Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Auto mam 2 lata i tylko raz widziałem tą kontrolkę przez może 2 sekundy. Z tego co słyszałem to auto pali na dotyk praktycznie bez grzania świec ;) tzn. grzeje ale szybko, że nawet nie wiadomo kiedy ;)

 

Z uwalonym sterownikiem nigdy jej nie zobaczysz. Całą zeszłą zimę odpalałem bez świec. Trochę dłużej kręcił, ale zawsze odpalił.

:twisted: :evil: :cool2:

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Auto mam 2 lata i tylko raz widziałem tą kontrolkę przez może 2 sekundy. Z tego co słyszałem to auto pali na dotyk praktycznie bez grzania świec ;) tzn. grzeje ale szybko, że nawet nie wiadomo kiedy ;)

 

Z uwalonym sterownikiem nigdy jej nie zobaczysz. Całą zeszłą zimę odpalałem bez świec. Trochę dłużej kręcił, ale zawsze odpalił.

:twisted: :evil: :cool2:

 

Ja tez się zdziwiłem jak przy -18*C ladnie odpalil. 3 zakręcenia i działa.

Ale..

 

Szkoda auta, dlatego od razu wtedy wymieniłem swiece. To było w E91.

 

Tutaj w E61 tez miałem 4. swiece uszkodzone, od razu wymieniłem.

 

Szkoda auta, rozrusznika.

 

No i wstyd.

 

Najladniejsze mimo ze nie najmłodsze auto i nie najdroższe a odpala jak zlom.

Opublikowano
Auto mam 2 lata i tylko raz widziałem tą kontrolkę przez może 2 sekundy. Z tego co słyszałem to auto pali na dotyk praktycznie bez grzania świec ;) tzn. grzeje ale szybko, że nawet nie wiadomo kiedy ;)

 

Z uwalonym sterownikiem nigdy jej nie zobaczysz. Całą zeszłą zimę odpalałem bez świec. Trochę dłużej kręcił, ale zawsze odpalił.

:twisted: :evil: :cool2:

 

Ja tez się zdziwiłem jak przy -18*C ladnie odpalil. 3 zakręcenia i działa.

Ale..

 

Szkoda auta, dlatego od razu wtedy wymieniłem swiece. To było w E91.

 

Tutaj w E61 tez miałem 4. swiece uszkodzone, od razu wymieniłem.

 

Szkoda auta, rozrusznika.

 

No i wstyd.

 

Najladniejsze mimo ze nie najmłodsze auto i nie najdroższe a odpala jak zlom.

Rozrusznik jak rozrusznik, ale odpalanie bez świec podobno pięknie rozwala poduszki pod silnikie

:8)

Opublikowano

Chyba Wy tak mieliście bo ja nigdy nie miałem problemu z odpaleniem...... Pali na dotyk mimo sporych mrozów a kontrolka od świeć to może 2 razy mi się tylko zapaliła dosłownie na 2 sekundy.

 

 

quote="biss2947"]

Auto mam 2 lata i tylko raz widziałem tą kontrolkę przez może 2 sekundy. Z tego co słyszałem to auto pali na dotyk praktycznie bez grzania świec ;) tzn. grzeje ale szybko, że nawet nie wiadomo kiedy ;)

 

Z uwalonym sterownikiem nigdy jej nie zobaczysz. Całą zeszłą zimę odpalałem bez świec. Trochę dłużej kręcił, ale zawsze odpalił.

:twisted: :evil: :cool2:

 

Ja tez się zdziwiłem jak przy -18*C ladnie odpalil. 3 zakręcenia i działa.

Ale..

 

Szkoda auta, dlatego od razu wtedy wymieniłem swiece. To było w E91.

 

Tutaj w E61 tez miałem 4. swiece uszkodzone, od razu wymieniłem.

 

Szkoda auta, rozrusznika.

 

No i wstyd.

 

Najladniejsze mimo ze nie najmłodsze auto i nie najdroższe a odpala jak zlom.

