Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hi,

w skrocie:

w radiach BMW (i wielu innych marek, np VW) czesto i gesto za wzmacniacz robi takie cosik (lub jego pochodna)

http://pdf.datasheetcatalog.com/datasheet/SGSThomsonMicroelectronics/mXytwwy.pdf

e257738deb690f42med.jpg

...Moim oczom ukazał spalony układ TDA7563 - końcówka mocy :shock:

de79a87d25006.jpg

 

Niestety radia nie maja klasycznego wyjscia liniowego umozliwiajacego podlaczenie wzmacniacza bez konwertera hi->lo

 

Znalazlem 2 opisy jak wpinajac sie przed jego "nóżki", mozna dorobic brakujacy lineout

 

na bazie skody

https://www.drive2.ru/l/6662778/

na bazie bmw (CCC prof)

https://bimmerprofs.com/ccc-lci-line/

 

Wersja maegawypas z podlaczeniem cudawianek upgradujacych radio z g... nawigacja w wypasiona stacje multimedialna

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3336471.html

 

Moze komus sie przyda..moze ja w przyszlym wcieleniu jak znajde czas wejde w temat

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadza się, robilem to w innych autach.

 

Z ciekawości te koncowki mocy można zmieniac na mocniejsze itp.

 

Fajnie jak by każdy pisal jakie radio ma i jaka koncowka siedzi.

W bardzo prosty, szybki i tani sposób można sobie zwiekszyc moc poprzez wymiane np. TDA7386 na TDA7560

 

Lub poprawić lekko charakterystykę z TDA7850.

Opublikowano

Hi,

niezaleznie jaki by to nie byl uklad wzmacniacza, to chodzi on na 12 (powiedzmy 14) voltach

 

Przy glosnikach 4ohmowym max ampery jakie pojda do 14V/4ohmy = 3z hakiem A (I = U/R)

Moc jaka to dac moze to 3*14 = 42W (moc = napiece * natezenie)

Przy sprawnosci pewnie okolo 60% (i to kosztem duzych zmieksztalcen) bedzie to max 25W i to chyba mocy muzycznej... polowa z tego to ok. 12W i pewnie cos kolo tego jest do ugrania w tak budowanych radiach

 

Osobne wzmacniacze maja o ile wiem przetwornice, ktore pozwalaja ominac ten problem

BMW chyba stosuje glosniki 2ohmowe by podwoic moc

Jezeli bym chcial przechodzic w przednich drzwiach (najwazniejsze glosniki moim zdaniem w aucie) na jakies inne glosniki, to beda one na 99% 4ohmowe wiec za chiny ludowe wbudowana kostka wzmacniacza sie nie nada

 

Datasheetcie podaja take parametry

4 x 28 W/4 Ω @ 14.4V, 1 kHz, 10%

Pi razy oko sie to wpasowuje w moje wyliczenia... to 10% to chyba znieksztalcenia - 10% to raczej duzo

Perwszy lepszy wzmak

http://allegro.pl/kenwood-kac-m1804-wzmacniacz-4-kanalowy-400w-i6378759027.html

45Watts RMS x 4 at 4 ohms and 1% THD

1 a 10 to duza roznica... :cry:

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hi,

niezaleznie jaki by to nie byl uklad wzmacniacza, to chodzi on na 12 (powiedzmy 14) voltach

 

Przy glosnikach 4ohmowym max ampery jakie pojda do 14V/4ohmy = 3z hakiem A (I = U/R)

Moc jaka to dac moze to 3*14 = 42W (moc = napiece * natezenie)

Przy sprawnosci pewnie okolo 60% (i to kosztem duzych zmieksztalcen) bedzie to max 25W i to chyba mocy muzycznej... polowa z tego to ok. 12W i pewnie cos kolo tego jest do ugrania w tak budowanych radiach

 

Osobne wzmacniacze maja o ile wiem przetwornice, ktore pozwalaja ominac ten problem

BMW chyba stosuje glosniki 2ohmowe by podwoic moc

Jezeli bym chcial przechodzic w przednich drzwiach (najwazniejsze glosniki moim zdaniem w aucie) na jakies inne glosniki, to beda one na 99% 4ohmowe wiec za chiny ludowe wbudowana kostka wzmacniacza sie nie nada

 

Datasheetcie podaja take parametry

4 x 28 W/4 Ω @ 14.4V, 1 kHz, 10%

Pi razy oko sie to wpasowuje w moje wyliczenia... to 10% to chyba znieksztalcenia - 10% to raczej duzo

Perwszy lepszy wzmak

http://allegro.pl/kenwood-kac-m1804-wzmacniacz-4-kanalowy-400w-i6378759027.html

45Watts RMS x 4 at 4 ohms and 1% THD

1 a 10 to duza roznica... :cry:

Pozdrawiam,

Przemek

Wszystko się zgadza.

Ale często masz TDA7385 czy TDA7386 które maja mniejsza moc niz TDA7560 itp.

To miałem na myśli, wiec sama zmiana końcowy dużo da.

Opublikowano

Haj,

ja sie zgadzam/wierze, ze wsadzajac lepsze scalaka bedzie cos lepiej.. ale nawet jakby byl ze zlota to chodzi na napieciu jakie jest w aucie co z czystej fizyki mocno ogranicza moc... a chodzenie na max mocy wiaze sie z MEGA zmieksztalceniami... im wyzsza sprawnoscc tym wieksze znieksztalcenia a przy 14V w instalacji jakosiowo dobry wzmak pewnie mialby z 5W/glosnik

 

http://www.st.com/content/ccc/resource/technical/document/datasheet/90/5c/1e/6b/dd/11/41/63/CD00001962.pdf/files/CD00001962.pdf/jcr:content/translations/en.CD00001962.pdf

4 x 30 W/4 @ 14.4 V, 1 kHz, 10 %

prawdziwy wzmacniacz nawet budzetowy ma znieksztalcenia na poziomie 1%... 10% to dramat, audiofil moglby sie w aucie rozplakac sluchajac tego:D

Przemek

P.S.

czekam az ktos dzielny i sprawny w obsludze lutownicy podejmie sie tego i porobi dokladne fotostory - najchetniej w wersji CIC

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.