Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie również nastąpiło zderzenie z rzeczywistością.

Auto kupione w styczniu 2019 roku w salonie BMW w Karlsruhe (DE) z 'pakietem' Premium Selection. Data produkcji auta; listopad 2015. Silnik B47.

Podczas zakupu zostałem zapewniony, ze na tym aucie była wykonana akcja serwisowa w związku z tym całym spalaniem aut, EGR, AGR.

Przez 3 miesiące autem jeździłem max 50-100km dziennie, - zero objawów. Tydzień temu zrobiłem trase ~2000km i po powrocie, po kilku dniach auta stało na niewielkim pochyleniu i wyświetlił się komunikat o niskim stanie płynu chłodniczego.

Wczoraj byłem w salonie którym kupiłem samochód. Dowiedziałem się że ... - na tym egzemplarzu nie było żadnej akcji serwisowej. Moje części związane z EGR,AGR wg. indexu częsci nie podchodzą pod żadne akcje. Podczas dolania wody do zbiornika, serwisant na szybko stwierdził że to prawdopodobnie nie tam problem leży. Raczej któryś z przewodów jest strzelony :mad2: . Trzeba zrobić termin i odstawić auto na dwa dni. Oczywiście auta zastępczego brak, - lub 45e/doba za mini.

Cyrk :duh:

  • Odpowiedzi 138
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Również dorzucę swoje,

oddałem auto w pierwszych dniach kwietnia do Zdunka w Gdańsku, poinformowali mnie, że może to długo potrwać. Należy mi się samochód zastępczy po 15 dniach roboczych, lecz musi to potwierdzić "GWARANT". Od początku było jasne i tego nie ukrywam, że auto ma manipulowany licznik (taka wtopa przy zakupie).

Jak określa to doradca serwisowy BMW wstępnie zgadza się na najem auta zastępczego dla mnie. Po ok 17 dniach roboczych dowiaduje się że "GWARANT" nie zezwala na najem pojazdu zastępczego. W tej sytuacji proszę Pana doradcę, o odpowiedź na piśmie. Doradca mówi mi że muszę wystosować pismo z zapytaniem aby mi na nie kierownik odpowiedział. Ok, informacje od "GWARANTA" dostał telefonicznie. Teraz pytanie, czym moje auto różni się od normalnego, że nie przysługuje mi samochód zastępczy? Kim jest owy "GWARANT" ? Parodia z całym BMW, na pewno będzie to ostatnie.

Opublikowano

To ja wleje nadzieje w serca.


Moje auto stało w Olszowcu od połowy marca. Po dwóch skargach do BMW Polska nagle po tygodniu znalazła sie chłodnica. Faktem jest, ze musiałem przyjechać we wtorek przed majówka przez pol Polski, bo inaczej byłbym naliczany za samochód zastępczy.


Info z kuluarów - skarga działa motywująco na serwisy.


EDIT: Czy ktoś sprawdzał EGR po akcji u swojego mechanika? Jeśli tak to na co zwracaliscie uwagę? Planuje tak zrobić, dla bezpieczeństwa.


Pozdrawiam

Opublikowano

Ja profilaktycznie dzwonię co jakiś czas do ASO z pytaniem jak wygląda sprawa i niestety cały czas około 3-4 tygodnie trzeba czekać.

Zdecydowałem, że za 2 tygodnie oddaję im samochód do sprawdzenia.

Po weryfikacji EGR, jeśli stwierdzą że kwalifikuje się wymiany to podpisuję kwit i zabieram samochód na własną odpowiedzialność i czekam na część.

Jak chłodnica przyjdzie to oddaję na wymianę.

Niestety nie mogę sobie pozwolić na oddanie samochodu na miesięczne wakacje bo mi potrzebny.


Z tą skargą to nie głupi pomysł. :wink:

Myślicie, że przesadą będzie oddać samochód w poniedziałek a we wtorek rano napisać skargę? :lol: :lol: Żart. :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
To ja wleje nadzieje w serca.


Moje auto stało w Olszowcu od połowy marca. Po dwóch skargach do BMW Polska nagle po tygodniu znalazła sie chłodnica. Faktem jest, ze musiałem przyjechać we wtorek przed majówka przez pol Polski, bo inaczej byłbym naliczany za samochód zastępczy.


Info z kuluarów - skarga działa motywująco na serwisy.


EDIT: Czy ktoś sprawdzał EGR po akcji u swojego mechanika? Jeśli tak to na co zwracaliscie uwagę? Planuje tak zrobić, dla bezpieczeństwa.


Pozdrawiam

 

Cześć. Moje auto stoi od 30 marca i nadal nic nie wiadomo. Czy mógłbyś powiedzieć jaką drogą wysłałeś skargę i ewentualnie podzielić się jakimś wzorem jak to ubrałes w słowa. Z góry dzięki!

