Skocz do zawartości

Multifunkcja + tempomat dołożenie problem!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam znalazłem ten temat odnośnie dołożenia multifunkcji viewtopic.php?f=15&t=73602

 

Ale u mnie jest problem kupiłem sobie poduszkę multi i wszystko podłączyłem jak na manualu z tym, że mam radio kaseciak 40 pin ale podłączyłem jak kolory mówiły, ale niestety nie działa nic, tylko są podświetlone przyciski multi, pozatym dziwnie auto się zachowuje, jak włączam auto to zapłon mam już w 1 pozycji, a nie jak to powinno być w 2 pozatym nie mrygają kierunki podczas zamykania i otwierania auta, a podczas jazdy i włączeniu kierunku nie słychać przerywacza.

Gdy odłączenie kabel zasilania i i-bus wszystko wraca do normy. O co chodzi, może źle podłączyłem pod maską.

Dodam jeszcze że w manualu jest napisane aby podłączyć się do pinu 27 w drugiej kostce, a pierwszą 24 pionową odciąć aby było lepsze dojście, z tym że u mnie ta kostka ma 9 albo 12 pinów.

VIN mówi że brak, na kompie nie byłem, sprawdzałem tylko przez interfejs elm bluetooth ale żadnych błędów.

Bmw e39 touring 2.2 170 km rok 2000

Proszę o pomoc ewentualnie jak ktoś ma fotki z tego manuala to bym był wdzięczny za podesłanie na [email protected]

Opublikowano

Nowe fakty dziś zamieniłem kable, a mianowicie:

oryginalnie było tak:

- z pinu 8 wtyczki do sterownika silnika

- z pinu 9 wtyczki do magistrali I-bus

- z pinu 10 wtyczki do zasilania

 

a ja zrobiłem :

- z pinu 8 wtyczki do zasilania

- z pinu 9 wtyczki całkowicie odłączyłem

- z pinu 10 wtyczki do sterownika silnika

 

co mi to dało, otóż działa tempomat, a sterowanie radiem nie, a gdy podłącze przewód i-bus to gaśnie poduszka i nie działa tempomat i objawy z autem jak w poście wyżej ale działa sterowanie radiem.

Co jest grane?? coś z przewodem i-bus?

Opublikowano

Cześć

Ja ostatnio dokładałem u siebie w przedlifcie multi.

Sprawdź czy masz dobrze popodpinane kable, opis wtyczki tutaj viewtopic.php?f=15&t=234288

Zasilanie 12v po zapłonie wziąłem z wtyczki przy radiu, i-bus tak samo z kabla przy radiu i wszystko działa.

Sprawdź jeszcze raz czy wszystko dobrze popodpinales. Jeżeli wszystko jest OK to sprawdź miernikiem czy jest "przejście" po taśmie kierownicy bo może być uszkodzona. Jeżeli nie to, to jedyne co przychodzi mi jeszcze do głowy to uszkodzona elektronika guzików multi w kierownicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.