Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

mam pewien problem z m47b20tu2 z e91 320d 163ps 2006r z dpf.


Nie autoryzowany serwis bmw wymienił mi turbo z uszkodzonej Mitsubishi na Garretta z bmw 1 120d 163ps bez dpf.

Wszystko mechanicznie w miare plug and play.

Problem jest na kompie - kod błędu 449A nastawnik turbosprężarki.


Podczas spokojnej jazdy jest wszystko ok.

Przy mocnym przyciskaniu jest problem, zwlasza na wyższych biegach. Przy wyższych temperaturach zewnętrznych jest gorzej.

Auto zaczyna świrować - jest moc, słabnie, wzrasta, słabnie, jakby się dusil takimi falami.

Testy na inpie wykazują, że jak jest dobrze to ciśnienie zadane 2599mbar i aktualne jest podobne, okolo 2570-2600.

Potem jak jest źle, czyli podczas gdy są skoki mocy to ciśnienie zadane 2600, a aktualne jest około 2200, zakres 2100 do 2300. Im wyższe obroty tym bardziej spada.

Podczas jazdy potrafi być ok, a po zmianie biegu czy drugi raz dodam gazu i jest ten tryb z obcietym ciśnieniem doładowania.


PS. Dodatkowo przeciwcisnienie na dpf w piku wynosi 400mbar. Podczas rownej jazdy około 150km/h na 6 biegu (automat) okolo 220mbar.


Mam oryginalne turbo Mitsubishi, które ma luzy na osce, wzdluzny i poprzeczny oraz całkowicie zastana geometrie. Nastawnik dyga, ale nie sprawdzałem czy działa.

opinie o Mitsubishi są raczej kiepskie. Jeśli by się dało to wolałbym zaadaptować tego Garretta, bo w miarę chodzi i nie ma luzow.

Doradzilibyscie, jak go tutaj usprawnić?

Regeneracja, program, downpipe?

Wszystko?

Ten garret z tego co widzę nie ma regulacji.

I czemu ten błąd 449a?

:D

Pozdrawiam,

Marcin :D

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Do GARRETA JEST INNY SOFT NIŻ DO MITSU ! MOŻNA ZMIENIĆ TURBO LUB WGRAĆ ODPOWIEDNI NUMER SOFTU ! STEROWANIA SIĘ RÓŻNIĄ q
...
Opublikowano

Z poprzednich informacjiwynika, że nie było e90 m47 163ps z dpf +garret, czyli soft musiałby być od silnika bez dpf?

Od czego można wgrać softa? Jaki numer?

Czy po zmianie softa wszystko będzie sprawne w samochodzie, czujniki, itp?

Opublikowano
Według realoem w e90 nigdy nie występował garret nawet bez dpf. Nie wiedzieć czemu inżynierowie montowali ją tylko do e87 bez dpf, więc chyba zmiana softu nie pomoże
Opublikowano
Cokolwiek nie zrobicie wsadzając garreta i czy soft czy coś to zawsze będą problemu bo coś trzeba będzie kodować/wyprogramowac. Najlepiej jest jechać do tunera zrobić chip w cenie i gotowe zero cudowania
Opublikowano

Pytam o to wszystko, bo lubię zrozumieć, co się dzieje w moim aucie. Nie robię tego w ogóle, na pewno te, nie zarobkowo, więc nikomu chleba nie zabiorę. Pojadę na chip, co i tak chce zrobić. Czy w takiej sytuacji tuner sterujac mapą ciśnienia, wysteruje prawidłowo Garretta, mimo że sterownik miał oryginalnie mitsu?

Czy może najpierw będzie musiał wgrać jakiś soft od auta z garretem i potem pod moje auto go obrobić?

Opublikowano
Pytam o to wszystko, bo lubię zrozumieć, co się dzieje w moim aucie. Nie robię tego w ogóle, na pewno te, nie zarobkowo, więc nikomu chleba nie zabiorę. Pojadę na chip, co i tak chce zrobić. Czy w takiej sytuacji tuner sterujac mapą ciśnienia, wysteruje prawidłowo Garretta, mimo że sterownik miał oryginalnie mitsu?

Czy może najpierw będzie musiał wgrać jakiś soft od auta z garretem i potem pod moje auto go obrobić?

 

Nie wysteruje. Ma być cały soft od takiej turbo jakie jest i dopiero strojenie.



