Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Żeby nie było za łatwo pojawił się błąd sensor transmission switch L1-L4.

Oddałem auto do Midparts na diagnozę i pewnie na dniach coś więcej się dowiem.

Wstępnie może być do wymiany komputer sterujący z mechatroniką a to koszty koło 8k.

Tak czy owak auto jest na oględzinach.

Z tego co wyczytałem czasem psuję się wybierak i trzeba wstawić nowy rozbierając tunel...

Ale możliwe że to poważniejsze...

Coś słyszałem o możliwości wstawienia używanego komputera ale trzeba tam chyba zmienić VIN na mój nie wiem czy to się jakoś koduję i czy to legalne...

Na upartego można chyba używaną skrzynie bo od tak płacić 8k nie zamierzam póki się nie upewnię że to jedyne rozwiązanie...

Ktoś się spotkał z podobnym problemem ?

 

pozdrawiam

Opublikowano
Brzmi to skomplikowanie ale to nie prom kosmiczny tylko auto. Niech Ci zdiagnozują a jak kosztorys będzie wysoki to jedź na drugą diagnozę do innej firmy. Polecam Sycamore w Słupnie. Pan mało mówi i nie straszy tysiącami tylko robi swoje.
Opublikowano

No właśnie czekam na diagnozę ale same podejście szefa serwisu i rzucanie tysiącami bez dokładnych oględzin to troszkę nie tak.

Właśnie czytałem Twój wątek na temat tej firmy i na pewno tam też podjadę..

Swoją drogą pakowanie 8 k w wymianę komputera i mechatroniki skrzyni to nie wiem czy nie lepiej wymienić sam komputer na używany bo kosztuję grosze a może rozwiązać problem.

Opublikowano

Po dzisiejszej rozmowie się dowiedziałem że najlepiej sprawdzić wpierw ten wybierak zmiany biegów bo bardzo często jest to przyczyna tego błędu ewentualnie coś z elektroniką przy komputerze..

Używany wybierak to 100-200 zł więc warto sprawdzić..

Pomoże ktoś z nr części żebym nie kupił czegoś co nie pasuję z angola..>?

Opublikowano

Wymieniłem ten drążek ale błąd jest dalej.

Skrzynia chodzi bardzo fajnie i warsztaty zajmujące się skrzyniami zarówno Midparts jak i Sycamore wskazały aby odwiedzić elektryka..

Błąd wyskakuje jak chce wczoraj zrobiłem troszkę km i bez problemów

  • Zarejestrowani
Opublikowano

W twojej skrzyni VIN nie blokuje modułu, ani mechatronika nie wymaga synchronizacji .

 

Wkładasz kodujesz i jeździsz - ja obstawiam na mechatronike, wybierak nic nie zmieni .

 

Zajedź do mnie do Nowej Iwicznej pod wieczór któregoś dnia albo do południa Dawidów postaram się coś pomóc

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

No właśnie po wizytach w 2 warsztatach zajmującymi się skrzyniami obstawiali albo ten wybierak albo elektrykę...

Skrzynia chodzi całkiem dobrze i dziwne że mechatronika się tak po prostu wysypała bez objawów w jej działaniu i raczej na ten moment odradzali wymianę mechatroniki póki nie sprawdzę tego problemu u elektryka.

Przyjechałem rano do warsztatu wyskoczył błąd po czym zostawiłem auto na wymianę wybieraka..

Mechanik wymienił przejechał się po czym dalej mu błąd sypnęło.Problem jest w tym iż błędu rano nie skasował po czym wymienił wybierak i pojechał na jazdę próbną i BMW sobie przypomniało o błędzie który nie został skasowany ani przed ani po wymianie...Pojechałem 50 km do speca od skrzyni i on ten błąd skasował. Ja odkąd odebrałem auto błędu nie uświadczyłem to samo dzisiaj. Łącznie przejechałem ponad 100 km i na razie cisza.

Jeśli błąd powróci to postaram się zajechać :) Byłem już u was z innym autem z jakaś tam pierdółką to wiem gdzie.

Póki co od piątku cisza..5 dzień jazdy i błędu nie wywaliło.Nie chcę zapeszać ale wymiana wybieraka mogła rozwiązać problem

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Niestety radość była przedwczesna...

Po tygodniu jazdy błąd nadal powrócił...Jak zawsze na ciepłym silniku.

Orientuje się ktoś czy w mechatronice jest jakiś elektrozawór odpowiedzialny za zmianę biegów bądź jakiś czujnik zmiany biegów ?

Opublikowano

Dany,

 

dzwoń do Rafała z R-power z Opoczna 509 481 638. Powiedz, że jesteś z forum i masz pytanie odnośnie skrzyni. Myśle, że on pomoże Ci zdiagnozować problem. Ostatnio robił skrzynię mojego dobrego kumpla z e60 645i, który miał podobne - błąd skrzyni wyrzucało mu zawsze na ciepłym silniku, kiedy trochę przycisnął.

Opublikowano

Udało mi się ustalić który elektrozawór jest odpowiedzialny za pozycję biegów...dokładnie mv2

7547677300_1512722501.jpg

Komplet elektrozaworów koło 1200 zł niestety pojedynczo nie można kupić.

