Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wprawdzie nie g30 ale g21 m340d, czyli ten sam silnik co w 540d (wagowo to g21 prawie tyle samo co g30), spalanie mam 7,1 a dla społeczności wyświetla mi za 2024 = 7,6  l/100km 

IMG_2547.jpeg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

520d RWD, spokojna jazda w trasie (głównie ekspresówką), sporadycznie dynamiczne wyprzedzanie, momentami korek na ekspresówce (renont). Temperatura zewnętrzna 0°C, nowe opony Goodyear Ultragrip 8 Performance RunOnFlat 245/45r18, 2 osoby + bagaż

20241113_223550.thumb.jpg.15c785c69cd40cac1af821ec773c3335.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

U mnie zima wyraznie spalanie podskoczylo o jakies 1,5 litra , auto garazowane , zastanawiam sie czy to normalne …

Opublikowano

Tak, to normalne, ponieważ motor dłużej się rozgrzewa gdy jest zimno. Ostatnio było nieco cieplej i wówczas łatwiej osiągnąłem niższe spalanie. Oprócz tego gorsze warunki drogowe, ludzie jeżdżą wolniej, większy ruch. Opony zimowe też mają gorsze opory toczenia, jakkolwiek u mnie opony i felgi są dużo mniejsze od zestawu letniego, ale i tak zimowe spalanie jest większe. 

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano

A jak już mowa o nagrzewaniu silnika - z Waszego doświadczenia - w BMW który silnik wcześniej osiągnie temperaturę roboczą: 2.0 R4 czy 3.0 R6? Póki co pytałem kilka osób (mechanika oraz sprzedawcę) i nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi 😉

Opublikowano

Jak będziesz cisnął od razu do czerwonego to R6 się szybciej zagrzeje 😝

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano
40 minut temu, Ratm napisał(a):

Jak będziesz cisnął od razu do czerwonego to R6 się szybciej zagrzeje 😝

Hehe, ale w wątku o spalaniu bardziej mi chodzi o taki normalny cold start i jazdę z poszanowaniem obrotów silnika przed jego nagrzaniem😉

Opublikowano

Różne krążą legendy. Ja mogę powiedzieć, że moje 530i w lato nagrzewa się błyskawicznie. Kreska w środkowym punkcie wg testu diagnostycznego oznacza 75 st C (w moim dawnym kompakcie E36 to było 73 st C). Byłem zdziwiony, że temp oleju niemalże podąża za płynem chłodniczym, ale to chyba dzięki zastosowaniu tego wymiennika ciepła gdzie jest olej i płyn. 

I taki punkt jest osiągalny w około 3-4 min jazdy w lato, więc naprawdę szybko. Teraz podczas jesieni to już bardziej 8-9 min. Auto stoi w hali garażowej, także zaczyna z lepszego poziomu niż takie trzymane pod chmurką. 

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano

Dwu litrowy diesel za to stygnie w momencie , na wskazowce do zera w kilkanascie minut. Ale watek nie o tym. 

Opublikowano

Chyba między silnikami 2.0 i 3.0 nie ma dużej różnicy ilości płynu chłodniczego, więc 3.0 powinno się szybciej zagrzać.
Co do stygnięcia to ostatnio się zdziwiłem jak po jeździe G11 stało sobie zagrzane z dwie-trzy godziny i po tym czasie wskazówka opadła tyle co nic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.