Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zauważyłem, że jak przytrzymam ręką tą górną plastikową osłonę silnika to jest ciszej , a jak jej nie trzymam to drży i hałasuje.

Podobnież trzyma się ona na jakiś gumkach, które się wymienia.

Proszę o informację jak ją się zdejmuje i czy jestem wstanie sam te gumki wymienić oraz oczywiście o każde Wasze doświadczenie w rozwiązywaniu tego problemu.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szarpiesz do góry i schodzi.

Po wymianie gumek zazwyczaj następuje cisza.

Koszt to kilkanaście złotych.

Opublikowano
Te gumki wymieni nawet ktos ociezaly umyslowo i fizycznie. To chyba prostsze niz zatankowanie paliwa.
Opublikowano

Jak będziesz szarpał obudowę to przytrzymaj lewą ręką rurę doprowadzającą powietrze z filtra do silnika.

Tam bardzo często i łatwo wyłamuje się zaczep...

Opublikowano
Dzięki za pomoc. Jak kupię gumy to będę działał, bo to niewielki koszt a może będzie znacząco ciszej pracował. Niestety teraz mam wrażenie, że jest sporo głośniejszy od diesli z grupy VW, a niby to klasa premium, więc powinno być odwrotnie.
Opublikowano

Z własnego doświadczenia powiem Ci, że terkocząca/bucząca obudowa prawdopodobnie jest skutkiem nadmiernych drgań silnika. Gumki obudowy filtra mógłbym wymieniać co tydzień. W sprawnym aucie obudowa nie gra pomimo luźnego zamocowania.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

To co zrobić aby silnik mniej drgał?

Łańcucha raczej nie słychać, a i przy 75 tys km na wymianę zbyt wcześnie. Obroty stabilne nie falują.

Może jakieś poduszki pod silnikiem?

Opublikowano (edytowane)

Ja przechodzę drogę przez mękę związaną z drganiami silnika/skrzyni powodującymi, że w kabinie jest głośno. Wymieniłem komplet poduszek, koło pasowe, sprawdzałem rolki paska wielorowkowego i parę innych pierdół, ale nie pomogło.

Czujesz drgania w kabinie? Terkotanie jest takie samo na N jak i D czy R?

Powodów może być wiele. Ja wciąż nie poznałem tego, który dotyczy mojego samochodu.

Spróbuj z gumkami. Może w Twoim aucie to jednak tylko to...

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez dziubek_ma
Opublikowano

Hej. U mnie drgały przewody dolotu powietrza do filtra i do silnika.

Na łączenia poszły cieniutkie origingi i cisza.

Sprawdź czy jak przytrzymasz ręką przewody to robi się ciszej.

Opublikowano

Ku-- klasa premium.

Co mnie podkusiło aby ten szajs kupić. Trzeba było kupić nową skodę:(

 

Jeszcze teraz dosłuchałem się świstania/wycia przy schodzeniu z obrotów. Ciekawe czy to nie turbina się kończy po 75 tys.:(.

Klasa premium....

Opublikowano

Też jestem rozczarowany. Zrozumiał bym to w innej marce,ale tu...żenada że takie rzeczy potrafią mieć nie dopracowane.

Gdzie Ci inżynierowie BMW? Chętnie z nimi porozmawiam.

W moim starym golfie nie ma takich rzeczy.

Opublikowano
Kupiłem z zamiarem pojeździć do 150 km tj. u mnie jakieś 5 lat ale nie wiem czy trzy lata będę miał to BMW, jak się trafi klient za rozsądne pieniądze to chyba bym sprzedał i wrócił do grupy VW lub Renówki. No i do benzyny.
Opublikowano
Kupiłem z zamiarem pojeździć do 150 km tj. u mnie jakieś 5 lat ale nie wiem czy trzy lata będę miał to BMW, jak się trafi klient za rozsądne pieniądze to chyba bym sprzedał i wrócił do grupy VW lub Renówki. No i do benzyny.

