Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

od razu mówię, że mam bixenon skrętny, samopoziomowanie, dvd, dcp, pgr, lpr.. nie ważne.. ;)

 

Chodzi o ustawienie lamp (są dwa pokrętła w lampie odpowiadajace za ustawienie światła)

 

Byłem ostatnio na diagnostyce świateł ot tak o dla siebie, gość ustawił mi światła zgodnie z przyrządem i w nocy nic nie było widać, światła świeciły nisko, bardzo nisko. A na przyrządzie faktycznie ustawione jak należy - idelanie.

 

Czy przyrząd do ustawiania świateł soczewkowych jest inny? Czy gość po prostu nie umiał tego zrobić?

 

Wczoraj sam walczyłem z lampami, wzorując się na tym linku. Światłą świecą super, ale chciałbym jeszcze dokonać małej korekty na sprzęcie..

 

http://nubira.autokacik.pl/porady/us...ieswiatel.html

 

Jak jest u Was z wysokością lamp?

 

Pamiętam, że w e46 też miałem problem, bo na stacjach poprawiali mi po kilka razy zanim było dobrze.

 

Pzdr.

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ile mniej więcej kasują za ustawianie ? Bo właśnie chciałem jechać i nie wiem na ile się przygotować ? Mam podobny problem, kupiłem auto ponad rok temu i światła (ksenony) świeciły rewelacyjnie, rzadko kiedy potrzebowałem długich w nocy. Teraz sprawa wygląda tak, że jak jadę w nocy gdzieś w trasie to prawie nic nie widać a jak się patrzy na lampę to niby normalnie świecą. Czy możliwe aby oryginalne ksenony same z siebie się aż tak przestawiły ? Czy po prostu żarniki się już kończą ale patrząc na nie z zewnątrz tego nie widać ? Z góry dzięki za odpowiedź i sorka za podczepienie się pod Twój temat :P
Opublikowano

10-14 zł

 

Mogą, mogą jak najbardziej się 'przestawić' także co jakiś czas dobrze jest sobie to skontrolować. Nie ma nic gorszego jak źle ustawione xenony.

 

Pzdr.

Opublikowano
No to jadę na ustawienie :P Pzdr i dzięki za pomoc ;)

 

Tylko, żeby Ci dobrze ustawili.. żebyś sobie później nie musiał poprawiać po fachowcach jak ja :D hehe

 

Moje pytanie dalej aktualne... ;)

 

Pzdr.

 

Coś takiego znalazłem:

http://its.home.pl/nsite/?page=dbnews&id=145

 

Analizator świateł? Ciekawe czy u mnie na wsi ktoś coś takeigo ma ;) hehe

 

 

O ijeszcze coś mam:

"Pora już kilka zdań poświęcić reflektorom ksenonowym. W ich przypadku procedura regulacji się komplikuje, gdyż obowiązkowo towarzyszy im system automatycznego poziomowania. A to oznacza, że aby dokonać skutecznej korekty położenia granicy cienia, trzeba, korzystając z testera diagnostycznego, poinformować sterownik systemu, iż są dokonywane jakieś zmiany. Inaczej sterownik spowoduje powrót reflektora do tzw. punktu zerowego, który został ustawiony w trakcie poprzedniej regulacji. Wniosek z tego płynie taki, że dysponując tylko przyrządem do ustawiania świateł, nie ma co nawet zabierać się do regulacji lamp ksenonowych. Możemy wówczas jedynie sprawdzić, czy świecą one prawidłowo."

