Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam błą 4D00 - czujnik cisnienia spalin. Po wykasowaniu blad powraca. Zamowilem juz drugi czujnik, jednak pytanie mam czy uda mi sie go samemu wymienic? Wyczytalem ze znajduje sie gdzies pod filtrem powietrza? Czy bez kanału dam rade go wymienic? Auto to E61 530D 231PS marzec 2006.

Opublikowano
Witam

 

OK, czujnik jest jak na dłoni przykręcony na 4 śruby pod filtrem powietrza.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Pozwole sobie kontynuowac temat..

Zaczne od tego ze kupilem auto poltora roku temu z uwalonymi termostatmi - nie wiem jak dlugo bylo tak jezdzone - ja przeechalem tak 1000km (przyprowadzka z Niemiec i od razu wymiana obydwu termostatow). Zadnych bledow zwiazanych z DPF w INPA nie bylo, w DIS podczas sprawdzania DPF tez wszystko wyszlo idealnie (pamietam tylko ze mialem wartosc 3,9mbar na wolnych obrotach - nie pamietam ile bylo przy 2000 i przy odcince ale na pewno duzo ponizej gornej normy...)

Ostatnimi czasy mialem problemy z laptopem i kilkanascie ladnych tygodni auto nie bylo podpinane pod kompa. W tym czasie zauwazylem, ze auto jest troche ospale i to pomimo robienia przynajmneij raz w tygodniu trasy. Wczoraj podpialem je od dlugiego czasu i wyskoczyl blad 4D00 - czujnik cisnienia spalin, oraz 480A. Zamowilem juz drugi czujnik, ale dzis nie dawalo mi to spokoju i postanowilem (pierwszy raz) wymusic wypalanie w DIS. Skasowalem bledy i w droge. W miedzyczasie sprawdzilem cisnienie spalin przed DPF na wolncyh obrotach - 45mbar :( :oops: . Udalem sie w trase. Wypalanie zaczelo sie niemal natychiast po przekroczeniu 60km/h, jednak nie odbywalo sie to ciagle, ale naprzemian active / not active z tym ze active odbywalo sie dluzej (jakies 10-15sec) a not active krocej (nie wiecej niz 10 sec). Jechalem na 4 biegu z predkoscia 80-100km/h i obrotami ciagle ponad 2000 nie przekraczaac 3000. Podczas gdy status byl active temp. spalin przed DPF wahala sie miedzy 490 a 510 stopni a wartosc cisnienia spalin miedzy 190 a 220 mbar. Podczas gdy status przechodzil na not activ wartosc cisnienia spalin momentalnie szla w gore (320 do nawet 400mbar). Czy takie wartosci podczas wypalania sa normalne?? Czy moze ten czujnik cisnienia spalin mi szwankuje???

Wypalalem go 3 razy gdzie po pierwszym razie (przejechalem jakies 30km) wyraznie odczulem wrost mocy :D po drugim bylo jeszcze lepiej, a trzecie wypalanie trwalo jakies 5 min (w miedzyczasie rozladowal mi sie laptop, ale to raczej nie mialo wplywu na procedure wypalania?).

Niestety po drugim wypalaniu pojawil sie znow blad 480A -

 

https://ibb.co/f1rotG

 

Czy to oznacza ze moj DPF nadaje sie juz na smietnik? Czy moze jeszcze sprobowac go wypalic kilka razy DIS'em? A moze to ten czujnik cisnienia glupieje i stad te bledy?

Opublikowano

 

Ciekawy temat, nie występują u mnie żadne bledy związane z klapa, ale faktycznie przy gaszeniu często zatelepie autem - obstawiałem poduszki, ale w czwartek przyjrze się tej klapie. W czwartek powinienem mieć drugi czujnik ciśnienia spalin - podmienię go i sprawdzę czy pokazuje na biegu jałowym taka sama wartość jak mój obecny - mam ciagle nadzieje ze mój obecny czujnik przeklamuje. No i najważniejsze pytanie - czy podczas wymuszonej procedury wypalania DPF DIS’em normalne jest, ze status wypalania zmienia się naprzemian z activ na not activ? Bo jeśli nie, to u mnie procedura się załącza i zostaje przerwana z jakiegoś powodu po kilkudziesięciu sekundach po czy znów zostaje aktywowana i tak w kółko przez około 30 km.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie powinna być przerwana jak jedziesz ze stalą prędkością. Cały czas masz błąd czujnika spalin?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ciekawy temat, nie występują u mnie żadne bledy związane z klapa,

