Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pytanie, od kilku dni po przejechaniu okolo 2 do 3 km zaspala mi sie kontrolka EML na tablicy. Co to oznacza, na co powinienem zwrocic uwage, albo co raczej w zwiazku z tym powinienem zrobić ???? Bardzo prosze o pomoc to dosc pilne, niechciałbym aby cos sie stało mojej betce przy jezdzie z takim efektem ..... Zauwazylem ze przy zapalanoym EML i energicznym otwieraniu przepustnicy silnbik nie wchodzi na obroty tak dynamicznie jak powinien robi to z duzym opoznieniem i nie podoba sie wowczas jego praca... Poradzie gdzie mam szukac przyczyny co wpierw sprawdzic zeby od razu nie rozwalać połowe bryki, moze juz ktoś z was to przerabiał ?????
sCorpioN
Opublikowano
Dzieki.... Wiem czym jest EML i co obsługuje, rzecz w tym co oznacza zapalenie tej kontrolki EML co ona oznacza, jakąs usterke >??? ale konkretnie czego silnika krokowego ?, jakiegoś układu elektronicznego do obsługi EML czy jak ???? o to mi chodzi co mam zmienic lub poprawić albo też przeczyścić.. A nie takie tam ogólne opinie co to jest i do cvzego służy bo to faktyucznie jest w wielu miejscach na tym forum ale to niczego nie tłumaczy i nie wyjasnia bo ich przeczytaniu dalej nie wiem gdzie i czego szukac konkretnie. potrzebuje wiecej szczegółów i konkretów jak sie do tego zabrac jak sprawdzic czy to faktycznie usterke EML ????? W kazdym razie dzieki za zainteresowanie i czekam na wiecej odpowiedzi i informacji za co z góry dzięki
sCorpioN
Opublikowano
witaj scorpion. mam w swojej E34 to samo. cały czas swieci mi się kontrolka EML, tyle, że ja nie wiem nawet co ona oznacza a co dopiero jak ja usunąć. jak byś mogł opisać mi mniej więcej co oznacza
Opublikowano
Jest to sterownik przepustnicy, czyli potocznie zwany przez niektórych (Dźwignią Gazu lub Przyśpieszenia) róznica polega na tym iż tradycyjnie przepustnica sterowana jest mechanicznie poprzez cięgna lub linkii natomiast w tym przypadku sterowana jest elektronicznie jakimś procesorem, brak jest więc linkii czy innych mechanicznych połączeń z przepustnicą. Naciskając pedał gazu przekazujesz odpowiednie dane poprzez czujnik do procesora komputera, ktory wedłóg tego steruje silnikiem krokowym a on z kolei otwiera odpowiednio przepustnice .... Chyba kapujesz o co mi chodzi bo moze troche namieszalem :).... Kontrolka EML oznaczać powinna jakąś awarie w tym sterowniku, ale jaką w szczegółach tego nie wiem, ale powiem Ci co ja zrobiłem i kontrolka zgasła a betka chodzi jak trzeba..... Zapaliłem bete i w trakcie pracy na moment odłączyłem wtyczke prowadzacą do silnika krokowego na kolektorze ssącym dosłownie na ułamek sekundy i ponownie ją podłączyłem. Silnik zgasł i na zgaszonym silniku przekręciłem ręcznie przepustnicą ( wówczas silnik krokowy nie stawia wiekszych oporów) i to wyobraz sobie pomogło :) moze to przypadek nie wiem tego napewno, ale jest teraz OK po przekreceniu stacyjki kontrolka EML zapala sie na moment i zaraz gasnie i w trakcie jazdy juz nie swieci a motor dziala pełna parą.... Przy uszkodzonym sterowaniu EML ponoć betka ma chodzic ale z dużo mniejszą mocą podają nawet niektóre źródła że z prędkością maksymalną do 60 km/h ale moja nawet jak swiecił się EML rozwijała spokojnie predkości ponad 100 km/h, jednak czuć było wyraźnie spadek dynamiki podczas przyśpieszania i wyczówalna była troche nerwowa praca silnika przy wchodzeniu na wyższe obroty.....
