Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Od jakiegoś czasu osiagi troszkę spadły.Auto juz nie wciska gałek przy przyspieszaniu.Kupiłem kabel i mam inpe.Korekty wtryskow wzorowe,jak w nowym aucie co mnie cieszy.Ale mam kilka błędów.

https://zapodaj.net/b3750894f1a38.jpg.html

https://zapodaj.net/a8d6fc30a187d.jpg.html

https://zapodaj.net/aa159eb6ea531.jpg.html

https://youtu.be/Yu9LP1RcMZo

https://youtu.be/aeeQ1aySiPk

Ogólnie jak wcisne gaz do dechy to auto" dobrze "przyspiesza,ale jak wrzucę np bieg 3 i gaz w podłogę to auto równo i liniowo przyspiesza ,ale jakby mialo z 70km mniej.Ogolnie brakuje mu wigoru jaki miał.

Dpf jest wyciety,ale nie programowo.To info od specjalistow bmw i według nich przez wyciety dpf turbo przeładowuje i dlatego błąd 41AB i czasami pojawia się 41AA.Blad klapy gaszacej to nowosc od ok tygodnia.Błąd.41AB po skasowaniu od razu wskakuje.Jakies pomysły?

Opublikowano

483D Throttle actuator - Siłownik przepustnicy

41AB Charge-air pressure sensor - Czujnik ciśnienia powietrza doładowania

 

Zainstaluj sobie drukarkę do pdf i drukuj błędy na przyszłość. Każdy chętniej odpowie nż jak jakieś obrazki powklejasz.

 

Poza tym ściągnij sobie listę kodów błędów E60 i się sam dowiesz szybko co leży w aucie

 

https://chomikuj.pl/daromega/BMW_INPA_DIS_POD_WINXP/Rozpiska+B*c5*82*c4*99d*c3*b3w+BMW+E60

Opublikowano

Ok dzieki za radę.Czy siłownik przepustnicy to cala przepustnica?tego sie nie naprawia?

I czujnik cisnienia czyli tzw Map Sensor?do kupienia poza Aso?

 

I czy jesli kupię przepustnice to muszę ją kodowac? Czy jest plug&Play ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd dotyczy czujnika ciśnienia doładowania, tzw. map sensor, znajduje się z tyłu kolektora dolotowego, od strony podszybia. Parametry nagrywa się pod obciążeniem podczas jazdy z gazem w podłodze, gazowanie na postoju niczemu nie służy, to tak na przyszłość. Zacznij od wyczyszczenia czujnika w kolektorze i zajrzyj do klapy co się z nią dzieje. Nie dam głowy, ale chyba kasuje się adaptację po wymianie klapy w tym silniku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Zobaczę do sensora bo może coś uszkodzilem jak usuwalem klapy..Z klapa gaszaca jest taki problem,ze twardo gasi silnik i "stuka" podczas gaszenia.Mysle,ze to jest jej kres.Dam znać jak coś zrobie.bo akurat w weekend wymieniam świece i termostat to i do Map zobaczę.A czy ktos zna cenę tego Map Sensora? Bo niestety nigdzie nie mogę go znaleźć jako nowy.Numer to

7792280.Jest on tylko wciskany w kolektor bez zadnych śrubek itp. Tylko znajduję używane,co dziwne po numerze widzę,ze pasuje od kazdego 3.0d ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem, że dojście słabe i jest trochę rozbierania, ale najpierw zajrzyj do niego, może to problem z wtyczką lub wiązka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Rozbierania nie jest tak duzo :) w weekend będę wymieniał swiece wiec i tak musze kolektor zwalać.Zobacze bo moze kwestia czyszczenia lub jak mowisz kostka.Na pewno dam znać co i jak.Jeszcze raz dzieki za pomoc !
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam.Po czyszczeniu sensora nie ma poprawy i błąd 41AB wciąż jest,ale pamietam,że był jak kupiłem auto.Spadek mocy nastąpił razem z brakiem kopcenia tzn.Auto puszczało czarne bąki ale wciskało jak głupie a teraz jest bardziej zamulone,ale nie kopci w ogole (brak dpf).I tu nasowa mi sie kierunek na egr.Ale czy może paść egr bez błędu w systemie? Czy jest jakaś opcja w inpie,żeby sprawdzić egr?ew mozna sprawdzić manualnie?ostatnio czysciłem egr ale nic nie poprawiło.Pozdrawiam
Opublikowano
Uff..czyli dobrze :) jal mozna sprawdzić przeplywke?mam kabel i inpe.Jakie powinny być wartosci?no i jakby padła to też powinien byc błąd?czy nie koniecznie? Dziwi mnie to,ze wogole nie kopci a kopcila wczesniej..a
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie zaniża/zawyża bardziej niż jest ustawiony "próg" błędu to nie pokaże go. Nagraj zakładkę nominal/actual przy powiedzmy 80km/h z gazem w podłodze bez odpuszczania. Najlepiej to widać od niskich obrotów na 4/5 biegu, ale przy automacie to nie przejdzie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To dawaj przy 1800 rpm gaz do dechy i nagrywaj.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po wejściu w silnik -> status -> f6, o ile dobrze pamiętam w m57 nie jest inaczej. Pobierz na komputer program, np. camstudio i nagrywaj.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Problem rozwiązany.(dzieki Maniek :cool2: )Podczas wymiany przewodów podciśnienia podłączyłem odwrotnie przewody od przetwornika ciśnienia sterujacego Egr.Po zmianie wszystko wróciło do normy wraz z kulturą pracy silnika.Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.