Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Jak u Was wygląda sytuacja znikania opon?

 

Dzisiaj zmieniałem opony na zimowe i poprosiłem o zmierzenie wysokości bieżnika letnich i zimowych. Samochód to 320i Xdrive, opony na felgach m pakietowych 18 cali mieszane (tył 255, a przód 225).

 

Co ciekawe:

 

- opony letnie, założone nowe wiosną, po około 20 000 km mają przód - 6,5, a tył 7,75 mm

- opony zimowe, tutaj niestety nie wiem ile mają i ile przejechały bo kupiłem samochód z nimi, przód 6,2, tył 7,5

 

Moje pytanie czy BMW nie powinno zjadać szybciej tylnich opon skoro na nie jest napęd?

 

Kilometry pół na pół miasto i trasa.

 

Jak jest u Was?

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano

przecież napęd masz xdrive...

przód idzie szybciej bo skręca, a poza tym są tam węższe opony

Opublikowano
przecież napęd masz xdrive...

przód idzie szybciej bo skręca, a poza tym są tam węższe opony

 

Tak, ale przecież większość idzie na tył.

 

Przy takiej różnicy w zjadaniu opon, co sezon powinno się wymieniać gumy na nowe:-( :mad2:

 

To jakieś szaleństwo. BMW sugeruje żeby róznica nie była większa niż 1 mm. Czy się mylę?

Pozdrawiam


Maciek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylne opony są bardziej obciążone podczas napędu, przednie natomiast podczas hamowania i zakrętów. Nawet w samochodzie tylko z tylnym napędem nie jest powiedziane że tylne opony zajadą się szybciej,niema reguł. Przy tylnym napędzie lub 4x4, na to które opony ( przód/tył) szybciej się zużyją decydujący wpływ ma technika jazdy.

Np.intensywność hamowania,ciężar prawej nogi itp.

Opublikowano
mi opony wystarczaja na ok 40 tkm , bez znaczenia czy lato cz zima , tyl szybciej zjada , mowie o nowych i przy wymianie maja ok 3mm

 

Przy takim momencie to się nie dziwię:-) :cool2:

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Moj 330d zzera Pirelli w niesamowitym tempie. Po przejechaniu niecalych niewiele ponad 30 tys. ASO zaleca wymiane, bo z tylu jest tylko troche ponad 3 mm bieznika

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Moj 330d zzera Pirelli w niesamowitym tempie. Po przejechaniu niecalych niewiele ponad 30 tys. ASO zaleca wymiane, bo z tylu jest tylko troche ponad 3 mm bieznika

 

To chyba i tak nie najgorzej :) a ile zostało z przodu bieżnika i czy masz opony z * ?

U mnie po 15 tys. na Pirelli p zero (bez gwiazdki) na przodzie zostało 7 mm a tyły maja 5 mm wiec zbyt duża różnica. Jazda spokojna, bez szaleństw. Teraz zastanawiam się czy gwiazdka * by coś zmieniła w sposobie zużycia bieżnika przód/tył. Oczywiście zestaw mieszany.

Opublikowano
Z przodu mam 4 mm, opony z gwiazdka

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pomijając kwestie bezpieczeństwa, przyczepności itp. użytkownicy BMW z xdrive mają większy problem, bo zbyt duża różnica w wysokości bieżnika niszczy napęd xdrive :mad2: .Przy mieszanym ogumieniu jak ja mam (zarówno lato jak i zima ),nawet nie można zmieniać opon przód,tył, jak to robią inni.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Pomijając kwestie bezpieczeństwa, przyczepności itp. użytkownicy BMW z xdrive mają większy problem, bo zbyt duża różnica w wysokości bieżnika niszczy napęd xdrive :mad2: .Przy mieszanym ogumieniu jak ja mam (zarówno lato jak i zima ),nawet nie można zmieniać opon przód,tył, jak to robią inni.

 

Dokładnie, a różnica ponad 1 mm po jednym sezonie (około 20 000 km) to jest jakaś abstrakcja.

