Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Mam jedną wątpliwość , czy po wyciągnięciu wtrysków a potem powtórnym ich montażu konieczna jest ich kalibracja , programowanie etc ? Pytam bo tak wynika z instrukcji TIS ?

 

Pozdrawiam i dzięki

 

Nie trzeba żadnej kalibracji przy zakładaniu swoich wtrysków tylko pamiętaj aby każdy wtryskiwacz wrócił na to samo miejsce gdzie był przed demontażem (nie pomieszaj kolejności). Po złożeniu wszystkiego możesz mieć problem z uruchomieniem silnika z powodu zapowietrzenia układu wtryskowego, przynajmniej u mnie tak było.

 

Ps. Powinieneś też założyć nowe podkładki miedziane pod wtryski.

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

 

Mam jedną wątpliwość , czy po wyciągnięciu wtrysków a potem powtórnym ich montażu konieczna jest ich kalibracja , programowanie etc ? Pytam bo tak wynika z instrukcji TIS ?

 

Pozdrawiam i dzięki

 

Nie trzeba żadnej kalibracji przy zakładaniu swoich wtrysków tylko pamiętaj aby każdy wtryskiwacz wrócił na to samo miejsce gdzie był przed demontażem (nie pomieszaj kolejności). Po złożeniu wszystkiego możesz mieć problem z uruchomieniem silnika z powodu zapowietrzenia układu wtryskowego, przynajmniej u mnie tak było.

 

Ps. Powinieneś też założyć nowe podkładki miedziane pod wtryski.

 

Podkładki też zamówiłem . Jak poradziłeś sobie z zapowietrzonym układem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Byłem przy tym jak mechanik podpiął kompa + luzował nakrętki od metalowych przewodów wtryskowych podczas kiedy rozrusznik kręcił, trwało to trochę ale się udało. Na youtube są filmiki gdzie pokazują różne sposoby na odpowietrzenie układu wtryskowego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po zamontowaniu wtryskiwaczy wystarczy że na jednym nie dokręcisz całkowicie nakrętki rurki doprowadzającej paliwo.

Zaczniesz kręcić rozrusznikiem do momentu jak zacznie wyciekać z pod nakrętki paliwo, przestań kręcić i miarę szybko żeby paliwo się nie cofnęło dokręć nakrętkę. Po ponownym zakręceniu po krótkiej chwili samochód odpali.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Mam podobny objaw jak piotrek_e38, tzn. wyciek spod pokrywy zaworów. Zorientowałem się dopiero jak olej zaczął kapać na dpf i smrodek pojawił się na postoju w kabinie. Tymczasem umyłem silnik żeby wyeliminować korek oleju, turbo i wygląda na uszczelkę zaworów. Przy odpalonym silniku odkręciłem korek i lekko dmucha wiatr, tak cykliczne małe ciśnienie, bez żadnego koloru. Dodatkowo demontaż rurki odmy i była mokra u nasady przy wejściu do pokrywy, dalej jest sucha i rurka jest drożna. Zrobiłem doświadczenie i dmuchnąłem w ten otwór przez tą rurkę wytwarzając ciśnienie i kiedy odpuściłem to usłyszałem taki brzdęk jakby gumowej membranki, która się odpręża. Motor chodzi pięknie, równo, nie kopci, dynamiczny. Jedyne co ostatnio zrobiłem to zmieniłem olej z Castrol na Mobil1 ze 2 tyś km wstecz. Próbowałem jeszcze zdjąć dekielek odmy, ale jeden zatrzask połamałem i odpuściłem. Jakieś inne testy proponujecie? Chciałbym znaleźć przyczynę. Czy po prostu uszczelka zakończyła żywot.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź czy suche są gniazda wtrysków.
Opublikowano
To ewentualne pęknięcie będzie widać czy raczej nie ma szans zobaczyć. Pewnie dokręcanie pokrywy nic nie da.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Raczej widać od środka. Ok 80proc przypadków wycieku oleju to peknieta pokrywa.

 

Zgadza się, też to przerabiałem, U mnie pękła pokrywa przy około 130tys. Trochę wcześniej kolektor wydechowy, w niedużych odstępach 2 poduchy pneumatyczne i łopatka turbiny...

