Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Problem ten miałem u siebie, wymieniłem komplet tarcze plus klocki na przodzie i dalej się tak działo. Dziś wymieniłem tarcze tył plus klocki i jak ręka odjął, bicie i wibracje przy delikatnym hamowaniu już nie ma.
Opublikowano
Kolego miałem podobnie. Nowe tarcze i klocki z przodu a po miesiącu drgania. Zacznij od sprawdzenia czy koło jest ok. Założyłem zimowki i problem się rozwiązał. Jeżeli Ci to nie pomoże, to daj tarcze na pomiar bicia : do 0.05 mm jest ok. Jeżeli potwierdzasz bicie to dopiero wtedy tocz inaczej oddalisz się od właściwej diagnozy.
Opublikowano
Masz również wibracje przy jeździe ze stałą prędkością powyżej 100? Ja mam i zauważalnie się nasilają przy hamowaniu z wyższych prędkości... Najprawdopodobniej jest to krzywa opona, co niedługo mam nadzieję potwierdzić, bo wszystko inne co może mieć wpływ mam nowe. Pompa DSC jako przyczyna wibracji samochodu to dość egzotyczna hipoteza i weryfikację takowych zostawiłbym sobie na koniec.
Opublikowano (edytowane)

Cześć,

 

z problemem drgania kierownicy przy hamowaniu zmagam się już dłuższy czas.

 

Zaczęło się w momencie kiedy pierwszy raz wymieniłem z przodu tarcze i klocki. Wtedy również zostały zregenerowane zaciski hamulcowe z powodu lekkich wycieków z uszczelnień. Po przejechaniu około 1 tys. km zaczynało się odczuwane bicie na kierownicy podczas hamowania.

 

Tracze oraz klocki zostały wymienione na nowe i problem się powtórzył. Następnie wymieniliśmy znowu tarcze i klocki i znów to samo. Kolejno mechanik stwierdził, że zregenerujemy ponownie zaciski, wymienimy komplet łożysk z przodu oraz wymienimy tarcze oraz klocki na nowe. Po tym zabiego dość długo, bo przez ok 3 tys. km był spokój, po czym niedawno znów zauważam coraz większe bicie na kierownicy.

 

W zawieszeniu nie ma luzu. Koła wyważone oraz nowe opony. Zaznaczę, że na starycz tarczach przed pierwszą wymianą nie było tego problemu. Bicie prawdopodobnie powoduje przednia prawa tarcza, ponieważ jak podniosłem auto i zakręciłem kołe to lewe koło kręci się bez oporu, natomiast w prawym słychać, że co jakiś czas tarcza spotyka się z klockiem hamulcowym.

 

Czy możecie mi podpowiedzieć, gdzie szukać przyczyny?

 

Zastanawiałem się w końcu, czy może warto zniwelować bicie poprzez wykonanie toczenia tarcz, ale bez zdejmowania z samochodu? Czy to dobry pomysł?

 

Z góry bardzo dziękiję za pomoc w tej sprawie.

Edytowane przez rapow
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tyle wymian a był robiony pomiar bicia piast?

Zamień to bmw e90 w tytule na oznaczenie modelu jaki masz (np. 320d), jesteś na forum bmw i piszesz w dziale e90, więc to nic nie wnosi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dokładnie. polecam sprawdzić piasty. a jeżeli piasty będą ok,to polecam jak najbardziej toczenie tarcz na aucie.w poprzednim samochodzie miałem problem z biciem i w ten sposób został wyeliminowany.

miałem wrażenie bicia z przodu,a okazało się,że bicie powodowała tarcza tylna prawa.

Opublikowano
dokładnie. polecam sprawdzić piasty. a jeżeli piasty będą ok,to polecam jak najbardziej toczenie tarcz na aucie.w poprzednim samochodzie miałem problem z biciem i w ten sposób został wyeliminowany.

miałem wrażenie bicia z przodu,a okazało się,że bicie powodowała tarcza tylna prawa.

 

 

Wydaje mi się, że piasta oraz łożysko to jeden element w tym modelu i przy ostatniej wymienie zostały wymienione na nowe z obu stron z przodu.

