Skocz do zawartości

Wymiana uszczelki pokrywy zworów F11 525d


piotrek_e38

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie , szukałem ale do naszego modelu nigdzie nie ma opisu wymiany uszczelki pokrywy zaworów . Czy da radę ogarnąć to osoba nie będąca mechanikiem , ale mająca pojęcie o temacie tzn sam potrafię ściągnąć np kolektor dolotowy, wyczyścić założyć , filtry oleje , tarcze, klocki amortyzatory to też nie problem . Czy jest tam jakiś zonk lub narzędzie których normalnie nie ma się w garażu żeby to zrobić? Mam taki objaw, że ubywa mi oleju i cieknie powodując jego spalanie na wydechu , dostaje się do kabiny i paskudnie śmierdzi . Muszę to szybko zrobić a jak podjadę do mechanika to przyjedź za 2 tygodnie . Nie mam czasu za dwa tygodnie muszę temat zrobić od razu za dzień lub dwa :-))). Jakby ktoś miał jakiś manual to będę wdzięczny .

 

pzd

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Zanim to zrobisz sprawdz rurke od odmy silnika teka plastikowa karbowana oraz oring gumowy przy korku wlewu oleju ten co laczy korek oleju z pokrywa zaworów

 

GREGOR dzięki za podpowiedź . Czy ta rurka umieszczona jest gdzieś z tyłu silnika ? Z tym oringiem od wlewu coś może być na rzeczy bo poniżej wlewu też mam sporo świeżego oleju ściekającego po różnych elementach .

 

Ok już ja widzę , dzięki. Jutro idzie do sprawdzenia J . :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli pojawiły sie takie wycieki to mozliwe ze masz niedrożną odmę, w silniku powstalo nadcisnienie i wywala olej przez najslabsze punkty w uszczelnieniu, radzę to sprawdzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Byłby to chyba pierwszy przypadek na forum niesprawnej odmy w N47.Co nie oznacza że kiedyś może być ten pierwszy raz.guzior2 dobrze radzi. Sprawdzenie odmy w tym silniku jest łatwe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłby to chyba pierwszy przypadek na forum niesprawnej odmy w N47.Co nie oznacza że kiedyś może być ten pierwszy raz.guzior2 dobrze radzi. Sprawdzenie odmy w tym silniku jest łatwe.

 

 

Możesz rozszerzyć pojęcie łatwe ? Jak to się robi? Widzę , że waż ten karbowany jest mokry w górnej części na dole jest suchy ? Coś jeszcze?

 

Pzd

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po odkręceniu korka wlewu oleju możesz sprawdzić czy niema nadmiernego ciśnienia, to raz. W pokrywie zaworów za korkiem wlewu oleju pod okrągłą pokrywką montowana na zatrzaskach masz odmę https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=5C71-EUR-02-2014-F10N-BMW-525d&diagId=11_4570 . Odma w tym silniku jest nie wymienna składa się zaledwie z gumowej membrany i sprężynki, sprawdź te elementy.Z przodu pokrywy zaworów nr.10 opary poprzez plastykową rurkę przedostają się do łącznika, kolektora ssącego z filtrem powietrza,sprawdź drożność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rurka zatkana

Jak rurka zatkana ??? Jeżeli tak, to właśnie przez nią ma uchodzić ciśnienie z odmy silnika.Jeżeli jest niedrożna to olej będzie wypychać nawet przy prawidłowo uszczelnionym silniku , jak pisał guzior.

Czy mylisz pojęcia,zatkana a szczelna, zasadnicza różnica ?

Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wymien rurke i oring pod korkiem umyj okolice pokrywy zaworow i poczekaj moze przestanie cieknac

Dlaczego proponujesz wymianę, prawdopodobnie sprawnych części ?

Jeżeli chcesz pomóc to napisz jak sprawdzić czy te części są uszkodzone, taką metodą- ślepego ( może przestanie cieknąć), to można wymienić dużo niepotrzebnie części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czytaj ze zrozumieniem przecierz napisal wczesniej ze rurka cieknie tak samo oring i po co sie ciskasz rurka i tak zaraz sie rozpaďnie a napewno przy demontażu koszt na ori 55zl za calosc zdjecie pokrywy 1200zl rzeczywiście :duh: zle mu radze

Tak, źle mu radzisz.

