dieslem spalam połowę tego więc się wpisuję w bardziej dbającego o planetę :classic_laugh: 

IMG-20250102-WA0006.jpg

Edytowane przez Woytas
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale ja jeżdżę 2x mniej 😄 Więc nawet przy 2x większym spalaniu wychodzi, że tak samo "dbamy" o planetę 🙂 

  • Lubię to 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
W dniu 2.01.2025 o 17:32, s0nar napisał(a):

Może zepsute. Nie pamiętam już dokładnie ile miałem, ale coś koło 11. Tylko to było jeszcze normalne 540i, żadne mhevy, phevy czy inne wynalazki 😉

Dokładnie, średnie spalanie poniżej 10l w B58 bez mhev jest nierealne chyba że mieszkamy na wsi i robimy tylko trasy bez buta w podłodze (sorry, ale ten silnik wręcz się tego od nas domaga 🙂 ). Wynik dobija jazda miejska, gdzie nie można skorzystać z dobrodziejstw elektryka, a średnie spalanie zimą w korkach to okolice 14l. Ja na razie zrobiłem ok. 2500 km i przy średniej prędkości lekko powyżej 40 km/h (75% miasto) mam 11,5 l.

Natomiast czyste B58 bez OPF, nietknięte ekologią ma swoje zalety. Nadaje się świetnie pod modyfikacje, na wiosnę wjedzie DP z pompą TU, sportowy filtr powietrza i stroimy sprzęt w okolice 500 bhp (realnie 430-440 na kołach). Ktoś tu kiedyś na forum słusznie napisał, że apetyt na moc rośnie w miarę jeżdżenia i już sam program nie wystarcza... Po modzie 540 powinien się odpychać jak 550 bez modyfikacji, przy nakładzie rzędu 5-7 kpln plus nowy program. Zobaczę o ile wzrośnie wówczas zużycie paliwa 🙂 

Edytowane przez klurg
  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 2.01.2025 o 17:21, Rufio napisał(a):

To chyba miałeś zepsute 540i 😀

To u mnie G31 540i mhev

Screenshot_20250102_171929_My BMW.jpg

Jaką miałeś średnią prędkość przy takim spalaniu?

Opublikowano
W dniu 2.01.2025 o 17:07, s0nar napisał(a):

A mówią, że te V8 tyle paliwa żłopią 🤣 Tymczasem pełny rok minął i... jak za darmo. Niewiele więcej niż R6 3.0i.

 

Screenshot_20250102-170100~2.png

Podobne pytanie jak do kolegi Rufio, jaką miałeś średnią prędkość?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
47 minut temu, klurg napisał(a):

Podobne pytanie jak do kolegi Rufio, jaką miałeś średnią prędkość?

Ciężko powiedzieć, bo aplikacja od BMW chyba nie pokazuje średniej prędkości przy takich podsumowaniach. Trzeba wejść w szczegóły konkretnej trasy, ale wtedy będzie to średnia ze znacznie mniejszego dystansu. O, teraz znalazłem jakąś zwykłą trasę z grudnia 2024 o długości 189km, średnia prędkość 126,4km/h i spalanie 10,9L/100km. Z maja 2024 mam też jakiś fragment autostradowy o długości 251km, średnia prędkość 156,2km/h i spalanie 9,4L/100km. Na drugim biegunie jest miasto gdzie (jak nie robię żadnych tras) to mam spalanie w okolicach 27L/100km. Średnia z całego zeszłego roku wyszła 12,7L/100km wg apki. Generalnie rzecz ujmując nie jestem fanem śledzenia spalania i bardziej podaję jako ciekawostkę. Gdybym jednak wiedział, że V8 pali tyle co nic to już 20 lat temu bym w to wszedł, a tak to człowiek zachowawczo kierował się rozumem i wybierał R4/R6 😄 

Edytowane przez s0nar
  • Dziękuję 1
Opublikowano
38 minut temu, Rufio napisał(a):

Od nowości po przejechaniu 58 tys km

20250123_150333.jpg

Masz przyzwoitą średnią prędkość, ponad 15 km/h wyższą niż u mnie, to wyjaśnia niższe spalanie, czy aż o 2l. to inna kwestia. Na pewno i mhev robi swoją ,,ekologiczną'' robotę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.