Kolejna sprawa, nawet jeśli w E90 nie występował garret a ktoś już takiego zamontuje, wystarczy wybrać odpowiedni soft w winkfp , dobierając przez findecu i będzie działać. Elektrycznie podłączenie jest to samo, mechanicznie też.


I proszę tu nie mówić zaraz, że tak się nie da bo się da. Sterowniki są hardwareowo identyczne.

...
Opublikowano
Cokolwiek nie zrobicie wsadzając garreta i czy soft czy coś to zawsze będą problemu bo coś trzeba będzie kodować/wyprogramowac. Najlepiej jest jechać do tunera zrobić chip w cenie i gotowe zero cudowania

 


Nie będzie problemów, jeśli będzie odpowiedni soft do turbo i wersji ( DPF lub bez ).

...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, jakiś czas temu wymieniłem turbinę w swoim samochodzie BMW z mitsubishi na garretta 2056v z BMW e60 2.5d 177km. Po wymianie samochód jeździ bardzo podobnie jak wcześniej ale wyskakuje błąd 449A od nastawnika turbiny.

Dzisiaj byłem u tunera który miał mi to wystroić, pierwszy pomiar pokazał 166km 358NM czyli to co być powinno. Niestety podczas próby podniesienia mocy wyszło jedynie 202km i 390NM ponieważ ciśnienie zmierzone jest mniejsze niż zadane. Tuner twierdzi że błąd od nastawnika turbiny nie ma wpływu na doładowanie i to ewidentnie wina turbiny. Tuner niestety nie potrafi skasować tego błędu 449A a mi wydaje się że to główna przyczyna i brak jej wysterowania to powoduje.

Czy ktoś może polecić jakiegoś tunera z okolic Siedlec bo dzwoniłem do TC performance i oni by to ogarnęli pewnie tylko do nich mam daleko i nie jestem już pewny stanu tej turbiny, dodam że u znajomego od którego ją kupiłem wszystko było z nią w porządku. Albo kogoś kto zna się na winkfp i jak kolega wyżej napisał i mógł by mi wgrać odpowiednie ecu to wtedy tuner by mi to może już ogarnął.

Opublikowano
Ale po wymianie intercoolera na wydajnijszy i turbiny na większą to słaby wynik. Najgorsze jest to ciśnienie doładowania i tuner wrócił do seryjnego programu.
Opublikowano

Podzielicie się informacjami jakie macie ciśnienie doładowania ustawione w waszych turbosprężarkach i ile koni i Nm z tego wyszło ?

Ja mam N47 177ps z turbo hybryda (2mm większy wirnik kompresora), intercooler performance, wentylator chłodnicy performance 600W.

Ciśnienie doładowania to obecnie 1.85bara, dawka wtrysku max 75mg.

Wyszło 211 koni i 436Nm, czyli bardzo zachowawczo. Trzeba będzie zrobić korektę, liczę na 230koni i 480Nm.

Jak jest u Was ?

Opublikowano
Witam, jakiś czas temu wymieniłem turbinę w swoim samochodzie BMW z mitsubishi na garretta 2056v z BMW e60 2.5d 177km. Po wymianie samochód jeździ bardzo podobnie jak wcześniej ale wyskakuje błąd 449A od nastawnika turbiny.

Dzisiaj byłem u tunera który miał mi to wystroić, pierwszy pomiar pokazał 166km 358NM czyli to co być powinno. Niestety podczas próby podniesienia mocy wyszło jedynie 202km i 390NM ponieważ ciśnienie zmierzone jest mniejsze niż zadane. Tuner twierdzi że błąd od nastawnika turbiny nie ma wpływu na doładowanie i to ewidentnie wina turbiny. Tuner niestety nie potrafi skasować tego błędu 449A a mi wydaje się że to główna przyczyna i brak jej wysterowania to powoduje.

Czy ktoś może polecić jakiegoś tunera z okolic Siedlec bo dzwoniłem do TC performance i oni by to ogarnęli pewnie tylko do nich mam daleko i nie jestem już pewny stanu tej turbiny, dodam że u znajomego od którego ją kupiłem wszystko było z nią w porządku. Albo kogoś kto zna się na winkfp i jak kolega wyżej napisał i mógł by mi wgrać odpowiednie ecu to wtedy tuner by mi to może już ogarnął.

