Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z dobrych wieści to że dokonałem pomiaru grubości tarcz hamulcowych i nie jest konieczna ich wymiana. :mrgreen:

Grubość tył 18,7 mm - min. grubość dopuszczenia do dalszej eksploatacji to 18.4

Grubość przód 20.8 mm - min. grubość to 20.4.

 

Zatem moje super dobre oryginalne tarcze przejadą 2 pary klocków :cool2:

W tym wypadku kupie oryginalne klocki.

 

A do wszystkich miłośników szybkiej jazdy autostradowej mam pytanie dlaczego w poniższym teście hamulców BMW ze swoimi super oryginalnymi drogimi hamulcami nie zajmuje 1 miejsca a dopiero 4 :( W każdej kategorii czyli ze 100, 130, 140 km/h. No nie jest to seria 3 tylko X1 no ale chyba to ta sama technologia :mrgreen:

Ciekawe że najlepsze hamulce w tym teście ma Peugeot 3008 :mrgreen: Panowie miłośnicy szybkiej jazdy autostradowej, którzy cenicie sobie dobre hamulce czas przesiąść się na Peugeoty będzie bezpiecznej i taniej :mrgreen:

 

bed312cf39bea072.jpg

Opublikowano
Droga hamowania zależy też od opon, a nie tylko hamulców. Poza tym peugeoty i renault zawsze miały miękkie klocki - lepiej hamują, ale częstsza wymiana

 

Hmmm, ja po przesiadce z japończyków do BMW myślałem, że już bardziej miękkich i znikających klocków się nie da wyprodukować:-)

 

W japończykach klocki starczają na 2 razy dłużej.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Droga hamowania zależy też od opon, a nie tylko hamulców.

Wiedziałem, że zaraz będzie że złe opony :mrgreen:

 

Droga hamowania ze 130km/h .....BMWX1...........Peugeot 3008

 

hamulce zimne/ciepłe..............60,3/62,1m........58,7/58,7m

 

To chyba nie o opony chodzi ale wygląda na to że ktoś tutaj robi hamulce podatne na fading :cry:

 

Z ciekawości zadzwoniłem do ASO Peugeot i poprosiłem o wycenę serwisu hamulców wymiana tarcz i klocków przód/tył na najbardziej oryginalnych częściach dla 3008 :mrgreen:

 

Hamulce przód

Klocki hamulcowe - 376 zł

Tarcze hamulcowe (średnica 283 mm) 2 sztuki - 515 zł

Wymiana - 244 zł

Razem 1135 zł

 

Hamulce tył

Klocki hamulcowe - 340 zł

Tarcze hamulcowe - (średnica 262 mm) 2 sztuki - 1470 zł - strasznie drogo ale z tego co powiedział pan z serwisu są to tarczo- piasty z łożyskiem

Wymiana - 290 zł

Razem - 2100 zł

 

Czyli wychodzi na to że 1 tarcza przód wychodzi 257,5 zł. Jak to możliwe że oryginalna tarcza w ASO Peugeot tyle kosztuje :? Pewno się gną jak cholera :wink:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Takie zabawne porównanie BMW M760Li vs Skoda Superb 280

 

Jak myślicie który samochód potrzebował krótszej drogi hamowania :mrgreen: Dobrze, że to forum dla serii 3 bo posiadacze serii 7 mogliby się nieco zdenerwować :roll: Może właściciele 7 powinny się zastanowić nad zamiennikami skoro fabryka nie daje rady :mrgreen:

 

  • Moderatorzy
Opublikowano
Czytam te bzdury kolegi kemot i jestem przekonany ze jego wybór auta to był błąd. Mógł kupić tyle fajnych i tanich w serwisowaniu aut z lepszymi hamulcami a kupił 316i :cry: myśle ze trzeba jeszcze podać drogę hamowania gokarta i porównać ją np z bmw m4.
Opublikowano
Podaj jeszcze masy obu testowanych pojazdów.

 

W poprzednim teście hamulców X1 vs Peugeot 3008 (plus cała gama pojazdów z tej klasy) złe były opony :mrgreen: Teraz znowu za ciężki samochód. :mrgreen:

To może BMW nie powinno wkładać do 7 takich mocnych silników (ponad 600 KM) skoro jest jakiś problem z ich zatrzymaniem :mrgreen:

 

Czytam te bzdury kolegi kemot i jestem przekonany ze jego wybór auta to był błąd.

