Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam proszę o pomoc na temat ustawienia geometri moje auta BMW X6. Prawe tylne koło po naprawie w BMW Autorawski wykazywało wartość -1,48 i system pokazywał podświetlenie wartości na zielony czyli informację że wartość jest w normie. Podczas mojej wizyty w serwisie w Gdyni System pokazuje wartość -1,56 i według tego systemu wartośc ta jest poza normą i wymaga naprawy. Co ciekawe według tego systemu nawet wartośc lewego koła -1,44 która jest niższa niż wartość prawego koła w bmw autorawski wymaga ingerencji serwisu. Jak to jest możliwe że taki sam pomiar w jednym z serwisu jest w normie a w drugim jest poza normą. Zauważyłem że bmw warszawa wbiło w system że auto jest z systemem Adaptive Drive(bo faktycznie tak jest) a serwis w Gdyni nie,Czy może mieć na to wpływ na zmianę ustawień, czy w tych obu przypadkach jest wymagane inne ustawieni kół. Serwis w gdyni proponuję mi wymianę zwrotnicy oraz wachacza i zaznacza odrazu że powyższa napawa może nie wyeliminować usterki. Z tych dokumentów jakie posiadam można hipotetycznie wywnioskować że po odebraniu naprawionego auta z warszawy i przewiezieniu go lawetą do Gdyni Auto znowu wymaga naprawy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

... czy byly wymieniane elementy zawieszenia np. amortyzatory ? .... a moze byl wymieniony amortyzator tylko z jednej strony ?

 

... czy byly wymienione jakies elementy ukladu kierowniczego np. koncowki drazkow , stabilizatory itp. ?

 

.... czy masz w samochodzie felgi ktore sa zalecane to tego typu auta ...... czy opony ktore masz sa zalecane przez BMW do tego typu samochodu ?

 

.... czy na jednej osi sa opony tego samego typu , ten sam bieznik .... rozmiar .... stopien zuzycia ..... cisnienie powietrza w kolach jest takie jak

 

zaleca BMW ...... ?

 

.... czy uklad kierowniczy nie ma luzow ...... czy zawieszenie jest o.k. ?

 

32 00 Achsvermessung - Normallage E71

 

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e71-x6-xdrive40d-sac/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-00-steering-measurement/By0qM9F6

 

Fahrzeug mit kompletter Ausstattung für den normalen Fahrbetrieb mit:

2 x 68 kg auf den Vordersitzen (Sitze in Mittelstellung);

1 x 68 kg auf dem Rücksitz (Mitte);

1 x 21 kg in Gepäckraum (Mitte) und vollgetankt.

 

Pojazd z pełnym wyposażeniem do normalnej jazdy z:

2 x 68 kg na przednich siedzeniach (siedzenia w pozycji środkowej);

1 x 68 kg na tylnym siedzeniu (w środku);

1 x 21 kg w bagażniku (w środku) i pełne tankowanie.

 

32 00 Achsvermessung E71 1-Achs-Luftfeder

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e71-x6-xdrive40d-sac/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-00-steering-measurement/3lileOwB

 

32 00 Achsvermessung E71 Serie

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e71-x6-xdrive40d-sac/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-00-steering-measurement/3lhK05Sf

 

32 00 Achsvermessung E71 Serie/ 1-Achsluftfeder mit Adaptive Drive(SA 2VA)

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e71-x6-xdrive40d-sac/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-00-steering-measurement/3liKZ1Uv

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
Witam proszę o pomoc na temat ustawienia geometri moje auta BMW X6. Prawe tylne koło po naprawie w BMW Autorawski wykazywało wartość -1,48 i system pokazywał podświetlenie wartości na zielony czyli informację że wartość jest w normie. Podczas mojej wizyty w serwisie w Gdyni System pokazuje wartość -1,56 i według tego systemu wartośc ta jest poza normą i wymaga naprawy. Co ciekawe według tego systemu nawet wartośc lewego koła -1,44 która jest niższa niż wartość prawego koła w bmw autorawski wymaga ingerencji serwisu. Jak to jest możliwe że taki sam pomiar w jednym z serwisu jest w normie a w drugim jest poza normą. Zauważyłem że bmw warszawa wbiło w system że auto jest z systemem Adaptive Drive(bo faktycznie tak jest) a serwis w Gdyni nie,Czy może mieć na to wpływ na zmianę ustawień, czy w tych obu przypadkach jest wymagane inne ustawieni kół. Serwis w gdyni proponuję mi wymianę zwrotnicy oraz wachacza i zaznacza odrazu że powyższa napawa może nie wyeliminować usterki. Z tych dokumentów jakie posiadam można hipotetycznie wywnioskować że po odebraniu naprawionego auta z warszawy i przewiezieniu go lawetą do Gdyni Auto znowu wymaga naprawy.

 

Widzę, że borykasz się z tym co wielu użytkowników aut a mianowicie pie*dolenie przez "znawców" o tornadach na hamulcach.

Skoro jeden autoryzowany serwis BMW mówi co innego aniżeli drugi i dysponujesz na to dokumentami... napisałbym do Zarządu BMW o swoim problemie z jakiejś kancelarii adwokackiej i nie szczypałbym się w ogóle, ponieważ nad wyraz widoczny jest brak mózgu oraz być może brak kalibracji urządzenia lub jego wadliwego montażu. Obarczyłbym winnego kosztami za straty moralne, czas oraz, że jeżdżę wadliwym produktem, który jest mi wciskany jako produkt bez wad.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.