Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy posiadacze G31 520xd moga sie wypowiedziec jakie maja spalanie.

Ja przy anemicznej jeździe trasa/miasto bez korków po 15tys mam średnia 7.5L

 

U mnie w tym samochodzie na trasach Warszawa - Kotlina Kłodzka średnie spalanie wychodzi 6.8 wg BC i 6.6 wg wskazań dystrybutora. Robię tę trasę na jednym baku. Trasa następująca A2 do Łodzi i dojazd A1 do S8 - 150 km/h na tempomacie. S8 do Wrocławia 140 km/h też tempomat. Ostatnie 110 km krajową 8 bez tempomatu za tirami i przez miasteczka 50-120 km/h. Zrobiłem w tym roku tę trasę trzy razy i zawsze ten sam wynik albo ciut lepszy - starczało jeszcze na objechanie Zieleńca. Jeżdżę średnio załadowany, dwoje dorosłych, dwoje nastolatków i dwa psy - duży i mały :-). Od wyjazdu z fabryki i aktualnym przebiegu 5,5 kkm komputer pokazuje 6,8 l/100km. Wcześniej jeździłem G01 z tym samym silnikiem tylko bez miękkiej hybrydy. Trasę zrobiłem ze 100 razy, ale w G01 nigdy nie zszedłem poniżej 8,5 l. Niby ta sama masa samochodu, ale opory zupełnie inne.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

530i xDrive, opony 245/45 R18 runflat:

- miasto (korki): 14 l/100km

- trasa (wioski nie autostrady): 9 l/100km

XABan
Opublikowano
Czy posiadacze G31 520xd moga sie wypowiedziec jakie maja spalanie.

Ja przy anemicznej jeździe trasa/miasto bez korków po 15tys mam średnia 7.5L

 

U mnie w tym samochodzie na trasach Warszawa - Kotlina Kłodzka średnie spalanie wychodzi 6.8 wg BC i 6.6 wg wskazań dystrybutora. Robię tę trasę na jednym baku. Trasa następująca A2 do Łodzi i dojazd A1 do S8 - 150 km/h na tempomacie. S8 do Wrocławia 140 km/h też tempomat. Ostatnie 110 km krajową 8 bez tempomatu za tirami i przez miasteczka 50-120 km/h. Zrobiłem w tym roku tę trasę trzy razy i zawsze ten sam wynik albo ciut lepszy - starczało jeszcze na objechanie Zieleńca. Jeżdżę średnio załadowany, dwoje dorosłych, dwoje nastolatków i dwa psy - duży i mały :-). Od wyjazdu z fabryki i aktualnym przebiegu 5,5 kkm komputer pokazuje 6,8 l/100km. Wcześniej jeździłem G01 z tym samym silnikiem tylko bez miękkiej hybrydy. Trasę zrobiłem ze 100 razy, ale w G01 nigdy nie zszedłem poniżej 8,5 l. Niby ta sama masa samochodu, ale opory zupełnie inne.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

To masz zajebiste spalanie. U mnie przy bardzo oszczednej jezdzie i głownie w trybie ECO PRO srednia z 20tys km to 8.5l. Auto wcale nie załadowane i opony napompowane do ECO (~3bar)

Gdy jade po zupełnie prostej w trasie przy ok 90kmh to udaje sie zejsc do 6.5l

Opublikowano

To masz [bAD] spalanie. U mnie przy bardzo oszczednej jezdzie i głownie w trybie ECO PRO srednia z 20tys km to 8.5l. Auto wcale nie załadowane i opony napompowane do ECO (~3bar)

Gdy jade po zupełnie prostej w trasie przy ok 90kmh to udaje sie zejsc do 6.5l

 

Czegoś nie rozumiem - 520d przy oszczędnej jeździe głównie na ECO PRO - 8,5l na 100km? Dla mnie to masz coś nie tak z samochodem chyba, że jeździsz na bardzo krótkich trasach... No wiadomo, że xDrive też trochę podnosi spalanie, ale no nie aż tyle...

To jak to się ma do mojej 530d, gdzie Eco Pro prawie nie używam, jeżdżę dynamicznie, często na Sporcie (50% trasa, 50% miasto, choć w pandemii to mniej tras teraz robię) i mam cały czas 7,6l/100km - średnia z ponad 40.000km? Miałem F10 520d i spalanie średnie z całego użytkowania miałem 7,4l/100km i też jeździłem tak samo. Jak bym jeździł ekonomicznie na Eco Pro, to spokojnie z tych wyników schodzę o 1,5l z tego - na 6 - 6,5l/100km to nie problem.

Wiem, że każdy z nas jeździ inaczej i na innych trasach, ale wydaje mi się to za dużo u Ciebie.