sCorpioN
Opublikowano
Sprawdzić pod licznikiem czy ścieszki są człe to znaczy czy jakaś się nie wypaliła EML elektroniczne zabezpieczenie silnika posprawdzj płyny i oleje na koniec jak się niedza nic zrobić to skasuj pamięć ( odłącz klemy na 5 min potem przytknij kleme i szybko spowrotem odłącz no i teraz podłącz spowrotem napięcie) jak to nic nieda to zadzwoń do mojego mechanika Adam Sobisz 0602276193
  • 3 lata później...
Opublikowano
A ja się z kolegą Dennisek-BMW Klub Polska nie mogę zgodzić. Mam E34 525i 12V M20B25 w manualu z mechaniczna przepustnicą i od 3 tygodni świeci mi się kontrolka EML, wiec jednak jest tam żarówka. Żaden serwis nie wie o co chodzi. Co ciekawsze, kontrolka świeci się cała dobę, nawet przy zamknietym aucie! Samochód rozwija pełną moc, wszystko jest ok. Zmieniłem sondę lambda bo juz padała powoli (sprawność 64%), wyczyściłem przepustnicę i silnik krokowy i nic, świeci dalej. Na komputerze nie wykazuje żadnych błędów. Tak to wygląda jakby jakiś lewy prąd dostawała, bo przy wyłączonym zapłonie i zamkniętym aucie nie powinno sie raczej nic świecić na zegarach. Ma ktoś pomysł co to może być? Bo juz nie mam siły...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Być może zmieniał ktoś wcześniej zegary,w m20 wychodziły tylko mechaniczne przepustnice,najlepszym i najtańszym sposobem żeby kontrolka EML zgasła jest poprostu wyjęcie żarówki,do niczego nie jest Ci potrzebna.
Nur bmw e32
  • 3 lata później...
Opublikowano
Witam, posiadam BMW 328Ci E46 z 99r i mam podobny problem
Przy uszkodzonym sterowaniu EML ponoć betka ma chodzic ale z dużo mniejszą mocą podają nawet niektóre źródła że z prędkością maksymalną do 60 km/h
świeci mi sie EML i kontrolka od kontroli trakcji, prawdopodobnie świeci się też kontrolka silnika ale u mnie jest spalona dioda więc nie wim czy się świeci czy nie, auto na wolnych obrotach chodzi ładnie równo ale gdy tylko dodam gazu to obroty idą maksymalnie do 2 tyś po czym zaczyna się dusić i obroty spadają i tak w kółko, w ogóle nie da się jechać auto nie ma mocy, dusi się, rozwija max 40km/h, przepustnica jest czysta i ładnie się otwiera po wciśnięciu pedału, piszecie że mógł siąść sterownik przepustnicy tylko że ja nie wiem gdzie on się znajduje, czy to jest ten przy przepustnicy czy jest w jakimś innym miejscu? mógłby mi ktoś wytłumaczyć gdzie się znajduje ten sterownik lub przesłać schemat tego sterownika w którym miejscu się on znajduje?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W mojej E32 735iA mam ten sam problem tyle że EML świeci się non stop bez względu czy jadę czy stoję, przy zapalonym i zgaszonym silniku nawet jak zostawiam auto świeci cały czas 24h na dobe.. co (tak myślę że to to) rozładowywuje mi akumulator po jednej nocy jeszcze nie, ale po dwóch dniach postoju już kable rozruchowe muszą iść w ruch...

Co ciekawe auto zachowuje się normalnie odpala nie traci mocy, spokojnie można je rozpędzić do 140 km/h i więcej..

 

Jeśli ktoś konkretnie da odpowiedź na ten problem i jak można go usunąć będę wdzięczny, jak odwiedzę mechanika i uporam się z tym napiszę co było u mnie nie tak.

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.