Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podbiję znów wątek, kolejna zima wszak :)


Problem wrócił, jednak kilka rzeczy udało mi się ustalić:

1) wykonałem procedurę odpowietrzającą, trochę płynu zniknęło, ale dolewka, odpowietrzenie i dalej losowo jest zimno

2) zamiana miejscami czujników temperatury i grzania nic nie dała - dalej po mojej stronie losowo przestaje dmuchać ciepłe. (1 i 3, zamienione lewa-prawa)

3) przez ISTA widać, że wszystkie klapy teoretycznie działają i się ruszają


I najważniejsze - czujniki pokazują olbrzymią dysproporcję dla jednej ze stron (kierowcy) w temperaturze. Czyli nie idzie tam ciepłe z nagrzewnicy jednym kanałem (podmiana czujników dalej daje słaby odczyt po lewej stronie, więc czujniki są ok).

Co w takim razie dopuszcza ciepło w kanale dla pasażera, a dla kierowcy nie? Przed głównymi kanałami przednimi jest tylko nagrzewnica, prawda? No i czujnik wstępny itd. Coś jeszcze tam gdzieś jest?

Przechwytywanie.jpg

temperatura.jpg


I pytanie do tego - sterowanie na dwie strefy - zmiana siły nadmuchu dla jednej osoby niezależnie od drugiej - co odpowiada tą operację? Przymknięcie jakiejś klapy? Której? Dmuchawa jest jedna dla przodu przecież.


Edit:

Czy to będzie jedyna opcja - numer 4 jako klapa mieszająca?

Przechwytywanie.jpg

  • 1 rok później...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Ja zauważyłem u siebie, że jednak jeden z węży przy elektrozaworze jest chłodniejszy od reszty, taki do złapania ręką. Dopiero w połowie długości do komory można było wyczuć różnicę temperatur - przy przegrodzie i przy elektrozaworze był gorący jak cholera.

Póki co elektrozawór wymieniony, ale to już wiosno-lato.

Zobaczymy na zimę.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć,


Panowie siadam sobie do auta dzisiaj - wiadomo olbrzymi minus -18 stopni. Auto odpaliło bez problemu - ale wentylacja w ogóle nie działa - najmocniejsze kreski ustawione i nic nie dmucha. Rano tylko taki dziwny świst był przy odpaleniu. Ogrzewanie przedniej szyby dmucha bardzo dobrze. Inne nawiewy pusto.


Czy to bmw ma jakieś systemy, które ograniczają wentylacje jeżeli akumulator jest rozładowany ? Czy się coś spaliło ? :mad2:

Opublikowano
jak słaby aku to wiele rzeczy nie działa jak powinno. dmuchawa, radio, oświetlenie kabiny itd...
Opublikowano
U mnie dziś tak samo jak u kolegi wyżej.Bmw f11 2011.520d.Nawiew nie działa.zimno jak diabli.Dmucha jedynie nawiew na przednią szybę włączony osobnym przyciskiem .Akumulator słaby. Właśnie ładuję od 14:00. Zgodnie zresztą z wyskakującym poleceniem na desce "Naładuj Akumulator" Zobaczymy czy to przyniesie pozytywny efekt. Porażka z tymi nowszymi autami zimową porą gdy jest ponad -15. Aż chce się powiedzieć: kiedyś to były auta... Nie to co teraz :D
Opublikowano

uważaj na aku...jak będzie zbyt słaby to posieje Ci po aucie błędami.

W ekstremalnym wypadku potrafi uwalić sterowniki, bardzo wrażliwa jest np. asb

Opublikowano

U mnie jak troche pojeździłem i-13 było to zaczął działać po ponownym uruchomieniu w południe ale jakos słaba moc....

Ale lepsza akcja jest już pomijam awarie lewego ksenony..

Włącza mu się jakieś ssanie co jakiś czas :D tam jest nagrzewnica? Kabaret 2.0 d.. ciekaw co on sobie odpala...

Opublikowano
Po naładowaniu akumulatora nawiew powrócił tzn. możliwość jego regulacji. Ale niestety dmuchał jedynie zimnym. Czego to ja nie próbowałem żeby to zmienić. Przeczytałem chyba wszystkie fora na te i podobne tematy. Ustawiałem na wszystkie możliwe sposoby temperaturę, pokrętło przy nawiewach, ustawiałem na manualne grzanie i auto itp. Auto rozgrzane, silnik gorący ale ciepłego powietrza nawiew do środka nie dmucha nic tylko siarczysty mróz. Sprawdziłem na rozgrzanym silniku przewody z płynem chłodzącym biegnące do i od elektrozaworu. Wszystkie 3szt były zimne. Sprawdziłem miernikiem czy do kostki podawane jest napięcie-było ok. Pomyślałem że pewnie elektrozawór się zamknął i nie chce otworzyć nie puszczając obiegu nagrzanej cieczy. Wyciągnąłem więc go rozebrałem i zrobiłem jego czyszczenie i sprawdzenie szczelności i przepustowości. Ogólnie wszystko było w nim raczej ok. cewki, grzybki, gumki, gniazda, wizualnie również wszystko ok. Skręciłem, wstawiłem na swoje miejsce, dolałem płynu bo trochę uciekło przy tej zabawie i po upewnieniu się że układ się odpowietrzył ruszyłem w drogę. Niestety okazało się że namęczyłem się i namarzłem niesamowicie (robiłem to pod chmurką a było - 17) na darmo bo w aucie nadal było zimno jak cholera. Wkurzony dałem sobie spokój. Poszedłem spać z nadzieją że jutro będzie lepiej :P. No i faktycznie dziś wstaję rano uruchamiam auto i wyruszam do pracy a tu po przejechaniu kilku kilometrów miłe zaskoczenie. Wewnątrz cieplutko. Regulacja nawiewu również działa. Jednym zdaniem wszystko w porządku. Nie wiem co było ale podejrzewam że przyczyna leżała po stronie niskiej temperatury. Dziś jest - 7 i już jest ok. Było nawet do - 22 przez parę dni i coś musiało chyba przymarznąć. Ale się rozpisałem :-). Ale może komuś się przyda opis takiej sytuacji. Pozdrawiam
Opublikowano
Pomimo faktu, że auto mi się bardzo powoli nagrzewa (potrzebuje 15-20 km do osiągnięcia temp. roboczej) to ogrzewanie działa praktycznie od razu. W BMW jest jakiś dodatkowy pogrzewacz elektryczny. Sprawdź to sobie. Może tutaj leży problem.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam. Posiadam F07 i z góry przepraszam, że piszę w tym dziale ale nie chcę tworzyć nowego wątku a nawiewy chyba bliźniacze.