Opublikowano
To nie jest normalne spalanie (8,5) dla 520d. Miałem 520d i 530d i obie paliły podobnie. Czasami 530d nawet mniej. Przy spokojnej jeździe powinna palić 6,0. Na eco pro nie jeździłem ale jadąc z babcią cierpiącą na chorobą lokomocyjną schodziła poniżej 5,0
Opublikowano

W moim 540d średnia ze 100k km to 8,6l. Składa się na to 40% trasy drogami loklanymi, 20%miasto, 40% autostrada (w tym gonitwa przez Niemcy i wyjazdy na południe Euroy z rowerami latem i boxem zimą na dachu). Jakbym się nie starał, średnia ani nie wzrasta, ani nie spada.

BTW: Ostanio jechaliśmy na 2 samochody w Bieszczady (1500 km w dwie stony). Trasa S5,A4 i 50 km drogami lokalnymi. Po 4 rowery na dachu każdego auta, u mnie zużycie 10,5 l. u znajomego 10l. A znajomy jechał Hyudaiem i40 1.6 diesel.

Wniosek: There is no replacement for displacement.

Opublikowano

Ja dzisiaj moim G31 520d xDrive z 2018 r. zrobiłem trasę 987 km na programie EcoPro przy prędkościach 120-130 km i wyszło mi spalanie 5,3 l/100 km. 2 osoby + 2 walizki trasa głównie droga szybkiego ruchu, czasem ograniczenia do 70 km.

Prędkość średnia według komputera 97 km/ godz.

Opublikowano
Mnie moja G31 530xd spaliła średnio 8.5 przez ostatnie 40kkm. Ostatnio zresetowałem spalanie i moja żona przejechała sama 250km na niemieckiej autostradzie w weekend i komputer pokazuje 6.2, ja już nie wiem co ja źle robię :P
Opublikowano

Zrobilem dopiero ca 1 tkm 540ix g30 wiec ciężko sie jeszcze wypowiadać, bo jezdze docierajac jak ostatnia ...

W kazdym razie poprzednie g31 520xd palilo mi w miescie 7.5-8 l na autostradach i s-kach 8-8.5 l. Ciezko powiedziec ile na drogach krajowych bo te rzadko uzytkuje. Obecnie turalajac sie , ale z rachi upalow mocno pracujr klima w miescie mam spalanir ca 9.9 l a wracając po odbiorze auta z czestochowy do szczecina wyszlo mi srednie spalanie 7.0 l , nie przekraczajac 120 km/h ale za to na 20 calowych kolach i na dotrciu

Opublikowano
Oki. Czekam na twoje relacje na bierzaco. Rozumiem ze czujesz mega frajde przesiadajac sie na taki agregat. Jak zamowie zrobie dokladnie taka sama podmianke z tym ze touring. P.s jakie miales zawieszenie wczesniej a jakie teraz. ?
Opublikowano
Witam, czy doloaczy sie ktos do dyskusji 540i lci najlepiej touring. Jak wygladaja spalania w codziennej jezdzie oraz trasach.

jeśli martwisz się o spalanie to odpuść sobie 40i. W miescie bedzie 12-20 w zaleznosci od nogi i odcinkow. Na trasie 8-20.

Opublikowano
Zrobilem dopiero ca 1 tkm 540ix g30 wiec ciężko sie jeszcze wypowiadać, bo jezdze docierajac jak ostatnia ...

W kazdym razie poprzednie g31 520xd palilo mi w miescie 7.5-8 l na autostradach i s-kach 8-8.5 l. Ciezko powiedziec ile na drogach krajowych bo te rzadko uzytkuje. Obecnie turalajac sie , ale z rachi upalow mocno pracujr klima w miescie mam spalanir ca 9.9 l a wracając po odbiorze auta z czestochowy do szczecina wyszlo mi srednie spalanie 7.0 l , nie przekraczajac 120 km/h ale za to na 20 calowych kolach i na dotrciu

Czekam na info z twojej explo. Dzieki

Opublikowano
g31 mialem w m pakietowym zawieszeniu plus standardowe 18 stki z m pakietu. Teraz nalesniki 29 calo i zawieszenie adaptacyjne. Wsumie jest tak samo , moze z autosugestii teraz troche bardziej komfortowo ?
Opublikowano
g31 mialem w m pakietowym zawieszeniu plus standardowe 18 stki z m pakietu. Teraz nalesniki 29 calo i zawieszenie adaptacyjne. Wsumie jest tak samo , moze z autosugestii teraz troche bardziej komfortowo ?

Pisz prosze jak to wyglada bo wkrodce chce podjac decyzje czy 40d czy 40i. 13 kola doplaty do 40d

Opublikowano

Wiadomo ze chodzi o 20 cali, literowka.


I 4.0i i 4.0d to swietne silniki , ja przy tej utracie wartosci , moich przebiegach obecnie zdecydowanie chcialem odmiany od diesla.


