Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Posiadam BMW e60 530i. Po zakupie tego modelu założyłem gaz dobrej firmy i na 1000km muszę dolewać około 0.5l oleju. Wycieków nie ma. Przebieg auta to 3150000km a zalana jest olejem Castrol 5w30. Może przy tym przebiegu przejść na inny olej? Np pełny syntetyk Valvoline 10w60 lub połówkę 10w40?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
NIe wygłupiaj się z przechodzeniem na niewłaściwy olej bo tylko zaszkodzisz silnikowi, proponuje przejść na lepszy olej o wyższej lepkości ale który posiada odpowiednią specyfikację dla twojego silnika czyli BMW LL01 np. Valvoline synpower 5w40 lub 0w40, Motul X-cess 5w40, Mobil1 newlife 0w40.
Opublikowano
NIe wygłupiaj się z przechodzeniem na niewłaściwy olej bo tylko zaszkodzisz silnikowi, proponuje przejść na lepszy olej o wyższej lepkości ale który posiada odpowiednią specyfikację dla twojego silnika czyli BMW LL01 np. Valvoline synpower 5w40 lub 0w40, Motul X-cess 5w40, Mobil1 newlife 0w40.

 

:duh:

 

co Ty doradzasz ?? ??

 

Powinieneś mieć zalany LL04 5W30.

 

To, że bierze olej jest oznaką, że trzeba sprawdzić kompresję na cylindrach, uszczelniacze bądź czy nie ma wycieków.

 

Nie kombinuj ze zmianą oleju bo to nic nie da :nienie: !!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dodam jeszcze że, po przejściu na zasilanie gazem (suchsza mieszanka w porównaniu do benzyny) ten sam silnik może mieć trochę większy apetyt na olej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
NIe wygłupiaj się z przechodzeniem na niewłaściwy olej bo tylko zaszkodzisz silnikowi, proponuje przejść na lepszy olej o wyższej lepkości ale który posiada odpowiednią specyfikację dla twojego silnika czyli BMW LL01 np. Valvoline synpower 5w40 lub 0w40, Motul X-cess 5w40, Mobil1 newlife 0w40.

 

:duh:

 

co Ty doradzasz ?? ??

 

Powinieneś mieć zalany LL04 5W30.

 

To, że bierze olej jest oznaką, że trzeba sprawdzić kompresję na cylindrach, uszczelniacze bądź czy nie ma wycieków.

 

Nie kombinuj ze zmianą oleju bo to nic nie da :nienie: !!

guzior2 dobrze radzi, to nie diesel tylko benzyniak . Oleje LL01 lepiej chronią silnik.

PiotrekE60 w tej sytuacji proponuję sprawdzony VALVOLINE MaxLife 5W40.Przy bardzo dobrej jakości znacznie redukuje zużycie, nie od razu po kilku tys. z autopsji.Poczytaj o jego zaletach.

Edytowane przez Andrzej62
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
. Edytowane przez guzior2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

co Ty doradzasz ?? ??

 

Powinieneś mieć zalany LL04 5W30.

 

To, że bierze olej jest oznaką, że trzeba sprawdzić kompresję na cylindrach, uszczelniacze bądź czy nie ma wycieków.

 

Nie kombinuj ze zmianą oleju bo to nic nie da :nienie: !!

 

Kolego jeśli czegoś nie wiesz to proponuje nie wprowadzać ludzi w błąd. Do silników benzynowych zalecany jest olej z specyfikacją LL01, zawiera on więcej popiołów siarczanych, fosforu i siarki które mają one dobry wpływ na ochronę silnika, nawet w instrukcji obsługi jest napisane że LL01 jest zalecany a LL04 alternatywny (patrz fotka poniżej). Natomiast LL04 zalecany jest głównie do diesli z filtrem cząstek stałych właśnie dlatego że ma ograniczone wyżej wymienione dodatki które zapychały by filtr DPF.

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/921/6elW8t.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak przy okazji :wink:

Jest część forumowiczów, zwłaszcza z niedużym stażem,zaznaczam część, którzy więcej piszą niż wiedzą. Nie wiem czy z chęci zaistnienia czy z nudów, nie istotne.