 

Pisałem o tym. Wymieniłeś turbo na inne, zmień soft na odpowiedni i dopiero modyfikacja. Przy sofcie z MHI na turbo garret, błąd jest i go nie usuniesz. Odwrotnie błędu nie ma, ale turbo wstaje po 2krpm.

...
Opublikowano
wrzuć wykres, jestem ciekaw jak turbo dziura w porownaniu do alpiny którą mam. Wtryski masz seryjne czy 535d?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko już ogarnięte, po programie wyszło 221km i 451nm.

 

Fajnie by było jakbyś napisał co i jak dla kolejnych szukających rozwiązań.

3A0jS9b.png
Opublikowano
wrzuć wykres, jestem ciekaw jak turbo dziura w porownaniu do alpiny którą mam. Wtryski masz seryjne czy 535d?

Wtryski seryjne, wymienione turbo i intercooler na większy.

Strojenie ogarneli mi w tc performance, pierwszy tuner u którego byłem wymyślał różne cuda, tak jak niektórzy z forum, a byli i tacy co twierdzili że w moim przypadku nie ma możliwości tego zrobienia bo skrzynia jest automatyczna....

Moment 440Nm silnik osiąga przy 2500obr. Nie wiem jak ma się to do Twojej modyfikacji ale ja jestem zadowolony.

Jedynie automat w moim przypadku trzyma bardzo niskie obroty i trzeba trochę się przyzwyczaić do lekkiego zsmulenia przy delikatnej jeździe, chociaż jest dużo lepiej niż na seryjnym turbo.

Opublikowano
Ja mam manual i niby max momennt 370nm mam 480 i jeździ. Ez problemu od 10k km. Jakby Ci się kiedyś nudziło a byś miał dostępny do aplikacji która mierzy po złączu obd czasy to fajnie było by porównać z moimi tutaj https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=358777&start=60
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Chciałbym odświeżyć temat. Mam wersje 122km z dpf. Turbina umiera już. Pomyślałem żeby włożyć od wersji 163 km obie z Mitsubishi. Wiem że bez mapy moc nie wzrośnie. Ale czy nie spadnie? Tzn czy bedzie miało te swoje 122 km.

Zrobienie mapy nie jest tanie, więc lepiej zrobić ją po wymianie pozostałych istotnych części.

Opublikowano
Nie powinieneś tak jeździć bo w ekstremalnym przypadku wysadzasz silnik, trzeba od razu robić mapę. Moc spadnie bez niej jeżdżąc na patencie
Opublikowano
Nie powinieneś tak jeździć bo w ekstremalnym przypadku wysadzasz silnik, trzeba od razu robić mapę. Moc spadnie bez niej jeżdżąc na patencie

 

Nic nie wysadzi, w najgorszym wypadku będzie duża turbo dziura. Turbo jest na nastawniku elektronicznym i będzie ładować tyle ile każe komputer, bez zmiany mapy nie wzrośnie ciśnienie doładowania komputer będzie ustalał zadane wartości dla silnika 122. Może również wywalić overboost i wejść w awaryjny w co wątpię bo ta turbina nie jest jakaś mega wydajna



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Nie powinieneś tak jeździć bo w ekstremalnym przypadku wysadzasz silnik, trzeba od razu robić mapę. Moc spadnie bez niej jeżdżąc na patencie

 

Ekstremalnym ??? Turbo dmuchnie więcej niż w silniku się zmieści??? I je_nie jak w Niezniszczalnych?

Albo jak składnia w drugim zdaniu... :D Podasz przykład?


Patryksob14 - dzięki, też tak myślę. Mistrz od regeneracji mówi, że minimalnie większe jest koło kompresji. Koło turbiny jest takie same więc powinna wstać w podobnym zakresie obrotów. Obecnie jest to około 1800 obr/min. Tylko dmuchnie na górke. W wątku jest info dotyczacze zmian garet-mitsu i mitsu-garet... I jeszcze jedno. Jeśli nie zalezy mi na powiedzmy 200KM, czy można zmienić turbo wtryski i ecu np z anglika?

Opublikowano

Wtryski masz te same co 163km i zamiast wymiany ECU lepiej zrobić mapę. Kompa będziesz musiał przekodować wiec tak czy siak trzeba będzie jechać do kogoś kto ogarnia. A mapkę idzie już wyrwać za 700-800zl



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.