Rozrusznik jak rozrusznik, ale odpalanie bez świec podobno pięknie rozwala poduszki pod silnikie

:8)

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Z uwalonym sterownikiem nigdy jej nie zobaczysz. Całą zeszłą zimę odpalałem bez świec. Trochę dłużej kręcił, ale zawsze odpalił.

:twisted: :evil: :cool2:

U siebie zdemontowałem uszkodzony sterownik ,a na drugi dzień przy uruchamianiu pokazała się spiralka od grzania.Było chłodnawo

ale sterownika fizycznie nie było,natomiast na desce komputer pokazywał chęć :D grzania.Nie wiem czy przy uwalonym sterowniku też może pokazywać spiralkę,a tak naprwdę nie grzeje świec.Zamontowałem już nowy sterownik,ale ciekawe jest to, że jak nie było w ogóle modułu od swiec ,komp.pokazywał rogrzewanie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy pomóżcie bo już mnie nerwy biora. We wrześniu zakupiłem E61 520 163KM. Gdy postała pare dni to po odpaleniu nawet przy tem na dworze ok. 10° silnik potrafił nierowno pracować. Zaprowadziłem do mechanika i wymienił 4 świece, mówił że jedna nie grzała. Po odebraniu od mechanika zostawiłem auto na dwa dni i po odpaleniu dalej to samo- nierówna praca kilka sekund. Wróciłem do mechanika, mówię może sterownik,ale on powiedział że napięcie na swiece idzie i że wina już dużego przebiegu.

Pojechlem do innego gościa podpiął sie z kompem i mówił że zadnych błędów z grzaniem nie ma i podejrzewał wtryski. Sprawdził INPA i na 2 cylindrze bylo 1,7 i że może wina tego. Postanowiłem zalać dodatek do paliwa, w międzyczasie kupilem kabel i ściągnąłem INPE. Przy pierwszym podłączeniu kabla padł mi akumulator i miałem problem z uruchomieniem, błąd EWS byl. Gdy to ogarnąłem to zauważyłem, że jest błąd drugiej świecy. Teraz nie wiem czy to przez ten akumulator czy ten drugi mechanik niebardzo sprawdził. Aczkolwiek nie chce mi się w to wierzyć bo oni tylko w BMW siedzą. Fakt jest taki że błąd jest i nie da się go usunąć. I druga kwestia, sprawdziłem też korekcje wtryskow na rozgrzanym silniku i wydaje sie że jest wszystko w porzadku: 1: 0,01 2: 0,53 3: -0,62 4: 0,09. Dodam tylko że auto nie kopcilo ani nie kopci po uruchomieniu, gdy odpalam po 5 h np to nie ma nierównej pracy, tylko gdy dłużej postoi. Co robić? Wymieniać sterownik czy to błędny trop?

 

Opublikowano
Wiem że nie ma reguły ale kurcze po 2miesiacach by się spaliła? Zakladane byly BOSCHA takze powinny trochę wytrzymac chyba. To najwyżej na zimnym zrobie jutro.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Świece beru, może to być sterownik albo uwalona świeca na 2 cylindrze, ale to nie przyczyna wibracji po odpaleniu przy +10 stopniach. Obstawiam wtryskiwacz, pewnie coś wyjdzie na zimnym.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledzy pomóżcie bo już mnie nerwy biora. We wrześniu zakupiłem E61 520 163KM. Gdy postała pare dni to po odpaleniu nawet przy tem na dworze ok. 10° silnik potrafił nierowno pracować. Zaprowadziłem do mechanika i wymienił 4 świece, mówił że jedna nie grzała. Po odebraniu od mechanika zostawiłem auto na dwa dni i po odpaleniu dalej to samo- nierówna praca kilka sekund. Wróciłem do mechanika, mówię może sterownik,ale on powiedział że napięcie na swiece idzie i że wina już dużego przebiegu.

