Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Posiada ktoś schemat ustawienia rozrządu w e81 N43b20 ? są jakieś znaki itp. ? mam aktualnie wywalony rozrząd jutro będę miał nowy ale chce być pewny że ktoś kto tam grzebał nie spierniczył czegoś. Aktualnie rozrząd mam ustawiony z pierwszym tłokiem GMP i tak sobie wszystko poznaczyłem. Ale już widzę że bez blokad kiepsko bo przy dociąganiu wału góra może uciekać.
Opublikowano

Bez zablokowania walkow rozrzadu nie zlozysz tego.

Sa instrukcje na internecie jak to zrobic ale tylko z blokadami, oprocz ustawienia rozrzadu sluza do tego aby np vanosy przykrecic i nie przestawic rozrzadu.

Musisz zablokowac wal w pozycji GMP (sluzy do tego specjalny przyrzad badz jakis pret o odpowiedniej srednicy). Krzywki rozrzadu na pierwszym cylindrze powinny byc skierowane ku sobie mniej wiecej pod katem 45stopni (bez blokad ciezko nawet na oko to ustawic ponkewaz sprezyny od zaworow przestawia go w inna pozycje - po to sa wlasnie blokady montowane na koncu walkow rozrzadu).

Wiec bez blokad ani rusz :)

Ps. Uwazaj tez przy wyciaganiu calego rozrzadu aby nie zsunac zebatki z pompy oleju - jak wpadnie do miski olejowej to dodatkowa robota.

Opublikowano

tak czułem. Dzisiaj odebrałem OE rozrząd jutro zdupiam po blokady i składam. zębatka na szczęście jest na swoim miejscu. Co do tej blokady wału nie wystarczy że zablokuje koło zamachowe przez otwór w skrzyni ? To o czym ty piszesz to jest jeszcze jakieś inne miejsce do tego ?

 

tak wyglądała jedna płetwa u mnie po zdjęciu pokrywy. Ale łańcuch igła naciągnięty.

 

http://www.tinypic.pl/y7wz4wpmqayt

 

Wątpie żeby to miało wpływ na pooszarpywanie silnikiem na wolnych obrotach na postoju ale do świętego spokoju wymienię.

 

BTW. Chyba tłoka w GMP a nie wału :wink:

Opublikowano

Wal blokujesz takim trzpieniem co jest dolaczony razem do blokad ;) w silniku n45 obok rozrusznika jest otwor na to. Jesli masz automatyczna skrzynie to sa dwa otwory, w ktorym zablokujesz wal, w manualu pasuje tylko w jednej pozycji i wal nie moze nawet drgnac w lewo badz prawo. Jak napiecie lanucha masz duze to przekrec wal o pare stopni i zaraz bedzie luzny :). Przy montazu nowego porownaj sobie dlugosci lancuchow, u mnie byl wyciagniety o pol ogniwa - bez innych oznak zuzycia. Prowadnice masz peknieta i dobrze, ze sie za to bierzesz, ja musze za jakis czas miske olejowa zrzucic i wyciagnac resztki prowadnic po poprzednim uzytkowniku auta :)

Na googlach znajdziesz autodate do wymiany rozrzadu z zdjeciami i wszystkimi potrzebnymi informacjami, jak nie znajdziesz to wieczorem jak bede w domu moge podeslac.

Ps. Oczywiscie gorne martwe polozenia tloka :)

Daj znac jak poszlo i posz w razie czego.

Opublikowano

Cześć. Po robocie ogniem leciałem po blokady rozrządu.

 

Ja rozkręciłem rozrząd po swojemu i sam sobie znaki robiłem. blokady weszły praktycznie na igłe czyli dosyć spoko to zrobiłem bez blokad. nawet wanosy pokryły się z moimi znakami jak poskładałem spowrotem wszystko z blokadami.

