Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich. To mój pierwszy wątek w nowej kategorii :)

 

Pojawił się u mnie problem z ogrzewaniem, chociaż nie wiem na ile to jest problem, a na ile wada lub uszkodzenie. A może normalne zachowanie?

Standardowo jeżdżę na '21 stopniach, Auto, ALL, klima, obieg zamknięty. (klima dwustrefowa)

Obecne mrozy to dla mnie pierwsza styczność w F10 z chęcią użycia ogrzewania zamiast klimy. Po odpaleniu na zimno, po kilkuset metrach zaczyna być ciepło.

Z przodu ze środkowej kratki leci ciepło, natomiast tył dmucha zimnym.

Po około 20 minutach (jakieś 20-25 kilometrów) zaczyna lecieć zimne z przodu u pasażera. Zimne w znaczeniu "przykładam rękę między przednie kratki i czuję różną temperaturę". I to konkretnie.

Po ok. 30 minutach (~30km) u kierowcy również leci zimne. I to pieruńsko na tyle, że mi nogi marzną....

 

Tył nigdy nie daje ciepłego, niezależnie od tego jak ustawię pokrętło na środku konsoli kierowcy. Z tyłu nie mam regulacji temperatury.

To nie jest chyba standardowe? Jakaś typowa awaria w F10/F11? Czy raczej (poza ISTA) odstawić do warsztatu żeby szukali?

Opublikowano

Jak masz ustawione pokretla?

http://i63.tinypic.com/2wc0i04.jpg

 

Ja mam takie odczucia, ze jak mam na max. zimne ustawione to nawet jak mam ustawione 24 st to leci zimne powietrze. Wiec glownie jak chce duzej odczuwalnej roznicy to przekrecam galeczke zimne/cieple. Reszta ustawien auto. Ale zeby az nogi marzly to nie mam tak. Mi to glownie latem przeszkadzalo. Mialem ustawione np. 22 st a lod lecial z kratek wiec przestawialem tak pol na pol. Jak znowu mialem na cieplo latem to za goraco pomimo np. 20 stopni. Sam musze przyznac, ze np. w E90 bylo to bardziej przyjazne i wg mnie automatyczne.

Opublikowano

W podstawowej klimie tył to przewietrzanie i niestety ma być tak jak opisaleś. U mnie jest tak, że jak ustawię pokrętło z przodu, to ze zdjęcia powyżej, w połowie drogi między ciepłym a zimnym to przy temperaturze poniżej zera z tyłu leci ciepłe powietrze. Kontrolować się tego jednak za bardzo nie da.

 

Jeśli natomiast wieje Ci zimnym powietrzem po nogach pomimo włączonego ogrzewania, to coś jest moim zdaniem nie tak.

Opublikowano

Próbowałem dowolnego ustawienia - na "czerwień", niebieski i po środku - bez różnicy....

No i ta różnica z kratek po przyłożeniu ręki - mając ustawione nawiewy na sterowanie zbiorcze u mnie leci ciepłe powietrze, u pasażera obok zimne.... Wręcz i lodowate się zdarza.

 

No nic - ISTA i zobaczymy do dalej :/

Opublikowano

Kolego, poradziłeś sobie z tym nawiewem ?

 

U mnie jest tak:

4strefowa klima i mam dwa pokrętła z przodu po środku....

mimo że oba na czerwono ustawione (ogrzewanie włączone z klima czy bez - bez roznicy) to zawsze z tej srodkowej prawej kratki chłodne a z lewej cieple... gdy z lewej dam na niebiesko pokrętło to leci chłodne... ale z prawej co bym nie zmienił wciąż chłodne...

myślicie zgłosić to ? auto wciąż na gwarancji.

Opublikowano
Tak zglaszaj. Ktoras przeslona , klapa sie zablokowala.
Opublikowano
To nie jest stary fiat. Nawet jesli w servisie cos zdemontuja to bez obawyzmontuja to ponownie prawidlowo.
Opublikowano
papadziordzio ==> Mam właśnie identyczne objawy, tyle że mam jedno pokrętło. Dziś kolejny dzień dojazdu i zimno w końcówce mimo wyłączenia "auto" i i ustawienia na 28 stopni. I to dziś z obu kratek o dziwo.
Opublikowano
Sprawdź jakie leci powietrze na ustawieniach manualnych - wyłącz Klimek i przycisk AUTO i pobaw się pokrętłami od temperatury. Jeśli temperatura się zmienia proporcjonalnie do jej ustawienia to znaczy, że elektrozawor działa prawidlowo. Jeśli przy włączonym przycisku AUTO temperatura powietrza z kratek nie jest adekwatna do ustawień, to prawodopodobnie wadliwe są czujniki temperatury.
Opublikowano

Nie używam ciepłego/gorącego picia w samochodzie :)

Bajery typu "Wyłącz AUTO" itd robiłem - nie pomaga.