Z perspektywy czasu zauważyłem że na całe szczęście oni się szybko wypalają, tylko niestety tą pałeczkę przejmują następni.

Stąd dość powszechna opinia że na forach ludzie różne bzdury piszą. I ciężko z tym polemizować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
guzior2 dobrze radzi, to nie diesel tylko benzyniak . Oleje LL01 lepiej chronią silnik.

PiotrekE60 w tej sytuacji proponuję sprawdzony VALVOLINE MaxLife 5W40.Przy bardzo dobrej jakości znacznie redukuje zużycie, nie od razu po kilku tys. z autopsji.Poczytaj o jego zaletach.

Tak przy okazji :wink:

Jest część forumowiczów, zwłaszcza z niedużym stażem,zaznaczam część, którzy więcej piszą niż wiedzą. Nie wiem czy z chęci zaistnienia czy z nudów, nie istotne.

Z perspektywy czasu zauważyłem że na całe szczęście oni się szybko wypalają, tylko niestety tą pałeczkę przejmują następni.

Stąd dość powszechna opinia że na forach ludzie różne bzdury piszą. I ciężko z tym polemizować.

Oczywiście popieram zalanie tego silnika olejem z normą LL-01, więc motul x-cess lub valvo synpower, bo maxlife nie ma aprobaty bmw i nie ma informacji o tym, że spełnia normę LL-01, to tak apropo tego co napisałeś na końcu :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Naprawdę sądzicie, że taki pobór oleju da się zlikwidować jego zmianą?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Naprawdę sądzicie, że taki pobór oleju da się zlikwidować jego zmianą?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Pewnie nie całkowicie ale można go ograniczyć stosując lepsze oleje o niskim współczynniku NOACK, wyższej lepkości i posiadające więcej bazy syntetycznej w porównaniu do olejów na bazie HC które dużo łatwiej odparowują w wysokich temperaturach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
guzior2 dobrze radzi, to nie diesel tylko benzyniak . Oleje LL01 lepiej chronią silnik.

PiotrekE60 w tej sytuacji proponuję sprawdzony VALVOLINE MaxLife 5W40.Przy bardzo dobrej jakości znacznie redukuje zużycie, nie od razu po kilku tys. z autopsji.Poczytaj o jego zaletach .

Tak przy okazji :wink:

Jest część forumowiczów, zwłaszcza z niedużym stażem,zaznaczam część, którzy więcej piszą niż wiedzą. Nie wiem czy z chęci zaistnienia czy z nudów, nie istotne.

Z perspektywy czasu zauważyłem że na całe szczęście oni się szybko wypalają, tylko niestety tą pałeczkę przejmują następni.

Stąd dość powszechna opinia że na forach ludzie różne bzdury piszą. I ciężko z tym polemizować.

Oczywiście popieram zalanie tego silnika olejem z normą LL-01, więc motul x-cess lub valvo synpower, bo maxlife nie ma aprobaty bmw i nie ma informacji o tym, że spełnia normę LL-01, to tak apropo tego co napisałeś na końcu :8)

Zaproponowałem VALVOLINE MaxLife ponieważ ich podstawową cechą jest ograniczenie konsumpcji i to nie tylko ma papierze.Co istotne zachowując odpowiednią lepkość np. nadal 5w40, nie zwiększając jej np.10W40 czy jeszcze gęstszy,kosztem gorszego smarowania.

W drugim samochodzie OPLU ( silnik fabrycznie spala leju ) dopiero po zastosowaniu tego oleju, nie kosztem większej lepkość jak pisałem, zużycie oleju wraz za przebiegiem spadało. Po przejechaniu ok 1tys.km zużycie oleju się unormowało, zmalało o co najmniej połowę.

Tak ten olej nie jest oceniany przez BMW i niema określonej ich specyfikacji.Jeżeli ktoś potrafi ocenić olej na podstawie specyfikacji technicznej to może sam ocenić czy dany olej będzie odpowiedni dla danego silnika.Jego parametry techniczen odpowiadają specyfikacji BMW L01.