Decyzja mocno indywidualna. Ale z tego co widzę to roznica w spalaniu w stosunku do 2 litrowego diesla bedzie akceptowalna , nawet liczac 5 l roznicy przy cenie 6 zl za litr to 3 tys zl zl za 10 tkm albo 30 tys za 100 tkm . 13 tys drozszy diesel wiec te 100 tkm bedIe benzyna kosztowac wiecej o 17 tys teoretycznie


DA7061-CC-B29-A-40-CA-80-DF-22-C3-B377-EDF3.jpg

Opublikowano
Wiadomo ze chodzi o 20 cali, literowka.


I 4.0i i 4.0d to swietne silniki , ja przy tej utracie wartosci , moich przebiegach obecnie zdecydowanie chcialem odmiany od diesla.


Decyzja mocno indywidualna. Ale z tego co widzę to roznica w spalaniu w stosunku do 2 litrowego diesla bedzie akceptowalna , nawet liczac 5 l roznicy przy cenie 6 zl za litr to 3 tys zl zl za 10 tkm albo 30 tys za 100 tkm . 13 tys drozszy diesel wiec te 100 tkm bedIe benzyna kosztowac wiecej o 17 tys teoretycznie


DA7061-CC-B29-A-40-CA-80-DF-22-C3-B377-EDF3.jpg

Przejdzmy na priv. Messenger?

Opublikowano
Wiadomo ze chodzi o 20 cali, literowka.


I 4.0i i 4.0d to swietne silniki , ja przy tej utracie wartosci , moich przebiegach obecnie zdecydowanie chcialem odmiany od diesla.


Decyzja mocno indywidualna. Ale z tego co widzę to roznica w spalaniu w stosunku do 2 litrowego diesla bedzie akceptowalna , nawet liczac 5 l roznicy przy cenie 6 zl za litr to 3 tys zl zl za 10 tkm albo 30 tys za 100 tkm . 13 tys drozszy diesel wiec te 100 tkm bedIe benzyna kosztowac wiecej o 17 tys teoretycznie


DA7061-CC-B29-A-40-CA-80-DF-22-C3-B377-EDF3.jpg

Przejdzmy na priv. Messenger?

[email protected] spiszmy sie. Dzieki

Opublikowano
Witam, czy doloaczy sie ktos do dyskusji 540i lci najlepiej touring. Jak wygladaja spalania w codziennej jezdzie oraz trasach.

Co prawda mam 440ix m perf 360 km ale w piatce będxie podobnie ,może 0,5l więcej

trasa muskanie gazu-7 trasa normalnie 9 dynamicznie10-11

autostrada 140 8,5

160-10,5

200-14,5

Normalnie 160-180 11,5l

Miasto zakorkowane Łódź:

muskanie gazu-12

normalnie 15-16

ogień>18

Srednie mam 13,4 80% miasto jeżdzeę dynamicznie

Ogólnie spalanie ciężko jest porównywać dla przykładu kiedyś mieszkałem tydzień w Warszawie a potem w Łodzi

Po Warszawie spalanie 13 w Łodzi 17.Poprzednie auto e92 330d manual rwa średnie 8,2 w tych samych warunkach.

Mam nadzieję,że pomogłem.pozdrawiam

Opublikowano
Narazie to bardzo wstepnie ale wydaje sie ze w miescie to spalanie bedzie troche niższe przy tej miekkiej hybrydzie. Na trasie to juz pewnie bez roznicy. Jak robisz 40 tkm rocznie i auto bedziemdluzej niz na 3 lata to chyba jednak sklanialbym sie do 540 xd nie bedzie tak wrazliwe na styl jazdy jak benzyna
Opublikowano

Ja myślę, że nie do końca jesteście świadomi - co porównujecie.

40d miażdży 40i nie tylko spalaniem, ale (przede wszystkim) osiągami, może na papierze to tak nie wygląda, ale proponuję przejechać się 40d LCI i wszystko będzie jasne.

Momentu to ma po prostu w piz.u, 40i nie ma w ogóle podejścia do niego. Oczywiście 40i to też świetny ślinik, ale warto porównać odczucia z jazdy i dynamikę z niskich obrotów, czyli tam, gdzie często wskazówka obrotomierza znajduję się przy codziennej jeździe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja myślę, że nie do końca jesteście świadomi - co porównujecie.

40d miażdży 40i nie tylko spalaniem, ale (przede wszystkim) osiągami, może na papierze to tak nie wygląda, ale proponuję przejechać się 40d LCI i wszystko będzie jasne.

Momentu to ma po prostu w piz.u, 40i nie ma w ogóle podejścia do niego. Oczywiście 40i to też świetny ślinik, ale warto porównać odczucia z jazdy i dynamikę z niskich obrotów, czyli tam, gdzie często wskazówka obrotomierza znajduję się przy codziennej jeździe.

 

A potem się obudziłeś...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.