 

http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/index.php?modul=numery&page=czytaj&id=573

 

Chyba sam sobie odpowiedziałem na pytanie ;)

Opublikowano
No właśnie wróciłem z ustawienia tych świateł. Gość pytał kilka razy czy jest system poziomowania, w końcu coś tam ustawił i niby ma być lepiej choć czytając Twój post niepotrzebnie pojechałem bo mogą wrócić do punktu zerowego, tak ? :D Tak czy siak wziął tylko dychę. Mówił też, żeby spolerować klosze jakąś pastą to tez sporo poprawi i że żarniki też już nie są najlepsze. W końcu ja na nich jeżdżę już 16 miesięcy a nie wiadomo ile wcześniej ktoś na nich jeździł ;) W ostateczności może podjadę do ASO jeśli będą mieli jakąś w miarę normalną cenę, podejrzewam, że oni na pewno wiedzą jak to poprawnie zrobić :P
Opublikowano

A no właśnie, zobaczysz w nocy jak świecą.

 

Ale z tym spolerowaniem lamp.. głupi jakiś.. przecież musiłyby być matowe, żeby światło nie przechodziło, a chyba tak źle z nimi u Ciebie nie jest? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Mam podobny problem, kupiłem auto ponad rok temu i światła (ksenony) świeciły rewelacyjnie, rzadko kiedy potrzebowałem długich w nocy. Teraz sprawa wygląda tak, że jak jadę w nocy gdzieś w trasie to prawie nic nie widać a jak się patrzy na lampę to niby normalnie świecą.

 

No to witaj w klubie, daj znać jak możesz nawet na PW co pomogło ponowne ustawianie świateł. Zakładam, że ustawili Ci prawidłowo. Ja sprawdzałem to już ze 2x i wydaje mi się, że świecą i słabiej i niżej niż kiedyś jak kupiłem dwa lata temu auto.

 

Ja nie regulowałem ustawienia, tylko sprawdzałem i wychodziło, że świecą prawidłowo. :?

Edytowane przez BaX
Opublikowano
No właśnie wróciłem z ustawienia tych świateł. Gość pytał kilka razy czy jest system poziomowania, w końcu coś tam ustawił i niby ma być lepiej choć czytając Twój post niepotrzebnie pojechałem bo mogą wrócić do punktu zerowego, tak ? :D Tak czy siak wziął tylko dychę. Mówił też, żeby spolerować klosze jakąś pastą to tez sporo poprawi i że żarniki też już nie są najlepsze. W końcu ja na nich jeżdżę już 16 miesięcy a nie wiadomo ile wcześniej ktoś na nich jeździł ;) W ostateczności może podjadę do ASO jeśli będą mieli jakąś w miarę normalną cenę, podejrzewam, że oni na pewno wiedzą jak to poprawnie zrobić :P

 

po prostu macie wypalone ksenony , mi świeciły podobnie tak że niewiele w nocy widziałem , wymieniłem na nowe i stała się światłość , miałeś od nowości wymieniane żarówki ? myśle że nie więc najwyższy czas je wymienić na nowe i będziecie zadowoleni , szkoda kasy na ustawienia świateł , polerke lamp :) - też o tym myślałem - nic wam to nie pomoże , a nowe żarówki to nie majątek , wymieniłem i bez polerki bez ustawiania świateł świacą super ,

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
A no właśnie, zobaczysz w nocy jak świecą.

 

Ale z tym spolerowaniem lamp.. głupi jakiś.. przecież musiłyby być matowe, żeby światło nie przechodziło, a chyba tak źle z nimi u Ciebie nie jest? :)

 

No nie jest z nimi jakoś tragicznie ale nowe też nie są w końcu to już dość stare auto, 2002r. więc miały prawo trochę zmatowieć. Zresztą najbardziej prawdopodobne dla mnie jest to że to żarniki kończą już swój żywot a tylko na oko wyglądają w porządku.

 

No to witaj w klubie, daj znać jak możesz nawet na PW co pomogło ponowne ustawianie świateł. Zakładam, że ustawili Ci prawidłowo. Ja sprawdzałem to już ze 2x i wydaje mi się, że świecą i słabiej i niżej niż kiedyś jak kupiłem dwa lata temu auto.

 

Ja nie regulowałem ustawienia, tylko sprawdzałem i wychodziło, że świecą prawidłowo. :?

