Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

W maju zdecydowałem się na założenie LPG w mojej E39. Na początku instalacja sprawdzała się znakomicie, jednak po paru tysiącach km zaczęły się problemy. Początkowo auto szarpało po redukcji bądź dodawaniu gazu na wysokich biegach po przebyciu dość pokaźnej trasy. Byłem z tym u gazownika który instalację montował, wyregulował - nie pomogło. Następna wizyta u tego samego gazownika zakończyła się wymianą wszystkich świec, dwóch cewek zapłonowych i fakturą na ~ 600 zł. Pomogło niby na chwilę po czym zaczęło się jeszcze gorzej. Aktualnie auto na LPG strasznie się trzęsie, pracuje tak jakby nie pracował któryś tłok, przy ruszaniu potrafi zgasnąć. Gazownik twierdzi, że winowajcą są tutaj pozostałe cewki.

Auto na benzynie pracuje oczywiście idealnie.

 

Co może być przyczyną takiego zachowania silnika na LPG?

 

Elektronika: STAG 300-6 QMAX BASIC

Wtryskiwacze: AC W01

Reduktor: AC S.A R01

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

auto zaraz po montażu, będzie chodzić dobrze, ale świeżo założona instalacja się rozjeżdża z nastawami, szczególnie ciśnienie na reduktorze, membrana dostanie temperatury i trochę to ciśnienie się zmienia. Ale to co opisujesz u siebie, to raczej sprawność cieplna reduktora jest kiepska i gaz go przechładza, albo jest źle wpięty w instalację wodną. To co mówi ci gazownik o cewkach to jakaś bzdura, cewka nie może się psuć tylko na gazie, jeżeli jest uszkodzona, objawy są na zasilaniu i jednego i drugiego paliwa. Sprawdź trzy rzeczy:

 

1 zapnij kompa, kolega na fotelu obok i ogień!..poobserwuj co się dzieje z temperaturą reduktora przy pełnym obciążeniu, do ilu spada?

2 nie wiem jaki masz sterownik, ale w niektórych sterownikach LPG jest ograniczenie prędkości obrotowej do jakiej jest wyskalowany sterownik, sprawdź co masz ustawione?

3 przy pełnym obciążeniu sprawdź równolegle zachowanie ciśnienia w reduktorze, czy spada i jak mocno spada, to w jakim zakresie?

 

może być też tak, że chodzisz ciężką nogą, a instalację masz na takich podzespołach jak dla dziadka i się to zaczyna sypać, czego już gaziarz Ci nie powie, bo by się okazało, że pewne rzeczy trzeba podmienić aby było dobrze :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Reduktor masz czarny czy czerwony?

Czarny jest do 150km więc czewony powinieneś mieć.

 

Masz ustawioną adaptację ISA? Mój gazownik (potrafił za każdym razem ustawić idealnie) twierdzi, że to działą jak mu się zachce, zależy też od tego jak instalacja jest założona, jeśli działa to jest ok, ale jak się zacznie sypać to efekt może być taki jak u Ciebie i wtedy trzeba ręcznie ustawić mapy żeby dobrze działało, bo automagicznie się rozjazdy robią.

 

Jest jeszcze w tych instalacjach jakiś czujnik podciśnienia, też mi kiedyś pękł i rozjazdy się robiły.

 

Krótko i w temacie - jedź do innego speca, który powie "kto Panu tak spier...." a później weźmie i to ustawi jak trzeba. :mrgreen:

Opublikowano

Coś blisko filtrów jest czerwone - myślałem, że to parownik.

Czy mam ustawioną adaptację ISA? - nie wiem. Gazownik za każdym razem wpina się pod komputer i twierdzi, że z jego strony wszystko jest okej.

 

Nie mam kompa pod gaz... skąd taki wziąć?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie kupuj kompa pod gaz, zobacz co Twój sterownik łapie. Możliwe, że wystarczy aplikacja na Androida, bo możliwe, że ma wbudowany BT, ale w tych nowych to już nie wiem. Sam zresztą za dużo nie wykombinujesz jeśli instalacja jest z d.. założona.

 

Skąd jesteś, nie masz innego gazownika który by na to zerknął?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kup sobie kabel na Allegro do Staga a soft pociągnij z sieci, instalacje gazowe mają to do siebie, że co jakiś czas trzeba na nie zerknąć i nie są wcale b.skomplikowane w ustawieniach, jak jeździsz już 2 razy do gaziarza na poprawki i dalej jest to samo, podjedź nawet dla sprawdzenia do innego punktu LPG
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Graty masz dobre.Gazownik do wymiany.Reduktor to inaczej parownik.

