Skocz do zawartości

Zbyt wysoka masa powietrza 520d n47


zigi86

Rekomendowane odpowiedzi

42acd0d6522b9e7a.jpg

 

 

witam czy wg. was różnica pomiędzy wartością powietrza zadanego a mierzonego jest ok?a jeśli nie to czego to może być wina?dodam że na rozgrzanym silniku te wartości są podobne więc to raczej nie mam wpływu...dodatkowo auto jakby więcej pali,pozdrawiam

 

edit: auto to E61 2.0 177 km Lci automat

 

błędów żadnych nie ma oprócz świecy na 1 cylindrze

Edytowane przez zigi86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak jak pisałem może mieć to związek z zaworem egr, zajrzyj do niego, przeczyść, rozruszaj. Jeżeli chcesz sprawdzić dobrze masę powietrza to zrób to podczas jazdy, nagraj oczywiście wartości i wklej do tematu. Rozpędź się do ok 80km/h, włącz nagrywanie i daj gaz w podłogę.

Dopisz 520da do tytułu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jest na pewno stopień otwarcia zaworu, musisz poszukać w dostępnych parametrach dla tego silnika.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie dawaj zrzutów na wolnych obrotach, bo to nie ma sensu, często są małe rozbieżności. Zaznacz ciśnienia doładowania, masę powietrza i ciśnienie cr, wyjedź na trasę, gaz w podłogę bez odpuszczania i nagrywaj.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy egr przy wyłączonym silniku jest całkowicie zamknięty czy otwarty ? pytam bo po zdjęciu weżyka auto chodzi wyraźnie lepiej, a po podłączeniu słuchać basowy pomruk i pojawiają się jakby wibracje i teraz zastanawiam się, czy po podłączeniu podciśnienia on się zamyka czy otwiera powodując takie zachowanie auta ?

 

edit: czym grozi jazda z odpietym wężykiem podciśnienia od EGR? błędów żadnych nie ma tylko czasami ta mała rurka próbuje zassać powietrze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przecież masz program, więc zobacz jak zmienia się masa powietrza jak odpinasz/podpinasz wężyk, jak wzrośnie to zamyka się a jak zmaleje to otwiera się (po odpięciu powinien zamknąć się) Grozi Ci błędem, co poskutkuje tym, że dpf nie będzie się wypalał, więc może się zatkać. Próbowałeś ograniczyć egr? Błędu nie będzie a silnik będzie miał lżej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie masa powietrza nie zmienia się po odpieciu wężyka (zapomniałem o tym napisać)..ale odgłos silnika jest inny,jakby w rezonans wpadała ta część silnika przez które spaliny wracają z powrotem. EGR ograniczalem,maksymalna wartość dla mojego silnika to 0,7, usta zapisuje zmianę po ponownym podpięciu jest pokazane 0,7 ale po kilkunastu kilometrach znowu zmienia się na 0...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zasadnicze pytanie czy czujecie spadek mocy? Przy bucie masa powietrza zawsze jest trochę większa niż oczekiwana, może nie o 300 jednostek, ale z reguły 100-150 (nie pamiętam ile dokładnie w sprawnym n47), po programie różnica zwiększa się. Jeżeli jest spadek mocy i pojawiłoby się dymienie (jak jest dpf to nie widać) to można szukać nieszczelności, szczególnie między przepływomierzem a turbiną często występuje.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, można też zrobić próbę dymową, ale w tak małym silniki w e60 jest bardzo dużo miejsca i można większość potencjalnych elementów wymacać, w Twoim wypadku jeżeli nie czujesz spadków mocy to raczej nic się nie dzieje. Może przepływomierz trochę zawyża, o ile to wyższe spalanie masz? Nie ma to związku ze spadkiem temperatur? Korekcje jak wyglądają?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekcje są ok, na rozgrzanym, na zimnym, bez znaczenia. Co do spadku mocy to mam wrażenie że właśnie przy pełnym obciążeniu auto staje się jakby bardziej mułowane (z dołu ciągnie ładnie), no i wkurzające wibracje całej budy na wolnych obrotach ... albo ja jestem przewrażliwiony ....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ok przeprowadziłem kilka testów, oto wyniki :

 

z podłaczonym wężykiem od egr :

0d6669712fdd9fe7.png

 

z odłaczonym wężykiem:

37e0bdc61e687ae0.jpg

 

oczywiście jazda z odłączonym skończyła się błędem :

5dac1b8e0ebdb2c4.jpg

 

wszystkie powyższe wartości są na rozgrzanym silniku (temp. 88-89 st.)

 

Dodam tylko, że przed odłaczeniem jak silnik się rozgrzał, to wartość parametru zacięłą się na 4,999999 % i nie zmieniała się w ogóle, dopiero odłaczeniu wężyka sposowdało zmianę na 90 %, a ponowne podłączenie na 50 %, co o tym sądzicie ?

 

i jeszcze korekcje na wtryskach :

 

Correction injection quantities from smooth running regulator in [mg/stroke]:

 

Cylinder 1: 0.5

Cylinder 3: -0.2

Cylinder 4: -0.5

Cylinder 2: 0.2

 

OK: -5.0 to 4.0

Critical: Rate < -5.0 or > 4.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2830523681b52a1c.jpg

 

Wykres zrobiony wg zaleceń, 80 km/h i but w podłoge, eweidentnie przy wzroście obrotów pojawia się różnica,jakiś pomysł ? maksymalna różnica pomiędzy oczekaiwanym a aktualnym to około 180-200 jednostek

 

Jak kolego uzyskałeś taki wykres? To chyba nie sprawka ISTY?

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dodam tylko, że przed odłaczeniem jak silnik się rozgrzał, to wartość parametru zacięłą się na 4,999999 % i nie zmieniała się w ogóle, dopiero odłaczeniu wężyka sposowdało zmianę na 90 %, a ponowne podłączenie na 50 %, co o tym sądzicie ?

 

i jeszcze korekcje na wtryskach :

 

Correction injection quantities from smooth running regulator in [mg/stroke]:

 

Cylinder 1: 0.5

Cylinder 3: -0.2

Cylinder 4: -0.5

Cylinder 2: 0.2

 

OK: -5.0 to 4.0

Critical: Rate < -5.0 or > 4.0

Jak się zacina to musisz pomyśleć nad wymianą zaworu, korekcje masz ok. Dziwna sprawa z tym ograniczeniem egr, które nie przechodzi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pewnie, że warto spróbować wyczyścić, myślałem, że automatycznie już to zrobiłeś :wink: możesz użyć zmywacza do hamulców, oczywiście pewnie trzeba będzie trochę poszorować jak zebrał się nagar.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.