 

Wydaje mi się, że ustawił dobrze bo na ścianie u niego w zakładzie wyglądało jak należy czyli jakoś tak ___/ ___/ a i według tego przyrządu do ustawiania też było ok. Dotychczas również wydawało mi się jakby świeciły dużo słabiej i niżej, jednak czy się coś zmieniło to napiszę dopiero jutro jak sprawdzę światła dziś w nocy. Jeśli nic to nie da kupię nowe Philipsy 4300K i wtedy napiszę jaki efekt. Pzdr.

Opublikowano

Panowie, jarzniki jarznikami, ale to nie znaczy, że światła są dobrze ustawione. Od razu widać jak są źle ustawione lampy.

 

Ja jednak uwarzam, że trzeba się udać do fachowca, tam gdzie ustawiają xenony. Bo chyba na takich zwykłych urządzeniach do lamp nei da się tego dobrze zrobić, sam wiem po sobie. Soczewka inaczej rozprasza światło niż zwykła lampa, także i ustawienie będzie inne. Ja ustawiłem to na ścianie tak jak w tym linku z forum nubiry i wydaje mi się, że jest ok.

 

Pzdr.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Przyrządy do ustawiania zwykłych świateł wystarczą.

Kształt plamy światła jest jednakowy dla obu świateł.

 

No i niestety muszę się przyczepić, soczewki w naszych reflektorach nie rozpraszają światła, są to soczewki skupiające. Każdy reflektor ma za zadanie skupić światło, uformować w wiązkę i skierować w pożądanym kierunku. Światło może rozproszyć się na szkle reflektora jeśli jest brudne, zarysowane albo ma odpryski.

Opublikowano

Ja miałem dokładnie tak samo jak ShakeIt i Bax. Po kupnie auta xenon świecił super, a później jakoś tak nie bardzo. A patrząc na światła z zewnątrz wydawało się, że nieźle dają. Ustawiałem na stacji diagnostycznej, wszystko ok, a na drodze dalej lipa. Aż któregoś dnia jeden żarnik siadł i wymieniłem oba. I wtedy przyszło olśnienie, dosłownie i w przenośni. Jak ręką odjął.

Aha, u mnie nie świeciły za nisko, jak u autora tematu, tylko po prostu za słabo, mogłem sobie kręcić ile chciałem.

Opublikowano
Mam pewien problem - w aucie światło prawe świeci za nisko (e46 323i światła po lifcie). Ustawienie nie byłoby niczym trudnym, gdyby nie to, że pokrętło do regulacji świateł nie działa :cry2: da się jakoś ustawić światło bez użycia tego pokrętła? a może trzeba rozebrać reflektor cały? doradźcie. Silniczki w obu lampach działają prawidłowo. Z góry dziękuję za pomoc.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witajcie koledzy, jak obniżyć wysokość świateł xenona w wersji zrób to sam nie płacąc Panu Staszkowi?

Czy da się to zrobić przy lampie czy też jakoś przy kierownicy???

Dziś próbowałem coś znaleźć ale albo boję się grzebać lub nie wiem co robić???

 

Dzięki za pomoc..

Opublikowano

reguluje się przy lampach, ale xenon jest na tyle uciążliwy przy złym ustawieniu, że według mnie powinno się ustawiać go na maszynie

Nie przesadzajmy - regulacja lampy kosztuje od "po znajomości" tam gdzie robisz przegląd do nie wiem - 10zl? 15? nie jest to majątek

Opublikowano

w stacji kontroli pojazdów gdzie robie przeglądy kojarzą mnie już mniej więcej i zrobili mi kilka razy za dziekuje. Ale myśle, że jesli pojedziesz gdziekolwiek to max 20 PLN, Warto zrobić u nich bo mają do tego przyrząd optyczny a na oko może wyjść różnie.