Ale faktycznie przy dokręcaniu i tak bez blokad by nie poszło. łańcuch miałem naciągnięty o pół ogniwka. Czy tylko pół może mieć jakiś wpływ na moje lipne wolne obroty ? Ile tolerancji ma vanos ?

 

co do otworu do blokowania wału nie znalazłem ani jednego. Mam N43 i albo źle patrzyłem albo go po prostu nie ma bo wciskałem paluchy wszędzie. Więc zablokowałem na zębach zamachu i dokręciłem wał w taki sposób. Nc mi się nie przestawiło bo obserwowałem pierwszy tłok który miałem ustawiony w samej górze. Co do łańcucha nie zauważyłem żeby był napięty jakoś bardziej. Pokręciłem kilka obrotów ręcznie i wszystko spoko .

Do dokręcania wszystkiego dopiołem sobie mocnieł łańcuch tym takim napinaczem z blokad a potem wkręciłem oryginał.

 

Autem będzie jeździć i tak moja żona a ona tam dużo nie najeździ więc mam to u siebie dożywotnio tak sądzę.

Auto poskładane ale nie odpalałem jeszcze.

Opublikowano

U mnie falowaly obroty na jalowych + slaba moc z niskich obrotow na starym rozrzadzie + byl przestawiony bo za chiny blokad nie szlo wlozyc bez rozkrecenia. Vanos przestawia tylko faze otwarcia zaworow, czy tez koryguje przestawiony rozrzad/wyciagniety lancuch - tego nie wiem.

Otwor musisz miec, slabo szukales :) ale z zablokowaniem kola zamachowego na zebatkach tez dobry sposob - wazne aby myslec co sie robi i jak :cool2:.

Odpal i daj znac jak to wyglada teraz :)

Opublikowano

Odpaliłem bez ryja. auto jest powypadkowe więc teraz idzie do malowania

 

Przestraszyłem się jak cholera bo odpaliłem i szarpał mega ale skasowałem wszystkie błędy miał tam jeden od mieszanki i zacza chodzić spoko. miałem uszkodzoną lekko obudowę filtra powietrza.

Kupiłem całą z przepływomierzem. Okaząło się że przepływka w ogóle nie mierzy. Musze przekręcić starą.

Opublikowano

mam inne urządzenie diagnostyczne które robi mi różne auta i nigdy mnie nie zawiodło poza tym widzę po logach że przepływka podczas pracy pokazuje 0 g/s więc błąd przepływki jest uzasadniony.

Aktualnie nie mam jeszcze możliwości jeżdżenie autem bo idzie na poprawki lakiernicze i korektę lakieru potem finalne składanie rejestracja i będzie trzeba zrobić jakąś trasę żeby się to trochę rozjeździło.

Co do czujnika Nox. Żona ma do pracy max 5km dlatego kupiłem benzynę bo diesla już prawie zajechała. Czy brać to auto czasem i przegonić go po autostradzie żeby przepaliło trochę ten wydech ?

I jeszcze mam pytanie co do całego softu. wszędzie piszą że zmieniają soft ale nikt nie piszę po co . Jakie był zmiany ? i czy jest sens to robić? ile to kosztuje w ASO ?

Opublikowano

Przy takich krótkich dystansach owszem powinieneś przybucić na autostradzie (chociaż można inaczej).

Osobiście na Twoim miejscu jeździłbym z odpiętą sondą NOX (miałem chwilę u siebie sondę odpiętą i chyba checka nie było). Albo z wyłączoną programowo, tak żeby auto nie jeździło na mieszance ubogiej.

Co w sofcie poprawiali - tutaj precyzyjnej odpowiedzi nie ma. Kilka osób z forum (w tym ja) uważa, że poprawia się kultura pracy silnika.

Tutaj jest garść informacji o wersjach - https://bimmerprofs.com/msd80-software-releases/

Opublikowano

o wyłączaniu sondy czytałem. Nie miałem na razie czasu wziąś softa z tego ecu na stół i przyjrzeć się temu a dwa musze dorwać tego poprawionego żeby sobie porównać.