Pojawił mi się problem z nawiewem powietrza a w zasadzie z kończącymi się łożyskami w silniku wentylatora (podczas hamowania słychać było lekki pisk). To moja diagnoza. Postanowiłem kupić nowy wentylator i go wymienić. Myślałem, że to prosta robota, myliłem się :( . Udało mi się wyjąć stary i włożyć nowy (wyjmowałem elementy całej dmuchawy rozbierając ją jak "kanapkę" bo w całości nie mogłem tej puszki wyjąć. Po złożeniu wszystkiego pojawił się problem.

Sytuacja jest następująca:

1. Wentylator działa poprawnie, słychać jak reaguje na zwiększenie i zmniejszenie nawiewu, ręczne i automatyczne poprzez zmianę temperatury.

2. Powietrze leci do wnętrza tylko przez tylne kratki (dla tylnych siedzeń) i na słupkach, nie leci przez kratki na przedniej konsoli i na szybę.


Co mogłem spaprać. Podejrzewam, że coś mechanicznego bo byłem w warsztacie BMW i na szybko podłączyli mi komputer i wykonali jakieś operacje adaptacyjne i powiedzieli, że komputer nie wykazał w tym temacie żadnych błędów.

Zamierzam jeszcze raz rozebrać tą "kanapkę" i powtórnie złożyć, na co zwrócić uwagę? Czy ktoś dysponuje jakimiś rysunkami, schematami które pomogą mi w weryfikacji poprawności złożenia?


Problem rozwiązany:


Wentylator kupiony na Aliexpress idealnie pasował ale kręcił się w drugą stronę i nie pomagało, że też miał łopatki skierowane w drugą stronę. Wszystko było złożone poprawnie, pomogło założenie "starego" wentylatora. Pozostaje pytanie dlaczego na tylne siedzenia nawiew był cały czas, czy tam jest jeszcze jeden wentylator nawiewu (klima 4 strefowa)?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam!

Pozwolę się podpiąć pod wątek bo mam w sumie podobny problem.

Otóż po włączeniu klimatyzacji po jakiejś chwili powietrze z nawiewów praktycznie całkowicie przestaje lecieć.

Po wyłączeniu klimy wszystko działa jak należy.

Jakieś pomysły?

Opublikowano
Witam. Rytmiczne pukniecie co kilka sekund z okolic deski rozdzielczej przy włączonym ogrzewaniu moze powodować elektrozawor? Jest ktoś kto potwierdziłby moje przypuszczenia? Jesli tak wie ktoś gdzie takowy elektrozawor jest umiejscowiony i czy jego wymiana wiąże sie ze zlaniem całej wody z układu chłodzenia ?
Opublikowano

Witam


Nie chce zakładać nowego tematu więc podczepie się tutaj.

Autko to F11 z 2016 Klimatyzacja dwustrefowa.

Otóż z nawiewów pasażera na nogi leci tylko ciepłe powietrze

I również jest tak z nawiewem na szybę pasażera tym nie przestawnym.

Włączając klimę na maxa sauna w nogach. :mad2:

Kręcić zmieniać auto manuał synchro temperatura mogę bez końca. :evil:

Nic nie pomaga prócz wyłączenia tych nawiewów.

Gdy ustawie nawiew tylko środkowy z kratki przy oknie też mam wrażenie że leci letnie a nie zimnie powietrze.

Co to może być waszym zdaniem? :shock:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Przypomnę się ktoś spotkał się z czymś takim?

Błąd w komputerze mam tylko AUC sensor ale on jest odpowiedzialny za obieg powietrza automatycznego z zewnątrz.

Niedługo wyjazd na urlop i przydałoby się to naprawić

Pozdrawiam

Opublikowano

nie wiem jaka masz klime, ja mam ta bogatsza wersje 4 strefowej, pasazer jest ogrzewany w nogi i na szybe, kierowca i tyl sa ok

daj znaka jesli ogarniesz, pewnie dopiero w weekend sie za to zabiore i fajnie by bylo wiedziec co tam sie stalo. swoja droga doposazalem auto w 4 strefy by dzieci mialy ogrzewanie i kiedy byla biedna klima to bylo ok a ta to jakas porazka, zima grzeje na pol gwizdka bo niby aku slaby latem grzeje zamiast chlodzic...

Opublikowano
Przypomnę się ktoś spotkał się z czymś takim?

Błąd w komputerze mam tylko AUC sensor ale on jest odpowiedzialny za obieg powietrza automatycznego z zewnątrz.

Niedługo wyjazd na urlop i przydałoby się to naprawić

Pozdrawiam

A masz klimę nabitą? Jak miałem nieszczelność to w pewnym momencie (zanim całkiem przestała chłodzić) to chłodziła tylko po stronie kierowcy. Klima 2 strefowa.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.