Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No igła musi być skoro tak daleko po niego byli :D na pierwszy rzut oka to nie ma spryskiwaczy lamp. Czyżby tam nie były wymagane przy xenonie??

 

VIN: WBABS51030EH30258

Type code: BS51

Model: 330CI (EUR)

E-F-R series: E46 C

Series: 3

Type: CABRIO

Steering: LL

Doors: 2

Engine: M54

Displacement: 3.00

Power: 170 (231 hp)

Drive: HECK

Transmission: AUT

Paint code: 300 - ALPINWEISS 3

Upholstery code: N6SW - STANDARDLEDER/SC

Prod.date: 2000-07-05

S169 EU3 exhaust emissions standard

S204 Shorter final drive ratio

S205 Automatic transmission

S226 Sports suspension settings

S255 Sports leather steering wheel

S313 Fold-in outside mirror

S354 Green windscreen, green shade band

S375 BMW LA wheel, double spoke 79

S388 Softtop, black

S399 Softtop, electromech. all-autom.

S423 Floor mats, velours

S428 Warning triangle and first aid kit

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S438 Fine wood trim

S441 Smoker package

S459 El. front seat adjustment w. memory

S473 Armrest front

S481 Sports seat

S494 Seat heating driver/passenger

S520 Fog lights

S522 Xenon Light

S534 Automatic air conditioning

S548 Kilometre speedo

S550 On-board computer

S662 Radio BMW Business CD

S676 HiFi speaker system

S692 Preparation, BMW 6-CD changer I-bus

L807 NATIONAL VERSION JAPAN

S823 Hot-climate version

S832 Battery in luggage compartment

S845 Acoustic fasten seat belt reminder

S853 Language version, English

S875 Infrared remote control

S925 Dispatch protection pack

S992 Control of number-plate attachment

Opublikowano

Sprzedający twierdzi, że kierunki z przodu były uszkodzone i je wymienił. To widać, bo są źle spasowane. Samochód jeździ super.

Przy kierownicy ma łopatki do zmiany biegów.

Wiadomo jak to się spisuje?

 

Druga sprawa - zmierzyłem mu lakier. Prawie cały samochód ma powłokę 240-260. Prawe drzwi i błotnik malowane (ok.400-600).

Czy grubość lakieru na poziomie 250 to nie za dużo?

Opublikowano
240-260 mikronów to zazwyczaj drugi lakier, 400-600 to już szpachlówka. Dobrze skalibrowany masz ten miernik ? Na Twoim miejscu zainwestowałbym parę stòw w profesjonalne oględziny, najlepiej w firmie znającej ten model.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
240-260 mikronów to zazwyczaj drugi lakier, 400-600 to już szpachlówka. Dobrze skalibrowany masz ten miernik ? Na Twoim miejscu zainwestowałbym parę stòw w profesjonalne oględziny, najlepiej w firmie znającej ten model.

 

Jaką firmę dobrze znającą e46 polecacie na terenie Warszawy?

Może warto jechać z nim do ASO?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na pierwszy rzut oka to nie ma spryskiwaczy lamp. Czyżby tam nie były wymagane przy xenonie??

W wyposażeniu brak wzmianki o spryskiwaczach, więc tak powinno być. Jeżeli chodzi o grubość lakieru, to raczej lakierowany (choć zdarzają się takie ori wartości, oczywiście bardzo rzadko), bo z tego co słyszałem w Japonii mają "obsesję" jeżeli chodzi o wygląd auta, mała ryska i lakierowanie, tu pewnie też tak było. Co w mojej ocenie nie umniejsza wartości auta jak jest bezwypadkowe.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te łopatki to samoróbka, podpięte jest pod wybierak zapewne.

 

Na zdjęciach niepokojąco wygląda deska rozdzielcza nad środkowa kratką nadmuchu.

 

Lakier powinien mieć max 160um

Opublikowano
......................................................................................

 

Na zdjęciach niepokojąco wygląda deska rozdzielcza nad środkowa kratką nadmuchu.

 

Wygląda jakby wcześniej coś tam było przyklejone .... :roll: :wink:

Zorba pozdrawia !!
Opublikowano
......................................................................................

 

Na zdjęciach niepokojąco wygląda deska rozdzielcza nad środkowa kratką nadmuchu.

 

Wygląda jakby wcześniej coś tam było przyklejone .... :roll: :wink:

 

Tak, było tam coś przyklejone. Mam to na zdjęciach z aukcji w JPN.

Opublikowano
Te łopatki to samoróbka, podpięte jest pod wybierak zapewne.

 

W e46 chyba takiego czegoś nie było (poza SMG czy jakoś tak)? Coś takiego można zrobić? Jak to wpływa na skrzynię?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Samochód był na weryfikacji przedsprzedażnej w ASO.