 

Masz błąd jak sam napisałeś 480A. Temat który podałem szczegółowo opisuje co to za błąd, dlaczego jest, kiedy się pojawia, i jak ten problem rozwiązać. Klapa to tylko przyczyna tego samego błędu akurat w tamtym przypadku. Powodów każdego błędu może być kilka. Skutki te same. Rozwiązanie zwykle też takie samo. Trzeba myśleć, szukać czytać, porównywać, uczyć się bo takich co chcą pomagać już prawie nie ma. Więc korzystaj z tego co ktoś kiedyś jeszcze opisał i wyłożył temat. Jak nie to zostaje ASO. Tam pomyślą za Ciebie.

Opublikowano
Nie powinna być przerwana jak jedziesz ze stalą prędkością. Cały czas masz błąd czujnika spalin?

 

Właśnie nie cały czas, z tego co zauważyłem pojawia się dopiero jakoś powyżej 3500 obr/min.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wklej zrzut tego błędu z inpa, może coś uda się z niego wyciągać. Czujnik jakiej firmy kupiłeś? Sprawdzałeś wtyczkę/wiązkę?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dzis znow probowalem wypalac DPF DIS'em. Na poczatek odczyt bledow INPA (3 bledy)

1. blad swiecy zarowej na 2. cylindrze - ten blad mam juz jakis czas

2. blad "kraftsofilter" - filtr ma jakies 2 miesiace, ale z tego co czytalem chodzi o podgrzewacz przed filtrem (?)

3. blad 480A system of partical filter

Skasowalem bledy, rozgrzalem auto, zainicjowalem procedure wypalania w DIS i w droge. Sytuacja podobna do wczorajszej, przy okolo 60km/h status regeneracji wszedl na active i utrzymywal sie tak okolo 30 sek, nasepnie wszedl na not activ na kilka sekund zeby znow zmienic sie na activ (w momencie gdy przechodzi na activ auto ma wyraznie ciezej - nawet minimalnie zwalnia) gdy przechodzi na not active auto lekko przyspiesza (gaz trzymam ciegle w jednym polozeniu). Po przejechaniu jakichs 12km (status ciagle sie zmianiel miedzy activ/not activ) status zmienil sie na dlugi czas na not activ - pomylalem ze procedura zakonczyla sie, ale wszedlem w inpe i ukazaly sie 2 bledy:

swieca zarowa na 2. cylindrze i blad 480A. skasowalem te bledy i ruszylem dalej - wypalanie na pewno sie zaczelo bo znow przy okolo 60km/h auto zaczelo miec ciezej (tak jakby mi ktos przyczepke doczepil :D jednak po chwili znow wpadly bledy swiecy i 480A. Podczas jazdy ciagle kasowalem bledy w INPA naciskajac F2, ale czulem po zachowaniu auta, ze procedura "plywa" miedzy activ/not activ

Co ciekawe blad zwiazany z czujnikiem cisnienia spalin juz w ogole nie wystepuje... Przegonilem auto na 4 biegu krecac je do prawie 4000obr i ciagle teraz mam tylko 2 bledy (swieca i 480A). Co ciekawe auto zbiera sie idealnie, na pewno jak przystalo na 231ps.

Sprawdzielm w DIS wskazanie czujnika

na zaplonie 0,9 mbar

bieg jalowy 40mbar

2000 obr 125mbar

Czujnik kupilem o takich samych numerach jak moj - we czwartek go podmienie i sprawdze jakie wartosci pokazuje na jalowym i przy 2000obr. Ciagle mam nadzieje ze moj mimo wszystko przeklamuje i stad mam blad DPF...

Oto wspomiane bledy oraz ciekawostka z INPA dotyczaca masy powietrza, temp silnika i tem cieczy chlodzacej.

https://we.tl/s-slx550VRER

Dodam ze w ukrytym menu licznika jak i w DIS wartosci pokrywaja sie i temp cieczy wynosi miedzy 87-89 stopni.