 

Manual, 28', klima off, obieg zamknięty, na kratce czerwona kropa i dalej wieje zimnem po kilkunastu/dziesięciu minutach.

 

papadziordzio ==> I jak u Ciebie? Ja mam serwisowo bardziej skomplikowaną zabawę, dlatego czekam na jakieś potwierdzenie objawu.

 

PS. ISTA nic nie widzi. Zastanawiam się ewentualnie jeszcze nad jakimiś przekaźnikami, które po nagrzaniu robią problemy.

Opublikowano
Cieple / zimne powietrze kierowane jest przy pomocy klap/ przeslon i czasem w zaleznosci od systemu spada ciegno/linka lub przeskoczy zebatka. Komputer bledu nie pokaze.
Opublikowano

 

papadziordzio ==> I jak u Ciebie? Ja mam serwisowo bardziej skomplikowaną zabawę, dlatego czekam na jakieś potwierdzenie objawu.

 

 

 

W serwisie jeszcze nie byłem, ale jutro w Retrofit koło Łodzi autko będzie doposażone w soft close - domykanie drzwi oraz w elektryczną klapę bagażnika.

 

i tam zgłosiłem właśnie wadliwe działanie tego jednego nawiewu.

Autko bedzie dobę wiec w środę dam Ci znać.

Opublikowano

A nie wiem :)

 

Po prostu całość 6 tys. umowiona kwota.

 

 

 

I wrocilem

Z retrofita,

 

Pan mi zrobil nastawy podstawowe nawiewów.

 

Ale niestety nic to nie dało.

 

We wtorek przeglad olejowy i mają naprawiac. Dam znac.

Opublikowano

papadziordzio ==> Wykonałem adaptację nawiewu ISTA i jest chyba ok. Więcej będę dokładnie wiedzieć w poniedziałek w drodze do pracy i korkach, ale dziś było ok.

Prawa strona reagowała na zmiany temperatury mimo nagrzanego silnika i z obu kratek leciało identyczne temperaturą powietrze.

Opublikowano

To moze jednak Pan z retrofit cos nie tak zrobil.

Bo u mnie wciaz prawa strona srodkowa nic nie reaguje.

Caly czas zimne powietrze.

A lewa srodkowa elegancko.

 

 

W aso zgłosze i już...

 

A takie pytanie o iste.... masz swoj program ?

Czy byles u kogos ? Mysle zeby kupic cos dobrego ale jeszcze zielony jestem jesli chodzi o bmw....

Opublikowano

Niestety w aso chyba nic nie robili....

 

Bo to byl duzy przeglad okresowy, oleje, wszystkie filtry.

Znalezli wyciek lekki na tylnym moscie xdrive oraz jakas plecionka i tuleje uszkodzone na wahaczach przy ddc.

Wszystko zrobili na gwarancji ale auto pozno oddali.

Nie bylo z kim gadac. Ogrzewanie dalej bez zmian....

 

:/

 

Aktualizacja:

 

Dzis zadzwonili z aso ze jednak sprawdzali.

I tak jak pisal kolega saab, cos tam spadlo jakies cięgno.

Beda rozbierac. Termin / 2 stycznia.... i na 2 dni chca auto.

Niezle....

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jak masz ustawione pokretla?

http://i63.tinypic.com/2wc0i04.jpg

 

Ja mam takie odczucia, ze jak mam na max. zimne ustawione to nawet jak mam ustawione 24 st to leci zimne powietrze. Wiec glownie jak chce duzej odczuwalnej roznicy to przekrecam galeczke zimne/cieple. Reszta ustawien auto. Ale zeby az nogi marzly to nie mam tak. Mi to glownie latem przeszkadzalo. Mialem ustawione np. 22 st a lod lecial z kratek wiec przestawialem tak pol na pol. Jak znowu mialem na cieplo latem to za goraco pomimo np. 20 stopni. Sam musze przyznac, ze np. w E90 bylo to bardziej przyjazne i wg mnie automatyczne.

 

 

Dokładnie tak jest, jak na środkowym dasz na maxa na niebiesko to pokrętło to nawet przy 24C leci chłodne powietrze.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Koledzy co moze wydawac dziwny dzwięk ktory wspolgra z praca silnika?

Nawiew sobie chodzi bez klimy... i tak jak dodam gazu to slysze ze cos bzyczy delikatnie i wzrasta wraz z dodaniem gazu....

Serio smieszna sprawa :)

Gdy włacze klime i tryb auto wtedy problem znika.


Lub samo przechodzi po jakims czasie. Ale ewidentnie słychać to w srodku.... gdy radio wyciszone.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.