Wracając do tej sondy silnik rzekomo z sondą pracuje w spalaniu kilku płaszczyznowy a bez sondy podobno pracuje tak jakby w trybie awaryjnym. Wszystko jest ok tylko pali więcej. Chyba będę to testował na własnej skórze.

Opublikowano

Poczytam na spokojnie wieczorem .

Jak znajdę chwilę kiedyś przez weekend i będę miał oba softy na stole to zrobię chętnie dla potomnych pomiar z AFREm w wydechu . Myślę że takie porównanie na żywca będzie najlepsze czyli soft starszy & soft nowszy & soft z sondą off. A samego mnie to też interesuje.

Opublikowano

A, jeszcze jedno. W INPIe w systemdiagnosis pod F1 masz tryby spalania. Możesz bez ingerencji w soft wymusić tryb homo, homo z lambda=1, homo+stratified, stratified.

Niestety taka zmiana działa tylko do momentu zgaszenia auta lub anulowania w INPIe.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Troche zeszło z autkiem ale ogarniałem jeszcze inne rzeczy. Więc tak auto poskładane na gotowo. oprócz błędu poduszki głowy kierowcy nie wiem czy to chodzi o tą w kierownicy czy o kurtyne i błędy klemy pirotechnicznej to reszta działa.

Odpaliłem auto i pojechałem 20km żeby się to wszystko rozruszało. pierwsze km nawet spoko. Przepływomierz wyminiłem i jest OK. Po ok 10km już czułem że to nie jest ta moc i jedzie to jak biedne 100km. Coś go dławiło na niższych obrotach i delikatnie pooszarpywał. Zatrzymałem się i obroty były nierówne. Nagle wywaliło checka obroty się uspokoiły niemal perfekcyjnie. nie było słychać jak silnik pracuje po prostu bajka. Podłaczyłem kompa i miałem missfire na 1 2 i 3 cylindrze + błąd czujnika położenia wału - wyjściowy.

Skasowałem błędy auto zaczęło znowu szarpać przez chwile i obroty falowały po czym znowu wywaliło check i obroty znowu zaczęły chodzic idealnie. Od tego momentu jedynym błędem jest czujnik położenia wału. Rozrząd miałem ustawiony z blokadami więc nie przypuszczam żeby tu był problem. Czyżby faktycznie sam czujnik położenia wału byłprzyczyną takiego mocnego dławienia przy przyspieszaniu ? przy większych obrotach ponad 4-5k RPM czasami go popuści i idzie już pełną mocą ale to tez jest rwane.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest przyczyną, zamień czujniki wałków miejscami, bo są takie same i zobacz czy błąd przejdzie na drugą stronę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisałeś wyjściowy więc skojarzyłem z wylotowym czujnikiem położenia wałka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
wczoraj wyjechałem jeszcze raz i igła nic nie wywaliło auto jedzie. Może po prostu za długo stało. (OK roku) została mi tylko błąd klemy pirotechnicznej i poduszka głowy kierowcy. Która to jest ta w kierownicy czy kurtyna ?
Opublikowano
Witam poraz kolejny. Więc święta za pasem i testy BMW po wyjechaniu też. Więc już jest pewne po trzech dniach że autko jak postoi i całe się wystudzi to ma missfire na 3 cylindrze za każdym razem. jak już się trochę rozgzrzeje błąd i check znikają i chodzi elegancko. Spróbuje zamienić cewki miejscami jeżeli wywali na innym cylindrze to przypuszczam ze cewka do wymiany.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Odświeżę temat :) przymierzam się do wymiany rozrządu w silniku N43 1.8 143km. Jakie firmy zestaw naprawczy polecacie? Do czego przy okazji należy zajrzeć przy wymianie rozrządu? Dzięki za wszelkie info !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.