Opublikowano (edytowane)
Poki co u mnie wszystko z egr super, teoretycznie mój egr nie jest w grupie ryzyka Edytowane przez arolst
gm7CfMp.jpg?1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A wiesz co się pali ? Pali syf, który jest w plastikowym kolektorze. Nie chcesz mieć problemów wymień lub wyczyść dolot, sam sprawdź chłodnice egr czy nie cieknie, to samo robią w aso. Z chłodnicy egr wykręcaja czujnik temperatury i kamera endoskopowa sprawdzają czy chłodnica jest zawalona syfem lub mokra. Jeżeli nie nie kwalifikuje się do wymiany.
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie tak sie zastanawiam, bo z tego co czytam nawet po akcji serwisowej zdarzaja sie przypadki ze auto sie zapali. Myslal ktos nad innym rozwiazaniem ?? czy np zaslepienie EGR'a (koszt ok 300zl z kodowaniem) nie zalatwi problemu ??

W pierwszej kolejności trzeba by znać powód uszkodzeń chłodnic, a tego nie wiemy przynajmniej ja. Może być ich kilka tj. od wewnątrz kanalików agresywne działanie płynu chł.( mało prawdopodobne ), działanie wysokiej temp. spalin przepalenie kanalików wodnych a może uszkodzenie mechaniczne oberwanie kanalików na wskutek drgań silnika ( za słaba konstrukcja chłodnicy).

Ja również chciałem nie zaślepić ale przynajmniej ograniczyć do minimum pracę EGR przede wszystkim by zminimalizować zanieczyszczenie kolektora. Niestety z tego co się dowiedziałem i sam zaobserwowałem ma to negatywny wpływ na prawidłową pracę silnika przynajmniej w N47 i B47.

W najnowszych silnikach na nieskazitelną pracę silnika ma wpływ bardzo duża nie spotykana wcześniej ilość danych parametrów również EGR-a, zmiana tylko jednego za nich zaburza idealna pracę silnika. By stworzyć najkorzystniejszą mapę silnika pracują nad tym tenge głowy. Na zakończenie, żadem tuner nie jest w stanie im dorównać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A wiesz co się pali ? Pali syf, który jest w plastikowym kolektorze. Nie chcesz mieć problemów wymień lub wyczyść dolot

Tak masz rację tylko że ta metoda to leczenie skutków profilaktyka a nie przyczyny. Sam nagar bez kontaktu z oparami płynu chł nie stanowi zagrożenia zapłonu.

Kolektory i problemy klapek z powodu nagaru są znane nie od dziś co bez kontaktu z oparami płynu ch. nie skutkują pożarem.

Ja uważam ba jestem przekonany ( wystarczy porównać masywność wcześniejszych chł.Egr BMW w sieci gdzieś był taki film z porónaniem) że zawinił po raz kolejny syndrom księgowego. Konstrukcja chłodnicy jest za słaba made in Korea. Tak jak podwójny łańcuchem rozrządu wcześniej a obecny rowerowy łańcuszek itp.

Opublikowano
Koledzy - dziś na jednej z grup na portalu społecznościowym przeczytałem relację dwóch osób które twierdzą że ich auta były sprawdzane ok 2 miesięcy temu - nie kwalifikowały się do wymiany, jednak z początkiem maja otrzymali telefon z ASO że zmieniły się warunki akcji i wymieniane są wszystkie, nawet te sprawne w autach już wcześniej sprawdzonych i ściągają klientów. Ma ktoś może link fo regulaminu akcji, albo może to potwierdzić?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Tak, - ja zrobiłem. Jakość usługi na najwyższym poziomie ... porysowane i z dziurami błotniki z przodu jak i porysowane plastiki pod maską :mad2:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie to wygląda tak: Auto z 2014 roku. Dzwoniłem do jednego ASO powiedzieli (Tłokiński Łódź), że nie mają informacji o tym, że auto jest objęte reklamacją to samo potwierdzili mi w drugim ASO (Janki Wwa). Dodatkowo otrzymałem informację że mam się dowiadywać co jakiś czas bo to się zmienia.

To jak to w końcu jest wszystkie czy tylko pojedyncze sztuki mają zgłosić się na serwis?

Opublikowano

Przede wszystkim musisz zadbać o tę akcję sam.

Dowiadywać się co jakiś czas.

Nie, nie wszystkie są objęte akcją.

Musisz na bieżąco kontrolować sytuację.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
A czy można ten EGR jakoś wyczyścić samemu tak profilaktycznie? Gdzie on dokładnie się znajduje?

 

Poczytaj czego dotyczy akcja. Czyszczenie EGRa nic nie da. Kolektor wyczyść to może będziesz miał mniejsze szanse na ognisko ;)

Opublikowano
Kolektor wyczyść to może będziesz miał mniejsze szanse na ognisko ;)
Wczoraj wracając do domu, widzę z daleka czarną chmurę dymu unoszącą się w powietrzu - myślę "oho! pewnie F30 się wygrzewa!".

Jednak dojeżdżając bliżej dostrzegłem, że jara się wielki dostawczak DPD. Ciekawe ile paczek spłonęło. :roll:

 

Poczytaj czego dotyczy akcja. Czyszczenie EGRa nic nie da

W żołnierskich słowach BOGO_30.