W przypadku okoliczności kolego PiotrekE60 uważam ten olej za jeden za najlepszych, jest jeszcze Motul o podobnych cechach .

Poniżej jego parametry tech.

https://download.sklep.intercars.com.pl/specyfikacje/VALVOLINE/9E7370.pdf

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja to rozumiem tylko w jednej wypowiedzi pisałeś o oleju z normą ll-01 i później podałeś ten olej, przez co ktoś mógł zrozumieć, że ma aprobatę bmw. Jeszcze jeżeli chodzi o olej, który podobno zmniejsza zużycie to kilka już osób polecało lm top tec 4200 5w30 (ll-04), nie stosowałem osobiście więc nie potwierdzę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Naprawdę sądzicie, że taki pobór oleju da się zlikwidować jego zmianą?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Pewnie nie całkowicie ale można go ograniczyć stosując lepsze oleje o niskim współczynniku NOACK, wyższej lepkości i posiadające więcej bazy syntetycznej w porównaniu do olejów na bazie HC które dużo łatwiej odparowują w wysokich temperaturach.

 

 

Takie zużycie oleju, chociaż autor tematu tego nie napisał, zapewne chodzi o silniku M54, jest na porządku dziennym. Można już o tym poemat napisać.

Pozdrawiam wszystkich wierzących, w cudowne "ozdrowienie" M54 za pomocą zmiany oleju.

Opublikowano

Przy tym przebiegu niema szans zeby uszczelki byly dobre ,chyba ze wymienione.

Podstawa filtra oleju.

Pokrywa zaworow tudziesz miska.

Dotego dochodzi odma.

Zalej go 10w 60 jak niepomoze to i tak jeszcze tragedii niema moja lykala 1l na 1000 .

Jak tak bedzie to masz problem albo uszczelniacze albo pierscienie olejowe .

Wtedy bedie za toba niebieski dymek.

Objawy padnietych uszczelniaczy-jedzesz puszczasz gaz jak chamowanie silnikiem dodajesz gaz ktos z tylu jedzie i patrzy czy po dodaniu gazu pusci niebieski dym.

Moze byc ze przyczyna jest powiazana z z dwoma tu wymienionymi usterkami wlacznie.

Pozdrawia.

Opublikowano

Tak silnik M54 3.0i 231km

Uszczelke pod zaworami wymienialem i nie widać zeby silnik był gdzieś choć trochę mokry. z Odmą jeszcze nic nie robiłem. Przy pokonywaniu krótkich dystansów dość szybko pojawia się żółty nalot pod korkiem ale gdy zrobię kawałek trasy znika. Przy zmianie oleju pewnie zajmę się odrazu wymianą odmy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak pytasz to Ci odpowie.....z BMW Deutschland.

Nie każdy M jezdzi po torach.Tutaj użytkownicy takich aut jezdza na co dzien do pracy .

Najlepszy olej do BMW

Pozdrawiam

 

Silnik M-power jest odpowiednio skonstruowany pod tak dużą lepkość jak 10W60, dla M54 w mroźne poranki to będzie katorga. Wystarczy zobaczyć filmy na youtube jak zachowuje się taka lepkość w ujemnych temperaturach.

Opublikowano
Silnik M-power jest odpowiednio skonstruowany pod tak dużą lepkość jak 10W60, dla M54 w mroźne poranki to będzie katorga. Wystarczy zobaczyć filmy na youtube jak zachowuje się taka lepkość w ujemnych temperaturach.

 

Daj spokój, jak czytam TU co po niektórych znawców tematu oleju, którzy najlepiej zmienialiby fabrykę albo znają się lepiej niż konstruktorzy BMW to nawet śmiać mi się nie chce..

Widziałem kiedyś silnik 2.0i po przebiegu 10 tys. km na oleju 10W60, był do wyrzucenia a się facet zastanawiał dlaczego się zepsuł skoro mechanik od BMW zalecił mu taki olej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zalałbym Motul X-Clean+ 5w30

 

Do diesla z DPF-em jak najbardziej :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.