Ile zapłaciłeś za instalacje?

Opublikowano

W takim razie masz port tylko pod maska (OBD1) a nie w kabinie, ale na pewno masz. Bedzie okragla wtyczka zamiast podluznej.

Mozesz kupic wtyczke okragla lub podluzna + przejsciowka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na stronce STAG mozesz pobrac sobie program do monitorowania instalacji. Tego samego programu uzywa gazownik do regulacji.

 

http://www.ac.com.pl/download-center-Software

 

Wydaje mi sie ze bedzie to ACStag ale sprawdz sobie dokladnie.

 

A podlaczasz sie normalnie przez port OBD2 pod kierownica.

 

Z tym akurat się nie zgodzę. Do kompa od gazu musisz się wpiąć (to o czym piszesz powyżej to komp silnika), jest taka żółta złączka szeregowa z czarną zaślepką. Jeśli masz kompa od gazu tak gdzie zwykle wkładają to w komorze silnika spod filtra powietrza od strony pasażera powinna wystawać.

 

A z ustawianiem gazu - ja wole znaleźć dobrego gaziarza, który ustawi raz a dobrze, przy okazji sprawdzi instalację i poprawi w razie czego jak coś jest spier.., a dobrze ustawiony gaz wymaga tylko wymiany filtrów (tak miałem do tej pory).

Opublikowano

Problem poniekąd został rozwiązany.

Gazownik, powiedział że rozregulował się skok wtrysku i wyregulował je wszystkie na stole.

Teraz mam ten sam problem co na początku, po przejechaniu kilku kilometrów auto czasami szarpie przy niskich obrotach - zauważyłem, że również na benzynie. Przed montażem gazu, 2-3 razy w miesiącu pokonywałem trasę 500 km i tak się nie działo. Czym to może być spowodowane?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie po długim czasie.

Sprawdziłem jakie świece zostały mi zamontowane i są to BKR6EQUP.

Jak te świece wypadają w LPG? czytałem, że nie za dobrze....

Opublikowano
Te świece są rewelacyjne. W mojej robię teraz serwis i też przy okazji świece wymieniłem. W motoryzacyjnym wg. vin polecił mi BKR6EK ( rocznik 97 2.8 ) i na benzynie jeździły prawidłowo, ale na lpg kulały i to ostro. Strzelał w tłumik, dość często szarpał. Z ciekawości zobaczyłem co miałem wcześniej i były wspomniane przez Ciebie platynówki. Wymieniłem je i jak ręką odjął. Co prawda są gdzieś dwukrotnie droższe BKR6EK dostałem za 110 zł, a te 210, ale powiem Ci, że na nich zrobiłem 80 tys km z czego 20 tys na bp ( jeszcze przed założeniem lpg ) i do wymiany dalej śmigały bez żadnych problemów, a nie wiem ile Niemiec na nich jeździł. W zakupie są droższe, ale zmienisz je 2-3 krotnie później.
Opublikowano
Osobiście jeżdżę na gazie już jakieś 9 lat z 3 różnymi BMW i nigdy nie zauważyłem, aby zalecane świece przez producenta stwarzały jakiekolwiek problemy na LPG. Całe auto oraz instalację serwisuję sobie sam. Po kupnie auta oczywiście świece wpadają nowe takie jak zaleca producent w manualu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dokładnie..seryjna dedykowana świeca, powinna normalnie obsługiwać LPG i PB, pod warunkiem że wszystkie parametry ustawienia gazu i samego samochodu są ok. Poszukaj tego szarpania na benzynie i usuń, strojenie LPG na samym końcu
Opublikowano

Ja też kupuje dedykowane świece i co 2 lata wymieniam czyli co ok 40-50tys km i nawet przed wymianą nic nie trzęsie nie prycha. Co drugą wymianie świec również zmieniam fajki cewek bo to mała kasa a potrafią narobić problemów.

 

Jak instalacja ma problemy z dedykowanymi swiecami to jest coś nie tak i kupowanie jakiś kosmiczne drogich niepotrzebnie świec jest tuszowaniem problemów z instalacją która nie działa poprawnie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.