Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podczas dzisiejszej wymiany oleju śruba spustowa oleju nie dokręca się w pełni, dochodzi do delikatnego oporu żeby znowu wskoczyć na brak oporu i tak w kółko.

Oczywiście po zalaniu oleju, założeniu m.in nowej podkładki miedzianej, kapie powoli olej ze śruby.

Pytanie do osób doświadczonych, czy jest to objaw uszkodzonego gwintu na misce czy śrubie? I co radzicie dalej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No chyba na to wskazuje, bo nie wydaje mi się aby była to wina gwintu na śrubie choć bez oglądnięcia to trochę wróżenie.
Opublikowano
Najlepiej bedzie kupic nowy korek spustowy i sprawdzic. Wtedy bedziesz mial 100% pewnosci. W kazdym aso od reki za niewielkie pieniadze.
Opublikowano
wyczytałem gdzies tu na forum, że podobno bmw stosuje specjalne sruby od korkow spustowych ktore podczas przekrecenia w pierwszej kolejnosci uszkadza sie gwint sruby?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz to wróżenie z fusów który gwint jest uszkodzony. Mogłeś sprawdzić wizualnie zanim wlałeś nowy olej.W takich sytuacjach częściej ulega uszkodzeniu korek,oby, chodź nie ma reguł.Profilaktycznie kup nową korek to nie majątek. Jak wymienisz tą śrubę szybko,sprawnie to nie musisz spuszczać wszystkiego oleju i dokręć z czuciem. Jak będzie ok to dobrze. Gdyby jednak okazało że gwint jest uszkodzony w misce olejowej to raczej nie pozostaje ci nic innego jak skorzystać z rozwiązania np. które proponował guzior2.
Opublikowano

Andrzeju Dlaczego proponujesz wymianę, prawdopodobnie sprawnych części ?

Jeżeli chcesz pomóc to napisz jak sprawdzić czy te części są uszkodzone, taką metodą- ślepego ( może przestanie cieknąć), to można wymienić dużo niepotrzebnie części :mrgreen:

Korek kup nowy ale na 90 proc jest uszkodzona miska nie wiadomo ile korkow juz bylo wymienione.Jak kupisz korek zmierz średnicę poszukaj o numer wiekszy jedz do warsztatu i spytaj sie o gwintownik czy maja rozmiar do tego wiekszego jesli tak niech zrobią. Nadmienie ze jest to opcja oszczedzajaca twój czas nie drobne pieniadze co zarzuci mi Andrzej62 .Mozesz też jechac do warsztatu spuszcza olej sprawdza czy to korek czy miska będą korka szukac moze znajda tego samego dnia moze dojdzie na drugi dzień.

Jak masz uwalony gwint w misce nie sprawi to majmniejszego problemu mechanikowi aby przegwintowal na korek wiekszej srednicy czas roboty 10 minut.

A i nie próbuj wymieniac korka bez spuszczania oleju bo poczujesz cieply olej jak leci ci po rece do jajek a potem do butow i tak cala zawartość.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
I jak zakonczyla sie przygoda z gwintami ? Opisz prosze dla potomnosci.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Zakupiony nowy gwint w aso bmw za 12zl rozwiązał problem.

 

W śrubie urwał się gwint który wszedł między miskę a śrubę i kapało.

 

Także zawsze próbujcie sprawdzać ponownie na nowej śrubie być może jest rzeczywiście stworzona z miększego materiału niż miska

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.