Skocz do zawartości

Kontrolka koła zębatego i dziwne zachowanie skrzyni 316ia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, od wczoraj pojawiła mi się kontrolka koła zębatego i zaczęło szarpać po zmianie/redukcji biegu.

 

Opis: (E46 316i 1,9 2001 po lifcie)

 

Po całodziennej jeździe po mieście (z przerwą na pracę) pod wieczór zaparkowałem samochód na parkingu i wróciłem do niego za około 30 min. Przy pierwszej próbie samochód nie odpalił, dopiero przy trzeciej i ca gorsza zaczęła się świecić kontrolka przy biegach (tytułowe koło zębate). Zmartwiło mnie to, bo od razu poszukałem na tutejszym forum od czego ta kontrolka jest i co się z tym wiąże i niestety, prawdopodobnie czeka mnie spory wydatek (automat=koszta).

 

Niestety podczas jazdy zacząłem odczuwać szarpnięcia przy zmianie/zmianie redukcji biegów. Najgorzej jest przy wyhamowywaniu (około zejścia z 3 na 2). Łącząc te dwa fakty (zazwyczaj na forum było wspomniane tylko koło zębate) to podejrzewam że będzie niestety ale większy problem. Poniżej załączam obrazek (sorki jak jest kopnięty ale coś ten serwis obrócił niepotrzebnie).

 

http://s5.ifotos.pl/mini/201711062_qxprraq.jpg

 

Dodam że dosłownie półtora tygodnia temu samochodzik był u mechanika z racji świecących kontrolek od ABS, ESP i hamulca ręcznego (coś nie tak ze sterownikiem pomby ABS) i był podłączany pod komputer i nie wykrył żadnych błędów na skrzyni biegów.

 

I stąd moje pytania, czy mam szykować się na spory wydatek?? Czy mam szybciej umawiać się z mechanikiem (odnośnie absu jestem dopiero na poniedziałek umówony, kolejki ..)? Rozumiem nikt nie jest jasnowidzem i komputer może dużo powiedzieć ale też chciałbym zobaczyć co macie na ten temat do powiedzniea.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez jrkoziolek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do sprawdzenia na początek błędy programem do bmw oraz poziom oleju w skrzyni. Trzeba zacząć od najprostszych spraw, może to nic groźnego.

Zamiast e46 w tytule wpisz 316ia

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam, a więc wczoraj po pracy postanowiłem sprawdzić, co powie moja bmka, czy dalej ma jakiś problem ze skrzynią biegów. Co się okazało ... błędu nie ma. Odpoczął cały dzień i całą noc i skrzynia normalnie działa, żadnych szarpań, żadnych przeskoków żadnych błędów, tak jak na obrazku:

 

http://s10.ifotos.pl/mini/233796251_qxpnqxx.jpg

 

Silnik podczas jazdy równo pracował, tak jak na filmiku:

 

https://www.youtube.com/embed/K7U3dll9Mkc

 

I mam może i głupie pytanie ale przy odpalaniu mam wyświetlone INSPECTION i tam na minusie około 8300 km, wszystko na filmiku:

 

https://www.youtube.com/embed/lxBqVvf8UiA

 

Czy to po ostatnim badaniu technicznym nie ustawili mi tego licznika (wyzerowali go??) co tak mniej więcej oznacza to??

 

A odnośnie problemu z tematu to w poniedziałek zdaje do mechanika autko i powiem aby wszystko sprawdził odnośnie skrzyni biegów (bo wnioskuje, że działa) oraz aby jak może sprawdził elektrykę (może jak nie chciało mi odpalić (za słaby akumulator, choć wątpię) to "złapało" na skrzyni jakiś błąd i przełączyła się w tryb awaryjny)??

 

Czy właśnie w taki sposób zachowuje się automatyczna skrzynia biegów w trybie awaryjnym?? Czyli przy zmianie i redukcjach są odczuwalne szarpnięcia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oznacza to, że inspekcja nie została wykasowana, u Ciebie fabrycznie jest dystans 22000, jak dojdzie do 0 to później odlicza na minus. Daj znać po diagnostyce, bo może faktycznie to miało związek ze spadkiem napięcia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Odnośnie skrzyni by wyglądało że był brak oleju albo coś się przytykało lub problem elektroniczny, ja bym zlecił wymianę oleju metodą dynamiczną w warsztacie gdzie do tego taką maszynę posiadają i do tego zaktualizować soft.

Jest tylko jeden problem ; jak to jest początek końca skrzyni to ta robota jest po nic.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Skończyło się na tym, że wymieniliśmy czujnik położenia wału korbowego (komputer wykazał błąd na nim w tamtym czasie). Do reszty lampek (ABS/ESP oraz hamulca ręcznego) Została wymieniona pompa wraz ze sterownikiem, który trzeba było jeszcze raz zaprogramować. Teraz hula wszystko jak trzeba :)

 

W najbliższym czasie podejmuje się naprawy wkładki ;) od strony kierowcy (kluczykiem można kręcić we wszystkie strony).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.