Zwykle nie jest to uszczelka tylko beznadziejna pokrywa.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Podepne się pod temat bo walczę z wyciekiem jak mi się wcześniej wydawało oleju na filtr dpf (cieklo spod pokrywy zaworów po uchwycie na którym trzyma sie dpf ) wymieniłem uszczelkę zaworów i teraz cieknie w ten sam sposób diesel tak mi się wydaje bo co innego by to było..Uszczelka była twarda itd wiec wcześniej to byl olej ale juz wtedy wydawało mi się że jakis bardzo rzadki jest wygląda na to że cieknął olej i diesel. Teraz pytanie skąd

sie tam bierze diesel wtryski są suche i były suche kiedy zdejmowałem pokrywe zaworów. silnik n47 f10

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musisz sprawdzić czy to olej czy ropa. Jeśli olej to był problem z pokrywą zaworów która pękała lub się odkształcała i dlatego ciekło, wymiana na nową rozwiązywało problem a jeśli ropa to sprawdź przewód przelewowy skoro gniazda wtrysków suche.
Opublikowano
sprawdziłem dokladnie jeszcze raz przewody paliwowe i znalazłem bardzo mały wyciek ....Dokladnie główny przewód zasilania listwy zaraz pod nim w obudowie zaworów jest mały otwór który chyba jest po to aby paliwo w razie wycieku czy zalania pokrywy miało którędy spłynąć przewody dokręcane były z odpowiednim momentem ale widocznie ten się źle ułożył i delikatnie uciekło paliwo prosto w tą dziurkę po której spływalo na silnik i dpf ....dokrecilem wytarłem i narazie jest sucho .....takze dzięki za podpowiedz :cool2:
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

witam mam ten sam problem w f11 n47n mianowicie z tyłu zaraz narogu nad napinaczem rozrzadu ciekne z pod pokrywy oliwa i co jakis czas kap,kap na dpf ten piekny zapach pojawia sie w srodku :cry2:

móje jedyne zmartwienie to czy trudno bedzie wyjac wtryski ????

dziekuje pozdrawiam :cool2:

Opublikowano

Kilka dni temu wyjmowałem wtryski. Co prawda w N57

ale wyszły bez problemu.pokrywa była cała a wyciek był

spod uszczelki. Nowa w serwisie 185.10PLN

Opublikowano

:cool2: bede rwał , bo to troche irytuje dam odrazu nowe uszczelki (4 miedzane) pod wtryski

dzieki

momet dokrecania pokrywy 10nm ?

a wtrysków 26nm koncowy ?

jakas kolejnosc jak w przypadku uszczelek po miska itp. czy od srodka na krzyz do zewnatrz krecic ??

pozdro!!

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

A jest gdzieś może instrukcja demontażu takiej pokrywy.

Bo chyba mam też do wymiany ta sama strona z tyłu na rogu kapie na dpf.

Opublikowano

w moim f11 525xd ASO przy okazji przeglądu zaleciło wymianę pokrywy wraz z uszczelką.

Silnik był delikatnie mokry praktycznie dookoła. Wycena wraz z wymianą kolektora dolotowego opiewała na kilkanaście tyś.

Rozebrał mi to kolega w garażu i okazało się, że olej leje się z nieszczelnego oringu łączącego wlew oleju z pokrywą.

Może zanim będziecie wszystko wymieniać warto wydać 20 zł na nowy oring, umyć silnik i poobserwować przez jakiś czas....

Opublikowano

Mi w N57 serwis przy okazji sprawdzania chłodnicy egr też zwrócił uwagę że jest mokro na końcu pokrywy nad napinaczem. Stwierdzono że uszczelka jest niewymienna i jest zintegrowana z pokrywą???? Należy założyć nową pokrywę za 4 koła :?:

Z kolei na realoem pokazuje uszczelkę wymienną...

Opublikowano

Czyli jest tak jak było od czasów M57, a mi sam kierownik serwisu w Mikołowie powiedział, że to już nie jest e60 żeby sobie tylko samą uszczelkę wymienić....

Ceny usług z kosmosu, a wiedza? .... Ehh całe ASO.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam! Czy zakładał ktoś zamiennik pokrywy zaworów firmy Vaico V20-3673 chodzi mi o jakość , mechanik po drugiej wymianie uszczelki stwierdził uszkodzenie pokrywy, cena zamiennika około 700zł , oryginał 1700zł a używki od 200-500zł.

Czy posiada ktoś istrukcje wymiany, demotażu i montażu pokrywy w tych silnikach, chodzi mi o kolejność czynności, momenty dokręcanie i ewentualnie miejsca użycia silikonu lub innego środka.

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.