Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No właśnie jeszcze nic nie wymieniłem.

Tylko kasowałem błędy na ciepłym silniku.

Ale jak piszesz że po wyżej pewnej temperatury

świece nie grzeją i dlatego brak błędów.

Czy z tego faktu można zdiagnozować że zepsute są świece czy sterownik ?

Aktywacja sterownika ? Muszę chyba poszperać na forum o więcej informacji.

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aktywuje się go programem diagnostycznym. Nie da się po błędach stwierdzić czy problem jest ze świecą/świecami czy sterownikiem. Może zdarzyć się, że błąd na jednym cylindrze jest spowodowany świecą a na drugim sterownikiem, ale z reguły jak nie ma błędu wszystkich lub błędu samego sterownika to przyczyną jest świeca/świece. Jak jest błąd wszystkich świec to przyczyną może być również przewód zasilający sterownik.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam ponownie. Wczoraj podłączyłem auto pod komputer i wykasowałem błędy świec. Robiłem to na ciepłym silniku.

Po ponownym zeskanowaniu żadnych błędów nie było.

Wyłączyłem silnik znów odpaliłem i znów zero błędów.

Czy to oznacza ze jak jest ciepły silnik

to sterownik nie podaje sygnału do świec żeby grzały?

I mam sprawny sterownik a świece są faktycznie do wymiany ?

Czy to komputer silnika nie podaje sygnału co sterownika i wtedy może być zepsuty sterownik lub świece ?

Jak to działa ? Ktoś wie ?

 

Teoria

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics2/preheating-system/preheating-control-unit/X3izA96


Schemat elektryczny sterownika świec zapłonowych........A2402

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics2/preheating-system/tSohAKA


Na uwagę zasługuje też bezpiecznik F02

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/RsZSagQ

Lecz gdyby był on przepalony to dodatkowo nie działałoby ci...:

- zawór recyrkulacji spalin

- wskaźnik poziomu oleju

- siłownik klapy wirowej

- czujnik tlenku przed katalizatorem

- Wastegate valve ( translator tłumaczy to.....Zawór ściekowy )

- Compressor bypass valve (

tłumaczenie......Obejście sprężarki zawór )

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi. Spróbuje najpierw sprawdzić świece przez wtyczkę od sterownika.

Macie jakiś sprawdzony sposób ? Jeśli się nie uda to zdejmę kolektor.

Mam nowy sterownik i przewód. Jedli będzie potrzeba to również wymienię.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdzony sposób? :roll: Połamać sobie ręce..kiedyś próbowałem dobrać się do niego w r6 bez demontażu kolektora i straciłem tylko dwa razy więcej czasu niż gdybym do tego zdjął kolektor. Ale podobno da się :wink: tylko powodzenia z zabezpieczeniami wtyczek jak nie były ruszane od nowości, później widzę takie wynalazki z połamanymi zabezpieczeniami i pospinane na trytki :duh:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Sprawdzony sposób? :roll: Połamać sobie ręce..kiedyś próbowałem dobrać się do niego w r6 bez demontażu kolektora i straciłem tylko dwa razy więcej czasu niż gdybym do tego zdjął kolektor. Ale podobno da się :wink: tylko powodzenia z zabezpieczeniami wtyczek jak nie były ruszane od nowości, później widzę takie wynalazki z połamanymi zabezpieczeniami i pospinane na trytki :duh:


wymieniałem pierwszy raz w swoim r6 i zajęło mi to 30min. bez sciagania kolektora. co do wtyczek to jedna ręka łapiemy od dołu wtyczkę a w drugą mały ale dość dlugi srubokret i odpinamy (bajeczka)

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam podepne sie pod temat w moim bmw e61 520d n47 jedna ze świec nie grzeje po sprawdzeniu świeca jest sprawna czy to bedzie przekaźnik do wymiany?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zobacz stan przewodów oraz konektorów w kości , idących od świecy do przekaźnika.

Jest duże prawdopodobieństwo że przekaźnik ma awarię...???

Opublikowano
witam bmw e61 525d 197km ja wymieniłem najpierw wszystkie świece, kabel do modułu i moduł było dobrze a po miesiącu coś zaczęła lekko kopcić pojechałem na kompa i pokazało że wszystkie świece. za 2 razem wymieniłem kabel do modułu i moduł było dobrze a po miesiącu znowu to samo. co może być nie tak że nadpala się ta wtyczka i pali moduł??
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
witam problem rozwiązany. Przyczyną był kabel plusowy do akumulatora kabel był luźny i alternator nie widział akumulatora i ładował napięciem nawet 15,7 i palił u mnie ten krótki kabel od alternatora do modułu. więc sprawdźcie połączenie przy aku i pod spodem auta jest jeszcze jedno połączeni
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
no ja byłem bo u nas też była w zeszłym roku ale tego połączenia od spodu do aku nie sprawdzili i dużo nie brakło to by się auto spaliło. taki komunikat mi się wyświetlał (erhöhte batterieentladung) a teraz jak jest poprawiony kabel przy aku jest już ok.
Opublikowano

Odświeżę temat. Jak pisałem wcześniej miałem problem z przepalonymi dwoma świecami.

Po zdjęciu kolektora nie próbowałem nawet dostać sie tam bez ściągania go.

Okazało się ze przepalona jest tylko jedna świeca i co za tym idzie również sam sterownik uszkodzony.

Wszystko wymienione świece i sterownik.

Zaznaczę jeszcze ze nie robiłem żadnej aktywacji sterownika bo takiej się nie wykonuje.