Pojechlem do innego gościa podpiął sie z kompem i mówił że zadnych błędów z grzaniem nie ma i podejrzewał wtryski. Sprawdził INPA i na 2 cylindrze bylo 1,7 i że może wina tego. Postanowiłem zalać dodatek do paliwa, w międzyczasie kupilem kabel i ściągnąłem INPE. Przy pierwszym podłączeniu kabla padł mi akumulator i miałem problem z uruchomieniem, błąd EWS byl. Gdy to ogarnąłem to zauważyłem, że jest błąd drugiej świecy. Teraz nie wiem czy to przez ten akumulator czy ten drugi mechanik niebardzo sprawdził. Aczkolwiek nie chce mi się w to wierzyć bo oni tylko w BMW siedzą. Fakt jest taki że błąd jest i nie da się go usunąć. I druga kwestia, sprawdziłem też korekcje wtryskow na rozgrzanym silniku i wydaje sie że jest wszystko w porzadku: 1: 0,01 2: 0,53 3: -0,62 4: 0,09. Dodam tylko że auto nie kopcilo ani nie kopci po uruchomieniu, gdy odpalam po 5 h np to nie ma nierównej pracy, tylko gdy dłużej postoi. Co robić? Wymieniać sterownik czy to błędny trop?

 

 

Mam ten sam silnik, więc może coś podpowiem.

Świeca mogła paść, na to nie ma reguły, aczkolwiek..

Niedawno nie działał u mnie sterownik świec, czyli żadna nie grzała, a przy odpalaniu zimnego silnika przy temperaturze około 0, jedyne objawy, to tylko dłuższe kręcenie rozrusznika, po odpaleniu silnik chodził równo.

Napisałeś, że masz duży przebieg, więc obstawiałbym trzy rzeczy:

1.Zawalona odma, bo ona powoduje, że po odpaleniu przez chwilkę silnik chodzi nierówno, miałem tak w innej bmw (e39).

2. Zawalony DPF, tak miałem w obecnej e60, po odpaleniu trzęsło silnikiem, a nawet czasami gasł po paru sekundach.

3. Słaba kompresja na którymś cylindrze, kilku użytkowników już się z tym spotkało, ale wtedy zazwyczaj pojawia się bardzo zła korekcja na którymś wtrysku, a Ty piszesz, że korekcje są ok, więc to bym zostawił na koniec.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

1. Odma raczej ok, jak kupilem niedawdno i wymienialem wszystko to ja sprawdzalem byla czysta ale ten plastikowy wklad i tak wyczyscielem. Swoja droga zastanawiam sie czy nie wymienic tego na filterek przy nastepnej wymianie oleju?

2. Co do przebiegu i DPF. 368tys mam nakrecone ale zadnego komunikatu od DPF na razie nie bylo wiec chyba jest z nim wszystko w porzadku,

3. zrobilem korekcje wtryskow na zimnym, najpierw wartosci takie:

a) -0,33

b) 1,66

c) -1,06

d) -0,23

po paru sek :

a) 0,01

b) 2,19

c) -0,67

d) -1,48

Dodatkowo wyskoczyl bład 4B10 Laufruheregler. Czy to by oznaczało wtryski???

Błąd 2giej świecy nadal jest wiec pewnie uwalona. raptem 2miesiące się cieszyłem dobrymi świecami...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Drugi cylinder, skoro miałeś taki błąd to musiała być korekcja przynajmniej +5. Ja bym wymieniał go, ale jak podejrzewasz, że przyczyna leży w silniku to zamień wtryskiwacz nr 2 z np. nr 1, oczywiście zakoduj i obserwuj, byle nie za długo, bo jak to wtryskiwacz to może nawet dziura się zrobić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Drugi cylinder, skoro miałeś taki błąd to musiała być korekcja przynajmniej +5. Ja bym wymieniał go, ale jak podejrzewasz, że przyczyna leży w silniku to zamień wtryskiwacz nr 2 z np. nr 1, oczywiście zakoduj i obserwuj, byle nie za długo, bo jak to wtryskiwacz to może nawet dziura się zrobić.

 

 

Chodzi ci o to że miałem ten blad 4B10, tak? Może i bylo kolo 5 bo to co napisalem to już silnik te pare sekund pracował, bo zapalic pod kompem bezposrednio sie nie da. Silnika to jakoś nie podejrzewam tylko mechanik stwierdził "wina przebiegu" :-)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Drugi cylinder, skoro miałeś taki błąd to musiała być korekcja przynajmniej +5. Ja bym wymieniał go, ale jak podejrzewasz, że przyczyna leży w silniku to zamień wtryskiwacz nr 2 z np. nr 1, oczywiście zakoduj i obserwuj, byle nie za długo, bo jak to wtryskiwacz to może nawet dziura się zrobić.