Opublikowano
No ja niestety również borykam się z problemem czujnika spalin ale już nie mam na to sił ;/ wymieniłem na oryginalny i podróbę by sprawdzić czy to czujnik czy co i nadal wali błąd. Nie mam pojęcia co jest nie tak ;/
Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sampras spróbuj go przegonić na autostradzie i wtedy uruchom procedurę, przerywa, bo pojawia się błąd 480a, czujnik narazie zostaw w spokoju.

Krzysztof_18 napięcie na wtyczce jest? Dobrze siedzi? Może piny są luźno.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
sampras spróbuj go przegonić na autostradzie i wtedy uruchom procedurę, przerywa, bo pojawia się błąd 480a, czujnik narazie zostaw w spokoju.

 

Przecież wyraźnie jest napisane w linku który podałem że to nic nie da.

 

błąd 480A 480A system of partical filter

Kod usterki 480A występuje gdy komputer zarejestruje zbyt wysokie ciśnienie spalin przed DPF. Gdy ten błąd jest w pamięci komputera , komputer nie będzie próbował samoczynnie przepalać DPF ,będzie przerywał procedury rozpoczęte wymuszone nawet w funkcji serwisowej.

 

W konsekwencji nic nie robienia następny etap

 

Następny błąd który pojawi się jeśli nic nie zrobimy z awarią to :

Kod usterki 481A występuje już w "krytycznym stadium". I informuje o tym fakcie poprzez iDrive lub OBC . Informacja będzie się pojawiać zawsze po 10 minutach od włączenia i wyłączenia silnika jeśli tylko w pamięci DDE jest zapisany błąd 481A. W zależności od wielkości ciśnienia spalin ,komp wrzuca tryb awaryjny i skutecznie odcina paliwo.. wtedy bmw zaczyna mocno zamulać.

 

I lekarstwo na rozwiązanie tego problemu.

 

To pomijamy

 

1-wymiana filtra DPF na nowy -tak radzą serwisy i DIS-wiadomo kasa.

 

To stosujemy

 

2-wlanie poprzez dolot czujnika ciśnienia spalin, środka obniżającego temperaturę spalania cząstek stałych w filtrze (podczas jazdy powiedzmy 400st. wystarczy aby spalić sadzę bez trybu przepalania podczas normalnej jazdy)

 

3- włączyć przepalanie serwisowe , oszukać kompa i jechać aż przepalanie dojdzie do końca. :cool2:

Po czym powtórzyć procedurę i mamy filtr jak nowy ,kasujemy błędy i auto zaczyna śmigać jak z salonu. :mrgreen:

 

Poczytajcie fora mechaników. Nie wpisy akwizytorów środków. Sadza to jest sadza i niczym innym nie będzie. Sadzę kominiarze szczotkami czyszczą w kominach. My nie możemy tego zrobić. Ale można kupić płyn do czyszczenia kominków za grosze, wlać do DPF-a z litr odpalić i niech pochodzi na wolnych żeby nasiąknęło trochę. Po tym trochę przejechać i uruchomić dopiero wypalanie serwisowe.

 

I na koniec

 

filtr DPF zabity ,zatkany na amen ,stosując odpowiednia procedurę również można przepalić nie wykręcając go z auta. Powiem więcej każdy filtr bmw można na aucie wypalić do stanu niemal fabrycznej nowości :mrgreen: Nie wymienia się filtrów DPF w BMW .Amen.
Opublikowano
sampras spróbuj go przegonić na autostradzie i wtedy uruchom procedurę, przerywa, bo pojawia się błąd 480a, czujnik narazie zostaw w spokoju.

Krzysztof_18 napięcie na wtyczce jest? Dobrze siedzi? Może piny są luźno.

 

Owszem sprawdzane napięcie jest wtyczki siedzą dobrze a mimo to nic ;/ Najlepsze jest to, że walnięty był ten przed dpf a ten za dpf OK więc walnięty zamieniłem miejscami i przed dpf jest ok za dpf lipa i tam wymieniam i nic ;/

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Opublikowano

Oto wspomiane bledy oraz ciekawostka z INPA dotyczaca masy powietrza, temp silnika i tem cieczy chlodzacej.

https://we.tl/s-slx550VRER

Dodam ze w ukrytym menu licznika jak i w DIS wartosci pokrywaja sie i temp cieczy wynosi miedzy 87-89 stopni.

