Skocz do zawartości

blad 2a99 DME crankshaft-exhaust camshaft,reference


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Czy ktos moze podpowiedziec co to jest za blad 2a99 crankshaft-exhaust camshaft reference zapalil mi sie 3 razy chek ale po zgaszeniu auta nie swieci auto caly czas poszarpuje glownie przy 1500 obrotow przy zmienie biegow jak daje gazu to na chwile jak by mial odciecie i idzie dalej ale w tym momencie nie pojawia sie zaden chek a auto przerywa caly czas na cieplym i zimnym silniku.Czy ten blad moze byc wspolzalezny z czyms innym myslalem o wymianie cewek i swiec bo auto sie tak zachowuje jak by cewki byly padniete

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamień elektrozawory, przyczyną tego błędu w aucie, które sprawdzałem (320i n43) był właśnie elektrozawór po stronie wydechu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ok sprawdzę a wiesz może gdzie dokładnie w tym silniku jest czujnik wału korbowego ? Bo wałków są dwa z przodu ale chodzi o wału korbowego z góry dzieki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź na realoem.com, ale po co chcesz tam zaglądać skoro błąd sugeruje coś innego?

Masz tu pokazany:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VF51-EUR-02_2007_E90_BMW_318i&diagId=11_3173#13627594047

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Moim zdaniem nazwa błędu mówi, że pozycja wałka rozrządu od zaworów wydechowych nie zgadza się z pozycją wału korbowego.

Może być problem z którymś z czujników albo z rozrządem.

W N47 DDE sprawdza synchronizację wał - wałki przy uruchomieniu silnika. Nie wiem jak u Ciebie.

Jak dla mnie taki błąd to "czerwony alarm".

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Wyjmij i wyczyść czujniki wałków rozrządu. Zazwyczaj jest tam sporo mazi. Dla sprawdzenia zamień miejscami i zobacz czy błąd się przeniesie na wałek ssący.

 

I tak jak kolega wyżej napisał ten błąd wskakuje na

"pozycja wałka rozrządu od zaworów wydechowych nie zgadza się z pozycją wału korbowego"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak pisałem, w n43 ten błąd powodował elektrozawór po stronie wydechowej, miałem takie auto u siebie :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam mam podobny błąd w e60 520i, 2a99 czujnik pozycji wału korbowego, wylotowy wał rozrządu,, korelacja, dodatkowo błąd 2a87 wydech vanos. Zamieniane miejscami były elektrozawory, wymieniony również czujnik położenia wałka. Problem nadal jest, check engine zapala się raz na tydzień najczęściej rano zaraz po odpaleniu po wyjęciu i włożeniu kluczyka znika i już sie nie pojawia aż znowu upłynie pare dni. Jakieś pomysły, czy to już rozrząd woła o wymianę? przebieg 125 tys udokumentowany. Ktoś ma jakiś pomysł co można jeszcze spróbować przed wymianą rozrządu? dodam że po zapaleniu check nie ma utraty mocy
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam mam podobny błąd w e60 520i, 2a99 czujnik pozycji wału korbowego, wylotowy wał rozrządu,, korelacja, dodatkowo błąd 2a87 wydech vanos. Zamieniane miejscami były elektrozawory, wymieniony również czujnik położenia wałka. Problem nadal jest, check engine zapala się raz na tydzień najczęściej rano zaraz po odpaleniu po wyjęciu i włożeniu kluczyka znika i już sie nie pojawia aż znowu upłynie pare dni. Jakieś pomysły, czy to już rozrząd woła o wymianę? przebieg 125 tys udokumentowany. Ktoś ma jakiś pomysł co można jeszcze spróbować przed wymianą rozrządu? dodam że po zapaleniu check nie ma utraty mocy

 


Udało Ci się rozwiązać problem mam tak samo

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Mam ten sam problem błąd 2a99

Wyciągnąłem czujnik po stronie wydechowej (lewej)

Wyczyściłem wsadziłem spowrotem.

Po jakimś czasie błąd powrócił.

Więc postanowiłem wyjąć oba wyczyścić i zamienić miejscami. Z myślą skoro czujnik z lewej strony jest trafiony to błąd przeniesie się na stronę ssąca podejrzewam błąd wtedy by wyskoczył 2a98.

Po wyczysczeniu i zamienieniu miejscami czujników dzisiaj znów pojawił się błąd 2a99


Jakieś pomysły??

Opublikowano
Niestety błędu nie rozwiązałem, te dwa błędy wyskakują mi co jakiś czas raz na tydzień raz na dwa. Elektrozawory były zamienione miejscami, błąd dalej był na wydechu, nowy czujnik położenia walka też nic nie dał, w końcu wymieniony rozrząd a błąd jest nadal. Brak mi już pomysłów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.