Akcja dotyczy wadliwych chłodnic spalin EGR.

Z chłodnic wyciekał płyn i dochodziło do pożarów.

Kilka samochodów spłonęło. Może nawet więcej niż kilka.

Obserwuj poziom płynu chłodniczego, a konkretnie jego spadek.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
Kolektor wyczyść to może będziesz miał mniejsze szanse na ognisko ;)
Wczoraj wracając do domu, widzę z daleka czarną chmurę dymu unoszącą się w powietrzu - myślę "oho! pewnie F30 się wygrzewa!".

Jednak dojeżdżając bliżej dostrzegłem, że jara się wielki dostawczak DPD. Ciekawe ile paczek spłonęło. :roll:

 

Poczytaj czego dotyczy akcja. Czyszczenie EGRa nic nie da

W żołnierskich słowach BOGO_30.

Akcja dotyczy wadliwych chłodnic spalin EGR.

Z chłodnic wyciekał płyn i dochodziło do pożarów.

Kilka samochodów spłonęło. Może nawet więcej niż kilka.

Obserwuj poziom płynu chłodniczego, a konkretnie jego spadek.

 

Dzięki Panowie wiecie jak to jest, tym bardziej, że dbam o swoje auta a niedawno kupiłem F31. Także chyba pozostaje dzwonić od czasu do czasu do ASO i sprawdzać jak Pisze Kozenko płyn chłodniczy. Czytałem też, że w kolektorze są te nieszczęsne klapki, pytanie czy przy 80 000 coś się może wydarzyć (chyba mam wrażenie, że to loteria i każe sprawdzić mechanikowi przy najbliższej wymianie oleju). Dzięki

Opublikowano

Mam podobny przebieg co u Ciebie.

U mnie również nie było akcji serwisowej. Wg. indexu części nie podlegała ona wymianie/akcji.


Wszystko było w porządku do czasu długich tras. (600, 1000km) Tylko i wyłącznie wtedy płyn chłodniczy potrafił 'ulotnić' się praktycznie cały.

W serwisie w związku z tym że akcji ten samochód nie podlegał, próbowali znaleźć wszystko.

Koniec końcu auto przeszło akcje AGR/EGR.

Opublikowano
CandyCane nie powiem pocieszyłeś mnie :wink: Będę obserwował płyn. Zobaczymy, narazie nic nie mogę powiedzieć bo znam się z moim "kocurem" dość krótko :)
Opublikowano
Ja ostatnio byłem na akcji wymiany układu kierowniczego i powiedzieli ze auto kwalifikuje się do akcji EGR, jednak sprawdzili chłodnicę i powiedzieli ze z nią wszystko w porządku(powiedzieli że na stanie mają kilka chłodniczek BMW Kielce). Auto kupione z Niemiec problemu nie było tylko auto zastępcze płatne.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Info dla potomnych.

Wczoraj zostawiłem samochód na sprawdzenie chłodnicy spalin EGR.

Okazała się do wymiany.

Dziś już samochód do odebrania z nową chłodnicą. :wink:


Z tego co pan mówił, to jeszcze mają na stanie kilka sztuk.

Bawaria Motors na Czerniakowskiej w Warszawie. :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Około tydzień temu stałem się szczęśliwym (mam nadzieję :wink:) posiadaczem F20 z 2017 roku - 118d (B47).

Samochód zjechał z taśmy dokładnie 27 kwietnia 2017 i został zakupiony w polskim salonie.

Pojeździłem tydzień i zaświecił mi się check engine więc wybrałem się do ASO na diagnostykę.

Z diagnostyki wyszło, że najprawdopodobniej przyczyną jest chłodnica spalin.

Najprawdopodobniej, bo pani powiedziała, żeby byli w stanie to potwierdzić na 100%, musieliby się do niej dobrać a to koszt 1200zł.


Przed oddaniem samochodu do serwisu wiedziałem, że aktualnie nie jest objęty akcją serwisową.


Po diagnostyce zadzwoniła do mnie pani z informacją, co jest grane.

Zapytałem więc o akcję serwisową i usłyszałem niestety ponownie to samo, że samochód nie jest objęty akcją a koszt naprawy to około 5 000 pln.


Po mojej rozmowie z panią z działu serwisu mechanicznego udało się tyle, że serwis wystosuję pismo do BMW PL żeby uwzględnili usterkę w ramach akcji serwisowej lub pokryli częściowo koszty.


Jak widać silniki z 2017 nadal mają ten problem. To taka informacja dla potomnych.


Ktoś ma jakieś wskazówki jak skutecznie uderzyć, żeby BMW wciągnęło mój przypadek pod akcję serwisową albo partycypowało w kosztach?



Update 27/01/2020, 14:52

Pani z ASO oddzwoniła.

BMW PL pokryje koszty wymiany oraz chłodnicy.

Niemniej jednak za diagnostykę i tak muszę im zapłacić +/- 800zł.

Ale zawsze to lepsze niż 5k PLN, także nie ma co narzekać. :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.