 

Ja pojeżdżę jeszcze jeden sezon na tych gumach i zobaczę jak sytuacja wygląda po 2 sezonach i przejechaniu 40 000 km. Jak przód będzie np. 4 mm, a tył 6,5 mm to wtedy chyba zdecyuje się na sprzedanie ich na allegro i zakup nowych:-( :mad2:

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Jakie masz ciśnienie z przodu, a jakie z tyłu? Czy przednie opony masz równomiernie zużyte i bez żadnych uszkodzeń jak ząbkowanie?

 

Z tego co pamiętam przód 2,2, a tył 2,4. Zgodnie z tabliczką na samochodzie.

 

Stan opon jest idealny bez ząbkowania i są równomiernie zużyte.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Jakie masz ciśnienie z przodu, a jakie z tyłu? Czy przednie opony masz równomiernie zużyte i bez żadnych uszkodzeń jak ząbkowanie?

 

Z tego co pamiętam przód 2,2, a tył 2,4. Zgodnie z tabliczką na samochodzie.

 

Stan opon jest idealny bez ząbkowania i są równomiernie zużyte.

 

U mnie przy 225/45-18 nie dało się jeździć na ciśnieniu z tabliczki. Dopiero przy podniesieniu ciśnienia z przodu na 2.5 i tył na 2.7, poprawiła się stabilność i skrętność.

Opublikowano
O ile dobrze kojarzę to przy 225/45/18 na tabliczce masz właśnie 2.5 więc jak ustawiłeś 2.2 i 2.4 to nie dziwne, że ci się źle jeździło.
Opublikowano
mi opony wystarczaja na ok 40 tkm , bez znaczenia czy lato cz zima , tyl szybciej zjada , mowie o nowych i przy wymianie maja ok 3mm

 

Jak dla mnie to wydaje się być wynik nieosiągalny, no chyba żebym jeździł bardzo spokojnie, no ale wtedy po co kupować auto z mocą ponad 300KM , lepiej coś słabszego, to oczywiście nic personalnego tylko taka osobista refleksja

 

Moj 330d zzera Pirelli w niesamowitym tempie. Po przejechaniu niecalych niewiele ponad 30 tys. ASO zaleca wymiane, bo z tylu jest tylko troche ponad 3 mm bieznika

 

No właśnie ja od nowości t.j ok 8 miesięcy na 225/40/19 i 255/35/19 mam nalatane ok 23tyś km i bieżnik leci w tempie zastraszającym, mam Bridgeston'y Potenzy 5001 które odbierałem z autem i po ostatnim pomiarze wygląda na to że przód ma ok 5.7-8mm a tył 4.6-7.

Dziwne to, zwłaszcza że o opony staram się dbać(ciśnienie, konserwacja), miałem nadzieję że te twarde w założeniu runflaty wytrzymają jakieś +30tyś a tu za max 5 tyś trzeba będzie zmienić, serwis mam za 3tyś i podejrzewam że już tam będą mi płakać żeby wymieniać od razu.

Teraz jestem w kropce bo nie wiem czy zostać przy runflatach czy kupić zwykłe opony i zestaw naprawczy co przy dłuższym użytkowaniu może okazać się bardziej opłacalne bo za 2kmpl RF mam 3 zwykłe, kwestią jest czy także bezpieczne, komfortowe i trzymające to auto na właściwym torze.Generalnie chciałbym sprawdzić jak to auto jeździ na zwykłych kapciach i ile one wytrzymają, a sam dobór zwykłych opon to z tego co widzę wybór jest mały, szczególnie przy założeniu że bierzemy po uwagę opony z twardą mieszanką i dobrym trzymaniem bocznym.

Co do samego zużycia bieżnika oczywiście możemy powiedzieć że mój styl jazdy przyczynia się do takiego stanu ale w Quattro jeździłem podobnie i wymieniałem komplety po ok 35tyś gdzie jeszcze zostawało trochę mięsa.