 

W pierwszej kolejności należy sprawdzić czy w silniku nie powstaje nadmierne ciśnienie,nie twierdzę że takowe jest ale od tego należy zacząć, bo w takiej sytuacji zawsze olej będzie wypychany najsłabszymi punktami w uszczelnieniu.Jak byś czytał wszystkie posty tego tematu ze zrozumieniem to byś się teraz nie bulwersował - pisał o tym guzior2 parę postów wcześniej.

W takiej sytuacji możesz wymienić dziesięć nowych rurek i uszczelek korka a olej nadal będzie wypychany. Jeżeli jest jakiś powód niedomaganie,to w pierwszej kolejności należy to sprawdzić i usunąć przyczynę, a nie skutki .

Na przyszłość zanim zacznie cię ponosić, proponuję poczytać o skutkach niedomagania odmy - również na forum temat szeroko opisywany.

p.s

Rurkę odpowietrzenia silnika ściągałem nie raz i nigdy się nie uszkodziła czy też rozpadła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja tam nie g4zebie sobie w silniku

I całe szczęście,jak chcesz mieć sprawne auto.

rurke ściągnąłem tylko raz

I się rozleciała,jak wcześniej pisałeś. Czyli... o ten raz za dużo.

proponuje ci Andrzeju sobie iść i jeszcze ze dwa razy zdemontowac rurke :mrgreen:

W obecnym samochodzie nie miałem i nie mam takiej potrzeby. Jak byś wiedział że tego typu konstrukcja (rurka) występuje nie tylko w tym silniku to byś nie pisał kolejnych bzdur. Nieee,ty raczej i tak byś pisał :cool2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka zatkana , leci z pod korka oleju i z tyłu spod uszczelki. Nie ma rady trzeba wymienić uszczelkę. Szkoda , że nigdzie nie ma nawet na forach zagranicznych nie mogę znaleźć instrukcji takiej wymiany .

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-525d-xdrive-lim_201202/repair-manuals/11-engine/11-34-valves-with-springs/ClVR4jai

 

Są tam linki do wcześniejszych etapów jak wyjęcie wtryskiwaczy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Spokojnie, nikt od ciebie nic nie wymaga,niema pretensji.

Wartość merytoryczna twoich postów,rad (zdążyliśmy poznać :cool2: ) jest adekwatna do rozwoju intelektualnego.Nie każdemu Bozia równo dała,to niesprawiedliwe.

Co niestety nie zmienia faktu że, jakby głupota miała skrzydła to fruwał byś jak gołąb.

Miłego weekendu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie ma co się denerwować :-)

Z mojego motoru cieknie jak z kaczej du...y . Leci z pod korka oleju ( jak go odkręciłem i wyciągnąłem to uszczelka nie dość , że twarda jak skała to jeszcze pękła na pół ) , leci z rurki odmy - w górnej części - twarda uszczelka i pewnie też dlatego że była częściowo niedrożna . Faktem jest że plastik tej rurki był już tak kruchy że pękła przy ściąganiu na pół , tymczasowo skleiłem ją za pomocą Super Glue i trzyma :-) . Nowe cześci i uszczelki zamówione . Leci oczywiście też spod uszczelki pokrywy zaworów , zlokalizowałem 3 miejsca . Podejrzewam że przebieg zrobił swoje bo ma już 250 tys i rośnie po 7-8 tys na miesiąc .

 

Dziubek dzięki za instrukcję , przejrzałem to i raczej nie będę miał problemów no chyba , że wtryski będą nie do wyciągnięcia . Mam jedną wątpliwość , czy po wyciągnięciu wtrysków a potem powtórnym ich montażu konieczna jest ich kalibracja , programowanie etc ? Pytam bo tak wynika z instrukcji TIS ?

 

Pozdrawiam i dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.