Skocz do zawartości

BMW E60 530D sterownik świec żarowych spr.


pywko7

Rekomendowane odpowiedzi

Diagnozuje ista. Świece i sterownik wymieniany w ASO dwa lata temu. A wiem że świece nie grzeją bo jak tamtej zimy silnik odpalał za drugim obrotem wału przy -15, pracował równo bez kopcenia tak dwa dni później już nie mógł zapalić, łapał łapał aż w końcu zapalił. I od tamtej pory jest problem zimnego rozruchu. kilka dni temu przy -3 zapalił na dotyk ale było czuć nierówna praca silnika przez sekundę i chmura niebieskiego dymu z wydechu.



No nic, podmienie kabel i będę obserwował, może jakieś błędy się pojawia. Na tym forum w którymś poście chłopak miał podobnie, 0 błędów od świec a nie grzały. Wymienił w ciemno sterownik i świece, dalej to samo. Dopiero po wymianie kabla zasilającego sterownik wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Diagnozuje ista. Świece i sterownik wymieniany w ASO dwa lata temu. A wiem że świece nie grzeją bo jak tamtej zimy silnik odpalał za drugim obrotem wału przy -15, pracował równo bez kopcenia tak dwa dni później już nie mógł zapalić, łapał łapał aż w końcu zapalił. I od tamtej pory jest problem zimnego rozruchu. kilka dni temu przy -3 zapalił na dotyk ale było czuć nierówna praca silnika przez sekundę i chmura niebieskiego dymu z wydechu.


Przy temperaturach 5+ odpala na dotyk nie puszczając dymka z wydechu.


No nic, podmienie kabel i będę obserwował, może jakieś błędy się pojawia. Na tym forum w którymś poście chłopak miał podobnie, 0 błędów od świec a nie grzały. Wymienił w ciemno sterownik i świece, dalej to samo. Dopiero po wymianie kabla zasilającego sterownik wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
Sprawdzić w funkcjach serwisowych ile pobieraja prądu. W ista jest taka opcja lub w bimmer-tool. Jak 0 to rzeczywiście coś jest nie tak.

 


Możesz powiedzieć gdzie to zrobić w bimmer tool ponieważ mam ten sam problem co WojciechG - czyli brak grzania od paru dni i brak błędów. A swiece i sterownik też około 2 letni z aso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiesz, co w 99 procentach przypadków błąd jednak jest. Zaczalbym od poczatku, czyli wyjał sterownik na stół. Przy tej operacji spójrz na pojedyncza wtyczke czy nie jest upalona, chociaż w tym przypadku mialbys błąd wszystkich świec. Potem miernik w dloń i sprawdź przez 12 pinową wtyczke świece. Piny 123478 to kolejne świece. Opór koło 1-3 ohm do masy. No i na koniec obmierzenie sterownika. Na pinach 123478 trzeba obmierzyć swiece. Koleżka tu fajny film nakrecił, który wszystko pokazuje.


Jak wszystko jest ok. To na 99 procent wrzanie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Pierwsza, najbardziej podejrzana i najtańsza rzecz którą należy sprawdzić przy nie działających świecach żarowych to przewód zasilający sterownik. Mój wyglądał elegancko. Po rozebraniu wtyczki okazało się, że składa się on z 3 blaszek: Cieniutkie - które mają zapewnić styk z terminalem sterownika, drugie to ich obudowa i trzeci element - powoduje blokadę we wtyczce. Po rozebraniu tego okazało się że cienkie blaszki które mają zapewnić styk z terminalem są zaśniedziałe i nie ma dobrego styku między poszczególnymi częściami. A przewód wchodzi w terminal bardzo luźno. (Mam zdjęcia jak to wygląda, ale nie bardzo wiem jak dodać) Trochę czyszczenia, podgięcie i polutowanie najcieńszych blaszek z końcówką przewodu i pierwszy raz zobaczyłem spiralkę grzania i auto pięknie odpaliło bez "zatelepu" przy 2'C. Przewód nie jest drogi i najlepiej kupić nowy, ale chciałem dotrzeć do "sedna sprawy".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czy mogę prosić o namiar na Rogera ??

Kupiłem regenerowany sterownik od klienta z KRK i padł po dwóch miesiącach, mam oryginał wymontowany od siebie i chciałem wysłać do RogeraNysa do regeneracji. Jeżeli ktoś posiada namiar , proszę o PW.


Nr z neta jaki znalazłem ,bez odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy z wymianą tego przewodu jest tyle zabawy co z wymianą sterownika(czyli ściąganie kolektora ssącego)czy można bez tego?Próbował ktoś?Miałem w akcji serwisowej BMW wymieniany przewód doprowadzający prąd od akumulatora ,biegnący przez całe e61 i brak dobrego przejścia od alternatora do akumulatora mógł spowodować upalenie tego przewodu przez nadmierny prąd z alternatora więc chciałbym od tego zacząć.Trochę się boję że jak oddam auto do mechanika to wymieni tylko przewód a skasuje za wymianę całego kompletu świec i sterownika.Błąd mam na wszystkich świecach.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Ciezko powiedzieć tak bez foty, co tam masz naustawiane. Przy pomiarze diod nue masz wielkosci w Ohm tylko spadek napiecia na diodzie w V. Wtedy miernik ma pokazywac spadek napiecia kolo 0,5V. Dlatego nie wiem co ci pokazuje za wartosci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.