Skocz do zawartości

E60 530i Czujnik kąta skrętu


zielu1991

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wam!

 

W mojej E60 występuje problem z czujnikiem skrętu. Po odpaleniu wszystko jest (niby) okej, jednak po przekręceniu kierownicy o około 180° wyskakuje trójkąt w kole oraz informacja o mniejszej kontroli na zakrętach. Poza tym nie odbijają kierunkowskazy.

Jadąc bez przekręcania kierownicy o więcej niż 180° w żadną stronę wszystko jest sprawne, kierunkowskazy odbijają, nie ma błędów.

 

Poza tym razem z trójkątem ISTA wyrzuca błędy:

 

005EBA DSC: Steering-angle sensor, plausibility

0094E7 SZL: Steering angel sensor, wiper contact

 

Przeprowadziłem kalibrację czujnika w ISTA. ale niewiele to pomogło.

 

I teraz pytanie. Czy jest sens rozbierać to i czyścić ten czujnik pod kierownicą? Czy też nie robić tego, bo szkoda czasu, znaleźć inny używany, oddać do warsztatu na wymianę i zapomnieć.

 

Macie może jakieś instrukcje jak się dostać do tego czujnika? Dla mnie ściąganie kierownicy z poduszką to czary i magia, trochę strach to dotknąć.

 

Z góry dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

przerabiałem to , odpinasz poduszkę, ściągasz osłony kierownicy , odkręcasz kierownicę nasadka 15mm. Potem 3 śruby imbusowe trzymające sterownik , odpinasz dwa kable od spodu sterownika ( żółty światłowód z lewej i czarna kostka z prawej) Wyciągasz taśmę AIR BAG , jest wsadzone na dwa zatrzaski tylko nie kręć nią w prawo i w lewo nie wiadomo ile razy bo urwiesz taśmę. Twoim oczom ukaże się metalowy pierścień który obraca się po ścieżce sterownika , wyciągasz ten pierścień i od spodu będziesz miał pewnie wytarte bardzo miniaturowe szczotki-druciki które zbierają informacje o rezystencji i na tej podstawie określają położenie kierownicy. 0094E7 ten błąd informuje o słabym styku tych szczotek albo o jego braku. Kupujesz na allegro moduł 150 - 200zł i wyciągasz z niego ten pierścień z szczotkami i wkładasz do swojego pod warunkiem że w nim szczotki będą w lepszym stanie niż twoje :) , składasz do kupy i robisz kalibrację sensora SZL , aaa i ścieżki na sterowniku umyj spirytusem albo czymś innym bo pewnie też już są brudne i zakurzone.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że nie ma szans, że samo wyczyszczenie załatwi sprawę?

Fragment tylko nie kręć nią w prawo i w lewo nie wiadomo ile razy bo urwiesz taśmę nieco mnie martwi :D

 

Ale jeżeli w grę wchodzi tu tylko wymiana to raczej zostawię to "profesjonalistom".

 

Dzięki za pomoc @perzyk44 !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nic strasznego , po prostu wyciągnij i włóż taśmę w tej samej pozycji nie obracaj jej :)

 

tak wygląda rozebrany moduł i ścieżki sensora

http://s10.ifotos.pl/mini/237599491_qxrehrh.jpg

 

a tak wygląda pierścień który po nich jeździ, u mnie druciki były prawie całkiem wytarte

http://s6.ifotos.pl/mini/237600271_qxrehrx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki wielkie za pomoc.

 

Mam jeszcze jedno pytanie - kupując moduł z czujnikiem skrętu z którego chciałbym wymienić szczotkę, muszę szukać modułu z tego samego rocznika co moje auto czy też mogę rozejrzeć się za nowszym modułem?

Wiadomo, że najchętniej rozejrzałbym się za czymś nowszym. Moje auto jest z 2003.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że przełożenie modułu z polifta na 99% może nie zadziałać , chociaż nie dam sobie ręki uciąć. Natomiast przy przełozeniu całego modułu z przed lifta może być potrzebne jakieś kodowanie alby przypisanie twojego numeru vin pod ten moduł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyczyściłem i działa bezbłednie juz rok.
Posiadałeś czujnik optyczny czy taki na szczotkach? Czym czyściłeś?

 

Swoją drogą jedno pytanie - da się dokupić gdzieś nowe szczotki nie wydając 2000 na cały moduł ? :D

I jedno głupie pytanie - idąc dalej czy da się jakoś te szczotki dorobić :D Nie wyglądają na zbyt zaawansowaną rzecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierścienia ze szczotkami nie dokupisz nigdzie :) też ich nie dorobisz :) są to bardzo cienkie druciki które dają odpowiednią rezystencję i opór i na tej podstawie sterownik określa położenie kierownicy w stopniach.

 

potrzebujesz zakupić coś takiego i najlepiej przełożyć sam pierścień i zrobić kalibrację. W moim przypadku pomogło i działa :)

http://allegro.pl/modul-kierownicy-bmw-e60-61-e63-e64-6952977-skretu-i7018636358.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam.

Mam podobny problem. bmw 3.0d 2003r

Miałem małą stłuczkę na niemieckiej autostradzie. Nic powaznego, trochę zdezak i prawy błotnik.

Po wszystkich formalnościach pojechałem dalej i o dziwo po przejechaniu 20-30 km zapala sie DSC i kontrolka na desce.

Jest tak za każdym razem jak wsiade i przejade kawałek. Na week byłem w Polsce, koleś podłączył mi INPE i wyszło :


5EC0 steering angle sensor : - longterm-Offset- value exceeds limit.

Logistic counter :40


Niby skasował błąd ale kontrolka sie dalej paliła.

Może dla tego ze ma starą inpe do swojego E46


Rozebrałem wszystko i wyczyściłem pierscienie spirytusem, szczątki wyglądają OK

Po złożeniu zrobiłem jakąś amatorską kalibracje { max w lewo, max w prawo, na srodek i wył zapłon.

I dalej się zapala :/



http://i66.tinypic.com/2qbvpue.jpg


http://i63.tinypic.com/2v2xwfn.jpg


Nie wiem czy sie zdjecia dorze wkleiły bo jakąś dziwną strone miałem.

Nie mogłem sie dostać dalej, miałem tylko te szczotki i pierscien. Nie wiedziałem jak to dalej wyciągnąc.

Ja mam przed liftem czyli Taśma.

A co to jest ta puszka plastikowa z tą taśmą ? po srodku przełączników ?

Nie wiem co ja mam dokładnie czyscic i co wymieniać jak by co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nic nie wymieniał tylko zrób kalibrację przy pomocy programu, nawet w inpa jest taka opcja.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ponieważ rozkalibrował się :lol: nie musi być kolizji aby tak się stało.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.