Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Posiadam BMW E90 320D 163KM z 2005r, auto bardzo dużo pali. Wg wskazań komputera ok 10l/100km. Dodatkowo wydaje mi się że nie zbiera się tak jak powinna seria.

Podejrzewałem wtryski, ponieważ w gnieździe jednego wtrysku podczas wymiany filtra powietrza zauważyłem tak jakby trochę ropy - tak mi się przynajmniej wydaje że to była ropa, ale korekcje wtrysków wydają się być w porządku.

Dodatkowo podczas odpalania zimnego silnika przy niskich temperaturach powietrza, ciężko odpala oraz przez pierwsze kilka sekund silnik nierówno pracuje. Dodam że w komputerze silnika nie ma żadnych błędów w tym również nie ma błędu świec żarowych.

Miałem niedawno dosyć poważnie zapchany filtr DPF, oczywiście błąd po każdym kasowaniu wracał, ale przegoniłem porządnie auto po obwodnicy i błąd już nie powraca.

Filtra paliwa jeszcze nie wymieniłem, ale zamierzam to zrobić w najbliższym czasie.

 

Poniżej odczyt parametrów silnika (rozgrzanego) na biegu jałowym:

 

http://www.lux-bud.com/Wtryski_bieg_jalowy.JPG

http://www.lux-bud.com/OdczytLIVE_bieg_jalowy.JPG

http://www.lux-bud.com/OdczytLIVE_bieg_jalowy2.JPG

 

Pozdrawiam,

Krzysiek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

coś masz nie halo z powietrzem ewidentnie, patrzyłeś czy nie ma nieszczelności w dolocie?

btw skoro wymieniałeś filtr to mogłeś go źle nasunąć na kołnierz

Edytowane przez reloop
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie nieszczelność, to wina inpa (tak samo temperatury są zawyżone), poszukaj innej wersji i będzie ok. Jeżeli chcesz sprawdzić czy przepływomierz działa prawidłowo to włącz nagrywanie zakładki nominal/actual, wyjedź na luźną drogę, najlepiej pod górkę, 4 lub lepiej 5 bieg, 2000 rpm i gaz w podłogę bez odpuszczania do 4000 rpm.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie nieszczelność, to wina inpa (tak samo temperatury są zawyżone), poszukaj innej wersji i będzie ok. Jeżeli chcesz sprawdzić czy przepływomierz działa prawidłowo to włącz nagrywanie zakładki nominal/actual, wyjedź na luźną drogę, najlepiej pod górkę, 4 lub lepiej 5 bieg, 2000 rpm i gaz w podłogę bez odpuszczania do 4000 rpm.

tu się zgadam ale to raczej nie jest powodem nierównej pracy motoru

Opublikowano

Filtr jest dobrze nasunięty na kołnierz, spr kilka razy i mocno go wepchnąłem.

Nie wiem czy to ma znaczenie, ale mam popękany i uszkodzony ten tunel dolotowy łączący wloty powietrza nad chłodnicą z obudową filtra powietrza.

Odnośnie INPY - jaką wersję najlepiej zainstalować?

Jak tylko zrobię ten test to wrzucę wyniki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zobacz na moim chomiku jest, maniek98hl.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Kolego, a te 10l pali Ci na jakich dystansach? Po mieście, czy w trasie?

 

Bo jeśli po mieście przy krótkich dystansach <5km to całkiem normalne spalanie przy obecnej temp.

 

Nierówna praca po odpaleniu jest zawsze, czy tylko przy niskich temp? Jeśli niskie temp. to na bank coś ze świecami lub sterownikiem mimo wszystko.

Opublikowano

Trasy głownie mieszane - nie mieszkam w mieście ale zdarza się że robię krótkie odcinki ok 8-10 km.

Nierówna praca silnika pojawia się tylko przy niskich temperaturach.

Ale czy jeżeli winne byłyby świece lub sterownik, to czy nie powinien wyskoczyć błąd w sterowniku silnika?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powinien pojawić się błąd, co innego jak grzeją, ale słabo. Wpływ na pracę silnika ma też egr, więc warto do niego zajrzeć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tu nasz podobny temat viewtopic.php?f=48&t=115619 . Co do ropy przy wtryskiwaczu sprawdz wezyki przelewowe moze trzeba wymienić. Może tez juz uszczelka odmy puszczac jezeli nie bylo to ruszane od nowości i to moze byc olej. Wymieniana byla odma ? Co do spalania sprawdz auto w czasie jazdy jakie ma parametry. No i oczywiscie wymien filtr paliwa jezeli nie byl ruszany. Jezeli bys mial uwalana ktoras ze swiec to by pokazalo blad. Jezeli stetownik bylby uwalony to pokazalo by ze wszystkie 4 swiece sa walniete. Tak jak kolega nizej pisal sprawdz jak wyglada Egr moze trzeba ho wyczyścić.
Opublikowano

Odma nie byla wymieniana.

Zamowie razem z filtrem paliwa i wymienie.

Od razu przy okazji sciagne kolektor, egr i przepustnice - wszystko wyczyszcze, spr wezyki przelewowe czy nie sa uszkodzone.

Spr opornosc swiec miernikiem odnosnie wpisu, ze swiece moga grzac ale za slabo, choc ja to bym odrzucil, poniewaz przypomne, nie ma bledow w kompie.

Po tym wszystkim zrobie odczyt podczas jazdy i wrzuce do analizy.

Opublikowano
Jak będziesz miał zdjęty kolektor to zobacz w jakim stanie są klapki w kolektorze .
  • 11 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.