Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

porobiłem ostatnio zawieszenie z końcówkami kier. i zawiozłem auto na geometrie . Samochód 2 lata wcześniej miał już robioną geometrie z czego mam wydruk. Problem jest w tym iż przy porównaniu wyników ody dwóch badań mamy inne zakresy. Wiadomo iż robione był na pewno na innych urządzeniach ale prawidłowe "widełki" powinny chyba być takie same wszędzie. Dodam ze mam zawieszenie MTECHNIKA II o czym informowałem mechanika. Poniżej zamieszczam wyniki badania nowego i starego do porównania. W nowym pod paragonem jest informacja że e39 (M5). Nie wiem czy mtechnik II to zawieszenie m5. Auto miało kiedyś przygodę z przednim lewym kołem poprzedni właściciel wpadł na krawężnik bokiem przez co pochył koła podobno był nie do ustawienia. W tym zakładzie gdzie ustawiali wczoraj geometrie też wymieniali końcówki kier. i może nie mogli tego ustawić pod seryjne parametry 523i z mtechnikiem II to wybrali jako wytyczne m5 i dzięki temu zmieścili się w tych "widełkach". Żeby klient widział że wszystko jest na "zielono" po badaniu.

 

nowe badanie

https://zapodaj.net/91e55c3da129a.jpg.html

 

stare badanie

https://zapodaj.net/adb9efc5ebf56.jpg.html

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Opublikowano
Przy zawieszeniu mTechnik ustawia się geometrię tak samo (z tymi samymi parametrami), jak zwykłe zawieszenie (chociaż wiele "katalogów" podaje co innego).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Domberek, ja jeźdzę na jakąś wypasioną laserową z podczerwienią, kompem, lustrami na koła itp, tam majster zawsze bybiera rocznik, silnik, budę, rozmiar kół i rodzaj zawiasu - m-tech lub standard. Ale nie pytałem czym to się różni - może finalnie faktycznie jest tylko podział turas/sedan i r6/v8, następnym razem może uda mi się dopytać, albo chociaż poproszę, żeby zmienił po ustawieniu tego co mam na inne i zobaczył czy coś innego na wykresie się pojawia.
Opublikowano

Właśnie o to nierównomierne zużycie opon chodzi. Ustawienia M5/Mtechnik są z założenia pod ostre i szybkie zakręty (zdaje się, że znacząco różni się kątem pochylenia koła). Jeśli mieszkasz w górach na przełęczy i do domu masz 20 zakrętów po 180st i pokonujesz je z prędkością odrzutowca, to takie ustawienia są ok. Ale podejrzewam, że (jak każdy) większość km pokonujesz na wprost i naprawdę takie ustawienie geometrii jest sporą przesadą.

W Katowicach jest bardzo dobry zakład, który zajmuje się wyłącznie geometrią (Duda - pewnie wielu użytkowników forum może potwierdzić) i z nimi o tej geometrii rozmawiałem, jak robiłem u siebie (też mam mTechnik) - polecili zrobić według standardowych ustawień, a upewniałem się 2-krotnie czy faktycznie tak ma być w moim zawiasie.

 

Z pewnością "przyklejenie" do asfaltu wynika bardziej z nowych tulei niż z geometrii.

Opublikowano

Przejrzalem dokladnie te wyniki pomiarow i nie wiem czy to nie lepiej zostawić. Dlaczego? Juz tłumacze. Geometria byla ustawiana na zimowkach. Na lato mam kola na 2.5cm dystansach przod i tyl, przez co geometria z racji poszerzonej osi sie troche bardzoej rozjerzdza powstaja negatywy. Teraz kola sa ustawione w brew pozorom nieco bardziej prostopadle do podloza niz w serii. Wiec jak na lato zaloze dystanse i geometria sie rozjedzie troche to dzieki temu na kolach nie bedzoe az takiego negatywu jak byl na standardowej geometri i dystansach. Sorry za bledy pislalem z telefonu.

Co o tym sadzicie, sprawdzcie prosze te wyniki pomiarow i sie wypowiedzcie.

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Opublikowano

Czy przypadkiem nie masz nieprawidłowo dobranych dystansów? Wydaje mi się, że środek opony, powinien być zawsze w miejscu przewidzianym przez producenta - czyli szersze kapcie powodują "poszerzenie" opony w obie strony, a nie np. tylko w kierunku zewnętrznym (bardziej wystające) - a dystans ma być uzależniony od ET felgi. Tym samym zmiana kół (na nawet z szerszymi oponami) nie powinna zmieniać geometrii.

Jeśli oś opony (środek opony) będzie ulegał przesunięciu, to np. na przednich kołach skręcające koło będzie się przesuwało w przód lub w tył w zależności od kierunku skrętu. A to już chyba najlepiej nie będzie jeździć i dodatkowo będzie obciążać układ kierowniczy. Czy tak przypadkiem nie jest?

Opublikowano

Hej

 

jest ok dystanse sam dobierałem et felg to ET50 a dystanse mam na 25mm przez co wychodzi et25 czyli takie jak jest fabrycznie, ale wydaje mi sie że przedłuzenie osi dystansami wiąże się z tym że zawsze minimalnie się to wszystko rozjedzie .

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.