 

Zasada, jaką stosowałem przy doposażeniu przednich halogenów. po zamontowaniu jeden bił dość wysoko a jest tam śruba regulacyjna.

 

Trzeba znaleźć płaską powierzchnię i pinową przeszkodę, np ścianę na parkingu podziemnym, drzwi garażu itd. Ważne, auto musi stać na płaskim. Z reflektora powinno się odczytać jaki powinien być spadek snopu światła, w różnych autach jest różnie ale zazwyczaj to 1%, 1,3%, 1,5%. Podjeżdzamy maxymalnie jak się do przodem auta pod przeszkodę, żeby lampa była jak najbliżej np ściany. Zaznaczamy wysokość górnego odcięcia ---/, Odjeżdzamy dokładnie 10 m do tyłu (potrzebna będzie miarka) i od zaznaczonego poziomu odmierzamy spadek np 1,3%, gdzie na 10 m bedzie to 13 cm. Zaznaczamy linie na ścianie i krecimy śrubą regulująca pozimu w reflektorze do właściwej pozycji.

 

W halogenach z racji zbyt niskiego umieszczenia nie ma możliwosci wyregulowania na urządzeniu optycznym, stad zastosowałem taką metodę.

 

Polecam jednak cofnięcie auta od ściany o 5 m zamiast 10 bo przy 10 m swiatło jest troche już rozmyte i linia odcięcia jest bardziej widoczna przy dystansie 5 m od przeszkody. Wtedy wartość np. 1,3% obliczamy w stosunku do 5 m.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

dzięki panowie!!

 

Podjadę rzeczywiście, pytałem bo chciałem być mądrzejszy o własne doświadczenia. Ale wspomnę jedynie że te lampy jakoś same mi się podniosły?! -jak nie wiem?!

W dzień jeżdżę na ringach dziennych a tu nagle przyszło mi jechać w nocy po jakimś czasie. Dlatego gdyby następnym razem się tak zdarzyło chętnie sam bym się za to wziął :)

 

Pozdro.

Opublikowano
Lampy za każdym odpaleniem same się lekko unoszą i opuszczają - innymi słowy "poziomują" :wink:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
tylko że poziomują się do tego co jest ustawione na tych śrubach, a jeśli zaliczysz jakąś dziurę albo po prostu po czasie zdarza się, że rozregulowuje się położenie podstawowe.
Opublikowano

Jeśli się same przestawiły, tzn. że mógł się uszkodzić czujnik poziomowania przy kole. Ja miałem podobnie w E46. Raz świeciły dobrze - raz źle - wysoko lub za nisko. W zależności jak się czujnik ustawił. Jeździłem kilka razy na ustawianie świateł zanim skumałem, że czujnik padł :D

 

Podepnij kompa i zobacz co u Ciebie z czujnikiem.

 

Pzdr.

Opublikowano
Lampy za każdym odpaleniem same się lekko unoszą i opuszczają - innymi słowy "poziomują" :wink:

 

Raczej wykonują test, sprawdzając skrajne położenia. Nie za każdym razem. Zgaś silnik, nie wyjmuj kluczyk i odpal jescze raz.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam,

 

Jestem świeżo po zakupie E92 i mam pytanie . Wymieniłem żarniki bo w porównaniu do E60 jakość oświetlenia wydawała mi się tragiczna , po wymianie jest to samo . Światła świecą bardzo krótko , na długich też jest słabo . Czy jest możliwość "podniesienia" wysokości świecenia manualnie ?

Opublikowano

Jest, podjedź najlepiej do jakiejś stacji diagnostycznej żeby Ci je ustawili.

Jeśli mimo regulacji będą świecić bardzo nisko to może jest uszkodzony czujnik poziomowania.

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano
A mógłbyś mnie poinstruować w którym miejscu ją znajdę ? Mam znajomego diagnostę , akurat niedługo się wybieram bo muszę zrobić przegląd to pewnie coś razem podziałamy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.