A tu oczywiście niutek jest bardzo duży ale żeby tak to szybko leciało i to na dosyć twardej mieszance Bridgeston'a :shock: , dodatkowo w quattro można przekładać opony na osiach a tu d@pa blada, jest to moim zdaniem trochę słabe.

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano
Masz napęd na tył? Moim zdaniem to normalne zużycie, zwłaszcza przy takim momencie. Nie panikuj. Przednie opony za to wytrzymają dwa komplety tylnych opon więc dbaj o nie i je rotuj na przodzie żeby się nie wyząbkowały.

 

...xDrive stety/niestety w F30/31 o ile się nie mylę 335d wychodziły wylącznie w X-ie , no chyba że z początku produkcji albo na jakieś nie europejskie rynki, co za tym idzie trzeba wymieniać komplet, zresztą 5.7mm na przodzie i pewnie jakieś 5mm za ok 5tyś km tez prawie kwalifikuje się do wymiany.

Co do ząbkowania to miałbyś rację w wypadku wyłącznie napędu na tył(jak wspomniałeś :wink: ), bo z tego co się orientuje to najczęściej cierpi oś nie napędzana, zresztą sam kiedyś miałem taką przypadłość.

Wracając do mojego zużycia, no niestety leci na łeb na szyję, jak zrobię max 28tyś to będzie wszystko, choć szczerze nie wiem czy będę tyle czekać, co przy koledze @Giacomo4 wygląda jak jakaś przepaść przy tej samej budzie, napędzie i mocy, jak wspomniałem wcześniej trochę to słabe

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano
Utwierdzam się w przekonaniu że xDrive jest nie dla mnie. Jeżeli nie możesz zjechać drugiego kompletu tylnych opon z aktualnymi oponami z przodu tylko musisz wymieniać komplet to na twoim miejscu chyba rozważyłbym koła które będą jednakowe na obu osiach, aczkolwiek mieszane ogumienie wygląda dużo fajniej niestety...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale wiesz, niektórzy nie mają wyjścia i muszą mieć xdrive, choćby z racji miejsca zamieszkania :mrgreen: Ja musiałem taki kupić i bardzo sobie chwalę przy naszych warunkach pogodowych i chociaż wkurzają mnie takie niuanse, jak np. opony, już teraz wolę xdrive.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Masz napęd na tył? Moim zdaniem to normalne zużycie, zwłaszcza przy takim momencie. Nie panikuj. Przednie opony za to wytrzymają dwa komplety tylnych opon więc dbaj o nie i je rotuj na przodzie żeby się nie wyząbkowały.

 

...xDrive stety/niestety w F30/31 o ile się nie mylę 335d wychodziły wylącznie w X-ie , no chyba że z początku produkcji albo na jakieś nie europejskie rynki, co za tym idzie trzeba wymieniać komplet, zresztą 5.7mm na przodzie i pewnie jakieś 5mm za ok 5tyś km tez prawie kwalifikuje się do wymiany.

Co do ząbkowania to miałbyś rację w wypadku wyłącznie napędu na tył(jak wspomniałeś :wink: ), bo z tego co się orientuje to najczęściej cierpi oś nie napędzana, zresztą sam kiedyś miałem taką przypadłość.

Wracając do mojego zużycia, no niestety leci na łeb na szyję, jak zrobię max 28tyś to będzie wszystko, choć szczerze nie wiem czy będę tyle czekać, co przy koledze @Giacomo4 wygląda jak jakaś przepaść przy tej samej budzie, napędzie i mocy, jak wspomniałem wcześniej trochę to słabe

 

Tez jezdze na 19 potenzach , ale faktycznie nie szaleje za bardzo , bo drogo by mnie to u mnie kosztowalo :lol: , te 40 to tak troche z kapelusza wzialem , powinienem napisac zmiana co sezon :lato kwiecien - pazdziernik , zima listopad - marzec , no ale tak mniej wiecej wychodzi , moze pare tys mniej , ogolnie znika w oczach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.