Skocz do zawartości

e53 4.4 opony roznych producentow


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To zaloz nie rft i zobaczysz roznice.

 

jezdzilem, mam 2 komplety opon na 19" z palca opinii nie wyssałem, po prostu moje zdanie

Opublikowano
Pirelli scorpion winter 255 i 285 juz siedza na kolach. Ogolnie zawieszenie jest moze delikatnie twardsze od letnich Nexena Roadian HP (nie run flaty) ale nie ma jakiejs duzej roznicy a juz napewno nie pojde z placzem i nie odam opon bo mi zeby wypadaja. Jest ok. Ogolnie auto jakby prowadzi sie pewniej na suchej drodze, narazie sniegu brak
Opublikowano
Poczekaj na śnieg albo trochę lodu na drodze. Ja po 1 zimie zmieniłem 19 rft na zwykłe 17 zimowe. Nie patrząc na wygląd to komfort oraz stabilność jazdy bez porównania
Opublikowano
ale przeciez to oczywiste ze 17 beda bardziej komfortowe od 19 cali i to bez roznicy lato czy zima. Czy bardziej stabilne to kwestia dyskusyjna bo w testach nowych generacji szerokie opony na sniegu nie sa duzo mniej stabilne od 17 np . To juz nie lata 90-te , technologia troche do przodu poszla choc fizyka fizyką , to wiem ale o jakiejs duzej roznicy raczej nie ma mowy. Jezdzilem juz na zimowkach 19 tylko nie run flat i bylo ok. Gdybym mieszkal w gorach to moze moze ale w warunkach miejskich duzej roznicy to nie robi poza cena oczywiscie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pojezdzij sezon i je pogonisz. Ja też tak miałem, ooo, nie jest tak źle ale po lecie założyłem raz jeszcze i miałem ich dość po jednej trasie do uk. Teraz, ponownie czuje ze jade autem a nie taczka..
Opublikowano
Kazdy ma inne odczucia widze tutaj . Coz , po sezonie podejme decyzje choc szkoda mi bedzie o tak o wywalac markowych opon bo tylko delikatnie bardziej trzesie ;)
  • 1 rok później...
Opublikowano
pojezdzilem prawie dwa sezony na runflatach i powiem tylko ze to slaby wybor do auta z tak twardym zawieszeniem, dodatkowo elementy zawieszenia sie szybciej sypia. Na zwyklych oponach tlumienie nierownosci w e53 oceniam na 6/10 , na runflatach 2/10 i naprawde jestesmy blisko efektu wypadania plomb w zebach , wcale nie przesadzam ..... odradzam.
Opublikowano
Na x5 nigdy nie mialem runflatow ale mialem takie 19 calach w e38, szajs i dziadostwo jakich malo, wywalilem to w pisdoo i zalozylem normalne, zupelnie inna jazda, tez nie polecam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja mam runflaty lato 19"mieszany rozmiar, zima 17" w X3 F25, wcześniej w X3 E83 i nie narzekam. W F30 też miałem runflat. Wszystkie opony z homologacją BMW. Kwestia przyzwyczajenia :wink:
Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie kwestia przyzwyczajenia a kwestia zawieszenia. E53 na run flat to porazka. F30/f25 na run jest spoko.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Runflat to tragedia nigdy więcej założyłem bez i żona zapytała co z wydechem czy jest dziura bo go tak słychać. Ranflat yokohama :(
  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trochę odkopuję: mam polifta z xdrive: chce kupić komplet 19 255+285 z homologacją ale jakby się dało to bez runflat. Czy występuje takie coś w sprzedaży? Myślałem nad continental sport contact 5 SSR*, ale one są właśnie runflat, ktoś na nich jeździł? Jak z komfortem? Bo na nim najbardziej mi zależy.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Komfortu jest w x5 brak na nie rft, wiec bedzie zero na rft.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kkx5: masz coś godnego polecenia bez runflat z homologacja?
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeździłeś na nich? Dość blado wypadają w testach, nowe są max z 18 roku (szukałem tak na szybko). Cena do jakość nie wypadają najlepiej.