 

Czy orientujecie się, gdzie we Wrocławiu dobrze wykonać takie toczenie lub gdzie podjechać, żeby zdiagnozowali przyczynę bicia?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam xdrive i łożyska są osobno. Wracając do tematu toczenia tarcz to robiłem w RS Service na szybowcowej. Przed toczeniem robią pomiar bicia każdej osi, informują cię gdzie jest problem i na podstawie tego maszyna wykonuje toczenie.
Opublikowano
Ja mam xdrive i łożyska są osobno. Wracając do tematu toczenia tarcz to robiłem w RS Service na szybowcowej. Przed toczeniem robią pomiar bicia każdej osi, informują cię gdzie jest problem i na podstawie tego maszyna wykonuje toczenie.

 

 

Dziękuję za pomoc w tej sprawie. Skontaktuję się z tym RS service - pamiętasz jaka cena za taką usługę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wibracje przy hamowaniu może też powodować wadliwa opona - tak jest u mnie. Na jakiej podstawie było określane że tarcze są krzywe? Były mierzone? Jakie były wyniki podczas diagnozy? Jakie były wyniki podczas montażu? Masz problem na kołach letnich i zimowych? Jesteś pewien fachowości mechanika? Wiesz jakich smarów używał podczas montażu i w których miejscach? Używasz silnych detergentów do mycia felg?:)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wygląda na to, że problem rozwiązany. W sumie wykonałem dwie zmiany. Pierwsza: zmieniłem koła na zimowe. Druga: zmieniając tarcze, kilka miesięcy temu zerwała się śruba mocująca. Ta mała, która trzyma tarczę żeby nie spadła podczas zmiany koła. Założyłem tarczę bez niej. Teraz zmieniając koło wkręciłem nową śrubę. Nie wiem czy miało to znaczenie, czy tylko zmiana kół wystarczyła, ale przez 100 km nie było czuć drgań.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
jeżeli na zimówkach nie masz wibracji,a na letnich miałeś to coś nie halo z oponami albo z felgami. porządny wulkanizator będzie wiedział. Edytowane przez kulfon3
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Moje stwierdzenie, że jest ok po zmianie kół było falstartem. Problem się nie rozwiązał.

Oddałem tarcze do przetoczenia i dopiero to pomogło.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam...odświeżam temat...Panowie i jak uporaliscie sie z biciem ?

Ja mam bicie kierownicy powyzej 120km/h i zmienilem tarcze z klockmi na nowe i to przod i tyl i dalej nie pomogło...bicie nadal jest. Juz nie wiem gdzie szukac dalej...czyżby piasta mogła byc krzywa ?

Opublikowano

Mialem u siebie podobny problem. Im szybciej jechałem, tym bicie coraz wieksze. Zaczynało sie tak w oklicach 100km\h.

Bylem pewien, ze tarcze z przodu do wymiany. Pojechałem do warsztatu, pomierzyli przyrządem - tarcze proste (przód + tył). No to oględziny zawieszenia.

Do wymiany miałem tuleje wahacza przedniego tylne (te skręcone). Nie były uszkodzone, były tylko za miękkie. Kolo dalo sie lekko poruszać przód-tyl przy użyciu większej siły (dwie osoby). Wiec przy hamowaniu kolo wpadało w drgania. Wahacze były jeszcze oryginalne.

Wymiana samych tulei, lemforder oczywiście. Za dwie 120 pln. po wymianie zero drgan.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Mam taki problem przy hamowaniu trzęsie kierownicą myślę że tarcze są krzywa a nie mam pewności czy jeszcze coś innego może być przyczyną. Czy ktoś miał coś podobnego?

Poz

Opublikowano
Czy ktoś miał coś podobnego?

Poz

 


mysle, ze KAZDY posiadacz bmw.

 

Mój problem się skończył po wymianie jednej piasty i wsadzeniu oryginalnych tarcz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przednie tarcze w bmw sa proste do pierwszej kaluzy albo pierwszego mycia auta. I problem wraca. Rzeczywiscie oryginalne tarcze sa wytrzymalsze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.