Może się jednak okazać że problem leży w samej mechatronice i tu koszt nowej prawie 7k.

Pozostaję chyba poszukać używanej skrzyni i przełożyć samą mechatronikę..

Moja skrzynia poza tym felernym błędem występującym bardzo rzadko pracuje bardzo fajnie i nie chciałbym jej zmieniać w całości.

Dzięki Obi za kontakt.

Jak sobie chłopaki nie poradzą będę wiedział gdzie działać dalej.

Opublikowano
mechatronikę się też regeneruje, robiłem kiedyś taki zabieg w midparts (znaczy robili mechanicy, którzy naprawiali skrzynię), niby maja tam też maszynę która przetestuje czy mechatronika pracuje prawidłowo
Opublikowano

Zacząłem od wymiany lewarka oraz regeneracji mechatroniki jako dwie najtańsze możliwości na rozwiązanie problemu.

W Midparts najchętniej by wymienili całą mechatronikę za 7k a coś takiego to powinna być ostateczność a nie wstępna diagnoza.

Waham się nad tym elektrozaworami a inną używaną mechatroniką..

Na innym forum osoba zajmująca się skrzyniami od razu mi wskazała możliwy uszkodzony elektrozawór oraz możliwość ewentualnej naprawy mechatroniki..

Opublikowano

mylisz wymianę tłoczków, czy płyty separacyjnej z regeneracją - wiem co piszę, uwierz mi - regeneracja polega na powiększeniu kanałów olejowych (tak mi tłumaczono - nie jestem fachowcem aż takim) - jakby nie było u mnie wymiana tłoczków, płyty, oleju i miski też nic nie dała, później poszedł konwerter na tapetę, aż w końcu ta regeneracja mechatroniki dała efekt, niestety całość zamknęła się w 7k (łącznie od początku cały remont skrzyni)

u siebie nie mogłem kupić całej używanej mechatroniki - miałem jakiś nietypowy model...

Opublikowano

W moim przypadku była ta podstawowa naprawa z tłoczkami i płytą separacyjną itd .dodatkowo jest miska olejowa z nowym olejem a elektrozawory zostały stare..

Regeneracja Twojej mechatroniki była w troszkę większym zakresie jak widzę.

Tylko wiesz Midparts zaproponował ewentualną naprawę za 7k na gotowo.

Kierownik warsztatu na moją propozycję zamiany całej kompletnej używanej skrzyni stwierdził że się nie da że to inny VIN itd.a to gó*** prawda i można nawet samą mechatronikę przełożyć jak się będą nr skrzyni itd zgadzać.

Sory ale jak ktoś ma takie podejście do sprawy to jest jakaś masakra.

Wskazałem nawet że to może jakiś elektrozawór bo podobny problem widziałem na niemieckim forum i wymiana jednego elektrozaworu pomogła to komentarz "nie czytaj Pan tych głupot."

Ale to tak krótko od Midparts mimo że przejrzał mi całą wiązkę itd oraz zczytał błędy za darmo to jednak mam wrażenie że łatwiej na gotowca wymienić wszystko po kolei i nie dążyć do rozwiązania problemu.

Tak czy owak spróbuję z tymi elektrozaworami a jeśli dalej będzie to samo to po prostu zakupie inną używaną skrzynie.

Opublikowano

Jest taka możliwość że słaby aku wywala błąd skrzyni ?

Chwilkę auto postało może ze 30 min z otwartymi drzwiami bez włączonych świateł i pojawił się info o słabym aku.

Zrobiłem potem ze 150 km po obwodnicach Wawy i jest ok ale ogólnie nie robię 6er długich tras za często tylko dojazd do pracy po s8 jakieś 20 km w jedną stronę więc za bardzo nie ma jak się ładować.

Kolejne dni bez błędu nawet przy butowanu skrzynia chodzi bardzo dobrze normalnie nie wiem co robić...

Znalazłem skrzynie która ma dokładnie ten nr co moja i zaryzykuję przełożenie mechatroniki.

Skrzynia z aukcji ma problem z konwerterem ale nie ma to dla mnie znaczenia bo ja potrzebuję tylko sam mechatronik.

Cena okazyjna więc warto zaryzykować.

Opublikowano
Dany może faktycznie zacznij od podmianki aku, elektronika w tych autach jest dość kapryśna i na pewno duży wpływ na nią mają spadki napięcia. Swego czasu u mnie także wyskakiwały różnego typu błędy chwilowe, objawy falowania obrotów, wariująca zmieniarka CD itp i choć auto odpalało bez problemów i tester aku nie wykazywał niepokojących odczytów wymieniłem bat. i nagle wszystko się uspokoiło. W razie wymiany pamiętaj o adaptacji nowego aku w kompie .

"Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach"

Moja Szóstka :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=136&t=290385#p2162628

Moja Jedynka :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=298795

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Winna okazała się elektronika mechatroniki.

Cały ten czarny element.

http://digitronik.eu/wp-content/uploads/2011/04/6hp26-mechatronic.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.