Wszystko hula jak powinno.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wymieniłem u siebie 3 miesiące temu komplet świec i sterownik Beru oraz przewód zasilający. Wszystko złożone jak fabryka kazała, po 2 miesiącach pojawił się błąd 5 świecy i w kolejnych dwóch doszły kolejne 2 błędy 3 i 4 cylinder. Możliwe że trafiłem jakieś buble świece czy sterownik trafiony i po prostu każda ścieżka na zasilaniu pada?
Opublikowano
Wymieniłem u siebie 3 miesiące temu komplet świec i sterownik Beru oraz przewód zasilający. Wszystko złożone jak fabryka kazała, po 2 miesiącach pojawił się błąd 5 świecy i w kolejnych dwóch doszły kolejne 2 błędy 3 i 4 cylinder. Możliwe że trafiłem jakieś buble świece czy sterownik trafiony i po prostu każda ścieżka na zasilaniu pada?

sprawdź alternator/regulator napiecia i termostaty

u mnie wzmocniony moduł swiec w kilka miesiecy spalił wszystkie 6 swiec(no name) na padnietych termostatach.

Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Opis funkcjonalny (FUB) System świec żarowych DDE6.0..............

Dotyczy: d60m47a0 , d60m57a0 , d62m57a0 , d62m57b0

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics/preheating-system/preheating-control-unit/X3izA96


Opis funkcjonalny (FUB) System wtyczki grzałki..............

Dotyczy: d50m57a0 , d50m57b1 , d50m57c0 , d50m57d0 , d50m57e0 ,

d60m57d0

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics2/preheating-system/preheating-control/Xl0Siey




No to rzeczywiście, szybko padają wam świece. W silnikach N..... świece pomagają w dogrzaniu płynu chłodzącego aż uzyska 75°C. Moc jaka jest podawana do świec oscyluje w przedziale 160W - 220W.

W waszych silnikach świece wpierają podgrzanie płynu chłodzącego do uzyskania 30°C.

Opublikowano

Temperatura akurat ciągle kontrolowana i nie ma problemy spokojnie osiąga swoje 95 stopni.


Martwi mnie fakt że znów mogę trafić na uwalony sterownik a wymiana i koszt nowego to nie jest tania zabawa.

Opublikowano
tak jak wcześniej pisałem podejzyj w ukrytym menu czy nie masz skoków napięcia z alternatora... odpalanie auta z kabli też tym modułom nie służy.
Jack_Strong-
Opublikowano
Odpalana z kabla nigdy nie była, jedyne co to prostownik chodził z autem kilka razy. Tzn. podczas sprzątania podpinałem prostownik aby podładować akumulator.
  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledzy Pacjentaka E61 535d.

dzisiaj wywaliło błąd 6 świec.

wymieniłem trmostat bo niedogrzany.

na żarówkę świece chyba ok.

czy zaczynać od przewodu do sterownika ?

da się go wymienić bez ściągania kolektora... właśnie skończyłem dzisiaj wymiane kolektora...

dzięki

e3bc8cdd2442faf5med.jpg

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wyjmij sterownik i miernik w dłoń. To sprawdzisz i sterownik i świece. Piny w dużej wtyczce 123478 to kolejne świece. Żeby sprawdzić świece ustawiasz na mierzenie oporu. Masę z miernika przykładasz do silnika, a plus do pinów dużej wtyczki, którą wyjąłeś ze sterownika. Dobra świece to max 5 ohm.

Sprawdzenie sterownika to ustawiasz miernik na piszczenie. Masę przykładasz do pojedynczej wtyczki. Plus do kolejnych świec. Wartości na mierniku mają być na każdym z pinów 123478 identyczne, między 400-700 w zależności od miernika. Jak nic nie pokaxuje to sterownik do wymuany, bądź naprawy. Jakby co to je naprawiam. W razie nie jasności pisz. Hak tu będzie wszystko dobrze, to wtedy przewód od rozrusznika do sterownika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za info.

Cholera. Dopiero założyłem kolektor.

Znowu trzeba bardzie zdjąć ... ehhh

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyjmij sterownik i miernik w dłoń. To sprawdzisz i sterownik i świece. Piny w dużej wtyczce 123478 to kolejne świece. Żeby sprawdzić świece ustawiasz na mierzenie oporu. Masę z miernika przykładasz do silnika, a plus do pinów dużej wtyczki, którą wyjąłeś ze sterownika. Dobra świece to max 5 ohm.

Sprawdzenie sterownika to ustawiasz miernik na piszczenie. Masę przykładasz do pojedynczej wtyczki. Plus do kolejnych świec. Wartości na mierniku mają być na każdym z pinów 123478 identyczne, między 400-700 w zależności od miernika. Jak nic nie pokaxuje to sterownik do wymuany, bądź naprawy. Jakby co to je naprawiam. W razie nie jasności pisz. Hak tu będzie wszystko dobrze, to wtedy przewód od rozrusznika do sterownika.

Masę do silnika ? Nie kumam masz na myśli końcówkę świec ?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak mierzysz przez wtyczkę od sterownika, to w tej dużej wtyczce, którą wymujesz ze sterownika, na pinach 123478 masz świece. Tu przykładasz czerwony przewód od miernika. Po kolei do każdej. To jak byś dotykal czubka świecy. Czarny kabel od miernika przykładasz do silnika. Do 5 ohm przy mierniku ustawionym na pomiar oporu to ok.

Ty masz zdjęty kolektor to możesz pomierzyć je po zdjęciu fajek ze świec. Miernik przykładasz, czarny do silnika, czerwony do czuka świec.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.