 

Jestem bardzo zadowolony z zakupu i następny samochód to będzie prawdopodobnie nowa seria 3 :mrgreen: Denerwuje mnie tylko jak próbuje się od ludzi wyciągać kasę nie dając w zamian nic szczególnego. :wink: Szkoda że nie reagujesz jak ludzie wypisują bzdury z palca wyssane ja posługuje się faktami, a to że te fakty nie potwierdzają wyjątkowości hamulców BMW to cóż taka jest smutna rzeczywistość :(

Opublikowano (edytowane)
a jak smutna nie rozumiesz podstawowych praw fizyki

 

Pijesz do testu X1 vs Peugeot 3008 czy topowa wersja 7 vs Superb :mrgreen:

 

Swoja drogą to byłbyś świętym pracownikiem ASO :wink: Na pytanie klienta co z hamulcami w tym samochodzie za 1 mln z silnikiem ponad 600 KM? No wiem Pan ostrożnie z gazem bo wiem pan to ciężki samochód jest :mrgreen:

 

A tak na marginesie Porsche Panamera 4s masa mniejsza niż BMW 760Li ale prawie 2t (1944 kg.) Porsche zupełnie to nie przeszkadza aby mieć wybitne hamulce dostosowane do swoich sportowych osiągów. :8)

Test Auto Motor i Sport nr 4/2017 strona 51.

droga hamowania

ze 100 km/h na zimno 32,5 m

ze 130 km/h na zimno 53,6 m

ze 130 km/h na ciepło 54,3 m

 

Pewno w Porsche nie słyszeli o prawach fizyki :mrgreen:

Edytowane przez Tomek Kemot
Opublikowano

Nie widzę nic złego w prównywaniu drogi hamowania dwóch limuzyn, w dodatku podobnego segmentu.

 

Natomiast argument dotyczący porównania drogi hamowania gokarta i auta osobowego nie ma za bardzo sensu.

 

Abstrahując od testu wspomnianego wyżej, który nie wiem, czy jest miarodajny, to usprawiedliwianie dłużej drogi hamowania większą masą jest, w mojej opini, nadużyciem.

Idąc tym tokiem myślenia, Suzuki Swift powinien hamować lepiej od BMW i Skody...

 

Na koniec nie zapominajmy, że BMW ma szersze opony (245 przód i 275 tył vs 235 Skody), tutaj fizyka jest po stronie BMW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jak smutna nie rozumiesz podstawowych praw fizyki

 

Pijesz do testu X1 vs Peugeot 3008 czy topowa wersja 7 vs Superb :mrgreen:

 

Swoja drogą to byłbyś świętym pracownikiem ASO :wink: Na pytanie klienta co z hamulcami w tym samochodzie za 1 mln z silnikiem ponad 600 KM? No wiem Pan ostrożnie z gazem bo wiem pan to ciężki samochód jest :mrgreen:

 

A tak na marginesie Porsche Panamera 4s masa mniejsza niż BMW 760Li ale prawie 2t (1944 kg.) Porsche zupełnie to nie przeszkadza aby mieć wybitne hamulce dostosowane do swoich sportowych osiągów. :8)

Test Auto Motor i Sport nr 4/2017 strona 51.

droga hamowania

ze 100 km/h na zimno 32,5 m

ze 130 km/h na zimno 53,6 m

ze 130 km/h na ciepło 54,3 m

 

Pewno w Porsche nie słyszeli o prawach fizyki :mrgreen:

 

Panamera jest 330kg lżejsza a różnica nie powala http://www.zeperfs.com/duel6607-6429.htm co chcesz udowodnić?

Opublikowano

Ja niczego tutaj nie udowadniam. To że wrzucę filmik czy jakiś test który pokazuje rzeczywistość to nie powód żeby się zadymać :wink:

 

Fanie że wrzuciłeś w końcu jakieś konkrety, a czy różnica nie powala to już inna sprawa dane za twoim linkiem oraz z innego testu wcześniej w wątku (wiem inne warunki itp ale jakiś pogląd jest) no to w mojej opinii generalnie wygląda to dramatycznie na niekorzyść BMW 760Li. 6,5 m ze 130 km/h to już przepaść. Sorki ale samochód za 1 mln nie ważne ile waży mógłby mieć chociaż lepsze hamulce niż Peugeot 3008 który ma jedyne 130 km :mrgreen: Z tego wyłania się obraz ze ta przegrana z Skodą Superb to nie był przypadek. Tego pociągu (BMW 760Li) nie da się zatrzymać :mrgreen:

 

.................... BMW 760 Li ......Panamera 4s ..........BMW X1...........Peugeot 3008

Ze 100 km/h........34 m................33,8 m..............35,8 m...............35,2m

ze 130 km/h........61,9m...............55,5m...............60,3m................58,7m

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
... Na pytanie klienta co z hamulcami w tym samochodzie za 1 mln z silnikiem ponad 600 KM? No wiem Pan ostrożnie z gazem bo wiem pan to ciężki samochód jest :mrgreen:

Ale tu chodzi o wyhamowanie masy, a nie koni prawda?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.