Niestety po zdjęciu dolnej osłony silnia ukazał się nieciekawy widok zalanego dołu silnika i wszystkiego naokoło olejem i płynem chłodniczym.

Jakie są najczęstsze usterki związane z wyciekami w silnikach M54? Czy usunięcie tych wycieków jest z reguły bardzo kosztowne?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiem Ci tak, jeśli nie było to robione wcześniej to w każdym M54 cieknie z uszczelek: pokrywy zaworów, potem podstawy filtra i na koniec z miski olejowej.

Co do wycieków płynu to 90% E46 z M54 ma spuchniętą chłodnicę. Może też być to wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego lub węży/złączek.

 

Nic nadzwyczajnego, raczej przyjrzałbym się temperaturze cieczy w czasie ostrej jazdy, ale w ASO pewnie na to nie wpadli.

Opublikowano
Nic nadzwyczajnego, raczej przyjrzałbym się temperaturze cieczy w czasie ostrej jazdy, ale w ASO pewnie na to nie wpadli.

 

Co masz na myśli? Czy silnik nie był przegrzany?

Opublikowano
Samochód był na weryfikacji przedsprzedażnej w ASO.

Niestety po zdjęciu dolnej osłony silnia ukazał się nieciekawy widok zalanego dołu silnika i wszystkiego naokoło olejem i płynem chłodniczym.

Jakie są najczęstsze usterki związane z wyciekami w silnikach M54? Czy usunięcie tych wycieków jest z reguły bardzo kosztowne?

 

 

nic dziwnego w M54 u mnie też był nieciekawy widok , ale możesz ostro negocjować cenę ja tak zrobiłem jak kupowałem X3

u mnie ciekło oringiem od miarki poziomu oleju około 3zł , uszczelniaczem czujnika ciśnienia oleju około 25zł

no i pęknięty zbiorniczek wyrównawczy płynu około 100zł . Jeśli chodzi o M54 to tragedii nie ma.

 

gorzej jak cieknie miską lub wałem korbowym.

 

Możesz atakować ostro ,a nawet musisz że cieknie uszczelniaczem wału korbowego, miską i będzie trzeba wyjąć skrzynię

a jak już wyjedzie skrzynia to w niej też uszczelniacze no i rozrusznik trzeba regenerować który jest na skrzyni no bo później to trzeba przekopać się przez cały kolektor ssący aby go dostać.

 

Stan sprzęgła i koła zamachowego przy okazji sobie sprawdzisz.

Stan już nie jest taki idealny skoro cieknie . Cena do zbicia.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano
w mojej byłej 330Ci też ciekło i zrobiłem wszystko oprócz podstawy filtra oleju bo auto sprzedałem(przesiadka na E90) i tak naprawdę więcej ciekło podstawą(choć się nie lało) niż brała oleju(o tym też trzeba pamiętać w M54)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakie są najczęstsze usterki związane z wyciekami w silnikach M54? Czy usunięcie tych wycieków jest z reguły bardzo kosztowne?

 

Uszczelka podstawy filtra - 11pln + 2h roboty

Uszczelka dekla zaworów - chyba 100pln + 30 min roboty

Uszczelka bagnetu - 3pln + 10 min roboty

Odma - coś pod tysiaka na ćzęściach OE, na zamiennikach chyba z połowę taniej

 

Trochę słabiej to wygląda w przypadku wycieku płynu.

Termostat 200pln - wymiana przy okazji podstawy filtra i pompy najlepiej

Pompa wody chya też z 200.

Chłodnica 400pln za nissensa + zbiornik 250 + odpowietrzniki 7pln za sztukę

Gorzej jak płyn leci spod kolektora - są tam takie plastikowe rury - wymiana obu z zdjęciem kolektora i uszczelkami to jakiś 1000pln w sumie.

+ płyn chłodniczy, chyba ze 100pln za bańkę 5L koncentratu

 

Ceny z pamięci to co miałem okazję robić u siebie w furach, mogą się nieznacznie różnić :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O ile dobrze pamiętam to miałeś włoszkę, więc dobrze się wygrzewała i uszczelki nie miały kiedy stwardnieć :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
O ile dobrze pamiętam to miałeś włoszkę, więc dobrze się wygrzewała i uszczelki nie miały kiedy stwardnieć :8)

 

Przy włoszkach to raczej twardnieje...gorzej z Niemkami..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:mrgreen: :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Do wymiany/ naprawy kwalifikuje się także maglownica gdyż jest spory luz na kierownicy.

Jaki sposób naprawy polecanie? Regeneracja/ zakup używanej/ nowej? Jakie są koszty?

 

BTW, czy to możliwe aby przy przebiegu 150 tys. powstał tak duży luz?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.