 

Niestety taki powrót nie jest łatwy :(

 

parę lat jeżdżę F10 i przymierzam się do nowego auta, jeździłem już testowymi SUPERB 4x4, MONDEO, KIA OPTIMA, AVENSIS i INSIGNIĄ (wszystko w najwyższych wyposażeniach, diesle bo takich szukam w automatach)... i niestety żadne z tych aut nie prowadzi się jak F10 :cry2:

Opublikowano
Kupiłem z zamiarem pojeździć do 150 km tj. u mnie jakieś 5 lat ale nie wiem czy trzy lata będę miał to BMW, jak się trafi klient za rozsądne pieniądze to chyba bym sprzedał i wrócił do grupy VW lub Renówki. No i do benzyny.

 

Niestety taki powrót nie jest łatwy :(

 

parę lat jeżdżę F10 i przymierzam się do nowego auta, jeździłem już testowymi SUPERB 4x4, MONDEO, KIA OPTIMA, AVENSIS i INSIGNIĄ (wszystko w najwyższych wyposażeniach, diesle bo takich szukam w automatach)... i niestety żadne z tych aut nie prowadzi się jak F10 :cry2:

 

Przesiadając się ze Skody Octavii II na F10 wcale takiej dużej różnicy nie zauważyłem. Na trasie owszem, ten samochód lepiej się prowadzi czym szybciej się jedzie. Jednak w mieście i w koleinach to nawet octavia lepiej się spisywała. Opony Run of Flat są sztywne i jazda po dziurach nie sprawia przyjemności.

Kiedyś pisałeś że masz już ponad 300 tys. przebiegu. Jak u Ciebie z turbiną, czy już naprawiałeś, czy słyszysz jakieś piszczenie przy schodzeniu z obrotów. Pytam bo ja mam dopiero 75 tys. a ostatnio zauważyłem że jak schodzi z obrotów po przegazowaniu to słychać piszczenie chyba turbiny. Po odpaleniu na zimnym to nawet mocno, jak się rozgrzeje to tylko troszkę. Przebieg mam pewny bo samochód krajowy i serwisowany ale jeżdżony głównie po mieście, to pewnie trzeba go pomnożyć przez współczynnik zwiększający aby ocenić zużycie auta, a i poprzedni właściciel mógł się z nim obchodzić niezbyt uważnie.

Opublikowano

dziś przeszło 315 tyś :) Turbiny nie słyszę, klekotania pokrywy też nie (nawet będąc tydzień temu na przeglądzie technicznym, diagnosta najpierw pytał czy to benzyna bo tak równo chodzi :duh: ) Po prostu jażdże i wszelkie naprawy robię zanim będzie za późno - jest gdzieś nieszczelność (była na półosi czy na połączeniu skrzyni z silnikiem) - to od razu robie, nie czekam aż coś więcej się podzieje, oleje zmieniam często, na zimnim silniku jadę tak, że Seicento mnie wyprzedza, po zjechaniu z trasy czekam kilka minut przed wyłączeniem silnika, auto parkuję tyłem, by rano na zimnym stać przodem do wyjazdu, by skrzyni nie męczyć na zimnym oleju, na autostradzie 160 a nie 200 itp. - takie stare życiowe podejście do auta - spędzam z nim więcej czasu niż z żoną więc dbam :)

 

Co do przesiadki z Octavii - w tą stronę zmiany może nie poczujesz, ale sprobuj w drugą stronę: z F10 do Octavii :D

 

PS- no chyba, że jeździsz tylko parę km do pracy i z powrotem

PPS- ja mam zawieszenie M, więc może dlatego aż taką różnicę czuję (na początku denerwowała mnie twardość, ale teraz wymienione przez mnie auta to kanapowozy, uginające się w każdym zakręcie :( )

 