Zaczynam skłaniać się do zakupienia 4x19 9J i 4 takich samych opon bez RF. Chyba najlepszy kompromis pomiędzy ceną opon, trwałością X-drive, zużyciem paliwa, komfortem i co jednak ważne w przypadku BMW prowadzenia. 18 boję się, że będzie już ponton. 17 nie wejdzie bo hebel z IS jest. Może to i dobrze bo to pewnie nie sterowalne jest wtedy :norty:

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma opony w rozmiarze 285 aby dobrze w testach wypadala. Bridgestone mialem i byly extra. Opcja 4x9J tez jest dobra, mam taki zestaw na zime, na felgach od x6.
Opublikowano
Przy takiej masie auta, w przypadku złapania gumy masz do wyrzucenia oponę i felgę więc chyba lepiej dopłacić trochę do RF. Jak rozwalisz felgę to raczej musisz kupić nowy komplet. Nie wspomnę już, że przy wyższej prędkości takiego kloca się nie opanuje po złapaniu gumy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

już podjąłem decyzję, wpada 4x 255/50 r19 conti premium contact 6, no i oczywiście felgi z tyłu z 10 cali schodzą na 9, już w drodze ;) ROF odpada, do tej pory jeździłem na Bilstein B6 i BBS RX R21 z profilem 35, ale na trasy to się nie nadaje. Spalanie + brak komfortu. Zimę miałem z R19 Conti SSR z * i nie było dużej różnicy w komforcie.

Priorytetem teraz staje się komfort i obniżenie kosztów eksploatacji (opony i paliwo) bo będę dużo jeździł. Premium Contact 6 to chyba najlepsze co mogę kupić pod kątem tego co oczekuje od opony. Miałem z nią do czynienia w innych autach i jest rewelacyjna :cool2:

PS: ile razy złapałeś gumę? Ja raz za gówniarza na łysych oponach po wizycie na złomie :D Pierniczę męczyć się cały czas, żeby w razie W przejechać na flaku 100km i wyrzucić oponę :duh: o ile będzie to w razie W.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
mam kilka aut i dosyć często zdarza mi się wyjmować coś metalowego z kapcia... zazdrośni sąsiedzi... W X5 juź wyciągałem coś z opony i wiedziałem, że coś siedzi tylko dzięki kontrolce od ciśnienia :)
Opublikowano

No to jesteś w grupie podwyższonego ryzyka :-)

Czy to będzie RF czy nie i tak wszystko zależy od tego co z oponą się stanie. Jak wbijesz gwóźdź czy śrubę to i tak jedziesz bo w większości przypadków korkuje i powietrze schodzi powoli.

Jak opona wystrzeli to RF też nie wiele pomoże z opanowaniem pojazdu.

Jak rozedrzesz bark opony, to też nie ma różnicy.

No a jak się uprzesz i będziesz jechać na RF dłużej bez powietrza to i tak tą oponę zniszczysz.


Osobiście widzę tylko jedną zaletę RF - na schodzącym powietrzu zajedziesz kawałek dalej niż na zwykłej oponie chyba, że chcesz poświęcić tego RF wtedy znacznie kawałek dalej :-)


Mam zimówki przód i tył 255x55x18 RF i letnie 255x50x19 i 285x45x19 bez RF. Specjalnie różnicy w komforcie i prowadzeniu nie widzę. Zimówki na mniejszych felgach są sztywniejsze bo RF, letnie mniej sztywne ale profil niższy...

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zrobione już ponad 1000km na nowych oponach, komfort wzrósł (takie 6 na 10), spalanie spadło do takiego stopnia, że zaczynam wierzyć w legendy ze x5 z 3.0d mało pali, średnio 2 litry w dół w stosunku do r19 z mieszaną szerokością i przynajmniej 3 litry w stosunku do r21. Precyzja prowadzenia spadła znacząco, coś za coś. Dalej da się pojechać sprawnie w zakręcie.

W trasę przyjemnie i dużo taniej, jak ktoś tak jeździ polecam :cool2:

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.