 

Mam dokładnie tak samo w M47N2 - Inpa pokazuje wartości dużo przekroczone z "!" z kolei ISTA i ukryte menu ( temp) pokazują prawidłowe wartości

Wydaje sie że Inpa pokazuje nieprawidłowe wartości....

Opublikowano

Problem rozwiązany. Dziś znów przepalalem filtr procedura DIS. Jadąc w jedna stronę ok 25km występował tylko jeden błąd - świeca zarowa - jechałem z kuzynem który ciagle kasował błąd w INPA. W drodze powrotnej jechałem już bez podpiętego kompa - czułem ze wypalanie nadal się odbywa. Po dojechaniu na miejsce podpinam kompa a tam 2 błędy (świeca i 480a). Z powrotem procedura i w drogę - niestety ciagle 2 błędy powracały, które były kasowane podczas jazdy INPA. Po około 30km poczułem ze procedura zakończyła się. Sprawdziłem ciśnienie na biegu jałowym - 21mbar, a wiec spora poprawa. Wykasowałem błędy, zainicjowałem procedurę wypalania i droga powrotna. Tempomat na 65km/h 3 bieg i byłem w szoku ale podczas tej jazdy nie pojawił się żaden błąd (nawet świecy zarowej!) po ekonomizerze widziałem ze procedura wypalania trwa bez żadnych przerw przez cały czas:) po skończeniu procedury (jakieś 25km) 0 błędów w INPA, cisnienie spalin na biegu jałowym 5,9mbar (chyba dobre(?)) przy 2000obr 15,9mbar.

W sumie przejechałem z procedurami wypalania grubo ponad 200km podzielonych na kilka dni, ale najważniejsze ze odniosłem sukces:) czujnika ciśnienia spalin na razie nie będę wymieniał, chyba ze znów objawi się jego błąd w INPIE. Dziękuje wszystkim za pomoc. Zastanawiam się jeszcze, czy w DIS nie zapisać wymiany filtra na „nowy”? Wg mnie ma on teraz dobre parametry i może warto aby ECU nauczyło się interwałów wypalania na nowo??

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

A jakie powinny być wartości zarówno ciśnienia jak i temperatury spali przy sprawnym i wypalonym dpf ?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sampras czyli jednak da się :8) obserwuj jak często będzie się wypalał, jak co 200km a ciśnienia będą niezbyt wysokie to zapisz wymianę filtra.

bartekb79 cytat z innego forum:

Dla zainteresowanych podaje dopuszczalne wielkosci cisnien przed DPF podanych przez aso przy ktorych odpalany zostaje program wypalenia, moze okaza sie komus pomocne (moje w nawiasach, przynajmniej wiem jaka jest kondycja mojego dpf):

obroty jalowe: 17-35 (19) mbar

2000rpm: 30-70 (35)

4500rpm: 200 (70)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 5 lat później...
Opublikowano

Witam

To wskazuje na uszkodzenia czujnika temperatury spalin

I komp przerywa wypalanie

Te czujniki są dwa i trzeba je dodać w bimer tool

Wtem sposób auto broni się przed spaleniem więc jeśli ich wskazania będą dziwne za niskie lub za wysokie lub ich rużnica zbyt duża nie da się wypalić dpf

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Niestety nie ,sadza w kominach się zapala

To powie wam każdy kominiarz

To węgiel .Dopiero popiołu nie zapalisz

A jeśli chodzi o wypalanie i status activ bot activ

Zmieniające się co chwilę to pewnie jeden z czujników

Temperatury spalin one się nie zgłaszają błędami jeśli nie są totalnie uwalone i odczyt im skacze

Warto zobaczyć różnicę tęperatury spalin podczas wypalania

Jeśli jest zbyt duża komp będzie rozłączał procedurę

Żeby nie zjarać auta

A czujnik różnicy ciśnień odpowiada za częstość i długość wypalania

Ps bimer tool ma opcję sprawdzenia tęperatur i ciśnień w czasie rzeczywistym

Mam nadzieję że pomogłem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.