 

Sterownik zregenerowany i błąd na 2 cylindrze zniknął. Jednak buda dalej trzepie przy zimnym silniku. Sprawdziłem jeszcze raz korekty na zimnym i na 2cylindrze pokazalo !5,3. i wywala wtedy bład 4B10. Czy mozna zakladac juz ze to wtrysk czy probować zamiany miejscami i wtedy zobaczyc?? przebieg furmanki 370tys.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprawdź lepiej ciśnienie sprężania bo przy takich korekcjach to już coś z tłokiem się dzieje
Opublikowano
sprawdź lepiej ciśnienie sprężania bo przy takich korekcjach to już coś z tłokiem się dzieje

 

czyli nieciekawie :(

na zimnym mi pokazalo takie korekty:

 

http://imgie.pl/image/lVtZt

 

i wywalilo bład:

 

http://imgie.pl/image/lVID9

 

po rozgrzaniu i zaraz po zatrzymaniu bylo cos takiego:

 

http://imgie.pl/image/lqv1p

 

a gdy dluzej odczekalem po zatrzymaniu (tem silnika 90) to te wartosci zmienily sie na takie:

 

http://imgie.pl/image/lqOA9

 

 

Dodam tylko ze na cieplym silnik ladnie pracuje, nie kopci ani nic. Podczas jazdy jednostajnej czuc takie jakby delikatne drgania, ale nie wiem czy to moze byc tez tego wina. Generalnie jak silnik jest cieply to nie kuleje ani nic, tylko zaraz po odpaleniu i to na zimnym, np. po nocy

Opublikowano
Zrobiłem jeszcze test inpą włączyłem i wyłączyłem swiece (glow relay Activate oraz glow relay switch off)ale żadne błędy nie wyskoczyły. i teraz nie wiem czy moduł działa jak powinien czy jest wadliwy ? proszę o pomoc

Koledzy mam pytanie. U mnie w INPA gdy wejde w silnik-->active i gdy juz jestem w momencie gdzie mozna spr moduł, na przyciskach bodajze f5 i f6 ( czy F4 i F5)wyświetla mi sie tylko "glow relay swich off". Nigdzie nie ma "on". Jedak jak wybiore ten pierwszy jest komunikat "on". Czy wszystko jest poprawnie? Skad wiedzieć czy test się udał?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Podłącze sie do tematu. Miałem błąd wszystkich 6 świec. Wymieniłem sterownik błąd dalej pozostał nie da się go skasować. Dodam że odpala od strzała, przy minusowych temperatur tez lekko buda zatrzesie i zaraz chodzi płynnie. Co to może być wątpię że wszystkie 6 świec padło
Opublikowano
Sprawdź przewòd alternator-sterownik.

Konkretnie wtyczkę. :cool2:

 

Ja wymieniłem na nowy, oryginal. Nic nie pomoglo.

 

Trzeba ściągać kolektor i zmienić świece żarowe.

:cool2:

Jeżeli wymieniłeś sterownik na nowy, chociaż poleciałbym regenerację u Koła z Nysy.

Ja tak zrobiłem ( regeneracja + świece + kabel = :cool2: )

Opublikowano
Sprawdź przewòd alternator-sterownik.

Konkretnie wtyczkę. :cool2:

 

Ja wymieniłem na nowy, oryginal. Nic nie pomoglo.

 

Trzeba ściągać kolektor i zmienić świece żarowe.

:cool2:

Jeżeli wymieniłeś sterownik na nowy, chociaż poleciałbym regenerację u Koła z Nysy.

Ja tak zrobiłem ( regeneracja + świece + kabel = :cool2: )

 

Świece mam nowe, wymienione jako pierwsze, nastepnie zregenerowany storownik u Rogera z Nysy i po jego zaleceniu wymiany przewodu, przewód również nowy. A problem dalej taki sam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.