Pozdro

Opublikowano
dziś przeszło 315 tyś :) Turbiny nie słyszę, klekotania pokrywy też nie (nawet będąc tydzień temu na przeglądzie technicznym, diagnosta najpierw pytał czy to benzyna bo tak równo chodzi :duh: ) Po prostu jażdże i wszelkie naprawy robię zanim będzie za późno - jest gdzieś nieszczelność (była na półosi czy na połączeniu skrzyni z silnikiem) - to od razu robie, nie czekam aż coś więcej się podzieje, oleje zmieniam często, na zimnim silniku jadę tak, że Seicento mnie wyprzedza, po zjechaniu z trasy czekam kilka minut przed wyłączeniem silnika, auto parkuję tyłem, by rano na zimnym stać przodem do wyjazdu, by skrzyni nie męczyć na zimnym oleju, na autostradzie 160 a nie 200 itp. - takie stare życiowe podejście do auta - spędzam z nim więcej czasu niż z żoną więc dbam :)

 

Co do przesiadki z Octavii - w tą stronę zmiany może nie poczujesz, ale sprobuj w drugą stronę: z F10 do Octavii :D

 

PS- no chyba, że jeździsz tylko parę km do pracy i z powrotem

PPS- ja mam zawieszenie M, więc może dlatego aż taką różnicę czuję (na początku denerwowała mnie twardość, ale teraz wymienione przez mnie auta to kanapowozy, uginające się w każdym zakręcie :( )

 

 

Zazwyczaj jeżdżę do pracy 15 km i do domu następne 15 km. Fakt, że F10 sztywno się trzyma w zakrętach i nie ma przechyłów. U mnie ten samochód po 5 latach będzie miał 150 tys, przebiegu. Ja jeżdżę góra 15 tys rocznie.

 

Pozdro

Opublikowano

Marcink_1

Sprawdź też, czy masz dobrze założony filtr powietrza. Ja, o zgrozo, dziś dowiedziałem się od mechanika, że filtr był źle osadzony (pokazał mi jak to wygląda). Z jakim skutkiem dla turbin mogę się jedynie domyślać...

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dzisiaj go odpaliłem zimnego po dobie postoju i trochę śwista jak schodzi z obrotów ale to może i dopuszczalne. Czyli jakby lepiej. Może pomogła wczorajsza wycieczka na autostradę i przećwiczenie w trybie ręcznym wkręcanie do 4000 obrotów. Normalnie automat nie przekracza 2000 obrotów, więc może był zamulony.

Co ile wymieniacie olej. Mi komputer pokazuje co 20 000 km i tak robił poprzedni właściciel. wymiana była co 20 000 km co przypadało na około 2 lata.

 

Niektórzy piszą że trzeba co 15 000 km ale czy to 5000 więcej robi taką różnicę przy olejach long life.

  • 11 miesięcy temu...
  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeglądając katalog części natknąłem się tylko gumowe prostokątne odboje umieszczone bliżej przedniej szyby . Natomiast nie widzę tych , które wchodzą w okrągłe główki. Są dwie i znajdują się w podstawie filtra powietrza. Czy ktoś z was wie gdzie można je dostać
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Śliczne dzięki.

Teraz ta oferta jest o 20,- zł droższa. Tzn. 89,-zł.

Jestem ciekaw czy jest to produkt OE? Przynajmniej tak twierdzi w swoim opisie sprzedający.

Kolego , czy po wymianie nastąpiła poprawa ?

Opublikowano

Same okrągłe nie są takie drogie,

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-11147799108.aspx?

można nabyć "przy okazji" innych zakupów . Tych prostokątnych tam nie znalazłem więc kupowałem komplet na allegro - nie specjalnie odbiega on od oryginału


Edit : teraz widzę że ktoś wcześniej wrzucił link do tych prostokątnych

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/17111712911-oryginal-bmw,11-17111712911-FOEBMW-0-0-17111712911.aspx


w sumie to 35 + wysyłka za Oryginały


U mnie okrągłe trzymają o wiele lepiej, prostokątne po lekturze newtis'a uzupełnione o filc na plastikowych "języczkach" również OK

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.